Strona 79 z 112 PierwszyPierwszy ... 29 69 77 78 79 80 81 89 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,561 do 1,580 z 2223
Like Tree75Likes

Wątek: Mielec (EPML)

  1. #1561

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    EPML/EPRZ

    Domyślnie


    Polecamy

    Mi się wydaje, że mimo wszystko jest to działanie w dobrą stronę. ARP do spółki nie wnosiło nic ale też żadne działanie nie jest możliwe bez jej zgody. Miasto będzie mieć dużo większe możliwości inwestycyjne jak będzie w 100% właścicielem niż obecnie. ARP nie dałoby na lotnisko ani złotówki bo zmieniły się zadania tej instytucji. Co do dalszego ograniczania terenu lotniska to myślę, że władza się na tym przejechała na tyle że drugi raz ręki na to nie podniesie. Aeroklub na lotnisku się praktycznie nie liczy, zarząd nie ma żadnego pomysłu na działanie tej instytucji i jak w przyszłym roku całkiem nie zniknie to będzie sukces. Wolą wynajmować sprzęt na zewnątrz niż organizować latanie dla członków, którzy odchodzą do innych klubów bo tu nie mogą realizować swoich lotów. Daje to niestety argument dla władz miasta ku ograniczeniom i nie liczeniu się z aeroklubem (bo kto się liczy z organizacją, która prawie nie działa). Główna siłą jest teraz ZUA, później Royal i FLY (do połowy roku FLY wyprzedzał Royal pod względem ilości operacji w Mielcu, teraz nie wiem) i naturalnie Sikorski, który mimo że notuje najmniej operacji spośród tych 4 firm to ma najwięcej do powiedzenia.

  2. #1562
    Awatar 2New

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    EPML

    Domyślnie

    Tak czytam te Wasze wypowiedzi i sam nie wiem co o tym wszystkim myśleć ..... z jednej strony chciałbym, żeby lotnisko było jak największe i żeby nikt go nie ciął na malutkie kawałeczki, ale z drugiej powinniśmy wiedzieć, że utrzymanie takiej połaci jest bardzo drogie. Podatek gruntowy, koszenie trawy, itd, itd. Odsprzedanie gruntu inwestorowi powoduje, że lotnisko się zmniejsza ale tym samym stałe koszty jego utrzymania maleją, przez co lotnisko tak naprawdę ma szanse przetrwać.

    Nie oszukujmy się - lotnisko w Mielcu NIGDY nie będzie portem lotniczym z prawdziwego zdarzenia, choć nie wykluczam pasażerskich operacji krajowych wykonywanych przez małych przewoźników na kierunkach np. Warszawa, Wrocław, Gdańsk, Szczecin ...... kiedyś w odległej przyszłości, o ile w ogóle ktoś będzie wykonywaniem takich połączeń zainteresowany. Żeby jednak takie operacje były możliwe infrastruktura lotniskowa musi być zbudowana od nowa - mowa o urządzeniach radionawigacyjnych oraz budynku terminalu. Generalnie nie chodzi o modernizację tylko o wybudowanie wszystkiego od początku a to zarówno kupa kasy jak i czasu.

    Kolejna sprawa - to "jojczenie" o zabudowywanie lotniska czasami mnie przeraża! Dla porównania przygotowałem Wam 2 szkice (mapki) z obecną zabudową nieliczącego się nigdzie lotniska w Mielcu oraz największej bazy RAF'u w Wielkiej Brytanii - Brize Norton, która jest siedzibą eskadr transportowych i z której każdego dnia wykonywane są loty na maszynach np. B757, B767, A300, A330, L1011, DC10, VC10, C17, C130 oraz AN124 ...... Porównajcie sobie na poniższych mapkach jakimi przestrzeniami dysponuje EPML w stosunku do EGVN. Na czerowno zaznaczyłem zabudowania i przeszkody terenowe.

    EPML:



    EGVN:



    Skala map jest ta sama i doskonale widać na niej "upakowanie" i wykorzystanie przestrzeni na EGVN. Tak więc nie tragizujmy - jak na lokalne, podrzędne i nic obecnie nie znaczące lotnisko Mielec dysponuje nadal bardzo dużą powierzchnią.

  3. #1563

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    EPML/EPRZ

    Domyślnie

    Zgadza się, na świecie jest sporo lotnisk o dużo mniejszej powierzchni niż w Mielcu ale za to dużo lepiej zagospodarowane, wyposażone w odpowiednie pomoce etc. i z ruchem kilkakrotnie większym niż w Mielcu. Widziałem lotniska z pasem 1000m, wzdłuż pasa hangary i samolotów, głównie GA kilka razy więcej niż w Mielcu - wszystko działa bezpiecznie, opłaty ok 5 funtów (tj. 25 zł, dla porównania w Mielcu 61,50 zł), dostęp do paliwa (w Mielcu ciągle nie można kupić), porządne płyty postojowe, briefing i kawka za free. Jest miło i przyjaźnie. W Mielcu jest drogo, jak wylądujesz nie ma bardzo gdzie pójść, nie ma gdzie zahangarować grata a jak chcesz zatankować to musisz nieźle kombinować. Ale dla pocieszenia nie dotyczy to tylko Mielca, tylko wielu lotnisk w Polsce. Po prostu jesteśmy jeszcze trochę w tyle za Europą. Chyba najgorsze jest to, że tak naprawę nikt nie ma pomysłu na lotnisko w Mielcu. Mamy niezły kawał pola, dwa pasy startowe, kilka działających firm, 65 tys. mieszkańców, blisko Jasionkę i stosunkowo Kraków i pytanie jak to teraz zagospodarować żeby działało i żeby się w miarę opłacało. Moim zdaniem zadanie jest trudne jeśli nie bardzo trudne.

  4. #1564
    Awatar 2New

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    EPML

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Archi Zobacz posta
    Widziałem lotniska z pasem 1000m, wzdłuż pasa hangary i samolotów, głównie GA kilka razy więcej niż w Mielcu - wszystko działa bezpiecznie, opłaty ok 5 funtów (tj. 25 zł, dla porównania w Mielcu 61,50 zł), dostęp do paliwa (w Mielcu ciągle nie można kupić), porządne płyty postojowe, briefing i kawka za free.

    Mogę wiedzieć co to za lotnisko ..... wnioskuję, że chodzi o UK, bo cena podana w funtach.

  5. #1565

    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    EPML/EPRZ

    Domyślnie

    Dołączę do kolegów i dołożę swoje trzy grosze.

    'aeroklub się nie liczy" ---- wszystko na to wskazuje że komuś na tym zależy,...... pomysłów na jego reaktywacje w ciężkich czasach widziałem wiele, ale jakoś wsparcia środowiska lotniczego ani władz nie widać. Kiedyś WSK brało cały ciężar utrzymania aeroklubu przy niemałym współudziale miasta, dziś gdy przede wszystkim liczy się ekonomia ani zakładom lotniczym ani miastu aeroklub nie jest po drodze bo trzeba dofinansować. (to moje osobiste zdanie jako osobę nie związaną z AM)

    Archi słusznie zauważył , że Aeroklub sam ma niewielkie szanse się utrzymać, chętnych do szkolenia nie ma wielu ponieważ to kosztuje a młodzież w okolicy do bogatych nie należy. Nawet promocja wymaga nakładów finansowych a brakuje na wszystko. Przykro na to patrzeć.

    Nie jest sztuką chwalić komercję jaką są szkoły lotnicze (zabawa dla bogatych). Sztuką jest przygotować młodych ludzi do latania poprzez modelarnie później szkolenie na pilota szybowcowego a kończąc na szkoleniach na PPL-ce. za minimum kosztów poniesionych przez kursanta. Kto ma na to receptę?

    "Mamy niezły kawał pola, dwa pasy startowe" -czy napewno jeszcze mamy 2 ???? nie widzę ruchu na pasie 18-36 jeśli już to używany jako płyta postojowa.

    Kolejna sprawa - to "jojczenie" o zabudowywanie lotniska czasami mnie przeraża!--ja uważam że powinno sie "jojczyć" własnie o taką zabudowę jak wspomniał Archi. po co komuś bezpośrednio przy pasie fabryki skoro mogą być zlokalizowane dalej. Docelowo plan zagospodarowania powinien blokować budowy obiektów innych niż rozwijających lotnisko. Za kilka lat możemy być własnie w takiej kropce jak pokazał 2New na przykładzie bazy w Brize Norton. Ktoś nie przewidział że ruch lotniczy może się rozbudować i zabudował domami mieszkalnymi teren przy lotnisku.

    Przenosząc to na naszą ziemię za kilka lat lotnisko może zniknąć z mapy turystycznej bo przylatujący samolot już nie odleci ze względu na brak możliwości zatankowania. Wyląduje na pięknym i długim pasie obstawionymi dookoła fabrykami, bez utwardzonego miejsca postoju, bez toalety nie wspominając o restauracji czy nawet minibarze.

    P.S. Kto wie co się stanie z lotami na szybowcach gdy PZL zacznie produkować co najmniej obiecane 20 szt śmigłowców rocznie. Gdzie je będzie oblatywał ??? Gdzie będą starty i lądowania szybowcami ? (albo będą musiały przekraczać oś pasa albo zawiesić loty na czas prób)

    Czy tak ma wyglądać krótkowzroczny rozwój lotniska? - oby się to nigdy nie zdarzyło
    Ostatnio edytowane przez marcel37 ; 04-01-2011 o 00:15

    Marcin (Marcel)



  6. #1566
    Awatar 2New

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    EPML

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marcel37 Zobacz posta
    Kiedyś WSK brało cały ciężar utrzymania aeroklubu przy niemałym współudziale miasta, dziś gdy przede wszystkim liczy się ekonomia ani zakładom lotniczym ani miastu aeroklub nie jest po drodze bo trzeba dofinansować. Archi słusznie zauważył , że Aeroklub sam ma niewielkie szanse się utrzymać, chętnych do szkolenia nie ma wielu ponieważ to kosztuje a młodzież w okolicy do bogatych nie należy. Nie jest sztuką chwalić komercję jaką są szkoły lotnicze (zabawa dla bogatych). Sztuką jest przygotować młodych ludzi do latania poprzez modelarnie później szkolenie na pilota szybowcowego a kończąc na szkoleniach na PPL-ce. za minimum kosztów poniesionych przez kursanta. Kto ma na to receptę?
    Marcin - czasy dofinansowań "wszystkiego co się da" niestety odeszły. Teraz trzeba zobaczyć jak to robią w innych krajach i pójść tą samą lub podobną drogą. W UK, gdzie latanie turystyczne jest bardzo popularne i mocno rozwinięte, istnieją PRYWATNE kluby lotnicze, które szkolą pilotów turystycznych. Jeżeli kogoś stać na profesjonalne latanie to płaci za PPL, jeżeli nie, to wybiera znacznie tańszą drogę, czyli NPPL, ale ..... w każdym przypadku za latanie trzeba płacić i nikt nie liczy na żadne dofinansowanie ....... ani kluby ani uczący się piloci. Natomiast kondycja samych lotnisk, gdzie te kluby funkcjonują, jest zdecydowanie różna od tego, co mamy w Mielcu. Wielokrotnie są to zdezelowane lotniska z czasów II wojny, wyremontowany kawałek pasa, wykoszony kawałek trawnika ...... lotnisko jak się patrzy. Właściciele samolotów (kluby lub często syndykaty) sami zapewniają zadaszenie dla maszyn a jeżeli chcą gdzies odpocząć to muszą sobie przyciągnąć swoją własną przyczepę campingową i tam ją pozostawić.

    W Polsce nadal jesteśmy przyzwyczajeni do tego, że mamy coś dostać, chcielibyśmy, żeby nam dofinansowano naukę, żeby było gdzie trzymać samoloty ..... najchętniej za darmo, bo tak było kiedyś. Nic z tego - latanie jest drogie i niestety drogie pozostanie. Nie pomaga nam również poziom zarobków, który jest powiedzmy 5-krotnie niższy, niż w innych krajach europejskich.


    Cytat Zamieszczone przez marcel37 Zobacz posta
    ja uważam że powinno sie "jojczyć" własnie o taką zabudowę jak wspomniał Archi. po co komuś bezpośrednio przy pasie fabryki skoro mogą być zlokalizowane dalej. Docelowo plan zagospodarowania powinien blokować budowy obiektów innych niż rozwijających lotnisko. Za kilka lat możemy być własnie w takiej kropce jak pokazał 2New na przykładzie bazy w Brize Norton. Ktoś nie przewidział że ruch lotniczy może się rozbudować i zabudował domami mieszkalnymi teren przy lotnisku. Przenosząc to na naszą ziemię za kilka lat lotnisko może zniknąć z mapy turystycznej bo przylatujący samolot już nie odleci ze względu na brak możliwości zatankowania. Wyląduje na pięknym i długim pasie obstawionymi dookoła fabrykami, bez utwardzonego miejsca postoju, bez toalety nie wspominając o restauracji czy nawet minibarze. Czy tak ma wyglądać krótkowzroczny rozwój lotniska? - oby się to nigdy nie zdarzyło
    Żeby nie było wątpliwości i niedomówień - nie jestem zwolennikiem zabudowywania i obcinania obszaru lotniska, ale ...... jeżeli miasto będzie chciało ograniczyć koszty związane z utrzymaniem lotniska to i tak zostanie ono zmniejszone ..... i nie ważne kto w danym momencie będzie zajmował fotel prezydenta miasta. Niestety nastały takie czasy, że pieniądze są najważniejsze i miasta nie stać na robienie komuś prezentów. Pokazałem bazę BZZ jako przykład lotniska bardzo zabudowanego i upchanego, ale funkcjonującego i wykonującego codziennie operacje lotnicze na największych samolotach. Wypada wspomnieć, że na BZZ funkcjonuje również cywilna szkoła pilotażu. I powtórzę jeszcze raz - Mielec, w porównaniu z BZZ a już napewno z lotniskami klubowymi, nadal dysponuje znacznie większą powierzchnią i mam nadzieję, że tak już zostanie. Chciałbym, by na lotnisku niezmiennie działały szkoły, Aeroklub, PZL, ZUA, AT ale także żeby EPML było lotniskiem liczącym się na mapie polskiego lotnictwa turystycznego. Chciałbym, by była wybudowana infrastruktura radionawigacyjna i naziemna. Ale czy tak będzie - czas pokaże. Bo jeżeli ktoś będzie chciał na obszarze lotniska zrobić biznes, to ani żale, ani prośby, ani też protesty mieszkańców niestety nic nie dadzą.

  7. #1567

    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    EPML/EPRZ

    Domyślnie

    "czasy dofinansowań "wszystkiego co się da" niestety odeszły" --- i tu właśnie się mylisz, miasta gdzie komuś z władz zależało na podtrzymaniu tradycji założyły w gimnazjach i liceach klasy o profilu lotniczym z ogromnym dofinansowaniem skąd tylko się dało (miasto, UE, prywatne firmy itd.)

    To pozwala mieć przynajmniej kilkuletnią przewagę np takiego adepta wojskowej szkoły lotniczej nad zwykłym kandydatem który dopiero w momencie służby zamarzył o lataniu. Mam nadzieję, że rozumiesz o co mi chodzi. O odrobinę chęci lub woli wszystkich z branży lotniczej oraz decydentów regionalnych o zachowanie tradycji jaką jest AM bez znaczenia kto teraz czy później będzie nim zarządzał. Chodzi o przyszłość. Przykładem jest choćby nasz PZL który wiedząc że niedługo braknie mu wykwalifikowanych rąk do pracy przygotowuje klasy pod swój zakład. Planuje żeby ktoś w tych szkołach przygotował i wyszkolił (nie za jego pieniądze) tego przyszłego pracownika.

    Oczywiście trzeba odróżnić szkoły lotnicze dla tych zamożnych od instytucji jak AM. Niemam nic przeciwko prywatnej szkole pilotażu.

    A tych słów już nie rozumie "I powtórzę jeszcze raz - Mielec, w porównaniu z BZZ a już na pewno z lotniskami klubowymi, nadal dysponuje znacznie większą powierzchnią i mam nadzieję, że tak już zostanie." --- więc o co chodzi masz nadzieję czy nie masz nic przeciwko cięciu ???? Bo cały czas mi chodzi o to żeby nie ciąć (zabudowywać ) a Ty przytaczasz najpierw że jest niepotrzebnie za duże i nic nie zaszkodzi obciąć a teraz JEDNAK NIECH ZOSTANIE TAKIE JAK JEST ......??????

    Marcin (Marcel)



  8. #1568
    Awatar 2New

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    EPML

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marcel37 Zobacz posta
    A tych słów już nie rozumie "I powtórzę jeszcze raz - Mielec, w porównaniu z BZZ a już na pewno z lotniskami klubowymi, nadal dysponuje znacznie większą powierzchnią i mam nadzieję, że tak już zostanie." --- więc o co chodzi masz nadzieję czy nie masz nic przeciwko cięciu ???? Bo cały czas mi chodzi o to żeby nie ciąć (zabudowywać ) a Ty przytaczasz najpierw że jest niepotrzebnie za duże i nic nie zaszkodzi obciąć a teraz JEDNAK NIECH ZOSTANIE TAKIE JAK JEST ......??????
    Dla mnie to zdanie jest jasne - jestem zwolennikiem pozostawienia lotniska w calosci, tak jak to bylo przed wybudowaniem "kosiarek". Ale co z tego, ze zwolenników takiego rozwiazania jest wielu jak lotnisko i tak jest zabudowywane, bo taki jest trend, bo najwazniejsza sprawa jest ciecie kosztów. Nigdzie nie napisalem, ze decyzja o cieciu lotniska jest sluszna ...... ale przytoczylem tez przyklad bazy RAFu, gdzie jest tylko jeden pas, gdzie lotnisko jest jeszcze bardziej zabudowane i ugniecione ale dziala bez najmniejszego problemu. Znam tez lotniska klubowe, gdzie miejsca jest znacznie mniej a mimo to funkcjonuja. Tak wiec moze to narzekanie jest niepotrzebne i lotnisko nadal bedzie funkcjonowalo tak jak powinno.

    "Problemem" mieleckiego lotniska jest to, ze jest to jednoczesnie lotnisko fabryczne i aeroklubowe, z dzialajacymi na nim szkolami latania, ostatnio pretendujace (wg Prezydenta) do miana "miejskiego portu lotniczego" ..... i na tej linii moga powstawac konflikty, bo np. "co bedzie z lotami aeroklubowymi czy szkolnymi, gdy zaczna sie obloty BH". Pytanie - czy jest jeszcze gdzies w PL czy EU drugie takie lotnisko?
    Ostatnio edytowane przez 2New ; 04-01-2011 o 11:03

  9. #1569

    Dołączył
    Dec 2010

    Domyślnie

    Prawdopodobnie pierwszego BH zobaczymy w powietrzu we czwartek.

  10. #1570

    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    EPML/EPRZ

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez darek71 Zobacz posta
    Prawdopodobnie pierwszego BH zobaczymy w powietrzu we czwartek.
    Bardzo mało prawdopodobne. START ma wolne do 10 stycznia.

    Marcin (Marcel)



  11. #1571

    Dołączył
    Dec 2010

    Domyślnie

    Widocznie został przełożony, szkoda bo pogoda była dzisiaj w sam raz, jak się coś dowiem to dam znać.

  12. #1572
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody

    Domyślnie

    Podczas finału WOŚP odbędzie się licytacja koła samolotu M96 Iryda.
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

  13. #1573
    Awatar wapster89

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Mielec (EPML) / Rzeszów

    Domyślnie

    Ponadto:

    Modele w skali 1:48:
    M28 - MODEL SAMOLOTU M28-05ALFA z PZL MIELEC (458095) - Aukcje WOŚP
    S70i - MODEL ŚMIGŁOWCA S70i Black HAWK z PZL Mielec (457990) - Aukcje WOŚP

    lot szybowcem Puchacz zorganizowany przez AM oraz lekcja demonstracyjna w FlyPolska na Piperze PA-28R. Będzie można również wylicytować gadżety portalu EPML Spotters

  14. #1574
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody

    Domyślnie

    Mielec Airport

    Miasto przejmuje udziały w spółce zarządzającej mieleckim lotniskiem.

    - Mielec alternatywą dla podrzeszowskiej Jasionki, to nie żart -zapowiada prezydent Janusz Chodorowski, który negocjuje z Agencją Rozwoju Przemysłu przejęcie wszystkich udziałów w zarządzającej lotniskiem spółce "Cargo". I wszystko wskazuje na to, że już wkrótce dopnie swego.

    Właścicielem 70 proc. udziałów lotniska jest ARP, pozostałe 30 proc. posiada miasto. Ale to ma się zmienić, bo prezydent stwierdził, że nadszedł czas, aby przejąć wszystko. Kiedy tak się stanie? - Z niczym się nie spieszymy. Nie ma takiej potrzeby - uspokaja prezydent Janusz Chodorowski. - W pierwszej połowie b.r. temat powinien być zamknięty.

    Z lotniskami, będzie jak z drogami.

    Obecnie tzw. teren lotniskowy składa się z ok. 250 ha. W większości jest ogrodzony. Na podstawie umowy "Cargo", PZL Sikorsky Mielec buduje tam ośrodek prób oraz końcowego montażu śmigłowców i samolotów. Niejako przy okazji powstają tam elementy ratownictwa, które są niezbędne podczas startu i lądowania maszyn latających. Funkcjonują tam również szkoły i mielecki aeroklub. Ale mimo tego, lotnisko wygląda na zaniedbane.

    - Z pewnością trzeba tam dalszych działań- zaznacza prezydent. - A później muszą nastąpić warunki do wykorzystywania tego miejsca, jako portu lotniczego. Musi być na to zapotrzebowanie. To nastąpi wraz z rozwojem naszego kraju.

    "Ludzie będą szukać lotniska w Mielcu"

    Chodorowski przekonuje, że Mielec może mieć swój port lotniczy. - Pokazują to kraje, będące na wyższym etapie rozwoju - uważa. - Tam lotniska typu Kraków czy Rzeszów przestają wystarczać. W Polsce będzie podobnie i ludzie będą szukać lotniska w Mielcu. A my jesteśmy od tego, żeby się przygotować. Musimy być jednak cierpliwi. Bo teraz nawet do lotów z Jasionki trzeba dopłacać. Przewoźnicy nie widzą w tym dobrego interesu. Jeszcze.

    - Z lotnictwa się wywodzę. Wiele lat pracowałem w tym fachu i powiem nieskromnie, że mam o nim pojęcie - dodaje prezydent. - Stąd uważam, że grzechem ogromnym byłoby zamienienie lotniska w coś innego. Ono musi zostać i to nie ulega najmniejszej wątpliwości.

    Super Nowości
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

  15. #1575
    Skyfighter
    Goście

    Domyślnie

    Ja puki co nie widzę w Mielcu portu lotniczego.
    Bazy dla szkół lotniczych, samolotów agrolotniczych i nowo wyprodukowanych maszyn jak najbardziej. Ale to na dzień dzisiejszy. Za kilka lat sytuacja może się zmienić.
    A poza tym który port lotniczy (nawet ten mały) ma fabrykę kosiarek koło drogi startowej

  16. #1576

    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    EPML/EPRZ

    Domyślnie

    S70i Black Hawk dziś na chwilkę w powietrzu, również Dromader miał ćwiczenia i zrobił zrzut wody nad celem. Pogoda koszmarna więc zdjęć nie ma.

    Marcin (Marcel)



  17. #1577
    Awatar Max_Kolanka

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    St Mielec

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marcel37 Zobacz posta
    Dromader miał ćwiczenia i zrobił zrzut wody nad celem
    ..... a później niski przelot nad Osiedlem i Borkiem
    Pozdrawiam

    Mario

  18. #1578
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody

    Domyślnie

    W wolnej Polsce umarł w zapomnieniu

    Mija rocznica śmierci człowieka, który stworzył potęgę WSK Mielec.

    W styczniu mija rok od śmierci Tadeusza Ryczaja, w latach 1966-89 dyrektora naczelnego Wytwórni Sprzętu Komunikacyjnego w Mielcu. A więc w czasach jej największej prosperity. Jej twórca zmarł rozgoryczony zapomniany. Tuż przed śmiercią odwiedził go Józef Witek, mielecki historyk i regionalista, który właśnie pisał jego biogram do trzeciego tomu swojej "Encyklopedii Mielca".

    - Bez emocji opowiadał mi o swojej karierze - wspomina Witek. - Nie chciał, aby pisać o nim wiele. Dyrektor Ryczaj działał w specyficznych realiach, a WSK produkowała dla wojska w określonych uwarunkowaniach. To nie było łatwe. Wraz ze zmianami ustrojowymi w naszym kraju niektóre "gorące głowy" poddały bardzo krytycznej ocenie jego wcześniejszą działalność. A byli też i tacy, którzy poddawali w wątpliwość sens i cel jego działalności. To go bolało. Później to w jakiś sposób ucichło i pojawiły się rzetelniejsze oceny. Ale jeszcze i dziś trudno oceniać te czasy. Choć co by nie powiedzieć, jego wkład w rozwój zakładu i miasta był olbrzymi - zaznacza regionalista.

    Obszernego wywiadu wieloletni szef i twórca potęgi WSK udzielił natomiast Jerzemu Skrzypczakowi, dyrektorowi Muzeum Regionalnego w Mielcu. Oto jego wybrane fragmenty.

    "Hitem było uruchomienie produkcji Dromadera, samolotu dla rolnictwa. Był on przeznaczony na rynki zachodnie i do USA. Za sukces poczytuję sobie także stworzenie dobrych warunków dla zdobywania wykształcenia przez młodych ludzi. Gdy zostawałem dyrektorem, pracowało około 12 tys. ludzi, gdy odchodziłem było ich ponad 20 tys.

    Na początku 120 osób miało wyższe wykształcenie, gdy odchodziłem było ich ponad 2 tys. Ściągałem do Mielca specjalistów z całego kraju. To jest sukces. Jeśli chodzi o porażki, to ich nie miałem. W każdym razie, dzisiaj już o nich nie pamiętam."

    Super Nowości
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

  19. #1579
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody

    Domyślnie

    PZL Mielec na konferencji Project Management ---> Dolina Lotnicza
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

  20. #1580

    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    EPML/EPRZ

    Domyślnie


    Polecamy

    SP-DDA poszła na modernizacje. Będzie dostosowana do wersji M28-05. Wkrótce również może być oblot ptaszka S70i nr 3.

    Marcin (Marcel)



Strona 79 z 112 PierwszyPierwszy ... 29 69 77 78 79 80 81 89 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 15-08-2014, 23:51
  2. 06-12-2013, 04:18
  3. 13-11-2013, 17:04
  4. 11-10-2012, 18:29
  5. 11-10-2012, 18:26
  6. 16-09-2012, 13:19
  7. 14-09-2012, 19:31
  8. 09-09-2012, 17:53
  9. 09-09-2012, 17:43
  10. 28-08-2012, 09:20
  11. 26-08-2012, 14:40
  12. 13-08-2012, 08:29
  13. 08-07-2012, 17:23
  14. 09-06-2012, 19:50
  15. 05-06-2012, 08:56
  16. 12-05-2012, 02:14
  17. 03-04-2012, 20:33
  18. 25-02-2012, 01:45
  19. 12-02-2012, 22:25
  20. 23-01-2012, 12:39
  21. 25-12-2011, 20:07
  22. 06-11-2011, 17:41
  23. 04-11-2011, 17:52
  24. 21-10-2011, 20:51
  25. 20-10-2011, 22:54
  26. 20-10-2011, 10:09
  27. 23-09-2011, 21:25
  28. 23-09-2011, 11:47
  29. 17-07-2011, 17:55
  30. 04-06-2011, 22:14
  31. 28-05-2011, 06:50
  32. 23-05-2011, 18:15
  33. 28-04-2011, 15:43
  34. 18-04-2011, 13:39
  35. 14-03-2011, 12:06
  36. 12-03-2011, 23:28
  37. 07-03-2011, 10:09
  38. 12-02-2011, 23:22
  39. 08-02-2011, 11:16
  40. 03-02-2011, 11:16
  41. 03-02-2011, 08:52
  42. 26-12-2010, 00:40
  43. 19-12-2010, 01:52
  44. 09-12-2010, 07:22
  45. 05-12-2010, 17:36
  46. 04-12-2010, 20:26
  47. 04-12-2010, 19:06
  48. 04-12-2010, 13:04
  49. 03-12-2010, 17:47
  50. 27-11-2010, 13:50

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •