Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 30
Like Tree1Likes

Wątek: Wywiad internautów z prezesem spółki Lotnisko Zielona Góra/ Babimost.

  1. #1
    Awatar Cudaczek

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EPZG

    Domyślnie Wywiad internautów z prezesem spółki Lotnisko Zielona Góra/ Babimost.


    Polecamy

    Witam. Prezes spółki lotnisko Zielona Góra/ Babimost Maciej Król na moją prośbę zgodził się odpowiedzieć na pytania użytkowników forum. Spośród pytań zostaną wybrane te najciekawsze, i za moim pośrednictwem przedstawione prezesowi.

  2. #2

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    EPZG

    Domyślnie

    Oczywiście pierwsze i najważniejsze pytanie: dlaczego lotnisko nie prowadzi rozmów z tanimi liniami lotniczymi (Ryanair, easyJet, WizzAir) na temat otwarcia połączeń lotniczych z Babimostu? A jeżeli były prowadzone takie rozmowy, to jaki był ich efekt?

    Województwo podkarpackie zawarło niedawno umowę z linią RyanAir i będą płacić 6 milionów złotych rocznie za 7 połączeń z lotniska w Rzeszowie (obecnie Birmingham, Bristol, Dublin, East Midlands, Girona, Londyn Luton i Stansted).

    Może warto pogadać z nimi i otworzyć chociaż na próbę jedno połączenie, zamiast płacić za wożenie powietrza na trasie do Warszawy. Przydałby się jakiś kierunek zagraniczny do huba z dobrymi przesiadkami (Londyn, Frankfurt, Barcelona, Madryt, Mediolan).

  3. #3
    mg84
    Goście

    Domyślnie

    Czy podpisanie umowy chociażby z Ryanair-em nie byłoby możliwe ?

    (jeden z portów również opłaca taką linię , jednakże straty w momencie zaprzestania współpracy byłyby znacznie większe, może to już czas... tyle tylko że wymogiem jest zapewne ILS, pytanie kolejne więc...)

    Kiedy jest planowany montaż systemu ILS ?

  4. #4

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    EPTO

    Domyślnie

    Warto podpytać też o połączenia charterowe. Już przy niewielkiej liczbie połączeń do najpopularniejszych kurortów (np. 1xEgipt, 1xTunezja, 1xTurcja), drastycznie zwiększa się ilość operacji pasażerskich. Moim zdaniem skóra warta wyprawki!

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Dlaczego w dobie społeczeństwa informatycznego Port Lotniczy nie ma strony internetowej, aktualizowanej, uzupełnianej przyjaznej internautom?

  6. #6

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    EPZG

    Domyślnie

    Dlaczego priorytetem jest znalezienie przewoźnika na loty do Warszawy? Lepiej pomyśleć o dobrym połączeniu zagranicznym, gdzie będzie można przesiąść się na kolejny lot tanimi liniami. Czy chodzi tylko o wygodne połączenie lotnicze dla urzędników do stolicy?

  7. #7
    Moderator
    Awatar macieju

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EPZG

    Domyślnie

    Dlaczego jest tworzona kolejna strategia rozwoju lotniska? Wydaje mi się, że jeśli są pieniądze na rozwój to taka strategia już dawno powinna być gotowa i teraz trzeba ją tylko realizować.

    Czy nastąpi planowana rozbudowa terminalu pod kątem EURO 2011?

    Dlaczego gmina Babimost nie przystąpiła do spółki choć to deklarowała?

    ILS - podobnie jak pytają koledzy - to powiniem być absolutny priorytet - kiedy w końcu będzie?

    Czy prawdą jest (a słyszałem to na własne uszy od kompetentnej osoby) że planuje się utworzyć na IEG stacje serwisową samolotów oraz szkolenie techników?

  8. #8
    mg84
    Goście

    Domyślnie

    Lubuskie.pl - News

    Czy taka wizyta nie powinna odbyć się m.in w Rzeszowie na Politechnice (chodzi mi o dostęp do szkolących kadrę lotniczą i rozwinięcie szkoleń na terenie EPZG) oraz na innych uczelniach - Politechnika Warszawska, Poznańska??? a może nawet WSOSP w Dęblinie (tam jest kształcona kadra - obsługa naziemna itd.???)

    Czy nie warto skorzystać z doświadczeń innych lotnisk w Polsce (np. Ławica , która osiągnęła kres możliwości - aktualnie następuje rozbudowa lotniska) a nie szukać w Niemczech (przecież tam jest inaczej rozwinięty rynek lotniczy, który znacznie wyprzedza nasz krajowy)???

  9. #9

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    EPZG

    Domyślnie

    Kiedy możemy spodziewać się odpowiedzi?

  10. #10
    Awatar Cudaczek

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EPZG

    Domyślnie

    Pytania wysłałem w zeszły poniedziałek nie mam pojęcia kiedy przyjdzie odpowiedź.

  11. #11
    Awatar Cudaczek

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EPZG

    Domyślnie

    1. Dlaczego lotnisko nie prowadzi rozmów z tanimi liniami lotniczymi (Ryanair, easyJet, WizzAir) na temat otwarcia połączeń lotniczych z Babimostu? A jeżeli były prowadzone takie rozmowy, to jaki był ich efekt?

    Lotnisko Zielona Góra/Babimost w chwili obecnej jest na etapie przygotowywania całościowej Strategii Rozwoju Lotniska i jego głównych działań operacyjnych. Rozmowy z tanimi liniami (Low Cost) będą podejmowane zgodnie z założeniami naszej Strategii. Obszar działalności przewozów pasażerskich na regularnych liniach zagranicznych, w tym z wykorzystaniem przewoźników low cost przewidziany jest najwcześniej od 2012 r. Pod uwagę będą brane od 3 do 5 połączeń do różnych miejscowości w Europie. Które to będą linie przewozowe, czy EasyJet, czy WizzAir, czy inne, nie było jeszcze rozpatrywane aż tak szczegółowo.

    2. Kiedy jest planowany montaż systemu ILS ?

    Obecnie zakończono montaż i oblatanie DVOR/DME i są prowadzone rozmowy z PAŻP na montaż systemu ILS oraz wydzielenie działek pod jego urządzenia. Samorząd Województwa Lubuskiego podjął decyzję o współfinansowaniu systemu ILS. Jeżeli wszystko przebiegać będzie bez zakłóceń, to korzystanie z ILS będzie już możliwe w 2012 roku.

    3. Czy są planowane na sezon letni połączenia czarterowe?

    Oferty dla polskich firm zajmujących się obsługą wakacyjnych połączeń czarterowych (touroperatorów) zostały już rozesłane. Ze względu na długotrwały harmonogram przygotowania całości procesu uruchomienia takich lotów najprawdopodobniej jeszcze w tym sezonie letnim nie uda się uruchomić wakacyjnych połączeń czarterowych.

    4. Dlaczego w dobie społeczeństwa informatycznego Port Lotniczy nie ma strony internetowej, aktualizowanej, uzupełnianej przyjaznej internautom?

    W chwili obecnej przygotowywana jest przez spółkę Lotnisko Zielona Góra/Babimost nowa strona internetowa. Obecnie jest gotowy już draft takiej strony i najprawdopodobniej w najbliższym miesiącu zostanie uruchomiona jego strona pilotażowa z okrojonym podstawowym zestawem danych i informacji. Strona ta będzie sukcesywnie w przyszłości stale rozbudowywana.

    5. Dlaczego priorytetem jest znalezienie przewoźnika na loty do Warszawy?

    Znalezienie przewoźnika na połączenia Regionu Lubuskiego z Warszawą nie jest jedynym głównym priorytetem. Uruchomienie i stałe utrzymania lotniczego połączenia do Warszawy wynika jedynie z potrzeby środowisk biznesowych, politycznych i samorządowych oraz co najważniejsze wzrasta zainteresowanie takim połączeniem przez zwykłych mieszkańców Lubuskiego. Tym samym działania Samorządu Województwa Lubuskiego w tym zakresie są jednym ważniejszych.

    6. Czy nastąpi planowana rozbudowa terminalu pod kątem EURO 2012?

    Rozbudowa terminala Portu Lotniczego jest zaplanowana do realizacji z końcem 2011 roku i potrwa do 2013 roku. Sama impreza sportowa EURO 2012 potrwa tylko kilka tygodni, więc nie potrzeby realizować rozbudowę terminala tylko pod jej kątem. Ważniejsze jest prawidłowe przygotowanie inwestycji i jej projekt, tak aby wypełniał w przyszłości wszystkie nasze potrzeby działalności operacyjnej lotniska. W pierwszym etapie planowana jest rozbudowa terminala do przepustowości 0,5 mln pasażerów rocznie z możliwością jego dalszej rozbudowy.

    7. Dlaczego gmina Babimost nie przystąpiła do spółki choć to deklarowała?

    Z tym pytaniem proszę się zwrócić bezpośrednio do włodarzy gminy Babimost. Z tego co mi wiadomo gmina Babimost nie wycofała się z chęci przystąpienia do Spółki Lotnisko Zielona Góra/Babimost, a jedynie oczekuje jak wszystkie pozostałe samorządy na efekty opracowania Strategii Rozwoju naszego lotniska. Końcowy dokument opracowana Strategia będzie początkiem procesu wstępowania nowych udziałowców samorządowych do Spółki lotniskowej.

    8. Czy prawdą jest, że planuje się utworzyć na IEG stacje serwisową samolotów oraz szkolenie techników?

    Tak, to jest prawda. Jednym z obszarów działalności Spółki lotniskowej wraz ze szkołami technicznymi szczebla średniego i wyższego będzie prowadzenie profesjonalnego serwisu technicznego statków powietrznych oraz edukacja i przygotowanie do certyfikacji przeszłych serwisantów z uprawnieniami dla świadczenia tego typu usług na naszym lotnisku i na całym świecie.

  12. #12
    Moderator
    Awatar macieju

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EPZG

    Domyślnie

    Wypada podziękować Cudaczkowi za trud włożony w zebranie wszystkiego do kupy i załatwienie wywiadu.
    Co do odpowiedzi na nasze pytania ... będę trzymał Pana Macieja Króla za słowo

  13. #13
    Awatar Corsarz

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Bydgoszcz

    Domyślnie

    Cudaczek,
    Gratuluję inicjatywy zakończonej sukcesem i wiem, że zorganizowanie takiego wywiadu i otrzymanie odpowiedzi nie jest łatwe.

    Pozdrawiam
    „Amator martwi się o sprzęt, profesjonalista o kompozycje, a artysta o światło.”

  14. #14
    mg84
    Goście

    Domyślnie

    Podziękowania za wywiad dla obu stron.

    Jednak czytając na różnych portalach co się dzieje w sprawie lotniska, te odpowiedzi są niczym nowym...

    Szczerze to dlla mnie mało szczegółowe i mało konkretne (przepraszam ale może dlatego że mam dość polityki,a tam są właśnie odpowiedzi w tym stylu...)


    Życzę jednak powodzenia i wytrwałości, a także trzymam kciuki abyśmy w końcu mieli prawdziwe lotnisko w regionie.

    Chociaż ciągle się zastanawiam jak to będzie jak np. z mojego miejsca zamieszkania mam ok 150km do Berlina i podobna odległość do Poznania (jak wiadomo prawdopodobnie A2 będzie skończone do końca roku), czas dojazdu będzie to ok 1h 15min w oba miejsca , a do Babimostu ok 30-40min i patrząc co się będzie działo na tym lotnisku (jeżeli nie zrobią czegoś co przyciagnie low cost-y oraz chartery , a także linie cargo) to wielu ludzi wybierze 30min więcej autem ale z możliwością wylotu z lotniska BERLIN lub POZNAŃ... mimo to , mam jednak cichą nadzieję że będę mógł w przyszłości wybrać Babimost

  15. #15
    Awatar Cudaczek

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EPZG

    Domyślnie

    Bardzo dziękuję za słowa uznania

  16. #16
    mg84
    Goście

    Domyślnie

    a tak serio to może swarto się uderzyć mocno w pierś i zadać sobie pytanie czy Lotnisko Babimost ma jakiekolwiek szanse...???

    Wystarczy spojrzeć na to co się dzieje z infrastrukturą drogową, pojawi się A2 oraz S3 które pozwolą na świetną komunikację z Ławicą oraz z Lotniskami w Berlinie ( a to całkiem inna liga ) , podróż z okolic ZG na Ławicę potrwa ok 1h 20min , a do Berlina w okolicach 2h.

    Jak wiadomo tamte lotniska są dobrze przygotowane i się rozwijają cały czas ( a nie jak u Nas walka o przewożenie urzędników do Warszawy i ILS... paranoja i delikatnie mówiąc żenada)

    P.S. Często korzystam z lotniska CHARLEROI w Belgii i do niego z innego miasta też podróżuje autem w granicach 1h 30min , taka sytuacja jest naturalneaprzecież...

    więc może tak, nic na siłę...

    Może warto stworzyć na tym lotnisku Ośrodki Szkolenia Lotniczego, wprowadzić szkoły lotnicze - prywatne , szkolić kadrę i myśleć o stworzeniu miejsca będącego lotniskiem szkoleniowym ( skoro Wizzair wykorzystywał je do szkoleń i ćwiczeń to jak najbardziej można... przy odpowiednim przygotowaniu...).

    Mam jednak nieodparte wrażenie że próbuje się na siłę wszystkim wmówić że te lotnisko jest tam niezbędne i położone w dobrym ciągu komunikacyjny. Tak zgadza się, tyle tylko żeby tam dojechać trzeba podążać bocznymi dróżkami, a przyjemnością to nie jest raczej... troszkę śmieszna sprawa...

    Patrząc na dojazd jaki niebawem będzie do Ławicy i jaki jest do lotnisk w Berlinie to nie ma co dyskutować... wiele osób z regionu Zielonej Góry mówi wprost że będzie wolało pojechać A3 , następnie A2 i dojechać do Ławicy albo do Berlina ( bo nie jest to dziś żadna odległość , gdy będzie skończona droga A2 i S3 ) - kwestia potrzebnego czasu na dojazd... Pytanie więc czy lepiej poświęcić 40-50min na dojazd np. z ZG do Babimostu czy 1h 20min na Ławicę i wyruszyć w podróż samolotem z nowoczesnego i rozwiniętego lotniska???

    Przestańmy się oszukiwać i chyba czas spojrzeć prawdzie w oczy... bo dalej brak konkretów... a gdzie ten biznesplan na który poszło spora ilość pieniędzy, przecież miał być niebawem???...

    zaczyna być śmiesznie i wesoło wokół tego lotniska...

  17. #17

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    EPZG

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mg84 Zobacz posta
    Wystarczy spojrzeć na to co się dzieje z infrastrukturą drogową, pojawi się A2 oraz S3 które pozwolą na świetną komunikację z Ławicą oraz z Lotniskami w Berlinie ( a to całkiem inna liga ) , podróż z okolic ZG na Ławicę potrwa ok 1h 20min , a do Berlina w okolicach 2h.
    Ja nawet zaryzykuję, że trasę ZG-SXF będzie można pokonać w 1,5 godziny (dwupasmówka S3, dalej A2)

    Z resztą posta zupełnie się nie zgadzam, odpiszę jak będę miał czas.

  18. #18
    Moderator
    Awatar macieju

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EPZG

    Domyślnie

    Nie zapominajcie, że jak skończą S3 z Gorzowa do Sulechowa to z Gorzowa na IEG pojedzie się niecałą godzinkę wygodnymi drogami

  19. #19
    mg84
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez macieju Zobacz posta
    Nie zapominajcie, że jak skończą S3 z Gorzowa do Sulechowa to z Gorzowa na IEG pojedzie się niecałą godzinkę wygodnymi drogami
    Tyle tylko że do Goleniowa już można dojechać dzięki S3 i A6 w tym samym czasie...

    do tego raczej większość osób z Gorzowa kieruje się także na Ławicę

    ...a jak będzie już S3 i A2 to na Ławicę podróż z Gorzowa potrwa około 1h 20min

    A2 będzie już w listopadzie 2011 roku , a S3 z Gorzowa szybciej otworzą do węzła z A2 niż do Sulechowa... to naturalne...

    więc znowu "w plecy" dla EPZG , bo zanim S3 "dojedzie" do Sulechowa to społeczność będzie korzystać z EPPO oraz EPSC

    Przykre to bo chciałbym aby EPZG działało jak trzeba, ale... właśnie ALE...

    idąc dalej jak będzie S3 na południe kraju , to do Wrocławia z Zielonej Góry drogą S3 i dalej A4 dojazd na lotnisko potrwa również ok 1h 30min...

    to duży plus dla regionu, bo wszędzie będzie blisko ale dla lotniska, które nie może się rozruszać (EPZG) to "duuuuży" minus bo inne porty szybciej zabiorą klientów...

  20. #20

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    EPZG

    Domyślnie


    Polecamy

    Kolego, znowu piszesz bzdury! Z danego lotniska w regionie nie korzysta się z przyzwyczajania, albo dlatego, że "tak mi wygodniej". Jeżeli będą tu trasy, który nie ma w okolicy, to ludzie przyjadą nawet, jeśli trzeba będzie jechać boczną dróżką, jak to określiłeś wcześniej. Poprzednio pisałem tu np. o połączeniu do Madrytu, którego nie było z żadnego lotniska w promieniu 400km i zobacz co się stało - w Poznaniu Ryanair właśnie otwiera taki kierunek, co będzie strzałem w dziesiątkę.

    Inny przykład, reaktywowane za 3 dni lotnisko Cochstedt koło Magdeburga, z którego Ryan oferuje kierunki turystyczne za grosze jak np. Gran Canaria w okolicach 100-200zł w dwie strony. W takim wypadku nie ma znaczenia, że lotnisko jest ok. 350km od Zielonej Góry, bo ludzie i tak tam pojadą, bo nikt w okolicy nie oferuje podobnej oferty. Bezpośrednich lotów na Kanary low-costami nie miało dotychczas żadne okoliczne lotnisko.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •