Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 31
Like Tree17Likes

Wątek: Koszalin - Zegrze Pomorskie (EPKZ)

  1. #1
    Awatar violinerpl

    Dołączył
    Jan 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Ostatnio edytowane przez Rafalik ; 31-05-2016 o 23:27

  2. #2

  3. #3
    Awatar pasazernagape

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    SZZ/EPSC

    Domyślnie

    Mając przed oczami zdjęcia zamkniętych lotnisk w Hiszpanii podejmowanie tej decyzji w dniu w którym następuje otwarcie przystanku kolejowego na lotnisku Goleniowie gdzie kursować na stałe będą nowoczesne składy na trasie Kołobrzeg- Lotnisko Goleniów- Szczecin uważam za marnowanie publicznych pieniędzy.
    Pletwa and klemenko like this.

  4. #4
    mg84
    Goście

    Domyślnie

    Niedługo każde średnie miasto w PL będzie miało lotnisko komunikacyjne )) heh

  5. #5
    Awatar chojnice1

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    Chojnice

  6. #6
    Awatar Arthur1975

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Belfast

    Domyślnie

    Bedzie jak w Gdyni
    Come on Arsenal--))

  7. #7

    Dołączył
    Dec 2012

    Domyślnie

    Porównywanie do Gdyni, to jest jakieś nieporozumienie. W Gdyni lotnisko jest potrzebne jak oceanicznej rybie zapasy dodatkowej słonej wody. Natomiast w Koszalinie się przyda. Dojazd tam z południa Polski to jest wyczyn, a Goleniów też ni jest za blisko i komunikacja raczej słaba.

    Lotnisko podpisało już list intencyjny z Eurolotem:

    List intencyjny ws. połączeń lotniczych

  8. #8
    Awatar Arthur1975

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Belfast

    Domyślnie

    Taaa. Niech jeszcze kolejke z miasta wybuduja jak na Okecie
    Come on Arsenal--))

  9. #9

    Dołączył
    Feb 2013

    Domyślnie

    Sugeruje polaczyc temat z http://lotnictwo.net.pl/263-polskie_...szalin_k2.html - ten ma lepsza nazwe, ale tamten wyglada bardziej na temat.

  10. #10
    Awatar chojnice1

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    Chojnice

  11. #11

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    QSA

    Domyślnie

    A ja uważam że lotnisko w Koszalinie ma sens podobnie jak Szymany i jakiś port w okolicy Białegostoku. Zapewne nie w smak to Szczecinowi i Gdańskowi ale akurat dla Koszalina, Szyman widzę duże możliwości szczególnie latem. Natomiast hasła typu:
    Zdaniem byłego prezesa Portu Lotniczego w Gdańsku prof. Andrzeja Rucińskiego z Uniwersytetu Gdańskiego, budowa lotniska w Zegrzu nie ma sensu
    są normalne jeśli popatrzy się na poprzednią pracę p. Andrzeja. Lotnisko w okolicy Koszalina i Wielkich Jezior Mazurskich może przynieść tylko i wyłącznie rozwój turystyki i nowych miejsc pracy.
    romanter likes this.

  12. #12

    Dołączył
    Feb 2013

    Domyślnie

    To może od razu dwa - Zegrze i Bagicz, przyniosą tylko i wyłącznie dwa razy większy rozwój niż jedno. A może trzy razy większy, bo dwa to już konkurencja, a konkurencja jest dobra, sam pan Gwiazdowski to mówił.

  13. #13

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    QSA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez portwajn Zobacz posta
    To może od razu dwa - Zegrze i Bagicz, przyniosą tylko i wyłącznie dwa razy większy rozwój niż jedno. A może trzy razy większy, bo dwa to już konkurencja, a konkurencja jest dobra, sam pan Gwiazdowski to mówił.
    Bez przesady, ja patrzę na to całościowo bez animozji ani lokalnych upodobań. Mamy Gdańsk później Szczecin podczas gdy na południu Lublin, Rzeszów, Kraków, Katowice, Wrocław, Zieloną Górę. Uważam, że po prostu gdzieś w okolicach Pomorza Środkowego oraz na Warmii i Mazurach i w Podlaskiem jest miejsce na porty lotnicze bo obecnie dostać się np. z Katowic do Olsztyna to podróż jak na drugi koniec Europy albo nawet za ocean. Szczecin i Gdańsk powinny zostać głównymi portami w tym rejonie, co nie oznacza, że Koszalin jest nie potrzebny.

  14. #14

    Dołączył
    Feb 2013

    Domyślnie

    Dziękuję za puszczenie sarkazmu bokiem, ale proszę o jeszcze.

    Rozumiem, że patrząc na mapę, wyobrażasz sobie nie tylko chorągiewki portów lotniczych i równe odległości między nimi, ale również gęstość zaludnienia?
    Jeśli nie, to mam dla Ciebie taką oto mapę: Airports in Australia @ OurAirports - ile tam jest miejsca na porty lotnicze, zwłaszcza na zachodzie są dziwne luki.
    I oczywiście, samo zaludnienie nie jest decydujące, ale jest dobrym wyznacznikiem potencjalnych potoków pasażerskich. Przykro mi, ale na Pomorze Środkowe raczej nikt nie będzie chciał latać za tyle, za ile przewoźnikom może opłacić się wozić. Jak to ładnie napisał ktoś w wątku o Lot Gourmet i płatnych kanapkach: "Ci co by tyle dali, nie latają, zaś ci co lecą, nie chcą dać".

    Może wracając do truizmów: problemem z oceną przydatności infrastruktury jest to, że póki jej nie ma, możliwe są tylko przybliżenia i szacunki odnośnie jej wykorzystania. Póki nie oddano południowej obwodnicy Warszawy, nikt nią jeździł. Póki nie zbudowano pierwszego samolotu transatlantyckiego, wydawało się że popyt na TATL zaspokajają statki. Kiedy za Gierka wybudowano obwodnicę Trójmiasta, to po odsunięciu go od władzy posypały się gromy za bizantyjską rozrzutność i rozmach (po dwa pasy! w każdą stronę! przez las!) - a dziś bez niej Gdańsk udusiłby się w korkach i blokowiskach. To przy okazji drugi kłopot - infrastrukturę buduje się na lata, i zwykle jej beneficjentem jest kto inny niż jej budowniczym.

    Nie widziałem analiz, którymi podpierają się władze Koszalina (są upublicznione? powinny być...), ale sprawa wydaje się być dosyć prosta - kto chce jeździć do Koszalina, wybierze tańszy środek. Kto byłby skłonny wydać 200+ PLN (zamiast 99 za PKP czy 80 za PKS, odpowiednio rezygnując z komfortu) ten i tak raczej wybierze samochód. Wszelkie spekulacje, że jak się ludziom da możliwość, to będą latać, są dość naiwne bez uwzględnienia szalonej wrażliwości cenowej. A koszt tej infrastruktury to nie tylko renowacja i upgrade, to także późniejsze stałe, bieżace, wysokie koszty operacyjne. No, może starczy truzimów.

  15. #15
    Awatar Arthur1975

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Belfast

    Domyślnie

    Czas na haslo.Lotnisko w kazdej gminie
    Come on Arsenal--))

  16. #16
    Awatar chojnice1

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    Chojnice

    Domyślnie

    Leci chyba do was z WAW P180 Polish Medical Air Rescue SP-MXI. Aktualnie już powinien jakoś lądować, więc jeśli kto ma czas to może jechać sprawdzić.

    P.S. Jeśli nie do Was to pewnie Bagicz.

  17. #17
    Awatar chojnice1

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    Chojnice

    Domyślnie

    Miasto w latach 2014-2015 wniesie ok. 29mln zł.

    24Kurier - Koszalin inwestuje w lotnisko

  18. #18
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Debile w Zielonej Górze, debile w Lublinie, debile w Gdyni, debile w Szczytnie, debile w Radomiu, debile w Koszalinie. To chyba jedyny komentarz.
    Szczecin, Gdańsk, Bydgoszcz, Poznań, Łódź, Warszawa, Modlin, Wrocław, Katowice, Kraków, Rzeszów to i tak chyba za dużo.
    Pyro1, Charger and pyza_snk like this.



  19. #19
    Awatar Hellyea

    Dołączył
    Dec 2012
    Mieszka w
    Lublin, Poland, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Quantas Zobacz posta
    Debile w Zielonej Górze, debile w Lublinie, debile w Gdyni, debile w Szczytnie, debile w Radomiu, debile w Koszalinie. To chyba jedyny komentarz.
    Szczecin, Gdańsk, Bydgoszcz, Poznań, Łódź, Warszawa, Modlin, Wrocław, Katowice, Kraków, Rzeszów to i tak chyba za dużo.
    W Poznaniu tylko równi ludzie.

  20. #20

    Dołączył
    Feb 2013

    Domyślnie


    Polecamy

    - Mamy podpisane porozumienie nie z LOT-em, ale z innym przewoźnikiem, który lepiej sobie radzi w biznesie - uspokaja Piotr Jedliński, prezydent Koszalina. - EuroLOT w przeciwieństwie do firmy-matki (PLL LOT - dop. autora) ma dobrą kondycję finansową.


    EuroLOT obsługuje linie lotnicze krajowe i na terenie Niemiec, np. uruchomiło cieszące się dużym zainteresowaniem połączenie turystyczne: Lublin - Gdańsk. O taki typ lotów zabiega koszaliński ratusz. Zatem EuroLOT ma spore szanse na wygranie przetargu na uruchomienie linii powietrznej.
    Po prostu nie wiem, co powiedzieć. Ręce opadają razem z podwiązkami. Śmiac się, czy płakać? Trochę jak przy zakładach, nie do końca wiadomo kto tu robi za naciągacza, a kto za głupiego.
    pasazernagape likes this.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •