Ostatnio edytowane przez STYRO ; 20-01-2016 o 20:47
Pozdrawiam
STYRO
LOS SUAVES - już nie pójdę na taki koncert...
Teren pod rozbudowę PPS został ogrodzony w ostatnich dniach.
Wg. AIP:
SUP 66/17 (AD 2 EPSY)
Obowiązuje od
25 MAY 2017
Obowiązuje do
30 DEC 2017
OPIS PRAC
1.1
Prace remontowe odbywają się na południe od APN 1 oraz TWY B (patrz mapa).
Prace mają na celu powiększenie płyty postojowej o stanowiska nr 4 i 5 oraz zmianę jej malowania.
Wszelkie operacje odbywają się wyłącznie zgodnie z instrukcjami koordynatora ruchu naziemnego.
1.2
Prace mogą się odbywać w pasie RWY, przy TWY B. Możliwe są także zmiany organizacji ruchu statków powietrznych na TWY B.
Szczegółowe informacje będą opisywane w NOTAM.
![]()
OMD Em-10, Canon 800D, FinePix S-1
Nowa cześć PPS już gotowa. Otwarcie na dniach. Płotki oznaczają mniej więcej poprzednią granicę PPS. Pojawił się również zbiornik na paliwo AVGAS (wcześniej był tylko z drugiej strony lotniska).
![]()
Ostatnio edytowane przez jubell ; 10-02-2018 o 16:23
Bartolini Air na EPSY:
Piloci bÄdÄ siÄ szkoliÄ na Warmii i Mazurach - Szczytno
OMD Em-10, Canon 800D, FinePix S-1
https://tygodnik.szczytno.pl/W_Szyma...ow-n12884.html
Wzmianka datowana na 10.02.2021, ale treść dokładnie taka sama jak w poście @aszczytno. Dawno mnie tam nie było, i nie wiem czy ten hangar faktycznie powstaje?
https://www.facebook.com/kurekmazurs...92873394395727
"
Plany związane z utworzeniem bazy szkoleniowej pilotów na lotnisku w Szymanach, budzą obawy części mieszkańców, którzy spodziewają się wynikających z tego uciążliwości. W Szymanach w ciągu trzech lat ma być wyszkolonych 300 pilotów. I to właśnie ta liczba wywołuje zaniepokojenie. - Przeraziła mnie ta informacja - mówi mieszkająca na obrzeżach Szczytna pani Aleksandra.
Jak poinformował nas rzecznik portu Dariusz Naworski, szkolenia miały się zacząć już w ostatnim tygodniu lutego. Według niego, liczba godzin spędzonych przez kursantów w powietrzu będzie zależeć od planu szkolenia. - Najczęściej to kilka godzin dziennie. W sumie każdy szkolący się pilot zawodowy musi spędzić około 150 godzin w powietrzu - wyjaśnia rzecznik. Uspokaja, że uczestnicy kursu nie zasiądą od razu za sterami wielkich maszyn, takich jak Boeing 737. Szkolenia będą prowadzone na samolotach typu Tecnam. Są to ultralekkie, dwuosobowe samoloty sportowe."
Na potrzeby BartoliniAir po zachodniej stronie lotniska powstaje hangar:
Zdjęcie od @aszczytno
Źródło: https://www.pasazer.com/news/460460/...XRz4owP9TUGdXsPort Lotniczy Olsztyn-Mazury w Szymanach uzyskał pozwolenia wymagane do obsługi operacji lotniczych typu cargo, czyli transportu
towarów i poczty.
W celu świadczenia usług związanych z obsługą lotów cargo, Spółka Warmia i Mazury przeszła proces certyfikacji Urzędu Lotnictwa Cywilnego, który weryfikuje zdolność podmiotu do bezpiecznego wykonywania określonej działalności lotniczej oraz zgodności z obowiązującymi przepisami. W jej wyniku, spółka uzyskała certyfikat Agenta Obsługi Naziemnej (AHAC) oraz Status Zarejestrowanego Agenta.
Certyfikat Agenta Obsługi Naziemnej (AHAC) potwierdza, że spółka została uznana za zdolną do prowadzenia lotniskowej obsługi naziemnej statków powietrznych, wykonywanych na rzecz przewoźników lotniczych w zakresie obsługi materiałów niebezpiecznych. Status Zarejestrowanego Agenta upoważnia do prowadzenia działalności związanej z kontrolą bezpieczeństwa na poziomie akceptowanym i wymaganym przez właściwe organy w odniesieniu do towarów, ładunków i poczty. Oznacza to, że pracownicy Służby Ochrony Lotniska uprawnieni są do kontroli w/w przesyłek. Posiadanie statusu zarejestrowanego agenta daje możliwość zwolnienia z kontroli bezpieczeństwa ładunków pochodzących od podmiotów uczestniczących w tzw. bezpiecznym łańcuchu dostaw oraz przyspiesza proces obsługi ładunku.
Spółka nawiązała współpracę z LOT-em w zakresie obsługi lotów cargo tego przewoźnika. Port Lotniczy Olsztyn-Mazury został dodany do sieci transportowej RFS LOT-u, co umożliwia wybór lotniska w Szymanach jako tzw. portu wyjścia w bezpiecznym łańcuchu dostaw przesyłek lotniczych. Dzięki temu lokalni przedsiębiorcy zainteresowani wysyłką swoich produktów drogą lotniczą będą mogli nadać je na Mazurach, a te na pokładzie samolotu LOT-u będą kontynuowały swoją podróż do lotniska docelowego.
Włączenie obsługi operacji CARGO do profilu działalności Portu Lotniczego Olsztyn-Mazury, stwarza warunki do dalszego rozwoju regionalnego lotniska i dywersyfikacji źródła przychodów. Z usługi tej skorzystać będą mogli lokalni przedsiębiorcy i producenci oraz krajowe i międzynarodowe korporacje.
- Pandemia koronawirusa przyśpieszyła rozwój rynku e-commerce, który w dużej mierze opiera się na transporcie lotniczym. Przewóz towarów drogą lotniczą systematycznie rośnie – w ostatnich dekadach jest to wzrost o 7 proc. rok do roku, co potwierdzają dane ICAO, Międzynarodowej Organizacji Lotnictwa Cywilnego. Życie gospodarcze naszego regionu wzbogaca się o możliwość korzystania z tak nowoczesnych narzędzi i uczestniczenia we współczesnej wymianie handlowej, które oferują operacje lotnicze CARGO. Poszerza to również możliwości przychodowe lotniska - powiedział Wiktor Wójcik, prezes zarządu Warmia i Mazury Sp. z o.o.
Źródło: https://tygodnik.szczytno.pl/Lotnisk...mi-n14766.htmlW poniedziałek na lotnisku w Szymanach uroczyście oddano do użytku dwa nowo wybudowane hangary lotnicze.
Od 18 czerwca -> EPRZ
https://mazuryairport.pl/aktualnosci...wAbMmJC0hh8HtE
OMD Em-10, Canon 800D, FinePix S-1
Przy Lotnisku Olsztyn-Mazury powstanie centrum produkcyjno-logistyczne Consultronix SA:
https://mazuryairport.pl/aktualnosci...nsultronix-sa/
Jest i operacyjnie uruchomiony ILS CAT II na EPSY
https://mazuryairport.pl/aktualnosci...e-uruchomiony/
OMD Em-10, Canon 800D, FinePix S-1
Zakładki