Też tak uważam. Lotnisko może faktycznie na początku nie będzie przynosiło zysków ale jest optymistyczną perspektywą rozwoju regionu na przyszłość. Ten rok już niebawem pokaże jak sobie radzi. Myślę ,że będzie dobrze a potem coraz lepiej.
No niestety może tak być w wielu przypadkach...
Jedno i drugie.
Miałem na myśli turystów wypoczywających, lub korzystających w nowo powstałych ośrodkach. Jak ktoś jedzie na "domek", to rzecz jasna nie będzie leciał tam samolotem, tylko własnym samochodem
No właśnie. Niech ten poziom będzie podobny od IEG, a już będzie dobrze (choć to "dobrze" to pojęcie względne w sytuacji tak potężnego wydatku jakim jest lotnisko). Lotniska nie buduje się na rok, dwa. Ma z założenia działać latami. Samorządy też z góry zakładały, że będą dokładały do interesu (pewnie, że lepiej gdyby tego nie robiły, a kasa poszła na coś bardziej pożytecznego, no ale kości już zostały rzucone). Więc niech by tylko to lotnisko nie stało puste, a za te kilka lat może się sytuacja rozwinąć. Wszak nasze społeczeństwo się bogaci![]()
Też tak uważam. Lotnisko może faktycznie na początku nie będzie przynosiło zysków ale jest optymistyczną perspektywą rozwoju regionu na przyszłość. Ten rok już niebawem pokaże jak sobie radzi. Myślę ,że będzie dobrze a potem coraz lepiej.
Nowa odsłona strony lotniska - Port Lotniczy Olsztyn-Mazury
Fakt, jak będą połączenia na wyspy to pewnie 2 razy w roku będzie tam ruch.
3-4 godziny to jedzie się z Warszawy do Giżycka. Jak polecisz do Szyman i jakimś cudem będziesz miał dobre połączenie z Szyman do Giżycka to podróż zajmie Ci tyko 3-4h dłużej niż samochodem (Licząc dojazd do WMI lub WAW z obrzeży Warszawy a później np. do Giżycka).
Pozdrawiam BAS
Podoba mi się jak ktoś z Łodzi udowadnia że połączenie lotnicze Warmii i Stolicy jest bez sensu.
Przecież to lotnisko nie jest po to aby połączyć lotniczo Warszawę i Mazury. Do tego powinna już od paru lat istnieć odpowiednia autostrada/S, tak jak z bólem powstała na Warmię, mimo że od Olsztynka jest "po staremu".
Ostatnio edytowane przez aaben ; 21-01-2016 o 18:12
A jak jest ze służbą ATC? Wszyscy kontrolerzy dojeżdżają z innych portów? Jest już ktoś stricte wyszkolony na SZY?
Ustosunkowałem się tylko do tej wypowiedzi: oraz do tej: Zresztą do Łodzi odnosiłem się także: Generalnie problemem jest to, że ludzie nie są w stanie pojąć, że lotnisko to jest biznes.
Wolałbym, żeby PL nie musiała zwracać dotacji bo nie zapłaci tego urzędas, który podjął taką decyzję, ale zapłacą za to podatnicy.
Pozdrawiam BAS
Bas przyjedź do nas potrenujesz praktycznie a nie tak jak czynisz to na sucho. Sam osobiście stwierdzisz gdzie będzie szybciej i bezpieczniej. Z naszego regionu na lotnisko w Szymanach czy w Warszawie lub Modlinie. My to znamy i doświadczamy. Ty jak na razie mocno teoretyzujesz i złośliwie.
Sven zobacz tu oferty: Noclegi Szymany na Mazurach, noclegi Szymany, Mazury domki, kwatery, pensjonaty, chaty, hotele - w wiekszości przypadków co się nie robi dla gości na Mazurach, nawet do/z Modlina odwożą/przywożą![]()
"Jeśli a oznacza szczęście, to a=x+y+z, gdzie x - praca, y - rozrywki, z - umiejętność trzymania języka za zębami." (Albert Eintein)
Jakieś 100m od dworca PKP, z którego dojedziesz na lotnisko https://e-turysta.net/hotel-kania-sz...7416.html?kl=1
Lub trochę lepszy standard, na oko jakieś 2km od dworca HOTEL KRYSTYNA
Słuchajcie - jak to z tą nazwą jest? W Berlinie na tablicy napisane jest Szymany, na terminalu Olsztyn-Mazury, u nas na Forum Szczytno-Szymany. Trochę zamieszania jest.
Pozdrawiam
STYRO
LOS SUAVES - już nie pójdę na taki koncert...
Wiele lat jeździłem na Mazury, zwykle do Giżycka, nie sądzę, żeby drogi były dzisiaj gorsze niż np w 2005roku.
Lotnisko w Szymanach jest lepszym pomysłem niż Radom, ale nadal twierdzę, że w regionie gdzie mieszka 1,5mln ludzi, gdzie w Gdańsku jest dużo lepsza oferta, nie ma sensu wydawać takich pieniędzy i o ile problemem nie są koszty budowy, o ile nie będzie trzeba zwracać dotacji, to problem stanowi koszt utrzymania takiego lotniska.
Źle mnie odbierasz, nie ma w tym żadnej złośliwości. Mamy w Łodzi takiego potworka, do którego miasto musi dopłacać (pewnie sporo mniej niż w Radomiu czy Szymanach). Problemem Łodzi jest oferta połączeń (znam dosłownie pojedyncze przypadki, że ktoś leciał biznesowo z Łodzi) i węzeł autostradowy, do którego dojeżdżam z domu szybciej niż na lotnisko. Ode mnie z pracy jak się lata to jeździ się do WAW bo agencja, która obsługuje firmę, nie może znaleźć sensownych połączeń z Łodzi. Wiadomo, że wolałbym pojechać taksówką z Łodzi na łódzkie lotnisko, niż wlec się taksówką do WAW, ale zwyczajnie tak się nie da.
Cieszę się, że macie nowe lotnisko, wy też będziecie się cieszyć do czasu jak podniosą wam lokalne podatki bo braknie pieniędzy w budżecie na utrzymanie.
Sezon na Mazury to max 3 miesiące a Niemcy nie będą walić na Mazury aż w takich ilościach jak wam się wydaje. Przyjedzie trochę emerytów, później skończą się rządy pis, złotówka się umocni i Niemiec w średnim wieku będzie wolał polecieć za podobne pieniądze na południe Europy czy na Kanary.
Przy normalnym kursie PLN/Euro, Polska jest drogim krajem, zwłaszcza zestawiając cenę z ofertą.
Pozdrawiam BAS
Oficjalna nazwa lotniska to Olsztyn-Mazury. Szczytno-Szymany to poprzednia nazwa. Lotnisko znajduje się w miejscowości Szymany koło Szczytna. Także chyba nazwa na forum powinna zostać zmieniona na Olsztyn-Mazury (EPSY/SZY).
Niby tak, ale Niemcy i Rosjanie (ostatnio coraz częściej) przyjeżdżają w te okolice nie od wczoraj, a od wielu lat. Przypomnę, że w latach 2002-2003 LOT obsługiwał sezonowo połączenia do Niemiec.
Ostatnio edytowane przez jubell ; 22-01-2016 o 10:50
Generalnie masz rację. Biorąc pod uwagę dofinansowanie unijne samorząd wyłożył na budowę ~50 milionów, PKP PLK na 137 milionów na modernizację linii kolejowej (przy czym modernizacja obejmuje odcinek od Olsztyna, Olsztyn-Szymany to 94 miliony, 43 to budowa nowych torów na lotnisko). Porównując do kosztów inwestycji drogowych to nie są ogromne pieniądze.
Pozostaję nieprzekonany, czy tych 5-10 milionów rocznie (plus dopłaty dla linii) nie lepiej byłoby przeznaczyć na inne cele. Ale też nie wiem jakie te inne cele by miały być. O ile biznes plan jest realny i nie będzie konieczny zwrot dotacji, to w sumie brocha samorządu W-M. Ekonomicznie wiadomo, że ten port nie będzie miał sensu przez lata.
Zakładki