Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 1 2
Pokaż wyniki od 21 do 38 z 38
Like Tree11Likes

Wątek: Eurolot, IEG-KRK

  1. #21
    Moderator
    Awatar macieju

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EPZG

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Istvan Zobacz posta
    Czekaj czekaj, w pazdzierniku sam postaram sie wybrac
    Zapraszamy i ugościmy

  2. #22
    Awatar letowniak

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    UK/Aviation Valley

    Domyślnie

    Gdyby to wszystko ogłaszali i wrzucali do systemu dużo wcześniej, to może i jakiś większy ruch byłby na tej trasie. Bardziej przemyślane te połączenia powinny być.

  3. #23
    Awatar EMB175

    Dołączył
    Jul 2010
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Dzisiejsza rotacja KRK-IEG-KRK CNL TECH.
    Rozalka and macieju like this.

  4. #24
    szczurwa
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez EMB175 Zobacz posta
    Dzisiejsza rotacja KRK-IEG-KRK CNL TECH.
    Właśnie. EuroNieLot zaproponował nam z KRK autobus, a właściwie buz do IEG. 7 godzin jazdy. Stanowczo odmówił przebukowania np. na LOT KRK-WAW-POZ. Mam nadzieję, że w końcu szlag ich trafi, do czego w drobnej części przysłuży się moje 250 EUR z unijnej dyrektywy.

  5. #25
    Awatar Cudaczek

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EPZG

    Domyślnie

    Tania i komfortowa pustym samolotem podróż do Krakowa [RAPORT]


    Tylko 319 pasażerów skorzystało z lotów z Babimostu do Krakowa i z powrotem. Samolot Eurolotu wzbił się w powietrze 18 razy, zwykle trzy czwarte miejsc było pustych.

    Samoloty pomiędzy Krakowem a Babimostem latały od 20 września do 27 października. Początkowo rejsy zaplanowano raz w tygodniu - co piątek, a od października co czwartek. Od początku powątpiewaliśmy w komercyjny sukces przedsięwzięcia, do którego przewoźnikowi Urząd Marszałkowski dopłacił 340 tys. zł.

    Pasażerowie planujący weekendową podróż, musieli liczyć się z powrotem autobusem lub pociągiem - ta trwa ok. 8 godzin. Taki stan trwał na szczęście tylko przez pierwszy tydzień lotów.

    - Udało nam się wynegocjować poniedziałkowy termin powrotów. Mamy nadzieję, że będzie to dogodny dla pasażerów termin, który zachęci Lubuszan do odwiedzenia Krakowa, a mieszkańców Małopolski do odwiedzania Lubuskiego - zachęcała marszałek Elżbieta Polak.

    Cicho i komfortowo

    Miałem okazję polecieć z Krakowa do Babimostu. W Zielonej Górze wsiadłem do podstawionego na dworcu PKS busa, który po drodze zahaczył jeszcze o hotele Qubus i Ruben. Przy akompaniamencie disco polo, którym męczyła pasażerów jedna z rozgłośni radiowych, ruszyliśmy z grupką czterech osób do Babimostu. Na pokład wsiadło 22 pasażerów. Wylecieliśmy o godz. 16. O godz. 17 byliśmy w krakowskich Balicach. Bombardierem leciało się cicho i komfortowo. Nie miałem prawa narzekać. - A państwu jak się leciało? - spytałem małżeństwo z Zielonej Góry. - Świetnie. Zosiu, jak się leciało samolotem? - zagadnął kilkuletnią córkę pan Krzysztof. - Suuuper! - odpowiedziała dziewczynka. Podczas wakacji złamała obojczyk. Wycieczka do Grodu Kraka miała być dla niej prezentem za dzielną postawę.

    Pasażerów mało

    Samoloty Eurolotu wykonały dziesięć lotów z Krakowa do Babimostu, w których na pokład weszło średnio 17,2 osób. Jeszcze gorzej przedstawia się statystyka lotów Babimost - Kraków - z rejsu korzystało średnio 14,7 osób. Oznacza to, że około 61 lub 63 miejsc w 78-osobowym bombardierze było pustych.

    Najgorszy frekwencyjnie był 6 października. Z Krakowa przyleciało 9 pasażerów, z Babimostu odleciało 10. Żaden z pasażerów nie był pracownikiem urzędu marszałkowskiego.

    Najlepszą frekwencję miał loty 24 października (piątek) i 27 października (poniedziałek). Z Krakowa przyleciało 22 pasażerów. Do stolicy Małopolski odleciały aż 44 osoby. W poniedziałek na pokład Bombardiera weszło w Krakowie 45 pasażerów, z Babimostu odleciało już tylko 15. Skąd te rozbieżności? Niestety, najwyższa frekwencja nie wiązała się z promocją cen biletów, które obniżono do 59 zł. Aż 22 bilety w obie strony zostały wykorzystane przez pracowników Urzędu Marszałkowskiego.

    Podsumowując. Z połączenia Eurolotu skorzystało 319 pasażerów z czego 59 pasażerów skorzystało z puli biletów przeznaczonych dla urzędników marszałka.

    Wicemarszałek: Jest dobrze

    - Jak ocenia pan frekwencję na trasie Babimost - Kraków? - pytam wicemarszałka Bogdana Nowaka.

    - Każdorazowo otwarcie nowego połączenia lotniczego jest marketingowo promowane przez operatora z wyprzedzeniem co najmniej półrocznym. Jednakże w naszym przypadku, z powodu zasad finansowania tych lotów, działania promocyjne podjęto równocześnie z rozpoczęciem wykonywania tych lotów. Biorąc pod uwagę tę okoliczność, uważam, że wynik w osiągniętej statystyce tego połączenia, jest co najmniej dobry, jeśli nie bardzo dobry. Rozmawiałem też z analitykami ruchu lotniczego, którzy podzielają pogląd, że liczba pasażerów osiągnięta przy takich uwarunkowaniach, to bardzo dobry wynik - odpowiada.

    O co chodzi marszałkowi z "zasadami finansowania"? Przetarg, w którym oferta Eurolotu okazała się lepsza od SprintAira, rozstrzygnięto miesiąc przed pierwszym lotem. Czasu na kampanię promocyjną było mało.

    Z portu w Babimoście codziennie do Warszawy wylatuje Saab 340-a z 33 miejscami na pokładzie. Wraca po południu. Loty dotują sejmik wraz z marszałkiem. Roczne utrzymanie lotniska to z kolei 4 mln zł, loty do Warszawy kosztują z kolei 7 mln zł.

    Przeciwnicy lotniska nazywają go sztucznym tworem utrzymywanym za pieniądze podatników. Marszałek jednak inwestuje i wierzy w przyszłość portu. Lotnisko doczekało się systemu ILS/DME za 4 mln zł [3,6 mln zł to unijna dotacja - red.] - pozwoli samolotom lądować przy gorszej widoczności. Wybudowana zostanie także hala kontroli przylotów.
    http://m.zielonagora.gazeta.pl/zielo...o_Krakowa.html

  6. #26
    mg84
    Goście

    Domyślnie

    pozazdrościć optymizmu Panu Marszałkowi

  7. #27
    Moderator
    Awatar macieju

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EPZG

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mg84 Zobacz posta
    Panu Marszałkowi
    Pani Marszałek raczej

    Nie wiem tylko skąd ten pismak wziął te cyfry ...

  8. #28

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez macieju Zobacz posta
    Nie wiem tylko skąd ten pismak wziął te cyfry ...
    Ale, że było więcej/mniej?

  9. #29
    Moderator
    Awatar macieju

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EPZG

    Domyślnie

    Np. napisał, że roczne utrzymanie lotniska to 4 mln zł tylko trzeba było dodać, że za to płaci PPL a nie województwo

  10. #30

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Fakt. Ale trzeba tez pamiętać, że PPL lada moment wychodzi z tego przedsięwzięcia. Piza tym w spółce lotniskowej też ludzie nie pracują za darmo, a te koszty ponosi marszałek.

  11. #31
    mg84
    Goście

    Domyślnie

    Chodziło o (mówiąc dokładnie) o Pana vice marszałka

  12. #32

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie

    Tak długo jak EASA nie dopuści do wykonywania operacji komercyjnych w IMC i w nocy samolotami jednosilnikowymi połączenia z tego typu lotnisk nie będą miały racji bytu. Idealnym dla Zielonej Góry byłby Pilatus PC-12. 9 PAX w sam raz jak na większość połączeń z tego lotniska, 8x tańszy od Bombardiera Q400 i z pewnością wielokroć niższe koszty eksploatacji - prostsza konstrukcja, jeden silnik, mniej pali, koszty ubezpieczenia również powinny być niższe (mniejszy MTOW, mniejsza liczba pax).

    P.s. Ponadto taki PC-12 w dobrych warunkach meteo mógłby wylądowac w Przylepie, zawsze bliżej niż do Babimostu, a i koszty eksploatacji lotniska o wiele niższe. ..., a tak poważnie dla tego typu lotów wystarczy 1,5 km oświetlonej drogi startowej, pług do okresowego odśnieżania, podejścia LPV i opcjonalnie samochód z wężem do odladzania na sezon zimowy.
    Na lotnisku jeden pracownik ochrony do kontroli bezpieczeństwa (wymóg EASA), w praktyce dwóch bo musi być kobieta i facet do macanki (w wolnych chwilach patrolują obiekt), jeden stróż, który pełni połączone funkcje DOPL, operatora pługa, odladzarki, kierowcy cysterny (piloci tankują sami aby nie było potrzeby zatrudniania kogoś z ARO) i ochrony obiektu i ktoś na TWR w miarę potrzeby. Opcjonalnie jakiś bagażowy pełniący jednocześnie funkcję check-in.

    Jeśli ktoś mi zarzuci, że to przypomina pracę bush pilot w Afryce. Tak, to jest właśnie ten model businessowy. Inaczej nie da się zarobić wożąc 10 paxów blisko 80 miejscowym samolotem, do odprawy których potrzebnych jest 25 pracowników lotniska.
    PolishAir42 and 12wit like this.
    Pozdrawiam,
    Jordan Jasiński
    http://skyisthelimit.aero

  13. #33
    mg84
    Goście

    Domyślnie

    Dużo racji Cessna 208 też byłaby ciekawym rozwiązaniem.
    Jordan poprawka, zarobisz 80-miejscowym jeżeli płaci podatnik
    EPZG to baaaardzo trudny temat... Tak naprawdę dzisiaj z centrum ZG na EPPO dojedziesz w 1h15min bez żadnego problemu.
    Zdecydowanie EPZG to lotnisko na małe samoloty i lokalne połączenia tyle że właśnie takimi Saab'ami 340, a nie 80-miejscowym Dashem
    Ambicja jednak nie zna granic, niech jeszcze ściągną Ryana albo inną linię żeby woziła powietrze za pieniądze podatników.
    Z werwą i sprytem biznesowym obecnych włodarzy , wszystko możliwe

  14. #34
    Awatar sven

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Echo Papa Romeo Zulu

    Domyślnie

    SP-EQF zas na EPRZ, niebawem zrobie nim LO3804 do WAW. 'Lubuski' Dash jest dosyc czestym bywalcem u nas

  15. #35
    Awatar Tresor

    Dołączył
    Sep 2014
    Mieszka w
    5km od EPZP, Poland

    Domyślnie

    Pamiętam ze kiedyś myśleli o zabetonowaniu Przylep... Niestety jak zabudowali Czarnków szansa przepadła. Miało by to o wiele większą racje bytu niż Babimost. A i z domu bym wszystkie samoloty widział. ..

  16. #36
    Awatar wiler

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    EPZP/EPZG

    Domyślnie

    Nic nie przepadło.

  17. #37
    Awatar Tresor

    Dołączył
    Sep 2014
    Mieszka w
    5km od EPZP, Poland

    Domyślnie

    Z tego co pamiętam myśleli nad dość długim pasem. Sięgającym z podejściem pod las. A teraz tam jest kolektor (to akurat nie problem) ale dalej już stoją domy.

  18. #38

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    EPZP

    Domyślnie


    Polecamy

    Wiler myslisz ze jest szansa ?

Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 1 2

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •