Strona 1 z 7 1 2 3 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 129
Like Tree14Likes

Wątek: Informacje medialne 2012

  1. #1
    Moderator
    Awatar macieju

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EPZG

    Domyślnie Informacje medialne 2012


    Polecamy

    W ramach ujednolicenia wszystkich działów regionalnych na forum w tym wątku będziemy kontynuować dyskusje z dwóch tematów:
    O EPZG w mediach
    oraz
    Podyskutujmy o IEG
    Oba wątki przeplatały się nawzajem więc będzie nam teraz wygodniej dyskutować w jednym temacie.
    Tak więc poruszamy tutaj kwestie doniesień medialnych oraz rozwoju/inwestycji na EPZG
    Stare wątki zostały zamknięte.

  2. #2

    Dołączył
    Nov 2008
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Nie wiem czy warto to czytać Ale jest w mediach:

    Po co nam lotnisko Zielona Góra - Babimost?

    Inwestowanie ogromnych pieniędzy w rozwój lokalnego lotniska, a także dotowanie przelotów do Warszawy to absurd

    Otwarcie nowego lotniska Berlin Brandenburg stawia pod znakiem zapytania planowaną rozbudowę lotniska Babimost w naszym województwie. Co gorsza, po głębszej analizie ze względu na położenie geograficzne stwierdzam, że to lotnisko z pewnością nie jest dla Gorzowa!
    Ostatnio bardzo wiele pisze się na temat rozwoju lotniska Zielona Góra - Babimost, argumentując to potrzebą rozwoju województwa lubuskiego, a także przyciągania nowych inwestorów - szczególnie tych zagranicznych. Lotnisko jako koło zamachowe ma pobudzać rozwój regionu zarówno tego bliżej Gorzowa, jak i Zielonej Góry. Pomijając wszystkie zawiłości naszej wspólnej "tramwajowej" historii, postanowiłem przeprowadzić na łamach MM-ki małe dochodzenie, wykorzystując przy tym swoje wykształcenie zdobyte między innymi dzięki wspaniałemu doktorowi z Uniwersytetu Zielonogórskiego. Tak, tak... nie wiem jak teraz, ale w przeszłości w Wyższej Szkole Biznesu w Gorzowie wykładowcami byli doktorzy z UZ.
    Na początek trochę cyfr i danych. Weźmy pod lupę odległości i średnie czasy przejazdu pomiędzy lotniskiem Babimost a innymi lokalizacjami.
    Lotnisko Babimost - Zielona Góra (centrum) - odległość 43 km - średni czas przejazdu 45 minut
    Lotnisko Babimost - Gorzów Wlkp. (centrum) - odległość 92,8 km - średni czas przejazdu 1h 36 minut
    Zielona Góra - Lotnisko Berlin Brandenburg - odległość 166 km - średni czas przejazdu 2h 11 minut
    Gorzów Wlkp. - Lotnisko Berlin Brandenburg - odległość 162 km - średni czas przejazdu 2h 15 minut
    Jak widać odległość do nowego lotniska międzynarodowego, które już w niedługim czasie zastąpi Schoenefeld i Tegel, w obu przypadkach jest zbliżona, a i czas przejazdu podobny.
    Na chwilę obecną z lotniska Zielona Góra odlatuje tylko i wyłącznie samolot do Warszawy. Być może ta sytuacja ulegnie zmianie, gdy lotnisko zostanie rozbudowane. Ale na razie nie o tym. Wróćmy do Gorzowa. O ile mieszkańcom Zielonej Góry po drodze do Babimostu, o tyle gorzowianom niekoniecznie.
    Gorzów Wlkp. - Lotnisko Goleniów - odległość 133 km - średni czas przejazdu 1 h 40 minut, czyli tylko 4 minuty dłużej niż do Babimostu! Do tego trzeba dodać, że spalanie samochodu jadącego po drodze ekspresowej S3 może być mniejsze niż krótszego odcinka do Babimostu. No tak.... ktoś zaraz doda, że do Zielonej Góry też S3 będzie - i to niebawem. Zgadza się, więc pominę ten wątek.
    Gorzów Wlkp. - Lotnisko Poznań Ławica - odległość 126 km - średni czas przejazdu to 2 h i 3 minuty.
    Zielona Góra - Lotnisko Poznań Ławica - odległość 152 km - średni czas przejazdu to 2 h i 8 minut.
    I jeszcze na koniec Zielona Góra - Lotnisko Wrocław - odległość 148 km - średni czas przejazdu to 2 h 25 minut.
    Biorąc pod uwagę wszystkie dane powyżej, zastanawiam się, dla kogo jeszcze lotnisko Zielona Góra - Babimost miałoby służyć, jak nie tylko dla mieszkańców samej Zielonej Góry? Poznań do nas na lotnisko nie przyjedzie, Wrocław też, a mieszkańcy Gorzowa mają lepszy dojazd do Goleniowa. Nie umniejszając nikomu, zielonogórzanom również niedaleko do Poznania czy Wrocławia, skąd mają bardzo dobrą siatkę połączeń z innymi ważnymi lotniskami na terenie Europy.
    Inwestowanie ogromnych pieniędzy w rozwój lokalnego lotniska, a także dotowanie przelotów do Warszawy to absurd, o którym zaraz napiszę. Weźmy dla przykładu mieszkańca Zielonej Góry, który chce polecieć rano do Warszawy, aby załatwić swoje interesy. Lot do Warszawy jest o 7.30. Aby dojechać, zaparkować i się odprawić, nasz pasażer potrzebuje wyjechać samochodem około godziny 5.45 (licząc z centrum Zielonej Góry). Po wylądowaniu w Warszawie musi dostać się do miasta (przeważnie do centrum), co zajmie mu razem z wyjściem z lotniska około 40 minut. Łączny czas podróży to 3 godziny 35 minut. Koszt biletu lotniczego bez promocji, w której znajduje się określona liczba biletów, to 199 złotych lot + 40 złotych taxi. Razem 239 złotych.
    Analogicznie bez jakichkolwiek problemów i odpalania samochodu nasz pasażer może wybrać połączenie w ramach TLK z Zielonej Góry do Warszawy o godzinie 5.06; pociąg przyjeżdża na Dworzec Centralny w Warszawie o 10.25, czyli po 5 godzinach i 19 minutach, tj. 1 godzinę i 44 minuty później niż samolotem. I teraz uwaga! Przejazd TLK w klasie I-ej kosztuje 91 złotych! Oszczędność 148 złotych tylko w jedną stronę.
    Przy trasie powrotnej z Warszawy do Zielonej Góry jest podobnie, a bilet TLK na pociąg o 16.00 który przyjeżdża o 21.41, w klasie I kosztuje 6 złotych więcej.
    Wątpię, aby władze naszego województwa przekonały do tego lotniska nawet mieszkańców Zielonej Góry! Wychodzi więc na to, że rzeczywiście nasze VIP-y bez jakiegokolwiek porozumienia z mieszkańcami regionu chcą na siłę pompować pieniądze w rozwój lotniska, które i tak nie ma jakiejkolwiek racji bytu. Jest to zbyt mały ośrodek, aby przejmować połączenia lotnicze z takich lotnisk jak Poznań czy Wrocław. Gorzowianom i tak bliżej do Goleniowa, a jedyną szansą w mojej opinii na szybki rozwój naszego województwa jest odpowiednio przemyślany i sprawny system komunikacji kolejowej i drogowej z nowym lotniskiem Berlin Brandenburg International, które ma szansę być jednym z kluczowych lotnisk takich jak Frankfurt nad Menem czy Monachium.
    Dlatego też dla Gorzowa jak i Zielonej Góry kluczowym zadaniem powinno być szybkie i sprawne skomunikowanie z Berlinem oraz ich nowym lotniskiem. To dla nas i dla naszego regionu spora szansa. Pieniądze, które w mojej ocenie marszałek województwa wyrzuca w błoto, powinny być przesunięte na rozwój dróg i kolei regionalnej, przy współpracy z partnerami z Brandenburgii, a projekt lotniska Babimost zaniechany.

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Swoją drogą zrównoważony, nienapastliwy tekst mieszkańca tego samego województwa co mieszkańcy Zielonej Góry, Sulechowa czy Kargowej. Myślę, że miesięcznie Gorzowian na pokładzie tego samolotu można policzyć na palcach jednej, no może dwóch rąk. A na złość na pewno nie latają. Dla nich to połączenie to żaden produkt.

  4. #4

    Dołączył
    Nov 2008
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez zasieki1 Zobacz posta
    Myślę, że miesięcznie Gorzowian na pokładzie tego samolotu można policzyć na palcach jednej, no może dwóch rąk. A na złość na pewno nie latają. Dla nich to połączenie to żaden produkt.
    To jak docierają do Warszawy?
    Samochodem?
    PKP?



    Samolotem ze Szczecina/Berlina?
    wiler likes this.

  5. #5
    Moderator
    Awatar macieju

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EPZG

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez zasieki1 Zobacz posta
    Myślę, że miesięcznie Gorzowian na pokładzie tego samolotu można policzyć na palcach jednej, no może dwóch rąk.
    Sami się kiedyś przyznali, że wolą jechać do Goleniowa
    Wyliczenia trochę teoretyczne i karkołomne
    Zresztą wszyscy zawsze patrzą na to lotnisko przez pryzmat tylko połączenia IEG-WAW a przecież plany są ambitniejsze Ten artykuł to taka kalka kilku już artykułów w tym tonie z niedalekiej przeszłości.
    Wszyscy psioczą a Sprinter lata pełny - no to jest potrzebne czy nie

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Zacznijmy od tego, że ten produkt w ogóle jest dla garstki osób. Odliczając urzędników i polityków samolotem lata dziennie kilka do kilkunastu osób. Podobną tabelę z połączeniami PKP można zrobić dla Zielonej Góry. Jeśli dziennie z trudem zapełnia się 30 miejscowy samolot, to trudno, żeby to był podstawowy środek transportu Lubuszan do stolicy. Może w końcu trzeba zrozumieć, że nie podrozujemy masowo do Warszawy i nawet jak Sprintair będzie latał za 50 zł to chętnych i tak zabraknie. Maciej - czy Sprintair jest potrzebny zdecydowali już za nas urzędnicy. Jeśli miałby zdecydować o tym rynek, to wynik wszyscy znamy. Myślę, że Pipera 34 do Brukseli też można by zapełnić codziennie urzędnikami z Zielonej Góry. Tylko czy to jest dowód na to, że takie połączenie jest potrzebne? Spytam wprost - czy myślicie, że Gorzowianie na złość lotnisku z niego nie korzystają? Ja mogę powiedzieć o sobie - kilkakrotnie próbowałem skorzystać z tego połączenia, czasami nawet trochę na siłę. Jednak jest ono przede wszystkim dla podróżujących w dni powszednie do Wawy. Chcąc przylecieć z Warszawy na weekend pojawiają się schody.
    Ostatnio edytowane przez zasieki1 ; 11-01-2012 o 12:16

  7. #7
    Awatar Cudaczek

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EPZG

    Domyślnie

    Dyrektor od lotów traci pracę w urzędzie

    Władysław Korcz, odpowiedzialny w Urzędzie Marszałkowskim m.in. za przetarg na loty z Babimostu do Warszawy, żegna się z pracą w urzędzie.


    Jak się dowiedziało Radio Zachód, władze województwa przygotowały już wypowiedzenie umowy o pracę zastępcy dyrektora departamentu gospodarki i infrastruktury.

    Nasze informacje potwierdził wicemarszałek Jarosław Sokołowski. Jak wyjaśnił, jedną z przyczyn zwolnienia Korcza jest również fiasko przetargu na obsługę połączenia lotniczego ze stolicą:

    Przypomnijmy, że przetarg na obsługę lotów z Babimostu do Warszawy unieważniono w ostatnich dniach grudnia, mimo iż o czteroletni kontrakt z Urzędem Marszałkowskim zabiegały aż cztery firmy lotnicze. Oficjalnie tłumaczono, że firma, która złożyła najlepszą ofertę, chciała za to zbyt dużo pieniędzy. Nieoficjalnie mówi się jednak, że warunki przetargu zostały źle przygotowane i dlatego doszło do takiej sytuacji.

    Urząd Marszałkowski ogłosił już kolejny przetarg na loty z Babimostu. Jego rozstrzygnięcie nastąpi 9 lutego. Do czasu wyłonienia nowego przewoźnika połączenie ze stolicą nadal obsługuje firma Sprint Air.
    Dyrektor od lotów traci pracę w urzędzie | Strona Główna

  8. #8
    mg84
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez otan Zobacz posta
    To jak docierają do Warszawy?
    Samochodem?
    PKP?



    Samolotem ze Szczecina/Berlina?


    Mi wydaje się że jednak potencjalny Gorzowianin dziś wybierze samolot z Goleniowa do WAW-y , dlaczego ? To proste - wsiądź to auta w Gorzowie i przejedź drogą do IEG , i zrób to samo z Gorzowa do Goleniowa. Opcja nr 2 dużo prostsza i przyjemniejsza... sprawdzone osobiście. Ja też woałbym aby latali z IEG ale sprawa jest bardzo prosta - wygoda podróżowania autem do Goleniowa przez S3 i A6 dalej DK6 jest dużo szybsza. Może jak dokończą S3 do Sulechowa - no wtedy będzie to porównywalne.

  9. #9

    Dołączył
    Nov 2008
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    A za ile kupisz bilet na samolot SZZ-WAW-SZZ powiedzmy na czwartek 19go stycznia?
    Ja kupiłem za 398 zł IEG-WAW-IEG.

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    @ otan
    A po ile są bilety z IEG na 21.01? Albo po ile (w porównaniu z SZZ) jest bilet do Amsterdamu na 19.01? Albo co zrobisz jak kupisz 2 bilety na IEG-WAW by SRN + WAW-świat by LOT i Sprintair ze względu na pogodę spóźni się do Wawy 4 godziny? Jak widzisz takie porównania nie mają żadnego sensu. Natomiast oferta z Goleniowa jest nieporównywalnie lepsza od tej z Babimostu choćby dlatego, że operuje przewoźnik sieciowy.

  11. #11
    Moderator
    Awatar macieju

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EPZG

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez zasieki1 Zobacz posta
    Sprintair ze względu na pogodę spóźni się do Wawy 4 godziny?
    Na Sprintery pogoda nie działa ... przecież wiesz ;-)

    Cytat Zamieszczone przez zasieki1 Zobacz posta
    Natomiast oferta z Goleniowa jest nieporównywalnie lepsza od tej z Babimostu choćby dlatego, że operuje przewoźnik sieciowy.
    Powoli ... powoli ... i u nas będzie

  12. #12
    mg84
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez otan Zobacz posta
    A za ile kupisz bilet na samolot SZZ-WAW-SZZ powiedzmy na czwartek 19go stycznia?
    Ja kupiłem za 398 zł IEG-WAW-IEG.

    Ja jestem sercem i duszą za Babimostem sam korzystam z Saab-ów, ale fakty są takie a nie inne, bliżej , łatwiej i szybciej ludziom z G.W. jechać do Goleniowa
    Z tego co pamiętam latają 3x dziennie do WAW : 8:30 , 15:30 i 20:30 i z powrotem. No aaaa cena to zależy czy ważniejszy jest koszt biletu czy czas przylotu i wylotu, jak widać w Goleniowie jest wybór. To kwestia indywidualna.

  13. #13

    Dołączył
    Nov 2008
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez zasieki1 Zobacz posta
    @ otan
    A po ile są bilety z IEG na 21.01? Albo po ile (w porównaniu z SZZ) jest bilet do Amsterdamu na 19.01? Albo co zrobisz jak kupisz 2 bilety na IEG-WAW by SRN + WAW-świat by LOT i Sprintair ze względu na pogodę spóźni się do Wawy 4 godziny? Jak widzisz takie porównania nie mają żadnego sensu. Natomiast oferta z Goleniowa jest nieporównywalnie lepsza od tej z Babimostu choćby dlatego, że operuje przewoźnik sieciowy.
    Zaczynamy mieszać ze sobą sporo spraw i do niczego to nie doprowadzi.
    Możemy dyskutować o: (one at the time, please )

    1. Strategii rozwoju lotniska do 2040 roku i o sensie pompowania naszych pieniędzy.
    2. Sytuacji zastanej – loty IEG-WAW w określone dni.


    #1
    Swoich własnych pieniędzy bym na to nie wydał. Ale mogę się trochę dołożyć. Jaki będzie wynik w 2040 roku? Ja już się nie dowiem
    #2
    Skoro dziennie średnio jest 10 chętnych z ZG na lot do WAW (za swoje pieniądze) to drugie tyle musi być w Gorzowie.
    Rezygnują tylko dlatego, że muszą wstać o pół godziny wcześniej od tych z ZG i pół godziny później w domu? Powoli zaczynam podejrzewać, że Gorzów jednak się obraził.

  14. #14
    Awatar mar941

    Dołączył
    Apr 2011

    Domyślnie

    Mysle ze to myslenie, na jakim obecnie sie opieramy jest trochę ograniczone.
    Ja widzę trzy wyjścia rozwoju lotniska:

    1) Utrzymanie obecnej sytuacji (1 lot dziennie do stolicy, troche GA)

    2) Rozbudowa lotniska - dostosowanie go do obslugi lotow miedzynarodowych - ILS, remont i przede wszystkim powiekszenie terminala i otworzenie unikalnych połączeń międzynarodowych - pamiętajmy, że z Z.G. do Poznania czy Wrocławia są 2 godziny jazdy, ale w odwrotnym kierunku jest ta sama droga, a jeżeli otworzono by połączenia, które byłyby atrakcyjne dla mieszkańców całej Polski zachodniej (wliczaja G.W.), to sądzę, iż lataliby oni z EPZG (np. BRU, BUD, HHN) i to nawet w liczbie, w której dałoby się zapełnić A320 czy 737. Istnieje tylko jeden problem - dotacja UM (a Gorzowianie się będą burzyć)

    3) Przekształcenie lotniska w rekreacyjne dla GA. Zachęcenie prywatnych osób do przylatywania na EPZG i korzystania z walorów lubuskiej przyrody. Wybudować mały kompleksik kilkaset metrów od lotniska nad jeziorem. Ruszenie z agresywną kampanią reklamową - zarówno w Polsce, jak i Niemczech. Do tego jakaś duża impreza - ogólnopolska na lotnisku (przynajmniej raz w roku), np. międzynarodowe pokazy lotnicze organizowane wspólnie z Niemcami w ramach S-N-B, do tego jakiś koncercik i interes się kręci.

    Można to zagospodarować z korzyścią dla całego regionu, pytanie tylko, ile jest pieniędzy, by to rozruszać.

  15. #15
    mg84
    Goście

    Domyślnie

    Chyba idą zgodnie z pkt.2 , przynajmniej jeżeli chodzi o ILS i pierwszą część Twojej wizji

  16. #16

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez otan Zobacz posta
    #2
    Skoro dziennie średnio jest 10 chętnych z ZG na lot do WAW (za swoje pieniądze) to drugie tyle musi być w Gorzowie.
    Rezygnują tylko dlatego, że muszą wstać o pół godziny wcześniej od tych z ZG i pół godziny później w domu? Powoli zaczynam podejrzewać, że Gorzów jednak się obraził.
    Naprawdę sądzisz, że ludzie obrażają się z takich powodów? Ja myślę, że jednak nie. Urodziłem się w Gorzowie, do dziś mam tam wielu przyjaciół. Lepiej znam Zieloną Górę, bo dłużej w niej mieszkałem. Mam mnóstwo znajomych z obu miast. Konflikt zielonogórsko - gorzowski to medialny humbug plus dodatkowo kilku zacietrzewionych forumowiczów. A Gorzowianie, w liczbie 9 korzystają pewnie z lepszej oferty, którą daje im Goleniów i w liczbie zabłąkana 1 sztuka z Babimostu

  17. #17

    Dołączył
    Nov 2008
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Port lotniczy w Babimoście chce w przyszłości obsługiwać ruch cargo. - Polska zachodnia nie posiada dużego terminala cargo. To szansa dla Babimostu – przekonuje Maciej Król, prezes Portu Lotniczego w Zielonej Górze-Babimoście.
    Terminal w Poznaniu będzie miał ograniczone możliwości rozwoju ze względu na rozwój ruchu pasażerskiego, który w przyszłości zagarnie dla siebie część przestrzeni powietrznej kosztem ruchu cargo. Babimostu ograniczenia dla lotnisk znajdujących się w obrębie miast nie dotyczą – wyjaśnia Król i uzupełnia: - W naszym najbliższym sąsiedztwie nie ma rozwiniętego przemysłu, który jest gwarancja powodzenia takiego przedsięwzięcia, jak terminal cargo. Jednak Babimost jest oddalony od Poznania o ok. 80 km, a tam już jest potencjał gospodarczy.
    Koronnym argumentem przemawiającym za opłacalnością terminala cargo w Babimoście jest jego położenie na mapie infrastrukturalnej kraju. – Lotnisko jest świetnie skomunikowane. Tuż obok przebiega autostrada A2, łącząca Warszawę z Berlinem. Do 2013 roku ma także powstać droga ekspresowa S3, dzięki której będzie można szybko przejechać ze Świnoujścia do Wrocławia. Poza tym Babimost posiada bocznicę kolejową, co prawda nieużywaną, ale nadającą się do eksploatacji. Połączenie kolejowe z tzw. Nadodrzanką (trasa Wrocław-Międzylesie-Szczecin) jest więc możliwe – wylicza prezes.
    Największy terminal cargo w tej części Europy znajduje się we Frankfurcie nad Menem. Port lotniczy, widząc perspektywy dla rozwoju lotniczego ruchu towarowego pozyskał 1 mld euro na budowę nowego terminala cargo, ale władze lotniska musiały wycofać się z projektu, gdy nie dostały zgody środowiskowej. – Być może Lufthansa, która ma swoją bazę cargo we Frankfurcie zdecyduje się także na współpracę z Babimostem? – zastanawia się prezes.
    Babimost będzie obsługiwał cargo? - Krajowe - - cargo - Zielona Góra - Babimost - Lotnisko, Porty lotnicze - Rynek Infrastruktury


    Port Lotniczy Zielona Góra-Babimost obecnie obsługuje jedno połączenie do Warszawy. W planach portu jest jednak rozwój siatki połączeń o kilka nowych kierunków. - Do 2016 roku zamierzamy osiągnąć wynik 200 tys. pasażerów – deklaruje Maciej Król.

    Na 9 lutego planowane jest otwarcie ofert w przetargu na loty Warszawa-Babimost. Poprzedni przetarg został unieważniony ze względu na znaczne różnice między kwotami proponowanymi przez przewoźników lotniczych, a sumą, jaka władze województwa lubuskiego (które jest właścicielem portu lotniczego) chciały przeznaczyć na obsługę połączenia.
    Ponieważ nie udało się rozstrzygnąć przetargu przed upływem umowy na świadczenie usług przez dotychczasowego przewoźnika OLT Jetair, władze portu lotniczego zapewniły ciągłość lotów poprzez udzielenia zamówienia z wolnej ręki. Urzędnik odpowiedzialny za przeprowadzenie przetargu został zwolniony ze stanowiska.
    Lotnisko w Babimoście nie zraża się dotychczasowymi niepowodzeniami i planuje rozwijać siatkę połączeń: - Zamierzamy stopniowo zwiększać liczbę połączeń i docelowo do 2016 roku mieć 2-3 połączenia krajowe i 3-5 europejskich. Pożądanymi przewoźnikami byłyby linie low-costowe takie, jak Wizz Air Germanwings i Easy Jet – wyjaśnia Maciej Król, prezes Portu Lotniczego w Zielonej Górze-Babimoście.
    Lotnisko w Babimoście jest bardzo młodym portem lotniczym. Wcześniej pełniło rolę lotniska wojskowego. W bazie lotnisk cywilnych funkcjonuje od maja 2010 roku, kiedy to Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego przejął lotnisko od Agencji Mienia Wojskowego.
    Babimost chce zwiększyć liczbę połączeń - Krajowe - - lotnisko - Zielona Góra - Babimost - Lotnisko, Porty lotnicze - Rynek Infrastruktury

  18. #18
    Moderator
    Awatar macieju

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EPZG

    Domyślnie

    Nooo ... to mi się podoba

  19. #19

    Dołączył
    Nov 2008
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez zasieki1 Zobacz posta
    Konflikt zielonogórsko - gorzowski to medialny humbug plus dodatkowo kilku zacietrzewionych forumowiczów.
    No nie wiem czy tylko. Posłuchaj prezydenta Gorzowa Pana Jędrzejczaka w RZ (gość dnia, po prawej)
    Radio Zachód | Radio Zachód
    Nie całkiem nie na temat bo pada nazwa "Babimost"

  20. #20

    Dołączył
    Nov 2008
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie


    Polecamy

    Nie wiem czy przypadek, ale po moim poście pojawiło się to:
    “Gorzów jedyną stolicą” | Radio Zachód

Strona 1 z 7 1 2 3 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •