Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 32
Like Tree2Likes

Wątek: ILS

  1. #1
    Awatar Cudaczek

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EPZG

    Domyślnie ILS


    Polecamy

    Tak sobie czytam SIWZ naszego ILS-u i znalazłem takie cuś:

    3.2.1. Wymagane parametry urządzeń ILS:
    1. Dostarczany system ma spełniać wymagania kategorii II, z możliwością ewentualnej rozbudowy do kategorii III
    Czy to oznacza, że nasze lotnisko zostanie wyposażone w ILS II-giej kategorii?

  2. #2

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    WROcław

    Domyślnie

    Nie wiem jak w IEG, ale czasami dostarczają system II CAT, ale będzie działał w pierwszej bo wymaga to rzadszych kalibracji,nie trzeba budować zapasowego systemu zasilania itd. np. w Lublinie zainstalowano urządzenia na CAT II np. światła osi centralnej, przyziemienia, ale mimo to ILS będzie 1 kategorii. Chyba, że IEG jedzie na bogato i od razu II CAT(czego nie ma poza WAW żadne lotnisko-stara się KRK,WMI,WRO) i dlatego w to wątpię.

  3. #3

  4. #4

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    WROcław

    Domyślnie

    Super, to czekamy 9 miesięcy (żeby też wszystkie pozwolenia i certyfikaty uzyskano), okaże się czy to pomoże ściągnąć jakiejś linie.

  5. #5

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    WROcław

    Domyślnie

    Babimost: Trwa instalacja systemu ILS

    W Polsce jest tylko jeden port lotniczy, który wciąż nie ma systemu ILS, umożliwiającego lądowanie samolotom w trudnych warunkach atmosferycznych. Ale już niedługo. Do końca roku w Babimoście zostanie zainstalowany ILS pierwszej, najniższej kategorii. System ILS to standard na europejskich lotniskach. Jeszcze na początku września, czyli zaledwie miesiąc temu, mieliśmy w Polsce aż trzy porty lotnicze, które tego systemu nie miały w ogóle. W połowie września udało się go uruchomić w Modlinie, chwilę później – w Lublinie. Na liście portów, które systemu nie mają w ogóle, pozostał jedynie Babimost. Ale niedługo i tutaj pojawi się nowoczesny system naprowadzania samolotów. Realizacja instalacji systemu ILS/DME w kategorii I na lotnisku w Babimoście rozpoczęła się 13 września. Zakończenie budowy planowane jest w grudniu 2013 roku. To projekt całkowicie realizowany przez PAŻP. 85 procent kosztów inwestycji pokryje marszałek, pozostała część należy do Agencji Żeglugi Powietrznej. - Po zakończeniu budowy ILS/DME cały system przechodzi przez ok. 2 miesiące tak zwane "Wygrzewanie", a następnie oblatanie i wpisanie ILS do odpowiednich dokumentów /rejestrów/ urządzeń lotniczych. Przewidywany przez nas termin oddania ILS/DME do eksploatacji operacyjnej luty 2014r – wyjaśnia dla „Ryneku Infrastruktury” Maciej Król, prezes zarządu lotniska Zielona Góra/Babimost. Nowy system nawigacji i stacja meteo mają ułatwić rozmowy z tanimi liniami lotniczymi, które być może po pojawieniu się systemu w Babimoście będą chciały wykonywać z zielonogórskiego lotniska operacje lotnicze. Maciej Król w rozmowie z „Rynkiem Infrastruktury” przyznaje, że port planuje rozwijać siatkę połączeń o ruch wakacyjno-czarterowy i połączenia low cost.

    Lądowanie w trudnych warunkach pogodowych takich jak gęsta mgła jest dużo łatwiejsze, kiedy na lotnisku zainstalowany jest system ILS – Instrument Landing System, czyli radiowy system nawigacyjny, który wspomaga lądowanie przy ograniczonej widoczności czy niskiego zachmurzenia. System posiada trzy kategorie, większość polskich lotnisk posiada ILS I kategorii, II – znajduje się jedynie na Lotnisku Chopina, które zapowiada, że w przeciągu najbliższego roku dorobi się ILS-u najwyższej, trzeciej kategorii.

    System pierwszej kategorii umożliwia podejście do lądowania z wysokością decyzji nie niższą niż 61 m i widzialnością nie mniejszą niż 800 m. Koszt jego montażu to około 4 mln zł.
    Babimost: Trwa instalacja systemu ILS - Krajowe - - ILS/DWE - Zielona GĂłra - Babimost - Lotnisko, Porty lotnicze - Rynek Infrastruktury

    Zobaczymy czy zainstalowanie coś da-w negocjacjach z liniami lotniczymi.

  6. #6
    Moderator
    Awatar macieju

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EPZG

    Domyślnie

    Słowo ciałem się stało

    2013.11.24

  7. #7

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    WROcław

    Domyślnie

    Port lotniczy w Babimoście wdraża właśnie wybudowany system nawigacji ILS/DME. - To, co niemożliwe, stało się możliwe. Nasze lotnisko ma już certyfikat lotniska cywilnego. Wkrótce będzie spełniało standardy światowe - mówi marszałek Elżbieta Polak
    http://gorzow.gazeta.pl/gorzow/1,368...otnisku_w.html

  8. #8

    Dołączył
    Jul 2010
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie

    I jak tam, Chłopaki, działa ILS?
    Who knows, może zostaniecie dzięki temu zapasem dla EPPO

  9. #9

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Kupują sprzęt II kategorii, gdyż chcą mieć perspektywę rozwoju. Te urządzenia wg standardów ICAO wymiania się co 15 lat.
    Nie będzie działał CATII operacyjnie ze względu na braki w oświetleniu drogi startowej a dorobienie świateł TDZL (strefa przyziemienia) i RCLS (linia centralna) wymaga skłucia nawierzchni DS.

    Cytat Zamieszczone przez Suzia Zobacz posta
    Who knows, może zostaniecie dzięki temu zapasem dla EPPO
    Zapasem dla EPPO raczej nie będą ze względu na godziny otwarcia i przede wszystkim godziny pracy TWR.
    Pozdrawiam,
    Jordan
    https://skyisthelimit.aero

  10. #10
    Moderator
    Awatar macieju

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EPZG

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Suzia Zobacz posta
    I jak tam, Chłopaki, działa ILS?
    Who knows, może zostaniecie dzięki temu zapasem dla EPPO
    ILS oblatany i "grzeje się" Na początku kwietnia ma zacząć działać operacyjnie

    Cytat Zamieszczone przez jordanj Zobacz posta
    Zapasem dla EPPO raczej nie będą ze względu na godziny otwarcia i przede wszystkim godziny pracy TWR.
    Godziny pracy TWR zostaną zmienione
    Ostatnio edytowane przez macieju ; 17-02-2014 o 21:15

  11. #11

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    WROcław

    Domyślnie

    ILS w Babimoście już gotowy

    System ILS/DME kategorii I na lotnisku w Babimoście jest już gotowy. PAŻP wykonał już testy i oblatania. Jak wskazuje Maciej Król, prezes zarządu zielonogórskiego portu, parametry wskazań są lepsze, niż oczekiwano.

    - System został odebrany przez PAŻP od wykonawcy i producenta i pracuje obecnie w trybie roboczym, ale jeszcze nie operacyjnym – powiedział Król w rozmowie z „Rynkiem Infrastruktury” dodając, że obecnie PAŻP tworzy procedury operacyjne dla ILS/DME w Babimoście i jak zostanie wykonana dokumentacja operacyjna zostanie zgłoszony do AIP. Przewidywany przez PAŻP termin ogłoszenia w AIP to koniec lipca, początek sierpnia bieżącego roku.

    Nowoczesny system nawigacyjny ILS/DME wybudowany na lotnisku w Babimoście to radiowy system nawigacyjny wspomagający lądowanie samolotu w warunkach ograniczonej widoczności. System umożliwia precyzyjne prowadzenie samolotu od granicy zasięgu do pewnego punktu na tzw. ścieżce schodzenia lub do punktu przyziemienia na drodze startowej. Dzięki systemowi ILS/DME poprawi się znacząco bezpieczeństwo lądowania na lotnisku w Babimoście w trudnych warunkach pogodowych.

    Dotąd w okresie jesienno - zimowym zdarzało się w przypadkach gęstego zamglenia, że samolot rejsowy z Warszawy do Babimostu był przekierowywany do Poznania. Wtedy pasażerów z Poznania do Zielonej Góry i Gorzowa Wlkp. wiozły busy podstawione przez przewoźnika. Od bieżącego roku, dzięki inwestycjom realizowanym w Porcie Lotniczym Zielona Góra/Babimost oraz dostosowaniu lotniska do standardów europejskich, takie sytuacje nie powinny się już zdarzać.

    Budowę systemu sfinansował PAŻP jako beneficjent środków unijnych z LRPO. System trzeba wpisać do Rejestru Lotniczych Urządzeń Nawigacyjnych i umieścić w Zbiorze Informacji Lotniczych AIP. Dzięki dostosowaniu lotniska do europejskich wymogów bezpieczeństwa, port lotniczy będzie mógł obsługiwać wakacyjne czartery. Będzie można także świadczyć usługi dla linii lotniczych szkolących pilotów.
    ILS w Babimoście już gotowy - Krajowe - - ILS/DWE - Zielona Góra - Babimost - Lotnisko, Porty lotnicze - Rynek Infrastruktury

  12. #12
    Moderator
    Awatar macieju

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EPZG

    Domyślnie

    Jak zwykle w Polsce biurokracja zabiera najwięcej czasu

  13. #13
    Awatar Cudaczek

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EPZG

    Domyślnie

    Na 111.300 słychać chyba nasz ILS. Zastanawiam się bo nadawane znaki to TST o ile dobrze rozszyfrowałem.

    TST oznacza chyba, że ILS pracuje w trybie TeSTowym. Poprawcie mnie jeśli się mylę.
    Ostatnio edytowane przez macieju ; 10-05-2014 o 17:49 Powód: Scalenie postów

  14. #14
    ModTeam
    Awatar hawky

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Tak, jest dokładnie jak piszesz.

  15. #15

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    Kraków EPOK

    Domyślnie

    Tak z ciekawości... Orientuje się ktoś, czy w związku niedługim wprowadzeniem do użytku ILS zarząd lotniska prowadzi jakieś negocjacje z jakimiś tanimi liniami, które rozruszałyby ten port? W końcu ILS to niezły atut, którego do tej pory nie było...

  16. #16
    Moderator
    Awatar macieju

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EPZG

    Domyślnie

    Cóż za piękny NOTAM

    E2319/14 - TRIGGER NOTAM - PERM AIP AIRAC AMDT 154 WEF 18 SEP 2014.
    -INTRODUCTION OF NEW RADIO NAVIGATION AID: ILS/DME IZGA RWY 24,
    -INTRODUCTION OF NEW APPROACH PROCEDURE: ILS OR LOC RWY 24 (CAT
    A/B/C/D). 18 SEP 00:00 2014 UNTIL 02 OCT 23:59 2014. CREATED: 07 AUG 08:09 2014

  17. #17

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    EPZG

    Domyślnie

    ILS tylko w jednym kierunku?

  18. #18
    PM
    PM jest nieaktywny
    Awatar PM

    Dołączył
    Oct 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez EPZG Zobacz posta
    ILS tylko w jednym kierunku?
    Jak to w Polsce zazwyczaj bywa

  19. #19
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pawmor Zobacz posta
    Jak to w Polsce zazwyczaj bywa
    Ale to bardzo czesta praktyka, poza Polska tez.
    macieju likes this.

  20. #20
    Awatar Cudaczek

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EPZG

    Domyślnie


    Polecamy

    A czy w ogóle możliwa jest instalacja ILS na dwóch róznych kierunkach na jednej drodze startowej?

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •