Strona 1 z 9 1 2 3 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 175
Like Tree21Likes

Wątek: Częstochowa - Rudniki (EPRU)

  1. #1
    Awatar Bourne

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRU

    Domyślnie Częstochowa - Rudniki (EPRU)


    Polecamy

    Kilka zdjęć z 14.10.2007r.

    Zlin 42M SP-ADC





    PZL-101A Gawron SP-CHC



    Reims/Cessna F150G SP-EGR




    Cessna 152 SP-FZY




    EV-97 Eurostar SP-SYMH





    I na koniec zagadka nigdzie nie znalazłem tego ptaszka SP-NAB


    [/list]
    Ostatnio edytowane przez Pletwa ; 24-04-2012 o 23:45

  2. #2
    Awatar radian

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Gwoli ścisłości - Rudniki to już nie EPCH. Przez pewien czas było EPRU. A teraz już w ogóle chyba są bez kodu ICAO. A ktoś wie jaki jest aktualny status tego miejsca? Ostatnio to był "teren przystosowany do startów i lądowań" czy jakoś tak...

  3. #3
    Awatar Bourne

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRU

    Domyślnie

    Obecnie maja status lądowiska i mogą operowa z niego statki powietrzne o masie do czterech ton. Co do kodu ICAO to faktycznie po sprawdzeniu na stronie ICAO nie znalazłem EPCH, co nie zaczny ze nie jest rozpoznawana jako Rudniki.

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    A ten ptaszek nieznany to Columbia:]

  5. #5
    Awatar Bourne

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRU

    Domyślnie

    Dzięki nigdzie nie mogłem znaleźć jakiegokolwiek zdjęcia tego samolotu czyżby jego pierwsze

  6. #6
    Awatar Butik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Zdjęcia fantastycznie oddają stan pasa startowago... Albo raczej stan wielu pasów startowych na zapuszczonych polskic lotniskach. Aż łzy się same cisną. Na szczęście w praktyce nie jest tak źle jak na zdjęciu - lądowałem tam kilka razy i małą Ceśką i At-3 - da się latać.

  7. #7
    Photo Screener
    Awatar Canon

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Jak tam w Rudnikach jest ze startami i lądowaniami dziennie? Ile średnio? W której porze dnia najwięcej?
    Jak będzie przyzwoita ilość, to może się wybiorę tam kiedyś...

  8. #8
    Awatar Bourne

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRU

    Domyślnie

    Teraz nie wiem, ja zdjęcia robiłem podczas pikniku "Razem na wyżyny". Podejrzewam że zimą niema za dużo operacji. Najlepiej jest się wybrać kiedy jest coś organizowanego na lotnisku wtedy starty i lądowania są co kilka minut.

  9. #9
    Awatar Leonidas

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Chorzów

    Domyślnie

    Ewentualnie w jakiś pogodny weekend. Co do pasa to nie wygląda on aż tak tragicznie. Najlepszy używany odcinek jest pośrodku.

  10. #10
    Awatar Bartek

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Bourne
    mogą operowa z niego statki powietrzne o masie do czterech ton
    5700 kg

    Cytat Zamieszczone przez Leonidas
    Najlepszy używany odcinek jest pośrodku.
    Bo tylko środek należy do aeroklubu . Ale oczywiście z reszty pasa również można korzystać.

    A co do lotow, jak mowi Leonidas, odbywają się w każdy pogodny weekend. Nie wiem jak jest w tygodniu, ale będąc tam na początku lutego przez trzy weekendy nie zdarzyło się, żeby przy ładnej pogodzie nic się tam nie działo. A dzisiaj nawet klubowa Ceśka mi nad domem przeleciała .

    EDIT
    Jeszcze mi się przypomniało, że mam kilka zdjęć :

    Zlin 142:


    Wilga:


    Gawron bez śmigła:


    Fragment drogi kołowania:


    C152:


    Kokpit C152:


    Antoni (skrzydła innych ptaszkow mi weszły w kadr, ale ciasno było):


    Silnik Antka:




    Kokpit Antka:




    Pas:


    Robione telefonem, więc jakość może pozostawiać wiele do życzenia.

  11. #11
    Awatar Bourne

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRU

    Domyślnie

    Faktycznie mogą startować samoloty do 5,7 tony nie wiem gdzie wpadło mi info że 4t. Na lotnisku próbuję się wybrać od dłuższego czasu, ale jakoś nie wychodzi :/

  12. #12
    Awatar Bourne

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRU

    Domyślnie

    Lotnisko: szkolenie od A do F-16

    - Już po raz drugi z rzędu wygraliśmy konkurs na szkolenie kandydatów do szkoły lotniczej w Dęblinie - mówi prezes Aeroklubu Włodzimierz Skalik. To oznacza, że od Częstochowy zaczną karierę przyszli piloci F-16


    Częstochowa jest na dobrej drodze, by zostać jednym z najprężniej działających ośrodków szkoleń lotniczych w kraju - nie tylko dla marzących o lataniu sportowym, rekreacyjnym. Tak jak w ubiegłym roku - i w tym szkolić się będą osoby, które w przyszłości latać będą za sterami F-16.

    - Już po raz drugi z rzędu wygraliśmy konkurs na szkolenie kandydatów do szkoły lotniczej w Dęblinie - mówi Skalik. - Będziemy mieli 90 kandydatów do szkolenia teoretycznego, 20 z nich przejdzie także szkolenie praktyczne. Jesteśmy jednym z pięciu ośrodków w Polsce, gdzie uczyć się będą osoby, które w przyszłości dbać będą o bezpieczeństwo naszego kraju.

    Tegoroczną nowością są kursy dla osób, które chcą pracować w liniach lotniczych. Jeżeli uda się uzyskać certyfikat na takie szkolenie - a zdaniem Skalika jest to kwestia dwóch-trzech miesięcy - wówczas w Rudnikach powstanie naprawdę prężny ośrodek, który kompleksowo będzie przygotowywał osoby do pracy w lotnictwie.

    - Będziemy musieli zainwestować - mówi Maksym Dragojew, który już niebawem pełnić będzie funkcję dyrektora częstochowskiego Aeroklubu. - Zamierzamy kupić symulator lotów. Kosztuje 300-350 tys. zł, jednak sądzę, że część pieniędzy uda nam się pozyskać z Unii Europejskiej. W planach mamy także szkolenie na samolotach wielosilnikowych.

    Aeroklub stawia także na młodzież. W Lublińcu, w Zespole Szkół im. św. Edyty Stein, otworzona zostanie we wrześniu klasa o profilu lotniczym. Uczniowie będą mieli w programie nauczania 70 godzin przedmiotów teoretycznych, które pozwolą im uzyskać pod koniec nauki w liceum licencję pilota szybowcowego. - Odzew jest spory - mówi Tomasz Gnyp z sekcji szybowcowej. - Nie wszyscy wiedzą, że w wieku 25-26 lat można już być pilotem i mieć dobrze płatną pracę. A dzięki nauce w takiej klasie młodzież zrobi pierwszy krok do prawdziwego latania i kto wie, może zwiąże z tym swoją przyszłość.

    - Lubliniec jest pierwszy. Propozycję utworzenia klas o profilu lotniczym złożymy też władzom oświatowym Częstochowy, Myszkowa, Radomska i Koniecpola - dodaje Skalik.

    Aeroklubowi zależy też na odrodzeniu się modelarstwa. - Dlatego też zamierzamy w październiku zorganizować kurs dla animatorów i instruktorów. Liczę, że uda się także nawiązać współpracę z częstochowskimi szkołami i tam promować modelarstwo - mówi członek zarządu Michał Braszczyński.



    Informacje o kursach: www.aeroklub-czestochowa.pl



    Źródło: Gazeta Wyborcza Częstochowa

  13. #13
    Photo Screener
    Awatar Canon

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    WAW

  14. #14
    Awatar Bourne

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRU

    Domyślnie

    Darocha najlepszym rajdowym pilotem świata

    Na 16. Rajdowych Mistrzostwach Świata, które właśnie zakończyły się w austriackim Ried, złoty medal zdobyła załoga: pilot Janusz Darocha z Częstochowy i nawigator Zbigniew Chrząszcz (Aeroklub Wrocławski).
    Obaj pewnie wygrali pierwszą konkurencję nawigacyjną, mając na koncie 50 punktów karnych. W drugiej, z dorobkiem już tylko 18 punktów karnych, zajęli piąte miejsce, jednak wystarczyło to do wywalczenia złota.

    - Cieszę się bardzo z tego tytułu. Nie było łatwo, bo po doświadczeniach z mistrzostw świata w lataniu precyzyjnym, gdzie zająłem dziewiąte miejsce, sceptycznie podchodziłem do latania rajdowego - mówi Darocha. - Niemniej fakt, że tworzymy ze Zbyszkiem Chrząszczem zgrany team, sprawił, że po dwóch niezwykle trudnych konkurencjach udało się nam zdobyć medal.

    To już piąty w karierze Darochy tytuł najlepszego na świecie pilota w lataniu rajdowym. Częstochowianin może też poszczycić się czterema złotymi medalami najlepszego pilota świata w lataniu precyzyjnym, był też pięciokrotnie mistrzem Europy.

    Na siódmym miejscu, co też można uznać za sukces, ukończył mistrzostwa w Ried kolejny częstochowianin - Michał Osowski. Startował w parze z Michałem Wieczorkiem z Aeroklubu Krakowskiego.
    źródło: Gazeta

  15. #15

  16. #16
    Awatar trabin

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPRU

    Domyślnie

    VIII Międzynardowe Szybowcowe Mistrzostwa Polski w Klasie KLUB-A oraz VII Krajowe Zawody Szybowcowe w Klasie KLUB-B o „Puchar Prezydenta Miasta Częstochowy”



    W dniach 31.07 - 09.08.2009 r. na lotnisku w Rudnikach odbędą się VIII Międzynarodowe Szybowcowe Mistrzostwa Polski w klasie KLUB-A oraz VII Krajowe Zawody Szybowcowe w klasie KLUB-B o "Puchar Prezydenta Miasta Częstochowy".


    Dzisiaj w ciągu ok 70 min odbyło się z tego co naliczyłem ok 50 startów i tyle samo lądowań

  17. #17
    Photo Screener
    Awatar Canon

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Trabin, o której jutro najlepiej się wybrać?
    Jest sens jeszcze dzisiaj jechać?
    Bo się tak zastanawiam, ale nie wiem czy trafię

  18. #18
    Awatar trabin

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPRU

    Domyślnie

    Najlepiej jutro bądź ok 11 dzisiaj starty zaczęły się ok 11:40 a po południu gdzieś 16-17 będą wracały szybowce. Dzisiaj raczej już nie ma sensu bo nie widzę żeby coś wyciągali w górę

  19. #19
    Awatar trabin

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPRU

    Domyślnie

    Na tej stronie Soaring Spot - msmpc2009 - results będą zamieszczane wszystkie wyniki z każdego dnia

  20. #20
    Awatar Bourne

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRU

    Domyślnie


    Polecamy

    Moje trzy zdjęcia z dzisiaj, niestety za późno podjechałem na lotnisko

    http://lotnictwo.net.pl/3-tematy_ogo...tml#post318544

Strona 1 z 9 1 2 3 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •