Strona 5 z 5 PierwszyPierwszy ... 3 4 5
Pokaż wyniki od 81 do 91 z 91
Like Tree21Likes

Wątek: Gliwice (EPGL)

  1. #81

  2. #82
    Awatar grzyw

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    WRO
    Wpisów
    39

    Domyślnie

    Cześć,

    Mam do Was prośbę - szukam pilnie lotniczej mapy regionu Górnego Śląska w skali 1:250000, najlepiej w formacie elektronicznym, ale nie wiem, czy takie istnieją.
    Domyślam się również, że nie dostanę ich charytatywnie Dajcie proszę znać, czy macie do takich dostęp bądź czy możecie polecić, gdzie mogę je znaleźć. Siedzę obecnie we Wrocławiu.

  3. #83

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EPKM/EPKT

    Domyślnie

    Właśnie siadły 3x Mi24.

  4. #84
    Photo Screener
    Awatar zicherka

    Dołączył
    Mar 2011
    Mieszka w
    domu.

    Domyślnie

    DEL
    Ostatnio edytowane przez zicherka ; 30-11-2018 o 16:37

  5. #85
    Awatar EAGLE

    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    Katowice

    Domyślnie

    Policyjny Bell

    myszygon likes this.
    Pozdrawiam
    Mirek

    Mój kanał w You Tube

  6. #86
    Awatar EAGLE

    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    Katowice

    Domyślnie

    Tym razem poranne próby przedstartowe...

    myszygon likes this.
    Pozdrawiam
    Mirek

    Mój kanał w You Tube

  7. #87
    Awatar Piniool

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    EPKT,EPKM

    Domyślnie





    myszygon likes this.

  8. #88
    Awatar EAGLE

    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    Katowice

    Domyślnie

    odlot policyjnego Sokoła

    Pyro1 likes this.
    Pozdrawiam
    Mirek

    Mój kanał w You Tube

  9. #89
    Awatar EAGLE

    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    Katowice

    Domyślnie

    Wojsko również odleciało

    Pyro1 likes this.
    Pozdrawiam
    Mirek

    Mój kanał w You Tube

  10. #90
    BN
    BN jest nieaktywny
    Awatar BN

    Dołączył
    Jan 2007

    Domyślnie

    Lotnisko w Gliwicach - już widać pas startowy

    Postęp prac nad modernizacją gliwickiego lotniska widać gołym okiem. Budowa utwardzonego pasa startowego o prawie kilometrowej długości, drogi kołowania, płyty postojowej i dróg dojazdowych potrwa do końca października. Za sprawą pasa lotnisko obsłuży loty biznesowe i ruch cargo.


    Modernizacja lotniska gliwickiego aeroklubu rozpoczęła się jesienią ubiegłego roku i potrwa do końca października. Po jej zakończeniu obiekt, dotąd o charakterze wyłącznie sportowym, będzie mógł obsługiwać również loty biznesowe czy tzw. mały ruch cargo.


    – Prace postępują zgodnie z harmonogramem – informuje Sylwia Rudek-Matuszczak, dyrektor GAPR. – W najbliższym czasie rozpoczną się roboty związane m.in. z zabudową oświetlenia wzdłuż drogi kołowania i w drodze startowej, montażem osadników i separatorów, wykonaniem konstrukcji ścieżki rowerowej, asfaltowaniem warstwy ścieralnej drogi kołowania i warstwy wiążącej drogi startowej, betonowaniem płyty postojowej samolotów, a także kontynuacją robót odwadniających – wylicza.


    Lotnisko w Gliwicach ma ponad 100 lat – zaczęło działać w 1916 r. Ówczesne niemieckie władze widziały jego rolę jako głównego portu lotniczego Górnego Śląska. Od 1925 r. działała na nim stacja meteo, na wyposażeniu był też samolot meteorologiczny. W 1927 r. uruchomiono regularne loty do Wiednia, Warszawy, Gdańska i Lipska. W trakcie II wojny światowej obiekt służył lotnictwu III Rzeszy. Gdy znalazł się w granicach Polski, przez długi czas pozostawał niezagospodarowany. Dopiero w latach 50. XX wieku zaczęła rozwijać się tam działalność Aeroklubu Gliwickiego.


    Obecnie lotnisko na gliwickim Trynku jest terenem miejskiej spółki – Górnośląskiej Agencji Przedsiębiorczości i Rozwoju (GAPR) oraz Aeroklubu Gliwickiego. Minioną jesienią na części płyty lotniska, należącej do GAPR, zaczęła się modernizacja. Inwestycję wartą 27,9 mln zł finansuje Miasto Gliwice. Wykonawca robót – wyłonione w przetargu Przedsiębiorstwo Remontów Ulic i Mostów w Gliwicach – ma za zadanie m.in. budowę utwardzonej drogi startowej o długości 920 m, którą w przyszłości będzie można wydłużyć nawet do 1,3 km, drogi kołowania i płyty postojowej, a także wybudowanie parkingów, dróg dojazdowych oraz ścieżki rowerowej wokół lotniska.


    Dodajmy, że GAPR jest głównym udziałowcem Śląskiego Centrum Naukowo-Technologicznego Przemysłu Lotniczego, który rozwija m.in. technologie materiałów kompozytowych dla lotnictwa. Spółka angażuje się także w rozwój konstrukcji szybowcowych – we współpracy ze spółką Avionic. Warto dodać, że GAPR jako inwestor zastępczy (w imieniu i na rzecz Aeroklubu Gliwickiego) zajął się również wyłonieniem wykonawców robót budowlanych i dostaw dla dofinansowanego z Unii Europejskiej projektu aeroklubu, zakładającego rozbudowę i przebudowę dawnych warsztatów lotniczych na cele Gliwickiego Centrum Edukacji Lotniczej – wraz z zagospodarowaniem terenu i budową infrastruktury technicznej.

    https://www.slaskibiznes.pl/wiadomos...-2-1450-1.html


    Rosenzweigova likes this.

  11. #91
    BN
    BN jest nieaktywny
    Awatar BN

    Dołączył
    Jan 2007

Strona 5 z 5 PierwszyPierwszy ... 3 4 5

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •