Strona 1 z 21 1 2 3 11 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 405
Like Tree90Likes

Wątek: Białystok - Krywlany (EPBK)

  1. #1

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Białystok

    Domyślnie Białystok - Krywlany (EPBK)


    Polecamy

    Archiwum http://www.lotnictwo.fora.pl/viewtopic.php?t=1434

    [ Dodano: Czw 15 Lut, 2007 17:54 ]
    A to taka ciekawosta, lądujący na Krywlanach śmigłowiec na pokładzie którego znajduje się papież Jan Paweł II - 5 czerwiec 1991 r.



    PS. Co to za śmigłowiec i do kogo należał Czy to polska rządówka
    "Lotnictwo to pasja i niech tak pozostanie..."
    Pozdrawiam, Marcin

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Białystok

    Domyślnie

    Miała być szybka modernizacja lotniska...a teraz nie mamy marszałka województwa będą nowe wybory-20 maja)... Prezydent dostało ochrzan ze to, że jest za mało katywny w kwestii budowy lotniska... W końcu XXI dopiero się zaczął, może coś powstanie....
    "Lotnictwo to pasja i niech tak pozostanie..."
    Pozdrawiam, Marcin

  3. #3
    Moderator
    Awatar Pletwa

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EGTO

    Domyślnie Re: Białystok - Krywlany (EPBK)

    Cytat Zamieszczone przez marcino2

    PS. Co to za śmigłowiec i do kogo należał Czy to polska rządówka
    To jest Bell 412, wpożyczony (wyczrterowany, wyleasingowany) na czas pielgrzymki. Później został oddany, tak jak Bell z numerem 01 (na kołach) dostaliśmy później Bella na płozach, który lata u Nas do teraz.
    Pozdrawiam

    Płetwa

    2xCanon Eos 40D+EF-S 17-85 IS USM+EF-S 18-135 IS+EF 70-300 IS USM+Samyang Fish-eye 8mm F3.5+2 stałki M42
    Berkut 10x50
    AR-109

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Białystok

    Domyślnie

    Dzisiaj Krywlany miały zaszczyt gościć dwa rządowe śmigłowce Mi-8.
    Ale najważniejsze jest to, że miałem ten zaszczyt i zawitałem na pokład jednego z niech dzięki panu majorowi 8)
    Zdjęcia wgram wieczorem
    "Lotnictwo to pasja i niech tak pozostanie..."
    Pozdrawiam, Marcin

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Białystok

    Domyślnie

    Oto obiecane zdjęcia:






    No i dziękuje załodze za umożliwienie mi wejścia na pokład 8)
    "Lotnictwo to pasja i niech tak pozostanie..."
    Pozdrawiam, Marcin

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Białystok

    Domyślnie

    A to filmik nagrany dzisiaj ukazujący wielkość Krywlan
    http://www.youtube.com/watch?v=rNidB2HBKL4

    No i jak pisałem w innym wątku dzisiaj była dziwna sytuacja. ATR lub inna tego typu maszyna jakby podchodziła do lądowania na Krywlanach Nigdy nie widziałem nad Białymstokiem tak nisko lecącej tej wielkości maszyny (na oko ok. 500 - 600 metrów jak ne niżej). Samolot leciał z N, obniżył lot, zrobił jakby podejście nad lotniskiem i poleciał na SW... bardzo dziwne
    "Lotnictwo to pasja i niech tak pozostanie..."
    Pozdrawiam, Marcin

  7. #7

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Może przymiarki przed rozbudową lotniska?

  8. #8

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Białystok

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Greg
    Może przymiarki przed rozbudową lotniska?
    Oby
    "Lotnictwo to pasja i niech tak pozostanie..."
    Pozdrawiam, Marcin

  9. #9

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Białystok
    "Lotnictwo to pasja i niech tak pozostanie..."
    Pozdrawiam, Marcin

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Białystok
    "Lotnictwo to pasja i niech tak pozostanie..."
    Pozdrawiam, Marcin

  11. #11

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Białystok

    Domyślnie

    Województwo podlaskie jest jednym z pięciu, w których rząd chce mieć lotnisko regionalne. Strategia rozwoju opiera się na rozbudowie i modernizacji istniejących lotnisk cywilnych, a także wykorzystaniu lub adaptacji byłych lotnisk wojskowych czy sportowych, jak nasze.

    Białostockie Krywlany były lotniskiem już przed wojną - do dzisiaj na 220 hektarach lądują samoloty aeroklubu, straży pożarnej czy pogotowia ratunkowego. Tyle tylko, że brakuje tam półtora kilometra drogi startowej, dzięki której z lotniska mogłyby korzystać małe samoloty pasażerskie. One podwoziłyby na przykład ludzi do wielkich lotnisk międzynarodowych. Zdaniem ministra transportu, budowa nowych lotnisk może nastąpić dopiero wtedy, kiedy zostaną wyczerpane możliwości modernizacji już istniejących, w naszym wypadku - Krywlan.

    - Trudno cokolwiek w tej sprawie deklarować dzień po ogłoszeniu programu ministra i na dziesięć dni przed wyborami do sejmiku województwa - mówi Jarosław Schabieński, komisarz województwa.
    Źródło www.poranny.pl
    "Lotnictwo to pasja i niech tak pozostanie..."
    Pozdrawiam, Marcin

  12. #12

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Białystok

    Domyślnie

    Witam
    od kilku dni na Krywlanach gościmy takiego Antka-2, może ktoś wie do czego on jest wykorzystywany?

    http://www.jetphotos.net/viewphoto.p...5760320&nseq=1
    "Lotnictwo to pasja i niech tak pozostanie..."
    Pozdrawiam, Marcin

  13. #13

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Białystok

    Domyślnie

    Dzisiejsze filmiki z Krywlan podczas akcji Lotniczego Pogotowia Ratunkowego:
    http://www.youtube.com/watch?v=Z1vCbtoIQNw
    http://www.youtube.com/watch?v=QT7CaAlGFDI
    "Lotnictwo to pasja i niech tak pozostanie..."
    Pozdrawiam, Marcin

  14. #14

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Białystok

    Domyślnie

    Ehhh smutne, ale prawdziwe:
    Co wybory, to wraca temat lotniska! Już tylko z tego powodu można od razu umrzeć ze śmiechu albo ze złości. Właśnie mamy okrągłą rocznicę - mija 15 lat nicnierobienia w sprawie lotniska. A właściwie, to 15 lat intensywnego szukania przez kolejne władze samorządowe rozpaczliwych argumentów, żeby lotniska na Krywlanach przypadkiem... nie zmodernizować!

    Można by to nazwać działaniem na szkodę miasta, bo Białystok zamiast żyć z lotniska, zamiast dzięki lokalnym połączeniom i biznesowym kontaktom intensywnie się rozwijać, właściwie stoi w miejscu. A w sytuacji, gdy inne miasta pędzą do przodu i stają na głowie, żeby sobie sprawić mniejsze czy większe lotnisko (Olsztyn juz zbudował nowoczesny pas startowy na lotnisku aeroklubowym, do budowy drogi startowej przymierza się zabytkowy Toruń!), Białystok właściwie się cofa!

    Białostoczanie słyszeli już wszelkie dziwactwa na temat niemożności wykorzystania Krywlan do celów lotniczych. Było hasło budowy lotniska od podstaw koło nikomu nieznanych Topolan i bajki o tym, że lotnisko na Krywlanach jest za małe na tak zwane lotnisko regionalne. Były opinie, że skoro na Krywlanach był Ojciec Święty, to trzeba zbudować świątynię i osiedle ku jego czci, ale też i takie, że powstanie tam park technologiczny i wówczas już świętość miejsca miała już nikomu nie przeszkadzać!

    I co? I nic. Krywlany do dziś bronią się właściwie same, swoimi walorami. Oto 220 hektarów płaskiego pola wzlotów w odległości zaledwie 5 czy 10 minut drogi samochodem od centrum miasta. Rzecz cenna dla podróżnych i biznesmenów oszczędzających każdą chwilę.

    Krywlany są w Białymstoku, gdzie względnie łatwo dojechać z całego regionu, a nie gdzieś w szczerym polu, gdzie diabeł mówi dobranoc! Krywlany są za małe dla wielkich samolotów transoceanicznych, które rzeczywiście mogłyby być uciążliwe dla okolicy, za to są idealne dla małych maszyn pasażerskich oraz taksówek powietrznych, dzięki którym mieszkańcy miasta mogliby szybko dostać się do Wrocławia lub Szczecina albo trafić prosto na wielkie lotniska międzynarodowe. A stamtąd, po przesiadce, polecieć za ocean, czy do ciepłych krajów.

    Teraz pewnie drogę startową dałoby się zbudować w oparciu o dotychczas wydane decyzje, ale nowy samorząd wojewódzki musi tego chcieć. To okaże się po wyborach. No i trzeba wyciąć parę drzew na podejściach do lądowania poza lotniskiem, ale tego z kolei bez planu zagospodarowania zrobić się nie da. Miasto plan zrobiło, ale ponoć nie może go teraz uzgodnić. Nie zgadza się... Urząd Lotnictwa Cywilnego, który odmawia wykrojenia z lotniska kilkudziesięciu hektarów na mgliste cele inwestycyjne. A to m.in. nowy plan zakłada. Chodzi o bezpieczeństwo latających i zwykłą funkcjonalność lotniska. Miasto się jednak upiera i... niczym w mitologicznej tułaczce Odyseusza - końca odysei Krywlan ciągle nie widać!
    Żródło www.poranny.pl
    "Lotnictwo to pasja i niech tak pozostanie..."
    Pozdrawiam, Marcin

  15. #15

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Białystok
    "Lotnictwo to pasja i niech tak pozostanie..."
    Pozdrawiam, Marcin

  16. #16

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Białystok

    Domyślnie

    Białystok.Zarząd województwa już wycofał się z pomysłu budowy lotniska regionalnego w nowym miejscu. Chociaż jeszcze w środę marszałek Dariusz Piontkowski zapowiadał, że wielce prawdopodobna jest budowa portu regionalnego i rezygnacja z modernizacji białostockich Krywlan, to już w czwartek opinia władz regionu była zupełnie inna.
    - Utrzymujemy swoje dotychczasowe stanowisko o tym, że lotnisko chcemy budować na Krywlanach - powiedział Karol Tylenda, członek zarządu województwa. - Taka decyzja zapadła na pierwszym posiedzeniu zarządu i bardzo się z niej cieszę.
    Mogły być Zwierki...
    Oznacza to tylko tyle, że w ciągu jednej doby nowy marszałek, Dariusz Piontkowski, zmienił zdanie na temat tej jednej z największych inwestycji w województwie. W środę, czyli dzień po wybraniu go na stanowisko, stwierdził, że:
    - Może powstać taka sytuacja, że z uwag Unii Europejskiej będzie wynikało, iż musimy budować lotnisko regionalne, czyli przyjmujące duże samoloty pasażerskie, w jakimś nowym miejscu. Ale to nie byłoby takie złe rozwiązanie, zapewniam państwa. Bo modernizacja Krywlan wcale nie potrwała tak krótko, jak się wcześniej mówiło. Port regionalny mógłby więc powstać w podobnym terminie.
    Jak udało się nam ustalić, marszałek brał pod uwagę lokalizację lotniska w okolicach miejscowości Zwierki (gmina Zabłudów), a więc bliżej niż w wymienianych wcześniej Topolanach. Zwierki wskazywał także kilka lat temu Zdzisław Plichta, dyrektor Podlaskiego Biura Planowania Przestrzennego, gdy na polecenie urzędu marszałkowskiego szukał nowych miejsc na lotnisko.
    - Ale i w Zwierkach, i w innych miejscach pojawiały się poważne problemy. Trzeba by było albo wysiedlać ludzi, albo prowadzić duże wycinki drzew, albo przeprowadzać pas startowy przez drogi - Karol Tylenda tłumaczy, dlaczego żadna z lokalizacji nie zyskała akceptacji poprzednich władz województwa. - W województwie podlaskim po prostu nie ma miejsca na bezkolizyjne lotnisko!
    Będą Krywlany
    Właśnie dlatego zarząd pozostanie przy Krywlanach. To o ich modernizacji władze będą w piątek rozmawiać z przedstawicielem Ministerstwa Rozwoju Regionalnego, który przyjedzie do Białegostoku.
    - Zrezygnujemy natomiast z wpisania do Regionalnego Programu Operacyjnego (RPO)innych lotnisk, które chcieliśmy wybudować w okolicach Suwałk i Łomży - zapowiedział Tylenda.
    Wpisanie inwestycji na Krywla-nach do RPO spowoduje, że budowa pasa startowego dla małych samolotów pasażerskich będzie częściowo finansowana przez Unię Europejską.
    - Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, by w przyszłości wydłużyć pas startowy. Tylko że trzeba by wyciąć kolejne lasy albo - i to byłoby najtańsze rozwiązanie - wybudować tunel pod ul. Mickiewicza w Białymstoku - snuje plany Karol Tylenda.
    www.wspolczesna.pl
    "Lotnictwo to pasja i niech tak pozostanie..."
    Pozdrawiam, Marcin

  17. #17

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Białystok

    Domyślnie

    Witam
    Przedstawiam najnowszy plan budowy lotniska w Białymstoku, który ma byc juz ostateczny.
    Władze postawnowiły jednak zbudować pas o długości ponad 2500 metrów, a nie jak dotycgczas planowano 1450 m. Zrezygnowano z budowy nowego lotniska w odległości kilknuastu kilometrów poza Białymstokiem. Osobiście uwazam, że bardzo dobrze stało się, iż jednak będą rozbudowywane Krywlany.

    Autorem zdjęcia jest Eryk Sinica.
    Na czarno narysowałem pas startowy, ale zdjęcie jest za małe, ponieważ pas ma jeszcze ciągnąć się dalej w dół zdjęcia
    Czerownym kółkiem zaznaczyłem miejsce, gdzie ma być zlokalizowany terminal, zaś niebieskim obecne hangary Aeroklubu Białostockiego.
    Ciekawym rozwiązaniem jest plan budowy tunelu po pasem startowym. Zdecydowano się na takie rozwiązanie ponieważ z zachodniej części pasa jest las i trzeba byłoby wyciąć dużą część drzewostanu. Narysowany przeze mnie pas nie będzie wnikał jak to przedstawiłem aż tak bardzo w las. Planowo ma zaczynac sie przed lasem, ale cześć lasu i tak będzie trzeba wyciąć.

    "Lotnictwo to pasja i niech tak pozostanie..."
    Pozdrawiam, Marcin

  18. #18
    Awatar Marcin747

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Jerozolima, Izrael

    Domyślnie

    Awantura w sejmiku o lotnisko na Krywlanach

    Kryzys w klubie Prawa i Sprawiedliwości w sejmiku. Radni tej partii nie byli w stanie dogadać się ze sobą i z PSL, kim mają być przewodniczący komisji i czy można dopuścić do tych funkcji opozycję. Prawdziwą burzę wywołała jednak sprawa lotniska na Krywlanach

    Awantura zaczęła się od pytania poprzedniego marszałka Janusza Krzyżewskiego z SLD, dlaczego w negocjacjach z przedstawicielami rządu i Komisji Europejskiej jego następca Dariusz Piontkowski i członek zarządu województwa Karol Tylenda nie walczyli o budowę lotnisk w Suwałkach i w Czerwonym Borze, zadowalając się zgodą na jedną tylko inwestycję - na Krywlanach. Nowy marszałek tłumaczył, że zarówno przedstawiciel Brukseli Manfred Beschel, jak i minister rozwoju regionalnego Grażyna Gęsicka postawili sprawę jasno: albo jedno lotnisko regionalne, albo żadnego. Po tym kolega partyjny Piontkowskiego i Tylendy Bogusław Dębski, który przez pół godziny bezskutecznie domagał się głosu, ale był niezauważany przez przewodniczącego sejmiku Mieczysława Bagińskiego z PSL, wytoczył armaty. Jego zdaniem na lotnisko w Krywlanach wydanych zostanie 60 milionów złotych, po czym okaże się, że jest to obiekt nieprzydatny. Nie będą mogły lądować samoloty średniej wielkości, zabierające po 120-150 pasażerów.

    - Pan Piontkowski może się śmiać, ale tak będzie - skarcił marszałka. - To najważniejsza decyzja w tej kadencji, a nikt nie podchodzi do niej poważnie.

    Według Dębskiego pas startowy na Krywlanach jest za krótki, a żaden przewoźnik nie ma takich samolotów, o których mówi Tylenda. Duże pieniądze pójdą więc w błoto, a Białystok nie zyska połączenia z Europą, z którego mogliby korzystać wszyscy chętni. Jego zdaniem lepsze byłyby Topolany, gdzie bez kłopotu można zbudować dwukrotnie dłuższy pas, ale poprzedni zarząd województwa nic w tej sprawie nie zrobił. Dębski zażądał odpowiedzi na piśmie. Poparł go wiceprzewodniczący sejmiku Jan Chojnowski (również z PiS), który mieszka blisko Krywlan i wraz z osiedlem Mickiewicza protestuje przeciw lotnisku.

    Piontkowski zapewnił Dębskiego, że uśmiechnięcie się nie jest wyrazem lekceważenia, a Krywlany to jedyna lokalizacja, gdzie możliwe jest wybudowanie lotniska w ciągu trzech lat. Rozpoczynanie na nowo dyskusji o miejscu opóźni niepotrzebnie inwestycję. - Istnieje możliwość wydłużenia pasa na Krywlanach, więc Białystok będzie miał połączenie ze wszystkimi stolicami Europy - stwierdził.

    Dębski domagał się jednak pokazania pisemnych uzgodnień z agencją lotniczą i przewoźnikami, jak też dokumentów, że pas na Krywlanach będzie miał 2100 metrów. Piontkowski: - Dążymy do tego, żeby takie dokumenty powstały. Niech pan nie oczekuje, że ja w ciągu trzech tygodni urzędowania zrobię pełną dokumentację lotniska.

    Tylenda, który miał na to całą poprzednią kadencję, określił obiekcje Dębskiego jako zawracanie Wisły kijem.

    - Nawet Boeing może wystartować z 1800 metrów, a na Krywlanach pas można przedłużyć w jedną lub w drugą stronę. Poziom hałasu nie będzie większy niż w południe na Lipowej. Inne lokalizacje nie są lepsze. W Żółtkach trzeba teren odwodnić i nawieźć gigantyczne ilości ziemi. W Zwierkach należałoby zlikwidować 20 gospodarstw. W Topolanach wykupiono kilkanaście działek, za które trzeba byłoby płacić wysokie odszkodowania.

    W kwestii rozmów z przewoźnikami, czy zechcą i będą w stanie lądować na Krywlanach, stwierdził: - Nikt poważny nie podejmie tematu, dopóki pierwsza łopata nie zostanie wbita pod budowę.

    Nie zabrzmiało to przekonująco, ale radni czekają teraz na pisemną odpowiedź Dębskiemu.
    http://miasta.gazeta.pl/bialystok/1,35235,4234659.html
    Zaorać, buraki posiać...

  19. #19

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Białystok

    Domyślnie

    Eh i zaczyna się powtórka z historii.....
    Kłócą sie kłócą, a lotnisko i tak powstanie na Krywlanach, no ale taki pan Dębski musi nadal trzymac sie swego co mówo od kilku lat...tylko Topolany (wioska oddalona o około 30 km od Białegosotku i nikt nie mówi, że trzeba będzie wybudować kawał dobrej drogi, aby połączenie z miastem byłoby na europejskim poziomie...)i koniec
    "Lotnictwo to pasja i niech tak pozostanie..."
    Pozdrawiam, Marcin

  20. #20

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Białystok

    Domyślnie


    Polecamy

    Haaaa mając dzisiaj chwilę czasu, wybrałem sie godz. ok. 9 na Krywlany, ponieważ zauważyłem "obcy" samolot lądujący na lotnisku (chyba Piper Seneca). Pomyślałem, że pojadę go sfotografuje...
    Po przybyciu na lotnisko, spotkała mnie pierwszy raz w życiu nieprzyjemna historia.... zostałem chamsko wyproszony z terenu lotniska. Cytat jakiegoś faceta:

    "Nech pan stąd ucieka, nie można fotografowac samolotów, chyba jeszcze nikt się panu do du.y nie dorwał...".
    A ja poprsotu
    Ja sie tym nie przejałem, ale poszedłem w dyskusję, chciał policję wołać...to ja myślałem, że ze śmiechu pękne. Miał farta, że nikogo nie było z szefostwa. Ale ustąpiłem i odszedłem. Teraz jak to pisze to jestem w szoku Chociaż z drugiej strony to Ok, jestem obcy i tyle. Ale bez przesady, rozumiem, żeby to dziecko sie plątało, ale ja...

    Teraz próbuje sie dodzwonić i sprawę wyjaśnić.
    Jak jest w innych aeroklubach, macie jakies przepustki itp.

    PS. Gościu powiedział, żebym sobie fotografował w dni otwarte...
    "Lotnictwo to pasja i niech tak pozostanie..."
    Pozdrawiam, Marcin

Strona 1 z 21 1 2 3 11 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •