Strona 11 z 16 PierwszyPierwszy ... 9 10 11 12 13 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 201 do 220 z 315
Like Tree13Likes

Wątek: Szczecin - Dąbie (EPSD)

  1. #201

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPSC

    Domyślnie


    Polecamy

    Parę fotek z ostatniej soboty.

    SP-SKRA Aeroprakt A22 Foxbat


    SP-AGC PZL-104 Wilga 35


    OK-IUA63 Zenair Zodiac CH 601


    I tak ogólnie

  2. #202

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPSC

    Domyślnie

    Oskar Lima fajne foty

  3. #203

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPSC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wojtekf
    Oskar Lima fajne foty
    Dzięki! Na koniec Mi2 policyjny zrobił kilka fajnych 'figur', ale było już za ciemno na zdjęcia.

  4. #204

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPSC, TXL

    Domyślnie

    Tego OK-IUA63 to skądś kojarzę




  5. #205
    Awatar sweetseptember

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    szczecin

    Domyślnie

    eeeeee no proszę pana foty z kabiny -to się nie liczy

    a tak serio to gratulacje i zazdroszczę widoków,
    na następne urodziny muszę się też wkręcić do kogoś
    na mały przelot
    Pozdrawiam :) R

    Skromny Samsung PRO815
    radziecka lufka z bazaru 30x-60x
    zapraszam w wolnej chwili na link poniżej

  6. #206

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPSC

    Domyślnie

    Formalności blokują plan
    Lotniska nie widać
    Konieczność uzyskania opinii na temat oddziaływania ewentualnych
    inwestycji na środowisko blokuje zmiany na lotnisku Szczecin-Dąbie. To kolejne
    miejskie przedsięwzięcie, które opóźni się z powodu zmian w prawie.Dla
    przeorientowania pasa startowego wciąż nie ma zgody Urzędu Lotnictwa
    Cywilnego.

    - Sytuacja planu zagospodarowania terenów lotniska Dąbie i wokół niego
    jest dokładnie taka sama jak pozostałych ważnych obszarów inwestycyjnych
    miasta - mówi Tomasz Banach, dyrektor Wydziału Rozwoju Miasta w Szczecinie. -
    Zmiana prawa wymusiła uzyskanie dodatkowych opinii na temat oddziaływania
    inwestycji na środowisko.Stąd całość dokumentacji nie może jeszcze być
    przedłożona radnym.
    Bez aktualnego planu nie ma mowy o wystawieniu atrakcyjnych gruntów na
    sprzedaż.W wypadku lotniska Szczecin-Dąbie sytuację komplikuje jeszcze
    fakt,że zgodę na przeorientowanie pasa startowego (co otwiera możliwość dla
    wyższej zabudowy w sąsiedztwie lotniska) musi wydać Urząd Lotnictwa
    Cywilnego. Choć miasto od miesięcy rozmawia z ULC-em to wciąż nie ma ostatecznej
    zgody.Brakuje jej,mimo że gmina bardzo poszła na rękę Aeroklubom
    Polskiemu i Szczecińskiemu,które działają na lotnisku.Szczecin zgodził się
    m.in. na potężną inwestycję w nowy pas startowy.W tegorocznym budżecie jest
    na ten cel wpisane 20 mln złotych.Nie ma za to konkretnej umowy z
    aeroklubami na temat późniejszego utrzymania nowej infrastruktury.Magistrat od
    miesięcy zapowiada,że wstępne porozumienie zamieni na umowę.Termin zawsze
    jest... niebawem.

    O nowym zagospodarowaniu terenów lotniska w Dąbiu mówi się już od
    końca lat 90.Wówczas to prezydent Bartłomiej Sochański rozpoczął rozmowy z
    anglo-kanadyjską firmą Chelverton na temat przebudowy samego lotniska i
    zabudowania gruntów wokół.Potem niemal każdy kolejny włodarz miasta i
    wszyscy zastępcy ds. inwestycji przedstawiali swoje wizje tego obszaru.Najdalej
    poszedł Mirosław Czesny,zastępca Mariana Jurczyka który chciał lotnisko
    wyrugować z Dąbia,a w jego miejsce wprowadzić mało wiarygodną firmę
    Deutsche Afrika.Sprawa zakończyła się skandalem.Za Jurczyka doszło jednak do
    podpisania listu intencyjnego z międzynarodowym deweloperem - TriGranit.
    Piotr Krzystek obejmując rządy w Szczecinie przedstawił własną wersję
    przyszłości Dąbia.Największą zmianą było wprojektowanie w najbardziej
    atrakcyjną część nieruchomości nowego miejskiego stadionu.Dziś już
    wiadomo,że obiekt szybko nie powstanie w tym miejscu, bo budżet Szczecina
    zwyczajnie na to nie stać. Nie wiadomo także,czy władze miasta nie wstrzymają
    się z wystawianiem ogromnego terenu inwestycyjnego przy lotnisku na
    przetarg do zakończenia się kryzysu gospodarczego,który dotknął w pierwszym
    rzędzie zagraniczne firmy inwestujące w nieruchomości.
    źródło: kurier szczeciński

  7. #207

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPSC, TXL

    Domyślnie

    Coś mi mówi, że jeszcze wiele wody przepłynie przez kałuże na tym koślawym lotnisku.

  8. #208

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPSC

    Domyślnie

    Jeśli w ogóle w tych kałużach da radę cokolwiek postawić. Na pewno przed kolejnymi wyborami zaatakują nas kolejne 'wizualizacje' i znowu się zrobi cicho.

  9. #209
    FJ
    FJ jest nieaktywny
    Awatar FJ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Goleniów

    Domyślnie

    Fotki z dzisiaj, 14.06.09.

    AN-2, SP-NSK

    Push-back:


    Kołowanie:


    Krótka prosta:

  10. #210
    Awatar 6182

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Szczecin

    Domyślnie

    To on jeszcze jest na chodzie?
    Cóż to się stało,że go wyciągnęli i polecieli


    Nikon D50,Nikkor 18-55 ED i 55-300 VR
    Maycom AR-108

    Pozdrawiam
    Daniel

  11. #211
    FJ
    FJ jest nieaktywny
    Awatar FJ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Goleniów

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez 6182 Zobacz posta
    To on jeszcze jest na chodzie?
    Cóż to się stało,że go wyciągnęli i polecieli
    Wywoził skoczków spadochronowych. Ponoć maja jeszcze kilka razy skakać w najbliższej przyszłości.

  12. #212

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    SZZ

    Domyślnie

    Czyje jest lotnisko Dąbie

    2009-08-21


    Najwcześniej za miesiąc okaże się, czyje jest tak naprawdę lotnisko w Dąbiu i co będzie z jego zagospodarowaniem. Na razie przeszkody piętrzą się.


    W czwartek o przyszłości lotniska dyskutowali radni z komisji rozwoju, promocji i gospodarki morskiej rady miasta. Sprawa jest skomplikowana. Miesiąc temu spółka Aeroservice, założona przed laty przez Aeroklub Szczeciński, poinformowała miasto, że jest współwłaścicielem całego terenu lotniska. Zakwestionowała tym samym umowę z 2001 roku, która zniosła współwłasność. Miasto, Aeroklub Szczeciński i Aeroservice podzieliły wówczas lotnisko na trzy części: odpowiednio 114 ha, 1,2 ha i 5 ha. Władze Szczecina twierdzą, że umowa z 2001 roku jest ważna. Czekają jednak na stanowisko Urzędu Lotnictwa Cywilnego. Powinno być gotowe w ciągu miesiąca.

    Spór o własność opóźnia przyjęcie planu zagospodarowania przestrzennego lotniska. Ponadto, ze względu na zmiany w przepisach, miejscy planiści musieli od nowa sprawdzać, jak realizacja planu wpłynie na środowisko. Teraz zaś uzgadniają z Regionalną Dyrekcją Ochrony Środowiska, jak bardzo rygorystyczne będą zapisy w planie dla potencjalnych inwestorów.



    To wszystko oznacza, że nie ma obecnie szans na uchwalenie planu zagospodarowania zgodnie z harmonogramem, czyli w listopadzie tego roku. Dokument musi być bowiem z ULC i RDOŚ uzgodniony. Projekt planu zakłada pozostawienie w Dąbiu sportowo-turystycznego lotniska oraz wybudowanie centrum handlowego i stadionu w części południowej obecnego lotniska.





    Źródło: Gazeta Wyborcza Szczecin

  13. #213
    Awatar vincentdelabeas

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRZ

    Domyślnie

    Witam wszystkich na forum.
    Tak właśnie przeglądam sobie Waszą dyskusję na temat być labo nie być lotniska EPSD.
    Powiem szczerze, że ja bym walczył rękami i nogami o pozostawienie tego lotniska. Każde większe miasto ma swoje lokalne lotnisko poza kontrolowanym, gdzie lata GA.
    Warszawa - Babice, Katowice Muchowiec, Kraków - Pobiednik, Wrocław EPWS, Zielona Góra - Przylep, etc.
    Oczywiście marzenie o learjetach to jest bzdura, ale w dobie rozwijającej się awiacji będzie coraz więcej chętnych do latania na ULMach czy małych Cessnach. Coraz częściej w różnych aeroklubach stacjonują prywatne samoloty, tak samo jest i w Rzeszowie.
    Ktoś wcześniej porównywał sytuację EPRZ. Uwierzcie mi, wcale nie jest kolorowo. Olbrzymie ograniczenia w lotach GA, loty termiczne to tylko od święta.
    Poza tym lotnisko w Goleniowie to jeśli się nie mylę to ok. 40km od centrum Szczecina, w Rzeszowie - 10km. To chyba różnica.
    Jestem pilotem samolotowym i szybowcowym, a także kontrolerem. Współegzystencja GA i ruchu pasażerskiego na jednym lotnisku jest conajmniej upierdliwa.
    A tak btw, swego czasu były usilne próby właśnie wyprowadzenia aeroklubu i GA poza lotnisko kontrolowane, gdzieś pod samiuśki Rzeszów.
    Dobre zagospodarowanie lotniska pod kątem lotniczym i za kilka lat zacznie to zarabiać. Ja osobiście chciałbym sobie zrobić przelot EPRZ-Szczecin, ale na myśl o opłacie za lądowanie + handling w EPSC ok.280zł to ja mam to gdzieś, to ja wolę przylecieć na EPSD. Jeśli tam będę mógł zatankować to pakuję się już.
    Pozdrawiam z drugiego krańca Polski!!!

  14. #214
    Awatar Arthur1975

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Belfast

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez vincentdelabeas Zobacz posta
    Witam wszystkich na forum.
    Tak właśnie przeglądam sobie Waszą dyskusję na temat być labo nie być lotniska EPSD.
    Powiem szczerze, że ja bym walczył rękami i nogami o pozostawienie tego lotniska. Każde większe miasto ma swoje lokalne lotnisko poza kontrolowanym, gdzie lata GA.
    Warszawa - Babice, Katowice Muchowiec, Kraków - Pobiednik, Wrocław EPWS, Zielona Góra - Przylep, etc.
    Oczywiście marzenie o learjetach to jest bzdura, ale w dobie rozwijającej się awiacji będzie coraz więcej chętnych do latania na ULMach czy małych Cessnach. Coraz częściej w różnych aeroklubach stacjonują prywatne samoloty, tak samo jest i w Rzeszowie.
    Ktoś wcześniej porównywał sytuację EPRZ. Uwierzcie mi, wcale nie jest kolorowo. Olbrzymie ograniczenia w lotach GA, loty termiczne to tylko od święta.
    Poza tym lotnisko w Goleniowie to jeśli się nie mylę to ok. 40km od centrum Szczecina, w Rzeszowie - 10km. To chyba różnica.
    Jestem pilotem samolotowym i szybowcowym, a także kontrolerem. Współegzystencja GA i ruchu pasażerskiego na jednym lotnisku jest conajmniej upierdliwa.
    A tak btw, swego czasu były usilne próby właśnie wyprowadzenia aeroklubu i GA poza lotnisko kontrolowane, gdzieś pod samiuśki Rzeszów.
    Dobre zagospodarowanie lotniska pod kątem lotniczym i za kilka lat zacznie to zarabiać. Ja osobiście chciałbym sobie zrobić przelot EPRZ-Szczecin, ale na myśl o opłacie za lądowanie + handling w EPSC ok.280zł to ja mam to gdzieś, to ja wolę przylecieć na EPSD. Jeśli tam będę mógł zatankować to pakuję się już.
    Pozdrawiam z drugiego krańca Polski!!!

    Madre slowa. A jak ruch pasazerski by sie zwiekszyl,mozna wprowadzic krajowe loty na Dabie.Melodia przyszlosci ale tak jest u mnie. International obsluguje europe i dalej. City glownie Flybe do Anglii i Ryan lokalnie. Za nascie lat mogloby tak sie stac i w Szczecinie. Trzymam kciuki
    Come on Arsenal--))

  15. #215

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPSC

    Domyślnie

    Mam wrażenie, że na tym forum brakuje moderatora. Temat był już wystarczająco wałkowany i dajmy mu już spokój. Chyba czas go zamknąć. Ostatnie dwa posty kolegów z Rzeszowa i Belfast trochę mnie rozbawiły. Widzę, że z odległości lepiej widać najlepsze rozwiązania dla Szczecina. Co ciekawe to większość autochtonów widzi to trochę inaczej.

    Jak PKB na głowę szczecinian będzie podobne jak w Belfaście, albo co drugi mieszkaniec będzie miała licencję pilota, a co dziesiąty będzie kontrolerem to sam wrócę do tematu i będę walczył rękami i nogami o pozostawienie tego lotniska, łącznie z przykuciem się do ogrodzenia, którego nie ma. A teraz spójrzmy na te bagno przez pryzmat potrzeb mieszkańców Szczecina, w szczególności tych, którzy potracili pracę w wyniku upadku stoczni i przemysłu powiązanego z nią.

  16. #216
    Awatar Arthur1975

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Belfast

    Domyślnie

    Dlatego mowie ,melodia przyszlosci. Belfast jeszcze 15 lat temu,to bylo pieklo na ziemi. A jednak znalazlo sie miejsce na 2 lotniska. Co do autochtonow. 29 lat mieszkalem w Szczecinie,wiec troche sie orietuje.Najlepiej zaorac i posadzic kwiatkiMnie tez bawia pewne krotkowzroczne posty. Co do upadku stoczni powiem tylko jedno TRAGEDIA. Sam tam mialem kiedys praktyki.Lezka sie kreci. Tyle,ze ta firma padala dobre 10 lat kurcze. Sorki za maly Off
    Come on Arsenal--))

  17. #217
    Awatar vincentdelabeas

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRZ

    Domyślnie

    I co myślisz Sabb że to lotnisko w jakiś sposób da im te miejsca pracy?? Żebyś się nie zdziwił. Tak btw to z urodzenia/pochodzenia jestem Szczecinianinem i tam mam swoją rodzinę. Więc taki nemo nie jestem.
    Szkoda, że w tobie więcej złości niż merytorycznej postawy.
    Pozdrawiam. Vince

  18. #218

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPSC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez vincentdelabeas Zobacz posta
    I co myślisz Sabb że to lotnisko w jakiś sposób da im te miejsca pracy?? Żebyś się nie zdziwił. Tak btw to z urodzenia/pochodzenia jestem Szczecinianinem i tam mam swoją rodzinę. Więc taki nemo nie jestem.
    Szkoda, że w tobie więcej złości niż merytorycznej postawy.
    Pozdrawiam. Vince
    Lotnisko raczej nie da miejsc pracy, ale gruntu można wykorzystać zdecydowanie lepiej niż to co ma się obecnie. Czy warto utrzymywać kilkadziesiąt hektarów gruntów dla garstki zapaleńców?? Czy może teren zagospodarować w taki sposób by większość mieszkańców miała pożytek z tego ?? Czy Szczecin stać na to by taki teren leżał odłogiem??

    Czy jest sens inwestować w dwa lotniska, a może lepsze byłoby jedno ale z najlepszą infrastrukturą?? Co lepsze mieć na karku dwa bankrutujące lotniska, czy może lepiej mieć jedno (duży może więcej), które będzie wstanie konkurować na rynku i oferować szeroką sieć połączeń i usług cargo??

    Czy Szczecin stać na inwestowanie w lotnisko w przypadku, gdy komunikacja miejska jest w opłakanym stanie??

    Czy rzeczywiście, konieczne jest lotnisko w centrum miasta po to żeby przyciągnąć inwestorów, a może lepszym rozwiązaniem byłaby zapewnienie szybkiego i taniego skomunikowania Szczecina z Berlinem??

    Czy rzeczywiście mieszkańcy potrzebują lotnisko pod nosem, czy nie wystarczy lotnisko obsługujące ruch krajowy i międzynarodowy do którego można dojechać w 40min??

    Czy nie jesteśmy czasami zbyt wygodni, by oczekiwać lotniska prawie w centrum miasta ??

    Czy zafundowanie sobie lotniska prawie pod nosem nie ograniczy Szczecinowi możliwości rozwoju, a z drugiej strony czy nie będzie to za bardzo uciążliwe dla mieszkańców?? Ja mieszkam parę kilometrów od lotniska i czasami tego hałasu ma już dosyć.

  19. #219
    Awatar Arthur1975

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Belfast

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sabb Zobacz posta
    Lotnisko raczej nie da miejsc pracy, ale gruntu można wykorzystać zdecydowanie lepiej niż to co ma się obecnie. Czy warto utrzymywać kilkadziesiąt hektarów gruntów dla garstki zapaleńców?? Czy może teren zagospodarować w taki sposób by większość mieszkańców miała pożytek z tego ?? Czy Szczecin stać na to by taki teren leżał odłogiem??

    Czy jest sens inwestować w dwa lotniska, a może lepsze byłoby jedno ale z najlepszą infrastrukturą?? Co lepsze mieć na karku dwa bankrutujące lotniska, czy może lepiej mieć jedno (duży może więcej), które będzie wstanie konkurować na rynku i oferować szeroką sieć połączeń i usług cargo??

    Czy Szczecin stać na inwestowanie w lotnisko w przypadku, gdy komunikacja miejska jest w opłakanym stanie??

    Czy rzeczywiście, konieczne jest lotnisko w centrum miasta po to żeby przyciągnąć inwestorów, a może lepszym rozwiązaniem byłaby zapewnienie szybkiego i taniego skomunikowania Szczecina z Berlinem??

    Czy rzeczywiście mieszkańcy potrzebują lotnisko pod nosem, czy nie wystarczy lotnisko obsługujące ruch krajowy i międzynarodowy do którego można dojechać w 40min??

    Czy nie jesteśmy czasami zbyt wygodni, by oczekiwać lotniska prawie w centrum miasta ??

    Czy zafundowanie sobie lotniska prawie pod nosem nie ograniczy Szczecinowi możliwości rozwoju, a z drugiej strony czy nie będzie to za bardzo uciążliwe dla mieszkańców?? Ja mieszkam parę kilometrów od lotniska i czasami tego hałasu ma już dosyć.
    Jesli ruch pasazerski bedzie wzrastal,to sie oplaci utrzymywac dwa lotniska. Co do zagospodarowania terenu. Pewnie sie skonczy na kolejnym hipersupermarkecie. Potem obiekt bedzie zmienial nazwe co dwa lata. By unikac podatkow. Mozna rowniez ozywic aeroklub.Trzeba tylko chciec.
    Come on Arsenal--))

  20. #220

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPSC

    Domyślnie


    Polecamy

    Wierzysz w to, że ruch wzrośnie do takiego poziomy, że jedno lotnisko nie będzie wstanie obsłużyć takiej ilości pasażerów. Radzę Ci zejdź na ziemię.

    A co do hipersupermarketu to chyba więcej osób z niego skorzysta niż obecnie z aeroklubu. A tak nawiasem to bez latania można żyć, a bez jedzenia, które będziesz mógł kupić w takim hipersupermarkecie już nie. Co do unikania podatków to każda firma będzie korzystała z takich możliwości, bez względu czy to sieć handlowa czy firma tworząca najnowsze technologię. Czasami same miasta rezygnują z podatków lokalnych, żeby przyciągnąć inwestora, który da prace mieszkańcom a część ich zarobków trafi do kasy miasta w postaci podatku PIT. Z drugiej strony miasto oszczędzi na pomocy socjalnej.

Strona 11 z 16 PierwszyPierwszy ... 9 10 11 12 13 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •