Strona 11 z 46 PierwszyPierwszy ... 9 10 11 12 13 21 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 201 do 220 z 920
Like Tree213Likes

Wątek: Krosno (EPKR)

  1. #201
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody

    Domyślnie


    Polecamy

    Czajka spodobała się na targach lotniczych

    Najnowszy ultralekki samolot z krośnieńskiej firmy Aero-Kros bardzo dobrze oceniony na targach AERO 2009 we Friedrichshafen. - Liczymy, że niedługo zaczniemy produkować ten samolot dla klientów - mówi Lesław Wilk, prezes Aero-Krosu.

    W tegorocznych targach AERO 2009, które zakończyły się w niedzielę, wzięło udział 625 firm i organizacji lotniczych z całego świata. Wśród konstrukcji ultralekkich Polskę reprezentowała firma Aero-Kros, która po raz pierwszy publicznie pokazała swoje najnowsze dziecko - ultralekki samolot MP-02 Czajka.

    Samolot powstał od początku do końca w Krośnie, tu został zaprojektowany i wykonany. Jest to klasyczny górnopłat z kabiną dla dwóch osób. Miłośnicy lotnictwa byli bardzo ciekawi nowego samolotu, bo do czasu prezentacji we Friedrichshafen firma udostępniała jedynie animację komputerową z krótkim pokazem samolotu.

    - Projektując ten samolot, chcieliśmy stworzyć maszynę o najwyższych osiągach, bardzo wygodną dla pilota i wykonaną według najwyższych standardów. I myślę, że to się nam udało. Samolot został oceniony bardzo dobrze, zainteresowanie nim było duże. Doceniono to, że samolot został wykonany naprawdę według najwyższych standardów. To ważne, bo na rynku producentów samolotów robi się coraz ciaśniej. Ale choć na świecie jest kryzys, a samoloty są towarami luksusowymi, to nadal są chętni, żeby ten luksus kupować - mówi Wilk.

    Samolot z Krosna był jedną z nielicznych zupełnie nowych konstrukcji. Inni producenci pokazali samoloty już znane na rynku z różnymi modyfikacjami.

    Dla firmy z Krosna prezentacja we Friedrichshafen była ważnym sprawdzianem i próbą rozeznania rynku.

    - Na razie nie możemy jeszcze sprzedawać Czajki, bo nie ma certyfikatu dopuszczającego samolot do użytku. Czekają nas jeszcze próby wytrzymałościowe i próby w locie. Pilot oblatywacz będzie musiał spędzić co najmniej 50 godzin w powietrzu. Za dwa miesiące powinniśmy te procedury zakończyć - dodaje prezes Aero- Krosu.

    Jego zdaniem pierwsze dwie Czajki mogą trafić do klientów jeszcze w tym roku. Jeśli ktoś chciałby kupić ten samolot, musi liczyć się z wydaniem około 59 tys. euro.

    Na targach w Niemczech oprócz Czajki Aero-Kros zaprezentował także dwuosobowy śmigłowiec A600 Talon. Śmigłowiec jest konstrukcją amerykańską, w Krośnie jest montowany z podzespołów.

    - Zainteresowanie tym śmigłowcem było spore, choć śmigłowce nie są tak popularne jak samoloty. To sprzęt do zadań specjalnych, a zainteresowani są nimi ludzie, którzy już mają licencję pilotów - dodaje Wilk.

    Gazeta Wyborcza Rzeszów
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

  2. #202
    Awatar PapaNovember

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    EPKR

    Domyślnie

    Zbliżają się jubileuszowe zawody balonowe

    Wielkimi krokami zbliża się majowy weekend. W tym roku nie będzie on co prawda wyjątkowo długi, ale i tak nie poskąpi atrakcji. Głównymi będą oczywiście zawody balonowe i występy gwiazd.

    Pierwszy maja wypada w tym roku w piątek, a Święto Konstytucji 3 Maja w niedzielę. Ten niekorzystny układ sprawia, że ulubiony przez Polaków długi majowy weekend, tym razem będzie dość krótki. Ale to nic, bo już od środy (29.04) w drodze do pracy krośnianom będą towarzyszyły latające nad miastem balony. Rozpoczną się wtedy 10. Górskie Zawody Balonowe.
    W tym roku zawody w Krośnie mają szczególną rangę. Będą to 25. Balonowe Mistrzostwa Polski. Ponadto wyniki rozegranych konkurencji będą też zaliczane do Balonowego Pucharu Polski.
    Na razie zgłosiło się około 22 załóg balonowych, ale z pewnością będzie ich znacznie więcej, bo termin nadsyłania zgłoszeń jeszcze nie minął.
    Organizatorzy zaplanowali 8 konkurencji, od środy do soboty po dwa razy dziennie – wcześnie rano i wieczorem. Ich rozegranie oczywiście będzie uzależnione od pogody.
    Zawodom balonowym towarzyszyć będą m. in. wystawa modeli latających oraz sprzętu lotniczego, prezentacja sekcji Aeroklubu Podkarpackiego oraz załóg samochodowych uczestniczących w rajdach górskich. Odbędą się również loty widokowe nad Krosnem. Nie zabraknie też występów gwiazd. W tym roku na lotnisku wystąpią: Robert Janowski i Urszula. Najprawdopodobniej zabraknie natomiast pokazu zespołu akrobacyjnego Biało-Czerwone Iskry.
    Organizatorami zawodów balonowych są: Fundacja Otwartych Serc im. Bogusławy Nykiel-Ostrowskiej, Prezydent Miasta Krosna, Magazyn Lotniczy „Skrzydlata Polska” i Aeroklub Podkarpacki.
    Honorowy patronat nad imprezą objął minister sportu Mirosław Drzewiecki.
    Patronem medialnym zawodów balonowych jest Krośnieński Portal Internetowy Krosno24.pl. Szczegóły na temat imprezy na www.balony.krosno24.pl




    zródło: www.krosno24.pl
    Per aspera ad astra!!!
    Pagonów się nie kupuje - pagony się zdobywa! [layoverlover]

  3. #203
    ModTeam Senior Screener
    Awatar Rafalik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBA

    Domyślnie

    Najpiękniejsza z najpiękniejszych:
    http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=6471121
    Biało- Czerwone Iskry
    Canon 50D + 100-400L IS USM + 18-200 IS + grip BG-E2 + trochę różnych zabawek...
    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
    Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

  4. #204
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody

    Domyślnie

    Setny, ultralekki samolot z Krosna

    Z krośnieńskiej firmy Ekolot odleciał dziś do Niemiec setny ultralekki samolot Junior. Firma specjalizująca się w produkcji dwuosobowych maszyn, działa od 2001 roku, kiedy to powstał prototyp Juniora. Jest bardzo popularny w świecie, waży trzysta kilogramów, może rozwinąc prędkość maksymalną 220 km, a jednorazowo jest w stanie przelecieć tysiąc kilometrów.

    Niestety, są to maszyny latające w określonych warunkach czyli przy widoczności ziemi, trudno więc traktować je jako regularny środek lokomocji. Lata się nim rekreacyjnie. W ciągu roku Ekolot - zatrudniający 23 pracowników - może wykonać około trzydziestu tych ultralekkich samolotów.

    Radio Rzeszów
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

  5. #205
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody

    Domyślnie

    Samolot z Krosna podbija niemieckie niebo

    Setny egzemplarz ultralekkiego samolotu wyprodukowanego w Krośnie wczoraj wzbił się w powietrze z krośnieńskiego lotniska. "Junior” to pierwsza polska konstrukcja tego typu, dopuszczona do użytku w Niemczech.

    Lata bardzo ładnie, sprawnie, należy do najlepszych w swojej klasie - ocenia Stanisław Czaja, doświadczony pilot, który jako pierwszy miał okazję sprawdzić, jak maszyna zachowuje się w powietrzu.

    Prototyp powstał w garażu

    Krośnieńska firma Ekolot ultralekkie samoloty produkuje od 2000 roku. Prototyp Juniora powstał w garażu właściciela, według konstrukcji krośnianina Jerzego Krawczyka (twórcy słynnych szybowców "Puchatek”) Dziś zakład może produkować ok. 30 sztuk grzbietopłatów rocznie.

    - Nasze Juniory i Topazy latają już w RPA, USA, Kanadzie, Portugalii a nawet w Nowej Kaledonii - wymienia Henryk Słowik, dyrektor Ekolotu.

    Po trzech latach badań i testów Junior uzyskał certyfikat w Niemczech.

    - Niedawno prezentowaliśmy go na targach przemysłu lotniczego w Friedrichshafen, wzbudził tam olbrzymie zainteresowanie. Wielu klientów czeka właśnie na ten samolot - mówi szef Ekolotu.

    Nowiny Rzeszów
    video: YouTube - Samolot z Krosna podbija świat
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

  6. #206
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody

    Domyślnie

    Powietrzna taksówka c.d

    Waży trzysta kilogramów, ma dwa miejsca do siedzenia i może przelecieć z Ustrzyk Górnych do Świnoujścia na jednym baku w niespełna sześć godzin. Przy tym spala tyle paliwa, co ekonomiczny samochód.

    To Junior JK 05. Ultralekki samolot skonstruowany i wyprodukowany w krośnieńskim Ekolocie.

    Zobaczcie setny samolot

    W poniedziałek rano w krośnieńskim oddziale redakcji dzwoni telefon. Henryk Słowik, dyrektor Ekolotu: - Właśnie oblatujemy nasz setny samolot. Chcecie zobaczyć?

    Jasne, że chcemy, więc pół godziny potem meldujemy się na lotnisku. Mechanik już wytoczył Juniora z hangaru, krząta się przy maszynie, dolewa paliwo do zbiornika. Wypolerowany na błysk lakier lśni, perłowo-czerwony kadłub mieni się w słońcu. Henryk Słowik zadowolony, patrzy w niebo bez jednej chmurki. Ciepło, nie czuć nawet małych podmuchów wiatru. Wymarzona pogoda na próby.

    Pilot-oblatywacz Stanisław Czaja nie zdradza żadnych emocji.

    - Na tylu samolotach już latałem, że to dla mnie chleb powszedni. Sprawnie mości się w kabinie, zapina pasy, nakłada słuchawki, odpala silnik. Gotowy do kołowania - zgłasza wieży i "odjeżdża”.

    Jest zgoda na start. Kilkadziesiąt metrów po trawie, kilkanaście sekund i już jest w powietrzu. Z warkotem przelatuje tuż nad naszymi głowami. Robi zakręt, potem tzw. przeciągnięcie - czyli wyhamowanie i lot na minimalnej prędkości ok. 50 km na godzinę, testujący siłę nośną samolotu i sterowność maszyny, znowu przyspiesza…

    Tylko nie dotykaj pedałów!

    Chwilę potem delikatnie ląduje i kołuje bliżej placu przed hangarem.

    - Bardzo ładnie lata, to jeden z najlepszych samolotów w swojej klasie - chwali Stanisław Czaja i robi w naszym kierunku zachęcający gest. - Zapraszam do samolotu, sami się przekonacie. Tomek, mój redakcyjny kolega, nie waha się ani chwili. Ładuje się do kokpitu, z kamerą i aparatem fotograficznym. Zdjęcia z lotu ptaka to gratka dla fotoreportera.

    - Pełen komfort - konstatuje ze zdziwieniem, po zainstalowaniu się w pozycji prawie półleżącej na fotelu drugiego pilota. - Tylko niech pan nie dotyka pedałów - ostrzega Stanisław Czaja.

    Większe emocje są w górze, gdy pilot serwuje kilka ostrych (tak przynajmniej wydaje się Tomkowi) zakrętów. Oni fruwają w powietrzu, a ja wypytuję szefa Ekolotu o system bezpieczeństwa instalowany w Juniorach.

    - W ekstremalnych sytuacjach wystarczy pociągnąć za dźwignię, wówczas rakieta wystrzeliwuje spadochron - tłumaczy Słowik.

    Tuż po wylądowaniu nasz fotoreporter jest lekko oszołomiony.

    - Ale pamiętałem, że jak wysiądę, to mam iść na wprost pod skrzydłem, broń Boże nie skręcić w lewo w obracające się jeszcze śmigło - śmieje się. I opowiada wrażenia z lotu. - W powietrzu czułem się tak jakbym płynął. Bezpiecznie, spokojnie, gładko. Żadnych szarpnięć. Cicho, bo słuchawki stłumiły hałas pracującego silnika. Z wysokości 2,5 tysiąca stóp otoczone zielonymi wzgórzami Krosno wyglądało pięknie.

    Miękkie lądowanie

    Junior przyciąga uwagę pilotów, którzy są dziś na lotnisku. Tadeusz Lewandowski, szef wyszkolenia Aeroklubu Podkarpackiego, też chce wypróbować maszynę. Na różnych samolotach wylatał 2,5 tysiąca godzin. To dla mnie jak jazda samochodem - mówi. - Ale za stery Juniora wsiada po raz pierwszy.

    - Elegancka tapicerka, fajny układ przyrządów - zauważa. - I oryginalny układ sterowania. Zamiast klasycznego wolanta między kolanami - zainstalowany poręcznie z boku fotela drążek z urządzeniem łudząco przypominającym joystick do gier.

    - Junior zaskoczył mnie na plus. Start i lądowanie są gładkie, proste, jak w dobrej klasie szybowcu. Pilotaż - nieskomplikowany - ocenia Lewandowski. - Gdybym miał tyle pieniędzy, to pewnie bym go kupił...

    - Samoloty ultralekkie to takie zabawki dla dużych chłopców, którzy spełniają swoje dziecięce marzenia o lataniu - komentuje Henryk Słowik.

    Każdy element spod ludzkiej ręki

    "Zabawki” z krośnieńskiego Ekolotu kosztują od 45 (Junior) do 55 (Topaz) tys. euro. Równowartość wysokiej klasy samochodu. Tyle, że nie powstają na zautomatyzowanej linii montażowej. Każdy element musi wyjść spod ludzkiej ręki.

    Jerzy Krawczyk, konstruktor Juniora, który razem ze Słowikiem stworzył firmę od podstaw, wspomina, jak budowali prototyp w garażu. Skrzydła doczepiali na zewnątrz, bo pomieszczenie było za wąskie. Poświęcili dla tej konstrukcji kilka tysięcy godzin.

    - Mam satysfakcję, gdy dziś słyszę, że Junior to najładniejszy z ultralekkich samolotów - mówi Krawczyk. - Parametry lotne, startu, lądowania, też ma świetne. Wystarczy 60 metrów rozbiegu i wzbija się w powietrze. I leci się przyjemnie. Nie trzęsie, nie wieje w nogawki.

    Będzie latał w Europie, Afryce i Ameryce

    Kilkadziesiąt Juniorów i Topazów lata w Europie. Ale mają też certyfikaty i dopuszczenia w RPA, Kanadzie, Stanach Zjednoczonych. Latają nawet w Nowej Kaledonii. W hali Ekolotu oglądamy kadłub samolotu szykowanego na Mistrzostwa Świata dla czeskiego klienta.

    - Zamówił maszynę u nas, a przecież Czechy to potęga w produkcji ultralekkich samolotów - podkreśla Henryk Słowik.

    Jako pierwsi w krośnieńskich ULK zakochali się Francuzi. - Nie tylko w ich urodzie, ale i cenie - żartuje Krawczyk. - To jeden z najtańszych samolotów tej klasy na świecie.

    Najdłużej "opierali się” Niemcy. Trzy lata procedur sprawdzających, testów i prób i wreszcie jest. Certyfikat na niemiecki rynek, pierwszy dla polskiej konstrukcji. Dyrektor wspomina, jak do firmy przyjechali audytorzy. - Zaczepiliśmy na skrzydłach dwutonowy ciężar, wisiał z pół godziny, a samolot nawet nie zaskrzypiał. Ale byli zaskoczeni…

    Robienie babek z piasku

    Henryk Słowik podkreśla: - Ja wierzę w swoje samoloty, nie boję się nimi latać.

    Opowiada jak zawieźli jeden z pierwszych UKL do Francji. - Pilot kazał mi usiąść w samolocie, zawiózł na pas, rozpędził maszynę. Oczywiście nie wystartowaliśmy, bo pierwszy lot pilot wykonuje sam. Oni chcieli tylko zobaczyć moją reakcję.

    Z czego powstaje samolot? Słowik się śmieje, że na początku ma konsystencję płynną, czyli jest w beczce z żywicą. Wylewa się ją do kilkuset różnych foremników, układa warstwami z tkaniną. Trochę to przypomina robienie babek z piasku. Całkiem serio: choć produkcja jest ręczna, to technologie supernowoczesne.

    - Wszystkie kompozyty są z włókien szklanych, węglowych i kewlarowych. Takie same materiały są stosowane w bolidach Formuły 1.

    Jak w mercedesie

    Produkcja jednego samolotu pochłania dwa tysiące godzin. Praktycznie: co dwa tygodnie z produkcji schodzi jeden egzemplarz.

    W tym miesiącu pokazali Juniora na targach w Friedrichshafen. Niemcy zaglądali do kabiny i cmokali: "jak w mercedesie”. Nic dziwnego: wnętrze szerokie na 120 cm zapewnia wygodne siedzenie obu latającym. Panoramiczna szyba nie ogranicza widoczności.

    - To kabriolet wśród samolotów - chwalą Francuzi.

    Junior to typowy samolot turystyczny, do rekreacji. Lata się nim niewysoko: 300-600 metrów nad ziemią.

    - A wiecie, że nasze samoloty często kupują piloci boeingów, którym marzy się odmiana? - opowiada dyrektor Ekolotu.

    Henryk Słowik i Jerzy Krawczyk myślą o nowych samolotach.

    - Może wrócimy do naszego pierwszego pomysłu, jednoosobowego Elfa. Prototyp, filigranowe cacko, wzleciał w powietrze tylko dwa razy. W latach 90. nie było na niego popytu. Ale czuję, że teraz nadchodzi na niego pora - mówi Krawczyk.

    Nowiny Rzeszów
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

  7. #207
    ModTeam Senior Screener
    Awatar Rafalik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBA

    Domyślnie

    ZAWIADOMIENIE o unieważnieniu postępowania pn. „Opracowanie dokumentacji projektowej na zadania p.n.: „Utworzenie Ponadregionalnego Centrum Szkolenia Lotniczego w oparciu o zmodernizowaną infrastrukturę lotniska w Krośnie – etap I” oraz „Utworzenie Ponadregionalnego Centrum (...) - etap II"



    Projekt p.n. „Utworzenie ponadregionalnego Centrum Szkolenia Lotniczego w oparciu o zmodernizowaną infrastrukturę lotniska w Krośnie – I etap” jest umieszczony w Indykatywnym wykazie indywidualnych projektów kluczowych Województwa Podkarpackiego na lata 2007 - 2013, przyjętym przez Zarząd Województwa Podkarpackiego Uchwałą Nr 123/2198/08 z dnia 29 lipca 2008r., i będzie realizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2007 – 2013.

    ZP.341-110/08 Krosno, dnia 24.04.2009r.

    ZAINTERESOWANI WYKONAWCY

    Dot. przetargu nieograniczonego pn. „Opracowanie dokumentacji projektowej na zadania p.n.: „Utworzenie Ponadregionalnego Centrum Szkolenia Lotniczego w oparciu o zmodernizowaną infrastrukturę lotniska w Krośnie – etap I” oraz „Utworzenie Ponadregionalnego Centrum Szkolenia Lotniczego w oparciu o zmodernizowaną infrastrukturę lotniska w Krośnie – etap II”.

    ZAWIADOMIENIE
    o unieważnieniu postępowania

    Gmina Krosno działając zgodnie z art. 93 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. 2007r., Nr 223, poz. 1655 oraz z 2008r. Nr 171, poz. 1058) zawiadamia o unieważnieniu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na „Opracowanie dokumentacji projektowej na zadania pn.: „Utworzenie Ponadregionalnego Centrum Szkolenia Lotniczego w oparciu o zmodernizowaną infrastrukturę lotniska w Krośnie – etap I” oraz „Utworzenie Ponadregionalnego Centrum Szkolenia Lotniczego w oparciu o zmodernizowaną infrastrukturę lotniska w Krośnie – etap II” prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego.
    Postępowanie zostało unieważnione na mocy art. 93 ust. 1 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych.
    Uzasadnienie
    Zgodnie z dyspozycją art. 93 ust. 1 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych, postępowanie o zamówienie publiczne unieważnia się w przypadku, gdy wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej przewidzieć.
    Przystępując do procedury wyłonienia wykonawcy Zamawiający opierał się na opracowanej koncepcji rozbudowy lotniska i na bieżących kontaktach z obecnym zarządzającym lotniskiem tj. Aeroklubem Polskim.
    W trakcie trwania procedury przetargowej wyniknęły okoliczności, których nie można było przewidzieć na etapie ogłaszania postępowania. Dotyczą one określenia zasad współpracy z Aeroklubem Polskim, które uniemożliwiają uzyskanie ostatecznej decyzji Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego odnośnie przyjętych w założeniach projektowych cech eksploatacyjnych i technicznych lotniska. Zamawiający zwrócił się do Aeroklubu Polskiego o złożenie do Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego wniosku o zmianę istotnych cech lotniska w związku z planowaną inwestycją. Aeroklub Polski potraktował prośbę Zamawiającego wybiórczo, zgłaszając zmiany do Prezesa ULC – jednakże zmiany te nie zawierają w pełni zakresu inwestycji, której dotyczy postępowanie przetargowe. Brak decyzji Prezesa ULC uniemożliwia z kolei rozpoczęcie prac projektowych zgodnie z przyjętym do w/w rozstrzygniętego przetargu programem funkcjonalno-użytkowym.
    W związku z zaistniałą sytuacją Zamawiający zmuszony został do podjęcia decyzji o unieważnieniu przedmiotowego postępowania.
    źródło: Biuletyn Informacji Publicznej Urząd Miasta w Krośnie


    Komentarz:
    Biało- Czerwone Iskry
    Canon 50D + 100-400L IS USM + 18-200 IS + grip BG-E2 + trochę różnych zabawek...
    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
    Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

  8. #208
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody

    Domyślnie

    Nad Krosnem poleci 30 balonów

    (...) Już dziś uczestnicy imprezy zjeżdżają do Krosna. Wieczorem odbędzie się oficjalne rozpoczęcie zawodów.

    Zgłosiło się 30 załóg: z Polski, Litwy i Łotwy.

    - Podobnie jak w ubiegłym roku, ale mniej niż się spodziewaliśmy, biorąc pod uwagę rangę imprezy - przyznaje Zygmunt Jerzyk. - Niestety, kryzys także ma swoje odbicie także i w tym sporcie. Zawodnicy liczą koszty, sponsorzy też oszczędzają.

    W ciągu czterech dni zaplanowano osiem lotów. Odbywać się będą wczesnym ranem i wieczorem.

    Wieczorne starty zaplanowano z lotniska. Po to, by publiczność mogła podziwiać balony równocześnie wznoszące się w niebo. Miejsca porannych startów załogi będą wybierać same.

    Emocjom sportowym towarzyszyć będzie Rodzinny Piknik Lotniczy. Atrakcją będzie nocny pokaz balonów, w piątek o godz. 21 na lotnisku. Dzieciaki będą mogły wsiąść do balonu "na uwięzi”, Podczas weekendu będzie także okazja polatać nad miastem samolotami Aeroklubu Podkarpackiego. W programie także: pokazy szybowców i skoków spadochronowy i prezentacje sekcji AP. Niestety, zabraknie oczekiwanego pokazu akrobacyjnego "Iskier”.

    Program imprezy:

    29 kwietnia (środa)

    6.00 - Konkurencje balonowe
    18.00 - Konkurencje balonowe

    30 kwietnia (czwartek)

    6.00 - Konkurencje balonowe
    16.00 - Krośnieński rock - koncert PRAJM, WINGS OF BUTTERFLY, STAN SKUPIENIA, CREEP, CYRIAM
    18.00 - Konkurencje balonowe

    1 maja (piątek)

    6.00 - Konkurencje balonowe
    10.00 - Wystawa modeli latających oraz sprzętu lotniczego, prezentacja sekcji Aeroklubu Podkarpackiego (modelarskiej, spadochronowej, szybowcowej i samolotowej).
    Koncert: MIEJSKA GORNICZA ORKIESTRA DĘTA z Krosna, Orkiestra z Bardejowa - Słowacja,Orkiestra Dęta FIRE BAND I MAŻORETKI z Brzozowa, Orkiestra Dęta PRAKOVCANKA z Prakovec – Słowacja
    12.00 - Prezentacja załóg Samochodowych Mistrzostw Polski w Rajdach Górskich
    14.00 - Loty widokowe nad Krosnem
    16.00 – Koncert raggae: ALTER EGO, JAHFAHRD, PAJUJO, CALA GÓRA BARWINKÓW
    18.00 - Konkurencje balonowe
    21.00 - NOCNY POKAZ BALONÓW

    2 maja (sobota)

    6.00 - Konkurencje balonowe
    10.00 - Majówkowe zabawy dla całych rodzin, wystawa modeli latających oraz sprzętu lotniczego, prezentacja sekcji Aeroklubu Podkarpackiego
    12.00 - Prezentacja samolotów historycznych
    14.00 - Loty widokowe samolotem nad Krosnem
    16.00 - Koncerty zespołów muzycznych ZIGI JAZZ BAND, KALINKA, SKALBANIA BAND
    18.00 - Konkurencje balonowe
    ok. 20.00 - ROBERT JANOWSKI z zespołem

    3 maja (niedziela)

    10.00 - Majowkowe zabawy dla całych rodzin z The Clown Circus Show RICO & RUPHERT, IV Krośnieński Konkurs „Podniebne marzenia”, wystawa modeli latających oraz sprzętu lotniczego, prezentacja sekcji Aeroklubu Podkarpackiego
    14.00 - Loty widokowe samolotem nad Krosnem
    16.00 – koncert: SPIEWAJĄCA MŁODZIEŻ WALKIRIA,
    ok. 18.30 - Lester Kidson & Patsy Gamble
    ok. 20.30 - URSZULA z zespołem

    Nowiny Rzeszów
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

  9. #209
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody

    Domyślnie

    "Bombowa" pogoda dla balonów

    Uczestnicy X Międzynarodowych Górskich Zawodów Balonowych chwalą podkarpackie niebo.

    Wprawdzie Andrzej "Szaman" Wojtyniak, meteorolog zawodów, zapowiadał bardzo dobre warunki do lotu balonem, ale takiej „bomby" nikt się nie spodziewał. Po pierwszym locie zawodnicy zgodnie oceniali, że były idealne warunki do lotu pod względem prędkości wiatru i manewrowości.

    Na start X Międzynarodowych Górskich Zawodów Balonowych przyjechało ostatecznie 26 załóg z Polski, Litwy i Łotwy.

    Środowy poranek przywitał pilotów bezchmurnym niebem i delikatnym wiatrem wiejącym z południowego wschodu. W pierwszym locie zawodnicy sami wybierali miejsce startu. Zadaniem było zrzucenie woreczka z piaskiem jak najbliżej krzyża wyłożonego na lądowisku w Łężanach. Załogi pojechały więc w okolice Wróblika Szlacheckiego. Pierwsze balony wzbiły się w powietrze kilkanaście minut po godz. 6.

    Po przeleceniu nad Łężanami należało przelecieć jak najkrótszą drogą przez strefę wyznaczoną przez sędziów, dolecieć do punktu w przestrzeni podanego na porannej odprawie, a następnie kolejną strefę pokonać po możliwie najdłuższej trasie. Wykonywanie tych zadań mogli podziwiać mieszkańcy Krosna, gdyż lot odbywał się nad miastem.

    Z tymi zadaniami najlepiej poradzili sobie dwaj litewscy piloci: Vaclav Romanowski i Mindau Lycius. Tuż za nimi uplasowali się Witold Filus reprezentujący Skywalkers i Bogdan Prawicki z Leszna.

    Do drugiego lotu balony wystartowały z krośnieńskiego lotniska tuż po godzinie 18. Spektakl ten podziwiali sympatycy balonowego latania, którzy licznie przyszli na lotnisko w środowy wieczór. Obszerną relację z mistrzostw i wyniki podniebnych zmagań przedstawimy w poniedziałkowym wydaniu naszej gazety.

    Super Nowości
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

  10. #210
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

  11. #211
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody

    Domyślnie

    Przepychanki o lotnisko

    Kto i co blokuje rozwój lotniska?

    Władze Krosna twierdzą, że chcą na lotnisku stworzyć centrum szkoleniowe. Przeciwnicy tej koncepcji uważają, że zamiast rozwoju lotniska spowoduje ona ograniczenie możliwości latania w Krośnie.

    Niedawne pomysły stworzenia w Krośnie lotniska komunikacyjnego okazały się nierealne. Władze miasta zaczęły więc drążyć nowy pomysł pod nazwą: Ponadregionalne Centrum Szkolenia Lotniczego. I etap ma polegać na wyłączeniu 40 ha gruntu z południowej strony lotniska i wybudowaniu tam hal fabrycznych oraz hurtowni. W zamian lotnisko ma dostać 30 ha gruntu, znajdującego się na przedłużeniu zniszczonego, asfaltowego pasa startowego. Ten teren jeszcze w latach 80. został zakupiony dla lotniska.

    Przedstawiciele aeroklubu przyznają, że zgodziliby się na oddanie 40 ha lotniska, gdyby władze Krosna wystąpiły o jego powiększenie od strony wschodniej i wyremontowały pas startowy.

    Przepychanki

    Miasto Krosno jest właścicielem lotniska, zarządza nim natomiast Aeroklub Polski.
    - Aeroklub powinien wystąpić o włączenie tej działki do lotniska - uważa Piotr Przytocki, prezydent Krosna.

    - Pierwszy krok należy do władz Krosna - twierdzi natomiast Piotr Niewiarowski, sekretarz Aeroklubu Polskiego. - Jako właściciel tych terenów, prezydent powinien zgłosić chęć ich włączenia do lotniska.

    - Zgodnie z Prawem Lotniczym, tylko zarządzający lotniskiem może dokonać istotnych zmian eksploatacyjnych i technicznych cech lotniska, po uprzednim uzyskaniu zezwolenia prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego - wyjaśnia Katarzyna Krasnodębska, rzecznik ULC w Warszawie. - Aeroklub Polski dotychczas nie wystąpił o dokonanie zmian na lotnisku Krosno.

    Pusty budżet

    - Nie mamy żadnej gwarancji, że gdy oddamy 40 ha, to otrzymamy te 30 ha - mówi Piotr Niewiarowski. - Mieliśmy się także zgodzić na rezygnację na 5 lat z funkcji zarządzającego lotniskiem. W tym czasie może ono zniknąć z map. Zupełnie inaczej wyglądałaby sytuacja, gdyby miasto zagwarantowało pieniądze na rozwój lotniska. Jednak na remont pasa i lotniskowej infrastruktury na razie nie ma pieniędzy w budżecie miasta.

    - Dopiero chcemy starać się o dofinansowanie unijne dla naszego projektu - przyznaje prezydent Krosna.

    Hale zagrożą ludziom

    Po południowej stronie lotniska ma powstać zabudowa przemysłowa.
    - Hale fabryczne i magazyny hurtowni bezpośrednio zagrożą ludzkiemu życiu i zdrowiu - alarmują krośnieńscy piloci i ludzie związani z lotnictwem.

    Znamienna jest analiza oddziaływania planowanej zabudowy wykonana przez Oktawiana Jarosza, specjalistę zajmującego się przeszkodami lotniczymi znajdującymi się wokół lotniska Balice w Krakowie.

    - Powstanie nowych obiektów może mieć wpływ na powstanie lokalnych turbulencji mechanicznych powietrza, których oddziaływanie może pojawić się już w odległości 300 m - pisze Jarosz. - Należy się też liczyć z faktem wystąpienia lokalnych zjawisk atmosferycznych, które mogą w znacznym stopniu wpływać na bezpieczeństwo małych samolotów.

    - Lotnisko w Krośnie ma 6 trawiastych pasów startowych - mówi Roman Walczak, dyrektor Aeroklubu Podkarpackiego. - Najczęściej używany jest pas południowy, bo od Przełęczy Dukielskiej najczęściej wieje. Dokładnie na przedłużeniu tego ma powstać zabudowa przemysłowa. Ograniczy to możliwość korzystania z kierunku południowego.

    Władze Krosna chcą południową część lotniska zamienić na tereny inwestycyjne, a zarobione pieniądze przeznaczyć na rozbudowę infrastruktury lotniska. Starają się też o unijne dofinansowanie na ten cel. Deklarują, że dzięki inwestycjom krośnieńskie lotnisko zyska na znaczeniu, a to będzie z korzyścią dla miasta i regionu. Bez zgody aeroklubu nie da się jednak nic zrobić.

    Krośnieńscy piloci i władze aeroklubu nie chcą zmian. Mają obecnie doskonałe warunki do małego latania i niezłą sytuację finansową. Boją się, że projekt władz miasta zakłóci ten porządek.

    Super Nowości Rzeszów
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

  12. #212
    Awatar PapaNovember

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    EPKR

    Domyślnie

    "CZY TO KONIEC CZARNEGO SCENARIUSZA PARCELACJI KROŚNIEŃSKIEGO LOTNISKA ?"

    artykuł pod adresem:
    Komitet Obrony Lotniska w Krośnie - "Aeroklub podkarpacki - bez cenzury" szczegóły
    Per aspera ad astra!!!
    Pagonów się nie kupuje - pagony się zdobywa! [layoverlover]

  13. #213
    Awatar PapaNovember

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    EPKR

    Domyślnie

    CARPATIAN GLIDING CHAMPIONSHIPS 2009


    Aeorklub Podkarpacki wraz z Aeroklubem Sabinov ( organizatorem Saris Cup-u) rusza z nową imprezą szybowcową. Dnia 11 VII 2009 Rozpocznie się Pierwszy Puchar Karpat. Zawody podzielone będą na dwie części : 11.07.09 - 18.07.09 Częśc Polska " Podkarpackie zawody szybowcowe im. Juliana Wacławskiego ( rozgrywana w Aeroklubie Podkarpackim ) i 19.07.09 - 26.07.09 " Saris Cup " Częśc Słowacka ( Aeroklub Sabninov ) Konkurencje rozgrywane będą w klasie klub, dwusterów i otwartej w następującej formule : "Częśc Polska" - Podkarpackie zawody szybowcowe im. Juliana Wacławskiego - punktacja i klasyfikacja jako zamknięta całość, "Część Słowacka" - Saris Cup podobnie,natomiast do punktacji i klasyfikacji CARPATIAN GLIDING CHAMPIONSHIPS 2009 będą brane wyniki uzyskane w obydwóch częściach..
    SERDECZNIE ZAPRASZAMY !! więcej informacji dyrektor@aeroklub-podkarpacki.pl , lub www.sariscup.com
    Per aspera ad astra!!!
    Pagonów się nie kupuje - pagony się zdobywa! [layoverlover]

  14. #214

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Krosno

    Domyślnie

    Witam.
    Czy ktoś wie, co za dwa samoloty przelatywały nad lotniskiem w Krośnie w piątek (5.06) około 10:20. Nadleciały od strony zachodniej tj. od strony Jasła. Leciały obok siebie na nie dłużej wysokości i oba były pomalowane na szaro niebieski kolor. Wyglądem przypominały mi An-24 lub An-26. Nie wiem tylko czy one wylądowały czy tylko przeleciały nad lotniskiem. Wie ktoś więcej szczegółów na temat tych samolotów

  15. #215

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Wojsko nie posiada już an-26, prawdopodobnie były to Casy

  16. #216
    Awatar kuba25

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    EPKR

    Domyślnie

    Potwierdzam były to 2 Casy. Czasami przelatują nad lotniskiem.
    Fotka
    Zdjęcie nie jest moje.
    Ostatnio edytowane przez kuba25 ; 11-06-2009 o 09:18
    UL986 UP746 i trochę dalej U984 i UM857

  17. #217

    Dołączył
    May 2009

    Domyślnie

    Witam . Dzisiaj przez Chorkówce w okolicach EPKR , o godzienie ok. 19:20 -40 przeleciała od strony Leśniówki w strone Wróblika szlecheckiego nisko jedna Casa , leciała mniej więcej jak na tej zrzucie , wie ktoś może jaki był powód lotu w nasze strony??


  18. #218
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Ćwiczenia. W tym temacie Pani pilot z EPKK pisała więcej przy okazji jednego z poprzednich takich lotów:
    Czy CASA może lądowować na trawce?
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  19. #219
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody

    Domyślnie

    Nie będzie lotniska w Krośnie. Będzie lądowisko.

    Dziś prezydent miasta złożył w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego w Warszawie dwa wnioski: o wykreślenie lotniska w Krośnie z rejestru i założenie w jego miejsce lądowiska.

    Paradoksalnie - ta procedura ma umożliwić realizację inwestycji, niezbędnej dla rozwoju lotniska, m.in. budowy utwardzonej drogi startowej.

    Krok podjęty przez władze miasta wziął się z braku porozumienia z Aeroklubem Polskim, jako zarządzającym lotniskiem.

    Miasto, które kilka lat temu przejęło na własność tereny lotniska, chciało tu stworzyć Ponadregionalne Centrum Szkolenia Lotniczego a w sąsiedztwie - strefę inwestycyjną.

    To wymagało zmiany granic, zatwierdzonej przez Urząd Lotnictwa Cywilnego. Wniosek o to mógł złożyć jedynie zarządzający - czyli Aeroklub Polski.

    - Nie spełnił naszej prośby, pomimo spełnienia przez nas stawianych warunków, m.in. zawarcia umowy najmu nieruchomości, zabezpieczającej interesy Aeroklubu Podkarpackiego - mówi prezydent Piotr Przytocki.

    Powstał pat i miastu groziła utrata unijnej dotacji (w sumie ok. 23 mln euro) na inwestycje na lotnisku. W tej sytuacji jedynym wyjściem było uniezależnienie się od Aeroklubu Polskiego.

    Ponieważ nie ma możliwości odwołania zarządzającego, władze miasta złożyły wniosek do ULC, by wykreślić lotnisko z rejestru i w jego miejsce założyć lądowisko, którym zarządzać będzie prezydent.

    Przytocki argumentuje, że AP nie dopełnił wielu obowiązków związanych z zarządzaniem lotniskiem. Przez to lotnisko nie spełnia wymogów określonych prawem (m.in. ze względu na brak ogrodzenia i drogi patrolowej).

    Jeśli ULC przyjmie wnioski, miasto będzie mogło zrealizować swoje plany wobec lotniska. Najważniejsza inwestycja to budowa utwardzonej drogi startowej. - Nic nie zmieniamy we wcześniejszym projekcie - zastrzega Piotr Przytocki.

    Zbigniew Piwka, kierownik Biura Rozwoju Miasta zaznacza, że wniosek do ULC nie oznacza degradacji lotniska. - Po wybudowaniu infrastruktury, w miarę rozwoju usług lotniczych, będziemy dążyli do stopniowej zmiany charakteru obiektu, na lotnisko użytku niepublicznego, a później, ewentualnie, na lotnisko użytku publicznego - tłumaczy.

    Wykreślenie lotniska z rejestru nie oznacza także, że nie będzie na nim miejsca dla miejscowego Aeroklubu Podkarpackiego. - Nadal może prowadzić szkolenia, treningi i działalność usługową - mówi prezydent Przytocki.

    Nowiny Rzeszów
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

  20. #220
    Awatar PapaNovember

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    EPKR

    Domyślnie


    Polecamy

    Per aspera ad astra!!!
    Pagonów się nie kupuje - pagony się zdobywa! [layoverlover]

Strona 11 z 46 PierwszyPierwszy ... 9 10 11 12 13 21 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 23-10-2014, 22:38
  2. 16-03-2014, 10:53
  3. 07-03-2014, 23:54
  4. 23-01-2014, 00:39
  5. 19-01-2014, 18:07
  6. 12-01-2014, 13:09
  7. 31-12-2013, 00:18
  8. 12-12-2013, 15:08
  9. 09-11-2013, 21:36
  10. 25-06-2013, 21:18
  11. 16-06-2013, 10:28
  12. 27-05-2013, 18:51
  13. 11-03-2013, 08:36
  14. 05-11-2012, 15:26
  15. 08-10-2012, 22:32
  16. 07-09-2012, 16:19
  17. 06-09-2012, 11:02
  18. 05-09-2012, 19:49
  19. 05-09-2012, 13:30
  20. 25-08-2012, 15:57
  21. 14-08-2012, 15:27
  22. 06-08-2012, 15:36
  23. 06-08-2012, 15:23
  24. 18-07-2012, 18:23
  25. 18-07-2012, 14:12
  26. 18-07-2012, 13:41
  27. 18-07-2012, 11:19
  28. 09-07-2012, 10:51
  29. 08-07-2012, 07:20
  30. 28-06-2012, 17:29
  31. 28-06-2012, 16:05
  32. 15-06-2012, 10:28
  33. 14-05-2012, 19:11
  34. 08-05-2012, 18:15
  35. 15-04-2012, 12:51
  36. 10-04-2012, 00:25
  37. 02-04-2012, 14:28
  38. 11-03-2012, 22:02
  39. 10-03-2012, 21:13
  40. 17-02-2012, 22:16
  41. 09-02-2012, 14:28
  42. 07-02-2012, 09:49
  43. 28-01-2012, 23:39
  44. 11-12-2011, 14:42
  45. 09-12-2011, 10:39
  46. 28-11-2011, 13:28
  47. 20-11-2011, 17:43
  48. 20-11-2011, 15:26
  49. 05-11-2011, 21:24
  50. 03-11-2011, 11:59

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •