Nie wiem czy to widzieliście, czy nie, ale wklejam
Port czy "kurnik" w Radomiu - YouTube
TPL Giant 20x80 BaK-4
Nie wiem czy to widzieliście, czy nie, ale wklejam
Port czy "kurnik" w Radomiu - YouTube
TPL Giant 20x80 BaK-4
Radom - siĹa w precyzji - Serwis PL - Radomski Magazyn SamorzÄ dowy tu jest bardziej optymistycznie jak w poprzednim poście![]()
IC-R5
Filmik informacyjny zrealizowany przez Urząd Miejski. Liczą, że w 2013 lotnisko cywilne ruszy.
Lotnisko coraz bliżej Radom (09.06.2012r.) - YouTube
Dzisiaj podpisano umowę sprzedaży. Z kolei działkowcy mają opuścić teren gdzie powstanie zakupiony terminal no i wybrano firmę, która ma uporządkować po nich teren. Radom przygotuje teren pod terminal - Pasazer.com
http://mojradom.pl/content/view/11073/81/Boeing 737 wyląduje na radomskim lotnisku?
piątek, 24 sierpień 2012
Badania nośności płyty postojowej (nie startowej) przeprowadzono na radomskim lotnisku. Próby wyszły pomyślnie i Boeing 737 może tam lądować - uznali specjaliści. Z naszych ustaleń wynika, że taki samolot może mieć jednak na Sadkowie kłopoty.
Dobre wiadomości płyną z Portu Lotniczego Radom: "Z radością informujemy, że badania nośności płyty postojowej zakończyły się pomyślnie! Nośność zapewni obsługę statków powietrznych kodu 3C" - chwali się spółka na swoim profilu na Facebooku.
Przypomnijmy: płyta postojowa to nie to samo co pas startowy. Tymczasem prezydent Andrzej Kosztowniak cieszy się na swoim blogu pisząc: "Powodzeniem zakończyły się próby nośności pasa startowego. To dobra wiadomość, bo nie trzeba przeprowadzać żadnych dodatkowych działań aby samoloty kodu c3 (np. Boeing 737)". Według naszych niepotwierdzonych informacji pas startowy również spełnia "nośność".
Ale pas startowy to jedno, a sama maszyna z pasażerami to drugie. Sprawdziliśmy to m.in na oficjalnej stronie producenta. Boeing 737 to popularna maszyna, średnio co pięć sekund startuje lub ląduje na świecie. Ma kilka odmian, typów. Na pokładzie, w zależności od wersji zmieści się od 120 do ponad 200 pasażerów.
Droga startowa pasa na Sadkowie ma 2000 m. Boeing 737 potrzebuje rozbiegu w granicach 1990 – 2450 m (zależy to do wersji). - Wylądować jako pasażer w takim samolocie na radomskim lotnisku bym się odważył - śmieje się radny Wiesław Wędzonka (PO), który jest też pilotem. Co prawda nie pilotuje dużych maszyn, ale rozmawiał na ten temat z kolegami pilotami, którzy takimi samolotami władają. - Jednak ze startem może być problem. Jest wiele składowych, jak chociażby ciężar maszyny, pogoda, liczba pasażerów. Długość pasa pozwalająca na oderwanie przedniego koła samolotu jest na Sadkowie wystarczająca. Ale to jest ten punkt graniczny, po którym pilot już musi startować i nie ma drogi powrotnej. Nie ma wystarczającego marginesu na odstąpienie od startu w razie jakikolwiek problemów podczas tej procedury - dodaje nasz rozmówca. Podkreśla, że najważniejsze jest bezpieczeństwo a ostateczną decyzję podejmuje kapitan. Wędzonka daje do zrozumienia, że start Boeingiem 737 może przypominać "parkowanie samochodem na grubość lakieru". - A przecież potrzebne są drogi kołowania, odpowiednia infrastruktura związana z obsługą samej maszyny na lotnisku jak i pasażerów - wylicza radny pilot.
- Maszyny o gabarytach Boeing 737 a nawet większe mogą lądować na Sadkowie - twierdzi Kajetan Orzeł rzecznik radomskiego portu. Przyznaje jednak, że maksymalnie obciążony i zatankowany 737 nie wystartuje z Radomia. - Drogę startową planujemy wydłużyć o 500 metrów. Stanie się to w drugim etapie naszej inwestycji. Wszystko zależy od pieniędzy - przyznaje Orzeł. Niestety, nie wiadomo, kiedy będzie "drugi etap inwestycji". Według naszych informacji, wydłużenie pasa startowego o 0,5 km to koszt 25 - 30 mln zł.
Sami nie wiedzą o czym piszą...Badania nośności płyty postojowej (nie startowej) przeprowadzono na radomskim lotnisku. Próby wyszły pomyślnie i Boeing 737 może tam lądować - uznali specjaliści.
Port, chyba z nudów, wymyślił sobie nowe logo.Jak wam się podoba?
![]()
Mnie się od razu nasunęło porównanie:
Tylko jak namówić bazę, żeby zmieniło logo? ;-)
Ostatnio edytowane przez Drzemi ; 04-09-2012 o 16:08 Powód: wielka litera
pozdrawiam
Nuras
TPL Giant 20x80 BaK-4
"Obecnie lotnisko na Sadkowie jest wykorzystywane głównie przez wojsko.W 2012 roku rozpoczęło się dostosowywanie lotnisko dla potrzeb cywilnych.
Pod koniec 2012 roku gotowy będzie terminal pasażerski zakupiony od portu lotniczego Łódź-Lublinek. Na jesieni 2013 roku planowane jest oddanie portu lotniczego do użytku."
http://pl.wikipedia.org/wiki/Port_lotniczy_Radom-Sadków
"Spółki Port Lotniczy „Radom” oraz Holma z Warszawy 13 września br. podpisały umowę, zgodnie z którą Holma do końca listopada 2012 roku przeniesie terminal pasażerski z Łodzi do Radomia, a najpóźniej do początku maja 2013 roku zrealizuje prace wykończeniowe. To kolejny ważny krok na drodze do otwarcia w tym mieście międzynarodowego portu lotniczego (...) Obecnie zarząd Portu Lotniczego „Radom” przygotowuje się także do ogłoszenia przetargu na zakup wozu bojowego dla lotniskowej straży pożarnej."
Terminal tymczasowy i wóz bojowy dla Portu Lotniczego „Radom” - Lotnisko radom
Wiadomo już jakie połączenia ma obsługiwać?
[EDIT]
W zasadzie dyskusja już sie toczy w dziale "Lotniska Wojskowe".
Cywilny port lotniczy w Radomiu
Pozwolę moderatorowi zdecydować co zrobić z tym tematem, traktującym o przyszłym lotnisku cywilnym.
Nowy wóz bojowy dla Portu Lotniczego Radom - Lotnisko RadomNowy wóz bojowy dla Portu Lotniczego Radom
27-11-2012
Długość 12 m, szerokość 3,5 m, wysokość 3,6 m i ciężar prawie 40 ton - Panther 6x6 zapewni już niedługo najwyższą ochronę przeciwpożarową na radomskim lotnisku. To efekt przetargu, który wygrała austriacka firma Rosenbauer. Największy na świecie producent lotniskowych wozów bojowych zaoferowała swój sztandarowy i supernowoczesny model Panther w wersji trzyosiowej z napędem na wszystkie koła.
Wóz bojowy będzie na wyposażeniu Lotniskowej Straży Pożarnej, która zadba o bezpieczeństwo pasażerów Portu Lotniczego Radom. Ciężki pojazd ratowniczo-gaśniczy będzie kosztował ponad 3 miliony złotych. Jego zakup jest możliwy dzięki pożyczce z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska. Na lotnisku w Radomiu będą stacjonować dwa wozy - cywilny oraz dostarczony przez wojsko.
Posiadanie dwóch pojazdów pozwoli pomyślnie przejść proces certyfikacji lotniska oraz zapewni 7 kategorię ochrony przeciwpożarowej.
Mam poważne wątpliwości czy coś tam zechce lądować.
Na LUZ, a Lublin z aglomeracją jest "trochę" większy niż Radom z aglomeracją, samolotów szykuje się nie za wiele. Może niech ten blaszak z Łodzi zostanie do czasu, gdy WMI skończy możliwości rozbudowy i będzie wtedy "Warszawa-Radom". Wtedy to jest szansa i województwo coś dołoży. Ale teraz to "tymczasowy starczy, aż zanadto.
Zakładki