Strona 1 z 16 1 2 3 11 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 314
Like Tree13Likes

Wątek: Szczecin - Dąbie (EPSD)

  1. #1

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPSC

    Domyślnie Szczecin - Dąbie (EPSD)


    Polecamy

    Dogadali się z Aeroklubem

    230 hektarów lotniska w Dąbiu może zostać zagospodarowane. Powstanie tu lotnisko, stadion, hotele, centrum kongresowe i handlowe.
    Wczoraj Aeroklub Szczeciński podpisał porozumienie z miastem. Sygnatariusze będą współpracować przy zagospodarowywaniu lotniska.

    - To, co przez kilkanaście lat było niemożliwe, stało się rzeczywistością - mówił wyraźnie ucieszony Dariusz Piertaszkiewicz, prezes Aeroklubu. - Do tej pory nasze rozmowy z miastem prowadzone były w chłodnej atmosferze. Byliśmy traktowani jako trzeci, zupełnie niepotrzebny petent. Teraz jesteśmy partnerem.

    Lotnisko pozostanie

    Aeroklub uzyskał pewność, że lotnisko w Dąbiu nie zostanie zlikwidowane. Co więcej, będzie miało podniesioną kategorię. W planach zostaną wydzielone tereny na pasy startowe i niezbędną infrastrukturę.

    - Ile kosztuje budowa pasa startowego, nie mam pojęcia, ale wiem, że taki pas dostaniemy - dodaje Pietraszkiewicz.

    Lotnisko w Dąbiu to jedyny taki teren w Europie, może być porównywany co najwyżej z Hamburgiem.

    Dzięki podpisanemu porozumieniu zostaną uwolnione pod zabudowę tereny wokół lotniska. Może to być nawet 160 hektarów. Wysokość budynków będzie ściśle określona tak, by nie zakłócać strefy nalotów. Możliwe będzie wybudowanie nowego stadionu piłkarskiego i być może hali widowiskowo-sportowej. Resztę gruntów miasto wystawi na przetarg.

    Pięciu chętnych

    - Mamy podpisany list intencyjny z Trigranitem - przyznaje Piotr Krzystek, prezydent Szczecina. - Staramy się znieść zapis dający węgierskiej firmie wyłączność na rozmowy o tym terenie. Jest kilka innych firm zainteresowanych zabudową lotniska.

    Nieoficjalnie wiadomo, że zgłosiło się już 5 zainteresowanych. Firma, która wygra przetarg będzie miała możliwość postawienia tu obiektów komercyjnych: handlowych, rozrywkowych, być może hoteli czy centrum kongresowego. Zostanie jednocześnie zobowiązana do wybudowania pasa startowego lotniska i zorganizowania systemu odwodnienia tego terenu oraz wyremontowania hangaru.

    - To jest tylko porozumienie, szczegóły umowy dzierżawy lotniska będą jeszcze negocjowane - przyznaje prezydent. Porozumienie obowiązywać ma do końca przyszłego roku. Krzystek twierdzi, że do tego czasu będzie gotowy plan zagospodarowania przestrzennego lotniska oraz zostanie wybrana firma, która zagospodaruje teren.
    Źródło: Głos Szczeciński
    Ostatnio edytowane przez Staford ; 14-11-2010 o 08:44

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPSC

    Domyślnie

    Ciekawe czy z tego coś dobrego wyjdzie czy znowu jakaś klapa... Brzmi ciekawie, poczekamy, zobaczymy


    Myślę, że jeszcze parę lotów dojdzie ;)
    ---
    Pozdrowienia od Adama!

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPSC

    Domyślnie

    Ten teren jest bardzo podmokły i każda inwestycja rozpoczęta na tym lotnisku pochłonie duże pieniędze.

    Niemcy poradzili sobie kiedyś z tym terenem. Porobione były specjalne rowy melioracyjne, zainstalowane były specjalne pompy, które odprowadzały wodę z tego podmokłego terenu.
    Niestety Polacy to wszystko rozwalili.

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPSC

    Domyślnie

    Prezydent Miasta podpisał porozumienie z przedstawicielami Aeroklubem Szczecińskiego w sprawie zagospodarowania lotniska w Dąbiu.

    Piotr Krzystek podpisał porozumienie z Dariuszem Pietraszkiewiczem – prezesem Aeroklubu i Andrzejem Belickim – dyrektorem Aeoroklubu. Dokument określa działania, które podejmą strony w celu zagospodarowania niezwykle atrakcyjnego terenu. Dzięki porozumieniu osiągnięte mają być dwa główne cele:
    - zachowanie i modernizacja lotniska,
    - uwolnienie terenów, które zagospodarowane zostaną na cele komercyjne i ogólnomiejskie.

    Lotnisko liczy obecnie ok. 228 ha powierzchni. Z jego terenu wydzielone zostaną działki, na których zlokalizowane będzie lotnisko właściwe oraz obiekty niezbędne do jego funkcjonowania. Pozostałe tereny w części zagospodarowane będą przez inwestora prywatnego w części zaś przez miasto.

    - Teren w Dąbiu jest unikalny – powiedział Piotr Krzystek. – Jest świetnie skomunikowany. Znajdzie się tu miejsce dla lotniska. Zainteresowani są nim poważni inwestorzy, którzy mogliby tu wybudować na przykład centra kongresowe, usługowe bądź rozrywkowe oraz hotele. Zamiarem miasta jest wybudowanie stadionu miejskiego i hali widowiskowo sportowej. Od północy teren przylega bezpośrednio do jeziora, można więc tworzyć tu nowoczesne mariny. Realizacja tych planów spowoduje, że będzie to wizytówka Szczecina.

    Wkrótce Miasto zleci opracowanie koncepcji modernizacji lotniska. Powstanie ona w oparciu o wstępne założenia przygotowane przez Aeroklub, które uwzględnione zostały w Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego Miasta. Koncepcja modernizacji lotniska tworzona będzie w ścisłej współpracy z Aeroklubem oraz Urzędem Lotnictwa Cywilnego. Zadaniem Aeroklubu będzie dopełnienie wszystkich czynności administracyjnych związanych z zarejestrowaniem i uruchomieniem lotniska. Obowiązkiem Miasta będzie uchwalenie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego uwzględniającego plany modernizacji lotniska oraz wytyczne ULC. Miasto deklaruje ponadto, że działki, na których zlokalizowane będzie lotnisko przekazane zostaną Aeroklubowi w długoletnie użytkowanie.

    - Jestem spokojny o los lotniska – powiedział Dariusz Pietraszkiewicz. – Jest dobra atmosfera do rozmów. Aeroklub przestał być traktowany jak petent, stał się dla miasta partnerem.

    Strony porozumienia zadeklarowały, że będą dążyć do tego, aby inwestor, który zagospodaruje tereny uwolnione od funkcji lotniskowych wybudował pas startowy, zmodernizował obiekty służące funkcjonowaniu lotniska m.in. hangar oraz system odwodnienia lotniska a także zrealizował Muzeum Lotnictwa.
    źródło: www.szczecin.pl

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPSC

    Domyślnie

    Artykuł z kolejnej gazety:
    Porozumienie miasta z aeroklubem
    Nowy duch na lotnisku
    Do końca roku tereny wokół lotniska w Dąbiu mają być gotowe dla inwestorów. Wczoraj Piotr Krzystek, prezydent Szczecina, podpisał porozumienie z władzami Aeroklubu Szczecińskiego. Według obu stron, to porozumienie oznacza zmianę podejścia i korzyści dla wszystkich. O szczegółach finansowych porozumienia ani prezydent, ani lotnicy mówić nie chcieli.
    -Miasto szukało sposobu na zagospodarowanie tego terenu i stworzenie czegoś niezwykle atrakcyjnego dla mieszkańców i odwiedzających nas gości - przekonuje prezydent Krzystek.
    -To porozumienie z aeroklubem otwiera drogę do inwestowania na ogromnym terenie Dąbia.
    Obszar inwestycyjny lotniska i wokół niego to prawie 228 hektarów. Porozumienie oznacza zmniejszenie i przeorientowanie infrastruktury lotniczej. Zwłaszcza zmiana usytuowania pasów jest istotna. W dotychczasowym krztałcie strefy lotniska ograniczają wysokość zabudowy niemal całkowicie. W nowym układzie do wykorzystania na cele komercyjne i publiczne jest prawie 2/3 terenu. Miasto ma ambitny plan wprowadzenia tam nie tylko centrów handlowo-usługowych, ale także np. stadionu i być może hali widowiskowo-sportowej.
    Inwestowaniem przy lotnisku jest zainteresowany wywodzący się z Węgier TriGranit. Jeszcze w poprzedniej kadencji firma podpisała z miastem list intencyjny, w którym otrzymała wyłączność na przygotowywanie inwestycji. Teraz władze miasta chcą to zmienić i dopuścić do planowania i inne firmy, których jak twierdzi prezydent "jest dużo i są poważne".
    Przedstawiciele Aeroklubu Szczecińskiego podkreślają, że zawarcie porozumienia było możliwe tylko dzięki zmianie postawy władz Szczecina.
    -Dotąd byliśmy niepotrzebnym w rozmowach petentem, dziś czujemy się partnerem miasta - zapewnia Dariusz Pietraszkiewicz, prezes AS. -To co uległo zmianie to duch, duch porozumienia.
    Zapisy - choć określane przez obie strony jako wzajemnie korzystne, są w szczegółach bardzo niejasne. Na przykład aeroklub będzie dzierżawił od miasta dwie działki "lotniczą" i "okołolotniczą". Otrzyma je bez przetargu, a warunki dzierżawy są nieznane. Gmina Szczecin zobowiązała się także do dążenia do zawarcia umowy z potencjalnym inwestorem, na podstawie której ten wybuduje nowy pas startowy, nowy hangar i zmodernizuje stary. Wartość tych inwestycji nie jest jednak określona.
    -Nie jesteśmy teraz w stanie mówić o liczbach - twierdzi prezes Pietraszkiewicz. -Uzgodniliśmy z miastem, że będziemy te kwestie precyzować później.
    źródło: kurier szczeciński

  6. #6
    Awatar jabla

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Szczecin

    Domyślnie Szczecin - Dąbie (EPSD)

    Lotnisko w Szczecinie Dąbiu jest jednym z nielicznych w Europie, które w swojej historii obsługiwało zarówno samoloty "lądowe" jak i wodnosamoloty. Do dzisiejszego dnia zachowały się ślady toru wodnego do startów i lądowań, oraz budynek hangaru wodnosamolotów przy Jeziorze Dąbie, obecnie służący do remontu jachtów. Lotnisko leży 1 m nad poziomem morza i jeziora. Samoloty Aeroklubu Szczecińskiego i jego gości bazują w zabytkowym historycznym hangarze. Kiedyś kursowały do EPSD regularnie samoloty LI-2 (DC-3) PLL LOT, teraz ma tu bazę lotnictwo policyjne.
    Przez kilka ostatnich lat władze miejskie próbowały zlikwidować lotnisko i między innymi postawić tam co? Ano oczywiście - supermarkety! Obecne władze miasta deklarują i wykazują chęć zapewnienia lotnisku spełniania właściwej jemu roli - obsługi turystycznej i biznesowej dla samolotów GA, promocji miasta i szkolenia nowych pilotów. Ma tutaj powstać utwardzony pas wykorzystywany przez cały rok (kto próbował tutaj przylecieć zimą ten wie czy mu się to udało ;-)), stary hangar ma zostać wyremontowany. CZY TAK SIĘ STANIE? Zobaczymy. Chcesz coś napisać o naszym lotnisku? Masz jakieś pomysły jako gość lub sympatyk? Napisz tutaj...
    jabla

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPSC

    Domyślnie

    Artykuł z gazety:
    W Dąbiu
    Zalane lotnisko
    Prace inżynierskie w latach 80. ub. wieku, położenie w bezpośrednim sąsiedztwie wody, budowa mostu łączącego prawo- i lewobrzeżną część Szczecina, a przede wszystkim kradzież kabla zasilającego pompę w pobliskiej przepompowni - to przyczyny problemów z wodą zalewającą pasy startowe trawiastego lotniska w Dąbiu. Kłopot od lat pozostaje nierozwiązany. Tymczasem Urząd Miasta obiecuje pomoc i liczy na współpracę Szczecińskiego Aeroklubu.
    Lotnisko ma 3 pasy startowe, jednak od listopada ub.r. do użytku nadaje się tylko jeden z nich. Pozostałe znajdują się pod wodą.
    - Takie są uroki położenia lotniska. Podtopienia nie należą tu do rzadkości, jednak teraz sytuacja jest szczególnie dramatyczna. Przeciwko nam wystąpiło kilka czynników: od warunków pogodowych, aż do ingerencji człowieka - przyznaje Andrzej Belicki, dyrektor aeroklubu.
    W listopadzie ub.r. złodzieje ukradli kabel zasilający pompę. Od tego czasu teren lotniska przypomina grząskie bajoro. Aeroklub nie ma pieniędzy na naprawę szkody, dlatego zwrócił się z prośbą o pomoc do gminy Szczecin, która jest właścicielem przepompowni. Miasto obiecuje, że najpóźniej do końca marca br. problem zostanie rozwiązany. Trwają poszukiwania firmy, która zajmie się naprawą. Oferty przedstawione przez wykonawców są zróżnicowane, wahają sie od 17 tys. do 25 tys. zł.
    - Jesteśmy dobrej myśli. Wiosną nie powinno być już kłopotów z lądowaniem samolotów. Liczymy, że nasze działania aktywnie wesprze również aeroklub, zgadzając się na przejęcie funkcji nadzorcy prac - mówi Jakub Kujath z Wydziału Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska UM w Szczecinie.
    źródło: kurier szczeciński

  8. #8

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Oby nie skończyło sie to jak w Białej Podlaskiej w zlikwidowanej jednostce wojskowej.
    Było dużo planów, a teraz są same nieużytki.
    Jeśli raz posmakowałes latania, bedziesz już zawsze chodził z oczami utkwionymi w niebo; bo tam byłeś i zawsze będziesz chciał tam wrócić - Leonardo Da Vinci

  9. #9
    Pit
    Pit jest nieaktywny

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPSC==>EPGD

    Domyślnie

    Obym nie była złym prorokiem, ale na mój nos miasto wykręci numer.
    Te tereny sa interesujące jedynie dla handlu. Pasy startowe o ile mi wiadomo są jedynie 2 (krzyżyjące się) w jedynych rozsądnych kierunkach dla tego miejsca.

    Boję się ze wybudują kolejne hipermarkety na obrzezach skutecznie uniemożliwiając korzystanie z lotniska. Trzeba pamiętać że to lotnisko jest sportowe a nie komunikacyjne, na którym lata się tylko po jasno wytyczonych 2 drogach.
    Lotnisko aeroklubowe ma w swoim statusie również uczenie i rozwijanie umiejętności pilotów.
    Przy nauce trzeba mieć zawsze jakiś margines na błąd. Jak go nie ma to albo nie ma chętnych na ponoszenie ryzyka lub zaczną się tragiczne wypadki. Jak lotnisko obudują będzie d**a zbita.

    Miejsce to umrze śmiercia naturalna z braku chętnych i pewnego dnia na płytę wejdzie jakiś kolejny inwestor z apartamentowcami )))

    Piloci już teraz narzekaja na most pionierów ( a właściwie lampy które i tak udało sie osadzic nizsze) a z drugiej strony kościół w Dąbiu.
    Jak iwestycje "przytula" sie do Eskadrowej i działek od strony Dąbia a lotnisko zostanie zmniejszone (zgodnie z artykułem) to będzie to chyba ewenement w skali naszego kraju.
    Jeszcze nigdzie nie widzialem takiej architektury przy lotsniskach sportowych.

    Wiem również ze aeroklub nie jest partnerem , gdyż miasto ma aeroklub w kieszeni. Niestety sytuacja prawna aeroklubu jest bardzo skomplikowana a to co pisza "pismaki"
    to niestety również bełkot dziennikarski

    Niestety miasto już od pewnego czasu małymi kroczkami "rozbiera" EPSD.
    Żałuję ze nowy prezydent prowadzi polityke dokładnie taka sama jak p oprzednik lub nawet chyba gorszą bo te plany powoli realizuje. Ma jedynie przychylniejszą prasę i wszyscy mysla ze bedzie pieknie bo prasa przestala wieszac na tym temacie psy.
    Oby się nie okazało że w końcu rozpieprzą miasto handlowo (wydaje mi sie ze w tej chwili nastąpił przesyt marketowy a lotnisko to ogromny teren) i rozpieprzą od strony lotniczej.

    Mimo ze juz nie mieszkam w tym pięknym mieście, strasznie mnie bolą takie pomysły a z "pewnej odległości" widać takie rzeczy jednak inaczej i niestety gorzej.

    Smutny post, ale jakos czytajac ten topic boję się ze bedzie to gwóźdz do trumny. Obym się jednak mylił i wszystko pięknie funkcjonowało.

    Pozdrawiam
    Piotr

  10. #10
    Awatar 6182

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Szczecin

    Domyślnie

    Pasy są 3 wg tej mapki:
    www.ais.pata.pl/aip AD AD 2 EPSD 1-1-1

    Co do kościoła,cóż powstał znacznie wcześniej niż lotnisko (1866)
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Ko%C5%9...nie_D%C4%85biu
    a więc to wina Niemców,którzy w takim miejscu postawili lotnisko :P

    A jeśli chodzi o markety,koło Kauflanda i Castoramy,nieopodal Reala buduje się Carrefour z dużą galerią także nie sądzę żeby ktokolwiek cośtam jeszcze postawił.Poza tym teren jest podmokły,ba bagnisty i za bardzo nie da się czegoś tam budować,tym bardziej obiektu użyteczności publicznej


    Nikon D50,Nikkor 18-55 ED i 55-300 VR
    Maycom AR-108

    Pozdrawiam
    Daniel

  11. #11

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Nowogard (EPSC)

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez 6182
    nie sądzę żeby ktokolwiek cośtam jeszcze postawił.Poza tym teren jest podmokły,ba bagnisty i za bardzo nie da się czegoś tam budować,tym bardziej obiektu użyteczności publicznej
    budynek aeroklubu tam jednak stoi, a został zbudowany jeszcze przez niemców, nie sądze żeby było problemem postawić tam halę hipermarketu, która jest stosunkowo lekką konstrukcją

  12. #12

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPSC, TXL

    Domyślnie

    Zgadzam się, że nie takie świetlane inwestycje już w tym mieście miały powstawać. Wystarczy przytoczyć kwestię Kaskady. Niby wszystko załatwione, a tu pat - nie da się.

    To lotnisko muszą rozpieprzyć, bo tak atrakcyjnych terenów nikt kto chce zarobić nie pozostawi dla kilku szalonych paralotniarzy (choćby i byli nawet sympatyczni). Po prostu jest to nielogiczne.

    Cała ta koncepcja to kolejny etap spuszczania ludzi z aeroklubu w przysłowiowym kiblu. Liczy się inwestycja i ogromne zyski. Z takimi argumentami kilku pasjonatów nie ma szans.

    Tym bardziej, że i oni sami doją ten teren jak mogą.
    Zarząd aeroklubu wynajmuje swoim własnym firmom lokale w budynku lotniska - to żadna tajemnica.

    Funkcja szkoleniowa trwa - jak najbardziej. Polega jednak na tym, że poszukiwani są frajerzy do wyciągania prezesowi szybowców z hangaru. Z polataniem jest trudniej.

    Nowy Prezydent doprowadzi do likwidacji lotniska.
    Przy swojej fascynacji awiacją, zrobiłbym jednak to samo, bo to co mamy - nie ma szansy przetrwać.

    Podmokły charakter terenu nie jest żadnym problemem. To tylko zależy od prognozowanego zysku. Jak wiadomo aeroklub zysku nie przyniesie, więc i na ukradziony kabel do pompy pienądze się nie znajdą.

  13. #13

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPSC

    Domyślnie

    Widzę panowie, że temat lotniska w Dąbiu zaczynamy wałkować od nowa. Mam (nie)przyjemność codziennie przejeżdżać koło tego bagniska i to już od ładnych kilku lat. Jak uda mi się zobaczyć jakieś skrzydła na tej polanie ze 3-4 razy w roku to jest dobrze. Według mnie to co się tam dzieje to jest skandal, że tak potężny teren jest wykorzystywany przez garstkę osób i to jak czytam w większości do własnych interesów. Szczecin jest zacofany pod względem inwestycyjnym nie tylko przez politykę poprzednich włodarzy ale również, przez brak ciekawych miejsc pod inwestycje. Taki teren jak lotnisko aeroklubowe, które znajduje się prawie w środku miasta powinno służyć wszystkim mieszkańcom a nie garstce kolesi, którzy na wieść o planach inwestycyjnych zaczynają bić pianę na czas. Według mnie lotnisko powinno zostać przeniesione poza granice miasta a teren przeznaczony na inwestycje i to takie, które przyniosą oprócz miejsc pracy dla mieszkańców, również będą szansą rozwoju dla miasta. Koncepcja budowy centrum rozrywki, handlu i budowy apartamentowców powinno się rozszerzyć o centra/parki technologiczne. Te ostatnie mogą być atrakcyjne dla zachodnich koncernów a to ze względu na korzystny może nie idealny układ komunikacyjny w tym rejonie Szczecina, a do tego możliwość zamieszkania kadry managerskiej w planowanych apartamentowcach. Po wielu protestach i koncepcjach udało się załatwić przeniesienie Pleciugi, więc przeniesienie lotniska nie powinno nastręczać większych trudności poza oporem ze strony aeroklubu i zadbaniem interesów miasta jak i aeroklubu przy zbyciu terenu. Już kiedyś pisałem, że Szczecin jest za biedny by takie bagnisko służyło tylko garstce osób.
    Zdecydowanie jestem za sprzedażą tego terenu, może nowy właściciel będzie wstanie lepiej wykorzystać ten kilkaset hektarów.

  14. #14
    Pit
    Pit jest nieaktywny

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPSC==>EPGD

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wr50m2
    ...
    Cała ta koncepcja to kolejny etap spuszczania ludzi z aeroklubu w przysłowiowym kiblu. Liczy się inwestycja i ogromne zyski. Z takimi argumentami kilku pasjonatów nie ma szans.
    ...
    Nowy Prezydent doprowadzi do likwidacji lotniska.
    Przy swojej fascynacji awiacją, zrobiłbym jednak to samo, bo to co mamy - nie ma szansy przetrwać.
    ....
    I tu się zgodzę, nie znaczy to jednak ze uwazam to za dobre posunięcie.

    Jednak nawiazaujac do SABBa , taki teren to jak pieniadze- nie powinny parzyć i bezmyślnie bez koncepcji rozpieprzac to co jest.
    Wybudowanie kolejnego ale tym razem gigantycznego centrum handlowego , parku rozrywki czy jakkolwiek to nazwac doprowadzi to jeszcze gorszego rozwalenia miasta.

    W Szczecinie nie ma starowki, wokół ktorego mogłoby się toczyć życie cokolwiek by się działo na obrzeżach miasta. NIe ma miejsca do ktorego tlumnie ludzie zjezdzaliby sie jak jest to w krakowie, poznaniu czy gdansku. W nowej sytuacjiji zamiast spotykac sie w galaxy spotykaliby sie wszyscy w parku rozrywki na lotnisku Miasto nie staloby sie bardziej atrakcyjnie turystycznie a miejsca pracy jakie zostana zaoferowane mieszkańcom.... proszę wybaczyć.

    Zamiast zrobic uzytek z terenu jak to zrobiono np w STarym Browarze w Poznaniu, i pieknie rozwinąć teren i utrzymać "tradycje" lotniska, zostanie rozwalone wszystko i jak to mawiał kandydat z Białegostoku "NIe bedzie niczego"
    Zresztą nawet na stronie wymienionego Browaru mozna poczytac o "akcjach" lotniczych na terenie Galerii. A wiec jednak jest to dobry temat, budzacy zainteresowanie u ludzi!!!

    Nie upieram sie aby nie budować wokół lotniska!!!
    Pewnie to byłoby nawet na +!!! Majac w sąsiedztwie miejsca w ktorych skupia sie duuuzo ludzi mozna skuteczniej robic rozne akcje promocyjne na rzecz lotniska!!! Przyblizać ludziom sporty lotnicze, zainteresowac. Byc moze udaloby sie zostać rozwinąc na tyle lotnisko ze stal by sie nawet atrakcją na ktora nie tylko przychodziłoby sie porobic zakupy , ale w przerwie gdy zona z dziecmi chodzi po sklepach , strzelic sobie 2 skoki na spadochronie lub odbyc lot nad miastem z przyjezdną rodziną .
    Ale mysle ze nikt nie bedzie patrzyl na to w tych kategoriach.
    Teren to teren, dobre miejsce i trzeba to udupić. Jak sie nie da od razu po troche. A i tak zarobia na tym garstki ludzi. Wszyscy posiadajacy sklepiki w galeriach to w tej machinie "trole"


    Przeniesienie lotniska w inne miejsce wiaze sie z gigantycznymi pieniedzmi. Urzad Lotnictwa nie zezwolil na skasowanie lotniska bez przygotowania nowego.
    Na szczęście rownież likwidowanie lotniska to nie tylko widzimisie UM i potrzeby zasilenia budzetu miasta.

    Szczecin owszem jest zacofany inwestycyjnie, ale wyznacznikiem zacofania nie jest ilość Galerii ( tu akurat nie mamy sie czego wstydzic). Parki technologiczne ani zaklady przemysłowe nie buduje sie w tak atrakcyjnych miejscach nigdzie w Polsce ani na swiecie.

    W koncu, Szczecin jest zbyt biedny aby zmarnowac taki teren pod aquaparki, hipermarket i inne chwilowo doskonałe pomysły.
    Myślenie w kategoriach szybkiej bezmyślnej sprzedaży aby było COŚ, czym się ludzie znudzą za 3-5 lat nie jest właściwym tokiem rozumowania dla rozwoju miasta.
    Na takie tereny trzeba patrzec wybiegajac na dzieści lat do przodu a nie 5.

    Pozdrawiam
    Piotr

  15. #15

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPSC, TXL

    Domyślnie

    POLECAM ŚWIETNY ARTYKUŁ. NIC DODAĆ NIC UJĄĆ.

    http://miasta.gazeta.pl/szczecin/1,78940,3924313.html


    .

  16. #16
    Pit
    Pit jest nieaktywny

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPSC==>EPGD

    Domyślnie

    Czytalem go juz nieco wcześniej, niestety prawda.

    Mysle wlasnie ze likwidacja lotniska pod kolejne markety nie poprawi wogole sytuacji ani zamoznosci mieszkańców, ani turystycznie, ani rekreacyjnie.
    To czysta kontynuacja artykułu z gazety.pl

    Pozdrawiam
    Piotr

  17. #17

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPSC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pit

    I tu się zgodzę, nie znaczy to jednak ze uwazam to za dobre posunięcie.

    Jednak nawiazaujac do SABBa , taki teren to jak pieniadze- nie powinny parzyć i bezmyślnie bez koncepcji rozpieprzac to co jest.
    Wybudowanie kolejnego ale tym razem gigantycznego centrum handlowego , parku rozrywki czy jakkolwiek to nazwac doprowadzi to jeszcze gorszego rozwalenia miasta.

    W Szczecinie nie ma starowki, wokół ktorego mogłoby się toczyć życie cokolwiek by się działo na obrzeżach miasta. NIe ma miejsca do ktorego tlumnie ludzie zjezdzaliby sie jak jest to w krakowie, poznaniu czy gdansku. W nowej sytuacjiji zamiast spotykac sie w galaxy spotykaliby sie wszyscy w parku rozrywki na lotnisku Miasto nie staloby sie bardziej atrakcyjnie turystycznie a miejsca pracy jakie zostana zaoferowane mieszkańcom.... proszę wybaczyć.

    Zamiast zrobic uzytek z terenu jak to zrobiono np w STarym Browarze w Poznaniu, i pieknie rozwinąć teren i utrzymać "tradycje" lotniska, zostanie rozwalone wszystko i jak to mawiał kandydat z Białegostoku "NIe bedzie niczego"
    Zresztą nawet na stronie wymienionego Browaru mozna poczytac o "akcjach" lotniczych na terenie Galerii. A wiec jednak jest to dobry temat, budzacy zainteresowanie u ludzi!!!

    Nie upieram sie aby nie budować wokół lotniska!!!
    Pewnie to byłoby nawet na +!!! Majac w sąsiedztwie miejsca w ktorych skupia sie duuuzo ludzi mozna skuteczniej robic rozne akcje promocyjne na rzecz lotniska!!! Przyblizać ludziom sporty lotnicze, zainteresowac. Byc moze udaloby sie zostać rozwinąc na tyle lotnisko ze stal by sie nawet atrakcją na ktora nie tylko przychodziłoby sie porobic zakupy , ale w przerwie gdy zona z dziecmi chodzi po sklepach , strzelic sobie 2 skoki na spadochronie lub odbyc lot nad miastem z przyjezdną rodziną .
    Ale mysle ze nikt nie bedzie patrzyl na to w tych kategoriach.
    Teren to teren, dobre miejsce i trzeba to udupić. Jak sie nie da od razu po troche. A i tak zarobia na tym garstki ludzi. Wszyscy posiadajacy sklepiki w galeriach to w tej machinie "trole"


    Przeniesienie lotniska w inne miejsce wiaze sie z gigantycznymi pieniedzmi. Urzad Lotnictwa nie zezwolil na skasowanie lotniska bez przygotowania nowego.
    Na szczęście rownież likwidowanie lotniska to nie tylko widzimisie UM i potrzeby zasilenia budzetu miasta.

    Szczecin owszem jest zacofany inwestycyjnie, ale wyznacznikiem zacofania nie jest ilość Galerii ( tu akurat nie mamy sie czego wstydzic). Parki technologiczne ani zaklady przemysłowe nie buduje sie w tak atrakcyjnych miejscach nigdzie w Polsce ani na swiecie.

    W koncu, Szczecin jest zbyt biedny aby zmarnowac taki teren pod aquaparki, hipermarket i inne chwilowo doskonałe pomysły.
    Myślenie w kategoriach szybkiej bezmyślnej sprzedaży aby było COŚ, czym się ludzie znudzą za 3-5 lat nie jest właściwym tokiem rozumowania dla rozwoju miasta.
    Na takie tereny trzeba patrzec wybiegajac na dzieści lat do przodu a nie 5.

    Pozdrawiam
    Piotr
    Sorry, ale pozwolę się z Tobą nie zgodzić. Co do gigantycznego centrum handlowo-rozrywkowego to jestem przeciwny, ale w sytuacji gdy miasto ma potencjalnego inwestora na tereny wokół jeziora z przeznaczeniem na apartamentowce to żeby ściągnąć klientów trzeba im zapewnić warunki nie tylko mieszkania ale również i rozrywkę. Według mnie na jeżeli plany zostaną zrealizowane czyli wybudowanie mariny z częścią hotelowo-apartamentową wybudowanie centrum handlowo-rozrywkowego będzie koniecznością. Nie ukrywam, że argumentem może być pozostawienie, a w zasadzi przebudowanie jednego z pasów aeroklubu, na potrzeby ruchu biznesowego. Pozostałe tereny powinny być przeznaczone pod centa / parki technologiczne i nie chodzi mi o umiejscowienie tam ciężkiego przemysłu, ale firm zajmujących się rozwojem nowych technologii, firm informatycznych, projektowych (np. TietoEnator RTS). A właśnie takie znajdują miejsce może nie w samym centrum miasta ale trochę dalej. Idealne miejsce na to są aeroklubowe bagna. To było by możliwe jak Szczecin znów będzie chciał być zapleczem dla Berlina jak to było przed 1945 rokiem.

    Jeżeli mówimy o tworzeniu klimatu dla Szczecina to na pewno nie na tych bagnach. Takim miejscem mogą być Wały Chrobrego. Jednak jeżeli nie powstanie w miarę szybko śródmiejska obwodnica Szczecina o takich Wałach możemy pomarzyć. Jeżeli nie zamknie się ulicy wzdłuż Odry co spowoduje, że Szczecin nie będzie odgrodzony od Odry. „Starówkę” można byłoby przesunąć bliżej Odry co nadałoby jej klimatu.
    Z drugiej strony rzeki wprowadzić w życie plany zagospodarowania Międzyodrza, które lansuje Grzesiu Ferber. Ale same budynki raczej nie stworzą klimatu, klimat tworzą ludzie.

  18. #18
    Pit
    Pit jest nieaktywny

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPSC==>EPGD

    Domyślnie

    NIe chce być złośliwy ale jeszcze chwile wcześniej kolega twierdził ze to bagnisko znajduje sie niemal w centrum a "piętro wyżej" ze parków technologicznych nie umieszcza się w centrum ale raczej na obrzeżu. Apartamentowce dla kadry??? Mozna budowac w strone Czarnych Łąk np.

    Jeśli popatrzymy że 30 lat temu powstało słoneczne, Dąbie stało się jakieś bliższe miasta i weźmiemy dobry scenariusz rozwoju miasta, okaze się lotnisko w Dabia znajdzie sie w geometrycznym centrum miasta w któym to wg sugestii kolegi bedziemy mieli skupiska aquaparków, marketów, i wielkie betonowe parkingi

    Mariny przeciez są!!! wystarczy je solidniej zrobic!!!, Baza hotelowa-apartamentowa moze stac rowniez w sasiedztwie marin! Jest faktycznie wiele miejsca na zabudowę terenów wokół.
    Problem leży jednak w tym że miasto nie chce budować wokół lotniska a na lotnisku
    Gdyby było inaczej Aeroklub nic przeciwko by nie miał gdyby było to robione tak aby było w pewnej symbiozie.

    A dlaczego mioalibysmy byc czyimkolwiek zapleczem!!! Tu widze pokutuje ta "małość" nasza z artykułu. Szczecin jak kazde miasto w Polsce ma takie same szanse!!! Trzeba tylko mądrej głowy do zaplanowania przyszłości miasta, wyłuskania najcenniejszych rzeczy w miescie i walczenia o te rzeczy jak to robia w wzorcowych dla Szczecina miasta.
    Moda na rozne miasta przechodzi, ale jak dalej tak beda rzadzic w tym miescie nawet sobie nie damy szansy aby przyszla rowniez moda na Szczecin.

    To lotnisko naprawde może stać się nerwem komunikacyjnym (biznesowym) miasta gdy stworzymy okolice wokół miasta do rozwoju tego biznesu. I dalej podtrzymam ze w takiej skali jak jest rozwiniety handel biorąc pod uwage "turystyczność" miasta i zamożność mieszkańcow , dodatkowe inwestycje skutkujace zabudowaniem lotniska i w efekcie jego likwidacja, zniszczy ten ewenement bliskosci lotniska z wodą (kolejny plus dla turystyki) a zarobi na tym chwilowo miasto, inwestor ...długo nikt... i na koncu przez pierwsze 3-5 lat wlasciciele (dzierzawcy) sklepikow w galeriach.
    I co dalej?

    Nie dajmy się zwariować z tym parciem na lotnisko. To naprawde nie poprawi w tym miescie niczego ani w krótszej perspektywie (choć tu jakis procent ludzi na tym skorzysta) a tym bardziej w dłuższej.
    Miasto nie jest rowniez jakas pustynia marketową i nie jest tak ze na prawobrzezu nie ma zadnych centr handlowych!!

    ehh, znow sie rozpisalem

    Pozdrawiam
    Piotr

  19. #19

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPSC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pit
    NIe chce być złośliwy ale jeszcze chwile wcześniej kolega twierdził ze to bagnisko znajduje sie niemal w centrum a "piętro wyżej" ze parków technologicznych nie umieszcza się w centrum ale raczej na obrzeżu. Apartamentowce dla kadry??? Mozna budowac w strone Czarnych Łąk np.

    Jeśli popatrzymy że 30 lat temu powstało słoneczne, Dąbie stało się jakieś bliższe miasta i weźmiemy dobry scenariusz rozwoju miasta, okaze się lotnisko w Dabia znajdzie sie w geometrycznym centrum miasta w któym to wg sugestii kolegi bedziemy mieli skupiska aquaparków, marketów, i wielkie betonowe parkingi

    Mariny przeciez są!!! wystarczy je solidniej zrobic!!!, Baza hotelowa-apartamentowa moze stac rowniez w sasiedztwie marin! Jest faktycznie wiele miejsca na zabudowę terenów wokół.
    Problem leży jednak w tym że miasto nie chce budować wokół lotniska a na lotnisku
    Gdyby było inaczej Aeroklub nic przeciwko by nie miał gdyby było to robione tak aby było w pewnej symbiozie.

    A dlaczego mioalibysmy byc czyimkolwiek zapleczem!!! Tu widze pokutuje ta "małość" nasza z artykułu. Szczecin jak kazde miasto w Polsce ma takie same szanse!!! Trzeba tylko mądrej głowy do zaplanowania przyszłości miasta, wyłuskania najcenniejszych rzeczy w miescie i walczenia o te rzeczy jak to robia w wzorcowych dla Szczecina miasta.
    Moda na rozne miasta przechodzi, ale jak dalej tak beda rzadzic w tym miescie nawet sobie nie damy szansy aby przyszla rowniez moda na Szczecin.

    To lotnisko naprawde może stać się nerwem komunikacyjnym (biznesowym) miasta gdy stworzymy okolice wokół miasta do rozwoju tego biznesu. I dalej podtrzymam ze w takiej skali jak jest rozwiniety handel biorąc pod uwage "turystyczność" miasta i zamożność mieszkańcow , dodatkowe inwestycje skutkujace zabudowaniem lotniska i w efekcie jego likwidacja, zniszczy ten ewenement bliskosci lotniska z wodą (kolejny plus dla turystyki) a zarobi na tym chwilowo miasto, inwestor ...długo nikt... i na koncu przez pierwsze 3-5 lat wlasciciele (dzierzawcy) sklepikow w galeriach.
    I co dalej?

    Nie dajmy się zwariować z tym parciem na lotnisko. To naprawde nie poprawi w tym miescie niczego ani w krótszej perspektywie (choć tu jakis procent ludzi na tym skorzysta) a tym bardziej w dłuższej.
    Miasto nie jest rowniez jakas pustynia marketową i nie jest tak ze na prawobrzezu nie ma zadnych centr handlowych!!

    ehh, znow sie rozpisalem

    Pozdrawiam
    Piotr
    Pisząc o pisząc o tym że centa technologiczne nie umieszcza się w centrum miasta to chodziło mi o ścisłe centrum, w przypadku Szczecina takie centrum roztacza się u rejonach ulic Niepodległości, Wojska Polskiego, Wyzwolenia, Krzywoustego,.....

    Jeżeli jesteś takim obrońcą aeroklubu to powiedz co ma Szczecin z tego bagniska?? Co robi aeroklub, żeby ożywić te bagna i przyciągnąć ludzi a wraz z nimi pieniądze na rozbudowę i modernizację. Jeżeli aeroklub robiłby coś w tym kierunku to nie widzę problemu, by dalej funkcjonował w obecnej formie.
    Co do otwarcia się na Berlin to jest to największy problem Szczecina i widzę, że kolega raczej lansuje tezę ze Szczecina może być wielki nie wykorzystując szansy jaką jest bliskość stolicy naszych zachodnich sąsiadów. Oni w przeciwieństwie do nas mają pieniądze. Co do stwierdzenia ze Szczecina ma takie same szanse jak inne miasta to się zgadza, ale po co marnować szansy jaką daje ma położenie, bliskość Berlina, Skandynawi. Obecny kształt Szczecina zawdzięczamy właśnie Berlinowi. Jesteśmy za daleko od Warszawy by dostrzegła nasze problemy a za głupi, żeby otworzyć się na Berlin. To jest problem Szczecina. Musimy wykorzystywać wszelkie możliwości jakie mamy, zamykanie się tyko w naszych granicach to błąd.
    Wracając do lotniska w Dąbiu to jestem na tak, pod warunkiem, że będzie to w celu przyciągnięcia inwestorów. Pozostawić lotniska aeroklubowie to błąd. Przez kilkadziesiąt lat członkowie tego stowarzyszenia nie zrobili nic, by zmienić obraz tego terenu.
    Samo lotnisko inwestorów nie przyciągnie muszą oni mieć warunki do inwestowania, na co składają się tereny, komunikacja, ludzie, ci ostatni raczej nie pozostaną w Szczecinie jeżeli poza pracą nie będą mieli szansy na odrobinę rozrywki. W Szczecinie np. brakuje hali widowiskowo-sportowej, która mogłaby przyciągnąć Niemców z przygranicznych miejscowości a z nimi pieniądze, które zostaną u nas.

    JESZCZE RAZ TO NAPISZE LOTNISKO DLA RUCHU TURYSTYCZNEGO I BIZNESOWEGO – TAK, AEROKLUB – NIE.

  20. #20
    ptr
    ptr jest nieaktywny
    Awatar ptr

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    epsc|epsk

    Domyślnie


    Polecamy

    Przejście graniczne na lotnisku w Szczecin - Dąbiu?
    Wiele wskazuje na to, że jednak będzie doraźne przejście graniczne na lotnisku w Szczecinie - Dąbiu podczas sierpniowego zlotu żaglowców. Jeszcze 3 tygodnie temu pełnomocnik prezydenta do spraw zlotu Tomasz Banach mówił, że nie jest to możliwe. Twierdził, że negatywnie w tej sprawie wypowiedziały się zarówno Urząd Lotnictwa Cywilnego a także najbliższe lotnisko, czyli port lotniczy w Goleniowie. Tomasz Banach mówił wtedy, iż jest tak dużo warunków do spełnienia, że podjęcie tej próby było by karkołomnym przedsięwzięciem. Dziś Kapitan Marcin Raciborski, kierownik biura do spraw organizacji regat mówi, że doraźne przejście graniczne na lotnisku w Dąbiu jest możliwe. Podkreśla jednak, że sytuacja jest wciąż trudna, ale dodaje - skoro Aeroklub Szczeciński chce przejść przez skomplikowane procedury, to biuro jest 'za'. Koszt uruchomienia takiego przejścia to około 3 tysiące złotych. Z wnioskiem do Urzędu Lotnictwa Cywilnego wystąpi aeroklub. Dyrektor aeroklubu Andrzej Belicki twierdzi, że już teraz płyną do niego pytania z Niemiec o możliwość lądowania w Dąbiu podczas sierpniowej imprezy.
    źródło: radio szczecin

Strona 1 z 16 1 2 3 11 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •