Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 31
Like Tree3Likes

Wątek: Informacje medialne 2014

  1. #1
    Moderator
    Awatar macieju

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EPZG

    Domyślnie Informacje medialne 2014


    Polecamy

    Kontynuacja wątku - mam nadzieję, że będzie się działo
     

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Za Wprost. O Babimoście samo gęste.



    Budowa nowego stadionu albo obwodnicy? To już przeżytek. Teraz nawet najmniejsze miasto chce mieć własne lotnisko. Szkoda, że często wbrew zdrowemu rozsądkowi.

    Port lotniczy stał się dla naszych polityków wyznacznikiem światowych aspiracji. Nowa transza unijnych pieniędzy i tegoroczne wybory samorządowe kuszą do roztaczania najbardziej odlotowych wizji. Własne porty lotnicze chce mieć Ełk, Koszalin, Kielce, Nowy Targ, a nawet 8-tysięczny Olsztynek na Mazurach. Samorządowcy z różnych polskich miast przekonują wyborców, że lotnisko będzie maszynką do zarabiania pieniędzy i rozkręci rozwój gospodarczy regionu. Jak jest naprawdę?



    Skrzydlaty bękart

    Port Lotniczy w Babimoście k. Zielonej Góry reklamuje się, hasłem "regionalne lotnisko, globalne możliwości", choć startuje z niego jeden samolot dziennie - 7.30 do Warszawy, w piątki dodatkowo drugi lot wieczorem. Więcej niż roczne przychody ze sprzedanych biletów wyniosły koszty ogrodzenia lotniska - 6 mln zł. Za kolejne 10 mln zł z unijnych dotacji dla jednego samolotu powstanie system ILS – ułatwiający maszynom lądowanie w trudnych warunkach. Mało absurdów?

    Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Sulechowie niedaleko Zielonej Góry za 750 tys. zł od Unii zaprasza bezrobotnych na darmowe szkolenia z obsługi naziemnej i utrzymania ruchu w Porcie Lotniczym w Babimoście. Problem w tym, że lotnisko nie poszukuje nowych pracowników. Mimo to PWSZ chce w ten sposób wyszkolić nawet 90 osób do obsługi lotniska.

    Z Babimostu codziennie odlatuje 32-osobowa maszyna polskiego przewoźnika SprintAir. Złośliwi śmieją się, że pasażerami są w większości zielonogórscy urzędnicy, którzy latają sobie na oficjalne spotkania do Warszawy. Jak mówi prezes lotniska Ryszard Dobrowolski na pokład codziennie wsiada przynajmniej 20 osób. Żeby ich obsłużyć port zatrudnia… aż 30 osób. Mimo tego, że w ostatnim czasie ruch w Babimoście zwiększył się do ponad 12 tys. pasażerów rocznie, lotnisko od lat przynosi same straty. 2012 r. zakończyło z 240 tys. zł na minusie. Kiedy zacznie na siebie zarabiać? Na to pytanie nikt nie zna odpowiedzi.

    Rekordzistą jest łódzki Lublinek z 37,7 mln zł strat za 2012 r. Mimo tego, że jest położone na terenie milionowej aglomeracji łódzkiej, pasażerów zabiera mu przede wszystkim nowo otwarte lotnisko w podwarszawskim Modlinie.
    Powtórki łódzkiego scenariusza nie obawiają się jednak samorządowcy z Radomia. Co z tego, że nowo wybudowane lotnisko w radomskim Sadkowie leży w identycznej odległości od Modlina jak port Łódź-Lublinek?

    W lipcu Komisja Europejska wszczęła szczegółowe postępowanie w celu wyjaśnienia, czy gdyńscy urzędnicy nie odlecieli zbyt wysoko z wizją budowy własnego portu lotniczego, skoro 25 kilometrów obok znajduje się port lotniczy w Gdańsku, który jest dzisiaj w stanie obsłużyć aż 5 mln pasażerów rocznie. Całkowity koszt przystosowania wojskowego portu Gdynia - Kosakowo do ruchu cywilnego wraz z okoliczną infrastrukturą to ok. 100 mln zł.

    - To skandal! Jak można doprowadzić do sytuacji, że oddalone o kilkadziesiąt kilometrów lotnisko — port w Gdańsku z trudem się rozwija, a władze Gdyni chcą budować własne? pytał oburzony Krawczyk. Zaraz potem przytoczył przykład z Niemiec, gdzie lotniska odprawiające do 5 mln pasażerów rocznie nie mają szans na zyski. - Jaki jest sens porywania się na projekty budowania lotnisk, które będą miały problem z przekroczeniem pół miliona pasażerów, skazanych na wieczny deficyt? – dodał.

    Próżne gadanie. Kilka dni temu wojewoda warmińsko-mazurski Marian Podziewski wydał zgodę na budowę lotniska w Szymanach niedaleko Szczytna. Koszt budowy 200 mln zł. Trzy czwarte kwoty ma wyłożyć Unia Europejska pod warunkiem, że lotnisko powstanie do 2015 r. Zdaniem Adriana Furgalskiego dyrektor w zespole doradców gospodarczych TOR zaznacza, że Warmia i Mazury pozostaje lotniskową białą plamą, ale to zbyt mało, żeby od razu liczyć na sukces. Przewiduje, że inwestycja pozostanie nierentowna przez wiele kolejnych lat.
    Ostatnio edytowane przez zasieki1 ; 08-01-2014 o 19:01
     

  3. #3
    Moderator
    Awatar macieju

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EPZG

    Domyślnie

    A to gęste to zwykłe kłamstwo dziennikarskie ... niestety poziom dziennikarstwa w Polsce stacza się po równi pochyłej
    Każda podana informacja w tym artykule jest nieprawdziwa
    Ogrodzenie nie kosztowało 6 mln tylko 2,7 mln ...
    ILS nie kosztował 10 mln tylko ... 4 mln ... i wiemy, że nie jest potrzebny tylko aby obsłużyć Saab'a ...

    Generalnie wydatki planowane na lotnisko w latach 2007-2013 to około 17 mln złotych z której to kwoty zrobiono znacznie więcej a nie tylko ILS i ogrodzenie
    Wszystkie te informacje można znaleźć na stronie Urzędu Marszałkowskiego

    Takie wydatki to ułamek budżetu województwa - dla porównania: niedawno województwo kupiło dwa nowoczesne szynobusy ... koszt 42 mln złotych

    Nie przejmuję się więc zbytnio takimi artykułami ... szkoda tylko, że takie nieprawdziwe informacje idą w Polskę
     

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Jeśli chodzi o poziom dziennikarstwa, to jestem tego samego zdania. I nie chodzi mi tylko o ten artykuł.

    Natomiast trzeba przyznać, że wyjąwszy z powyższego tekstu nieprawdziwe kwoty wydane na płot i ILSa, reszta mniej więcej się zgadza. Od lat zatrważające jest kompletnie oderwane od rzeczywistości kreślenie planów lokalnych polityków. Przykład? Połączenie do Gdańska. Otwarte na łapu capu, za kosmiczne pieniądze, nikomu tak naprawdę niepotrzebne. A podobnych wodotrysków mógłbym przypomnieć więcej. Niektóre służby na lotnisku z nudów, a może z poczucia, że wmówiono im, że uczestniczą w wiekopomnym projekcie, dostają kota. Ktoś powinien w końcu wyciągnąć jakieś wnioski z tej patowej sytuacji.

    Moim zdaniem mówienie, ze pieniądze wydane na płot są niewielkie w porównaniu z cena szynobusa jest nie fair. Już choćby z tego powodu, że tym szynobusem przewiezionych zostanie 12000 pasażerów w... miesiącu? Według planów, które znamy województwo chce wpompować w lotnisko kilkaset milionów. To już jest spora kwota. Oby nie skończyło się jak w Ciudad Real. Po raz setny powtarzam, nie jestem przeciw Babimostowi , tylko za (w sercu nawet nieobiektywnie bardzo za) . Ale k....a z głową!
     

  5. #5
    Moderator
    Awatar macieju

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EPZG

    Domyślnie

    Napisałem o szynobusach po aby pokazać, że władze nie zaniedbują innych ważnych obszarów Chciałem pokazać, że lotnisko to nie fanaberia i wydawanie setek milionów aby od podstaw wybudować całą infrastrukturę tylko aby pobudzić do życia dobrze wyposażony port lotniczy. Nie inwestując zbyt wiele można powolnymi krokami osiągnąć sukces Województwo bardzo dużo pieniędzy wydaje obecnie na promocję ... i te pieniądze powoli dają efekty Lotnisko jest częścią planu aby nasz region stał się bardziej atrakcyjny dla turystów i inwestorów
    Zapraszam na strony www województwa bo tam jest wszystko dokładnie opisywane ... w pozyskiwaniu środków z Unii jesteśmy w czołówce ... sam Babimost zmienia się nie do poznania (jestem pewnien, że zaglądasz czasem :-) ... ale ja jestem lokalnym patriotom i mój punkt widzenia jest wypaczony

    Ja sam szansę upatruję w fakcie, że możemy operować 24h co jest nieosiągalne dla wielu lotnisk także zagranicznych
     

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Konkrety poproszę. Mowa-trawa działa na mnie jak płachta na byka;-) Jaką przewagę nad konkurencją daje operowanie 24/7?
     

  7. #7
    Moderator
    Awatar macieju

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EPZG

    Domyślnie

    No taką, że można operować 24/7 Z paxami albo cargo ...
     

  8. #8

    Dołączył
    Jun 2013
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez macieju Zobacz posta
    No taką, że można operować 24/7 Z paxami albo cargo ...
    Aha... a skąd kolega tych paxów chce wziąć, skoro z takiego lotniska Łódź - Lublinek właśnie wycofał się SAS, a już jakiś czas temu WizzAir? Został tylko FR... Ale FR latał i do Ciudad Real.

    Dla porównania:

    Łódź: ~719 000 mieszkańców
    Zielona Góra: ~119 000 mieszkańców

    Ja tam się może nie znam, ale Google twierdzi że liczba mieszkańców samej Łodzi jest wyższa niż łączna liczba mieszkańców wszystkich miast województwa Lubuskiego (wg. strony www.lubuskie.uw.gov.pl ~662 000).

    Ilu pasażerów zechce jechać w środku nocy do Babimostu, który leży pośrodku niczego, żeby o jakiejś dziwnej godzinie, gdy jeszcze ciemno na dworze, polecieć do... Oslo? Londynu? I czym, przepraszam, mają tam dojechać w środku nocy? Do Zielonej Góry PKP, a później godzinę autobusem? Toż to z takiego Leszna na każdy samolot, który będzie z Babimostu po 23:00, trzeba wyjechać pociągiem o 17:00 :-)
    Trochę lepiej mają potencjalni pasażerowie z Gorzowa. Aby dotrzeć na (hipotetyczne) połączenia po godzinie 22:30 muszą wyruszyć pociągiem z Gorzowa Wlkp. o 18:00...

    Oczywiście. Na lotnisku można wybudować hotel, i wtedy potencjalni pasażerowie (dalej zastanawiam się skąd ci pasażerowie?...) mogą spać na lotnisku. Na lotnisko można wybudować także linię kolejową (skoro do Szyman wybudowali, mimo że lotnisko jest zamknięte...), i stworzyć dogodne połączenia autobusowe. Można także reklamować Lubuskie jeszcze lepiej, intensywniej. Tylko... Ilu będzie turystów - desperatów, którzy przylecą do Babimostu samolotem, żeby zwiedzać piękne Lubuskie... I czym dalej mają je zwiedzać? PKP, czy na piechotę, skoro auta zostawią w swoich rodzinnych miejscowościach? Równie dobrze można wybudować drugie Las Vegas na Pustyni Błędowskiej. Turyści latający do Babimostu to równie szalony (przepraszam!) pomysł, co wypowiedzi kolegi z forum o lotnisku w Szymanach, który upierał się że niemieccy turyści marzą o tym żeby latać na Mazury, i regularnie pytają go dlaczego lotnisko w Szymanach nie jest otwarte :-))))

    Tak czy inaczej, skoro najpierw trzeba wybudować (rozwinąć) sieć połączeń komunikacji publicznej, aby turyści (?), biznesmeni (??) oraz mieszkańcy sąsiednich województw (Poznania? Wrocławia?) spragnieni wylotów o dziwnych, nocnych i wczesno porannych godzinach mogli do Babimostu jakoś dojechać, to jednak województwo dobrze robi inwestując na początku w szynobusy. :-)

    Nie życzę nikomu źle, nikomu też nie zazdroszczę, i nie jest to również zawiść. Dziwię się natomiast mieszkańcom województwa Lubuskiego (oraz Warmińsko-Mazurskiego, Gdyni w której powstaje kolejne nikomu niepotrzebne lotnisko, i paru innych miast) które entuzjastycznie podchodzą do wydawania milionów, dziesiątek milionów, setek milionów (Szymany) na obiekty które po kilku latach porośnie trawa. Ja tam wolałbym za to mieć czysty pociąg, więcej połączeń kolejowych... Za te niecałe 3 mln na ogrodzenie lotniska z którego nikt nie lata i w najbliższej przyszłości latać nie będzie, można by kupić trzy nowe, eleganckie autobusy. Autobusy, przez które przewinie się rocznie minimum ~120 000 ludzi przez każdy, licząc bardzo ostrożnie. :-)

    Pozdrawiam serdecznie!
     

  9. #9

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez macieju Zobacz posta
    No taką, że można operować 24/7 Z paxami albo cargo ...
    Z paxami mam rozumieć, że żartujesz. A co do cargo, to mam jeden link (drugi akapit):

    https://www.leipzig-halle-airport.de...cture-182.html

    Macieju, jak mówiłem, konkrety. Od karmienia nas bzdetami mamy Panią Polak i jej świtę, której wtórują dziennikarze, mącąc niestety w głowach szarym obywatelom. Czego efekt jest taki, że ludzie spytani na ulicy naprawdę wierzą, że to lotnisko może być portem cargo. Nie może. I nie będzie. o RFS słyszałes? To jest przyszłość cargo. Za 10 lat będą 4 typowe lotniska cargo w Europie. Babimost nie będzie jednym z nich...
     

  10. #10
    Awatar wiler

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    EPZP/EPZG

    Domyślnie

    Brak informacji o istniejącym porcie lotniczym zachodniej Polski we wczorajszym wydaniu Faktów

    zdjęcie 4-4 - zdjęcie 4-4.JPG - Minus

    Może jakiś protest, tak jak to zrobił Gorzów (Wielkopolski) po jego absencji na mapie pogodowej?
     

  11. #11
    Awatar Cudaczek

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EPZG

    Domyślnie

    Ogłoszono przetarg na budowę nowej hali przylotów

    Urząd Marszałkowski – „Budowa Hali Kontroli PrzylotĂłw wraz z wyposaĹźeniem na terenie lotniska w Babimoście.”

    W załącznikach można zobaczyć jak to będzie wyglądało.
     

  12. #12
    Moderator
    Awatar macieju

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EPZG

    Domyślnie

    Pozostaje tylko trzymać kciuki Ja już trzymam

    23 kwietnia br. marszałek Elżbieta Polak spotkała się z przedstawicielami IG Polska Sp. z o.o., którzy zainteresowani są ścisłą współpracą z lotniskiem w Babimoście. Przedstawione przez inwestorów plany rozwojowe spółki wpisują się bardzo dobrze w Strategię Rozwoju Województwa Lubuskiego, a także w Strategię Rozwoju Portu Lotniczego Babimost. Marszałek Elżbieta Polak przychylnie odniosła się do planów inwestycyjnych oraz wyraziła chęć dalszej współpracy.

    Inwestorzy widzą ogromny potencjał w nieruchomości położonej po sąsiedzku z Portem Lotniczym, przy skrzyżowaniu dróg A2 i S3, a także rzeki Odry. Biorąc pod uwagę fakt, że przez teren województwa lubuskiego przebiegają dwa najważniejsze szlaki komunikacyjne: północ-południe oraz zachód-wschód, zdaniem inwestora w niedalekiej przyszłości nasz region stanie się największym intermodalnym centrum tranzytowym (tranzyt powietrzny, drogowy, kolejowy i rzeczny) na wschód od rzeki Odry. Główne cele inwestycji to:

    Budowa i uruchomienie Centrum Transportu Intermodalnego.
    Budowa i uruchomienie Kompleksu Magazynowo Logistycznego.
    Budowa infrastruktury pod możliwość świadczenia wyspecjalizowanych usług dla branży lotniczej i kolejowej.
    Budowa i uruchomienie centrum współpracy Przemysłowo-Transportowo-Logistycznej.


    W spotkaniu uczestniczyli: wicemarszałek Bogdan Nowak, Władysław Kłosik – Kierownik Wydziału Transportu Lotniczego w UMWL oraz Tomasz Lisiecki – prezes IG Polska Sp. z o .o. i Tomasz Domański - menadżer inwestycji IG BUD GRUPA IG POLSKA Sp. z o.o.
    Zapraszam na stronę Lubuskie.pl bo jest tam piękna wizualizacja
     

  13. #13
    Awatar chojnice1

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    Chojnice

    Domyślnie

    Za płotem lotniska powstanie intermodalne centrum logistyczne.

    http://zielonagora.gazeta.pl/zielona...l#TRLokZielTxt
     

  14. #14
    Moderator
    Awatar macieju

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EPZG

    Domyślnie

    Mnie osobiście również ucieszyła budowa obwodnicy wsi Jeziory. Obecnie przejazd przez tą wieś jest masakryczny dla osobówek o TIR-ch nie wspomnę Po zbudowaniu tej obwodnicy jazda z drogi S3 do Babimostu to będzie bajka i dojazd do lotniska nie powinien zająć więcj niż 25 min. Dodając do tych 25 min. ok 40 min jazdy ze Świebodzina do Gorzowa Wlkp. to nam wyjdzie około godzina z hakiem Z calą pewnością będzie to szybciej niż dojazd do lotniska w Goleniowie z Gorzowa
     

  15. #15
    Moderator
    Awatar macieju

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EPZG

    Domyślnie

    Na stronie Facebook'a Lotniska Lubuskiego pojawił sie taki oto wpis:

    UWAGA! ANKIETA-KONKURS Z NAGRODAMI!
    Aby wziąć udział w konkursie, należy wskazać tylko jedno połączenie krajowe i jedno międzynarodowe wraz z krótkim uzasadnieniem, oraz wysłać mailem na adres: lotnisko@lubuskie.pl, a także odpowiedzieć na pytanie: Do którego miasta w 2013 roku uruchomiono z IEG/EPZG połączenie wakacyjne?
    TREŚĆ ANKIETY:
    Gdyby pojawiła się możliwość uruchomienia nowych połączeń z Portu Lotniczego Zielona Góra/Babimost, które miejsce docelowe podróży cieszyłoby się wg Ciebie największym zainteresowaniem pasażerów:
    POŁĄCZENIA KRAJOWE:
    a) Kraków
    b) Gdańsk
    c) Rzeszów
    d) Katowice
    e) Inne, podaj jakie
    POŁĄCZENIA MIĘDZYNARODOWE:
    a) Monachium
    b) Londyn
    c) Zurich
    d) Amsterdam
    e) Kopenhaga
    f) Inne, podaj jakie

    Aby wziąć udział w konkursie, należy wskazać tylko jedno połączenie krajowe i jedno międzynarodowe wraz z krótkim uzasadnieniem, oraz wysłać mailem na adres: lotnisko@lubuskie.pl, a także odpowiedzieć na pytanie: Do którego miasta w 2013 roku uruchomiono z IEG/EPZG połączenie wakacyjne?
    Ogłoszenie wyników 30 czerwca 2014 r.
    https://www.facebook.com/photo.php?f...type=1&theater
     

  16. #16

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    wierszówka leci (za GW):

    Jeszcze tylko parę lat... Czy zdarzy sięwielki odlot z Babimostu


    Z Babimostu lata 12 tys. pasażerów rocznie. Ale po wielomilionowych inwestycjach, zwłaszcza w ILS
    pozwalający lądować przy kiepskiej pogodzie, ma być już tylko lepiej
    Murem za lotniskiem stoi najpotężniejsza w Lubuskiem koalicja: parlamentarzystów, marszałka i sejmiku,
    prezydentów miast, w tym Zielonej Góry. Tyle że muszą sobie odpowiedzieć na pytanie: czy port lotniczy będzie studnią
    bez dna i czy warto w niego inwestować?
    - Musimy wiedzieć, w jakim jesteśmy miejscu i czy wspólnie bierzemy odpowiedzialność za inwestowanie w rozwój
    Babimostu. Porty Lotnicze nie chcą przystąpić do spółki, dlatego będę zachęcała miasto Zielona Góra, Babimost oraz
    pozostałe gminy. Musimy mieć plan. Lotnisko dostaliśmy za darmo, Lublin, Radom musiały sobie wybudować za
    wielkie pieniądze. Zainwestowaliśmy niewiele: 16 mln, głównie z UE. Chcemy mieć wspólną zgodę, finansując ważne
    inwestycje i usłyszeć: to jest nam potrzebne! - przekonywała w poniedziałek polityków, burmistrzów i biznes marszałek
    Elżbieta Polak.
    17 pasażerów w samolocie
    Lotniskiem zarządzają obecnie Porty Lotnicze, ale to stan przejściowy. Docelowo ma port prowadzić marszałkowska
    spółka Lotnisko Zielona Góra/Babimost. Chętnych do wejścia z udziałami na razie nie widać. Zielona Góra płaci
    miliony, dotując przewoźnika.
    Statystyki nie sprzyjają. W ub. roku port w Babimoście obsłużył niewiele ponad 12 tys. pasażerów. W porównaniu do
    2012 r. jest nawet odrobinę słabiej. Jednym słowem z Babimostu lata najmniej pasażerów w całym kraju.
    Przedostatni w rankingu jest Lublin i jego 188 tys. pasażerów, a kolejna Bydgoszcz i jej 330 tys. podróżnych.
    Z lotniska odbywają się rejsy Zielona Góra - Warszawa dotowane przez sejmik i marszałka. Za cztery lata lotów firma
    Sprint Air dostanie 27 mln zł. Jedno połączenie na dobę obsługiwane jest przez Sprint Air przy użyciu 33-miejscowego
    turbośmigłowego samolotu Saab 340A. Według statystyk Urzędu Lotnictwa Cywilnego przeciętnie w każdym
    samolocie leci 17 pasażerów.
    Pilot wicemarszałek Nowak: Wyląduje tu każdy samolot
    Bogdan Nowak, wicemarszałek lubuski i wieloletni pilot przekonuje, że warto jednak inwestować w lotnisko. - Bo ma
    duży potencjał inwestycyjny, dobre położenie względem sieci komunikacyjnych, pas startowy o długości 2,5, dzięki
    czemu możemy obsługiwać samoloty każdego rodzaju. Jest możliwość uruchomienia serwisu technicznego
    samolotów i utworzenia strefy gospodarczej wokół lotniska. Proponujemy niskie koszty dla przewoźników i
    pasażerów. Niedawno uzyskaliśmy certyfikat portu cywilnego, a na początku sierpnia ma zostać uruchomiony system
    ILS - tłumaczy.
    ILS kosztował 4 mln zł, z czego 3,4 mln to pieniądze z Brukseli. System pozwala na lądowanie we mgle, czyli likwiduje
    zmorę małych, niedoinwestowanych portów. Teraz powstanie jeszcze hala kontroli przylotów oraz wyremontowane
    zostaną powierzchnia postoju samolotów i drogi kołowania. Koszty rocznego utrzymania lotniska to obsługa portu - 4
    mln rocznie, kolejne 7 mln województwo dokłada do lotów.
    "Babimost nie pożera dotacji"
    Według szefów największych spółek m.in. zielonogórskiego Stelmetu, jak najbardziej. - Dla nas lotnisko jest bardzo
    ważne. Sam korzystam z niego kilkadziesiąt razy w roku. Ilość pasażerów na świecie wzrasta - mówi Przemysław
    Bieńkowski, wiceprezes Stelmetu. Ale Ewa Piekarz, wiceprezydent Gorzowa obawia się, że w wypadku niewypału
    pieniądze będą musiały być zwrócone do Brukseli.
    - Inwestujemy tylko i wyłącznie w bezpieczeństwo lotów i zapewnienie funkcji państwowych, a to jest zgodne z
    przepisami UE - odpowiada Nowak.
    Marszałek Polak twierdzi, że Babimost nie jest pożeraczem dotacji. - Do tej pory wydaliśmy 12 mln, a na obwodnicę
    Nowej Soli 46 mln, na halę CRS i Filharmonię Gorzowską po 33 mln. W następnym rozdaniu LRPO nie będzie już
    jednak żadnych pieniędzy na lotnisko. Wpisaliśmy lotnisko do kontraktu terytorialnego, żeby ubiegać się o pieniądze w
    programach krajowych, ale to długa droga.
    Czy warto utrzymywać Babimost
    Czesław Fiedorowicz, radny PSL:
    - Po niemieckiej stronie wszystkie powojskowe lotniska nadal funkcjonują i nikomu do głowy nie przychodzi, żeby je
    likwidować. U nas mieliśmy świetne lotniska w Szprotawie, Tomaszowie i Gubinie. Wszystkie zniszczyliśmy. To w
    Babimoście jest ostatnie i jeszcze dostaliśmy je całkowicie za darmo. Tylko idiota zniszczyłby coś, co dostał w
    prezencie.
    Bożenna Bukiewicz, posłanka PO:
    - Przekształciliśmy szpital w Gorzowie, który był zadłużony na 272 mln. I nie pytamy, czy to dobrze wydane pieniądze.
    Szpital trzeba było ratować, zrobiliśmy to. Musieliśmy jeszcze walczyć o to z gorzowianami. Zamiast się cieszyć, że
    dostaliśmy je za darmo. Zacznijmy myśleć biznesowo. Dopłacamy do kolei 40 mln, a to też środek transportu. Dziwią
    mnie wątpliwości. Musimy ułatwiać życie przedsiębiorcom. Proszę prezydenta Janusza Kubickiego o zostanie
    współudziałowcem. Tylko synergia pomiędzy miastem a województwem pozwoli na rozwój.
    Janusz Kubicki, prezydent Zielonej Góry:
    - Leciałem parę dni temu na wakacje samolotem. Jeszcze 20 lat temu było to dla nie do pomyślenia. Ciężko to sobie
    wyobrazić, ale jeszcze trochę i będziemy sobie kupowali samoloty, bo już są coraz bardziej dostępne. Te samoloty
    będą musiały lądować. Połowa samolotów nie chciała lądować bez ILS. Firmy ubezpieczeniowe nie dopuszczają
    takiej opcji. Dostaliśmy ILS za darmo, nie dołożyliśmy. Jeżeli będzie potrzeba, jako miasto wejdziemy do spółki. W
    Gdyni włożyli ok. 200 mln, a muszą dzierżawić pas startowy. Nie jestem za tym, żeby wkładać wielkie pieniądze. Na
    basen wyłożyłem 160 mln. Jak Polmos został wykupiony przez Absoluta, cały jego zarząd przeniósł się do Warszawy,
    bo tu nie było lotniska. W dłuższej perspektywie jest to słuszna inicjatywa, tak jak nasza obrona PKS. Na kluby
    sportowe wydajemy więcej kasy niż na lotnisko przez te wszystkie lata.
    Andrzej Zabłocki, burmistrz Witnicy:
    - Jak stać na konia, to stać na uprząż. Nikt z nas tak naprawdę nie zna się na lotnictwie. Dlatego zrobiłbym w ten
    sposób: zamówiłbym w bardzo dobrej firmie biznesplan dla lotniska. Wybrałbym menadżera, żeby zarządzał portem i
    przedstawił pomysł. Wtedy można zastanawiać się co dalej robić, chyba że nic nie robić i podniesioną głową się z
    tego wycofać i zaproponować, żeby było to lotnisko wojskowe, baza amerykańska czy jeszcze coś innego.
    Bogdan Nowak, wicemarszałek:
    - Jest już zamówione wykonanie Planu Generalnego dla lotniska, które pokaże jak powinno się rozwijać. Zatwierdzi go
    Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego. To nie jest widzimisie. Menadżera nie możemy zatrudnić, bo zarządzają Porty
    Lotnicze. Naszą strategię konsultujemy z innymi lotniskami w Polsce. Jeśli przejmiemy spółkę będzie menadżer.

     

  17. #17
     

  18. #18

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    EPTO

    Domyślnie

    Mhmm, 9 rejsow RT... cytat z ogloszenia:
    b) realizację rejsów w połączeniu Portu Lotniczego Zielona Góra/Babimost z Portem Lotniczym Kraków/Balice w ilości 18 - po 9 rejsów na każdym z obu kierunków, rozumiejąc pojecie rejs jako przelot samolotu w jedną stronę w połączeniu Portu Lotniczego Zielona Góra/Babimost z Portem Lotniczym Kraków/Balice;

    Dalej, SIWZ:
    Ostateczny termin wykonania przedmiotu zamówienia:
    od dnia podpisania umowy regularnie przez 9 (dziewięć) tygodni.

    Zalacznik do SIWZ: Samolot nie mniej niz 30 miejsc, 4 dla urzedu, oklejony w barwy, blablabla, czytaj SprintAir.

    Pani Joanna na bakier z IT...
    Kod:
    file:///C:/Documents and Settings/j.klimek/Ustawienia lokalne/Temporar...
     

  19. #19
    Awatar chojnice1

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    Chojnice

    Domyślnie

    Do Gdańska przydałoby się jeszcze.
    macieju likes this.
     

  20. #20
    Awatar potwo-or

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    LCJ

    Domyślnie


    Polecamy

    Sądzę, ze za bilet będzie nie mniej niż 750 zł (te w ramach przetargu).
     

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •