Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 38
  1. #1
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie Złe wieści dla Babimostu


    Polecamy

    http://gospodarka.gazeta.pl/gospodar...1,3908930.html

    Czy to możliwe, że z Babimostu polecimy do Londynu czy Dublina? Największa tania linia lotnicza w Europie zapewnia, że prowadzi negocjacje z zarządcą lubuskiego portu
    - Nie ukrywam, że jesteśmy bardzo zainteresowani uruchomieniem połączeń z Zielonej Góry i prowadzimy negocjacje w tej sprawie. Uważamy, że to dla naszej firmy atrakcyjne miasto. Zależy nam na uruchomieniu połączeń - potwierdza Tomasz Kułakowski, dyrektor marketingu Ryanaira na Europę Środkowo-Wschodnią.

    Ryanair to największa w Europie tania linia lotnicza. Samoloty irlandzkiego przewoźnika startują z ośmiu lotnisk w Polsce. Latają na 28 międzynarodowych trasach. Rok temu tą linią lotniczą leciało z i do Polski 1,5 mln pasażerów. Jedna maszyna przewozi rocznie ok. 400 tys. pasażerów. Ryanair pozycją lidera chwali się też pod względem najniższych cen, punktualności i jakości obsługi.

    Tani przewoźnik warunki uruchomienia połączeń ustala z przedsiębiorstwem Państwowe Porty Lotnicze. To ono zarządza portem lotniczym w Babimoście. Stawia dwa zasadnicze wymogi, które lotnisko musiałby spełnić, aby możliwe było uruchomienie połączeń. - Przede wszystkim musi być tani. Cenę wynegocjowaliśmy w ponad 130 portach lotniczych, więc myślę że i w Zielonej Górze nie będzie problemu. Poza tym czas obsługi samolotu nie może przekraczać 25 minut - tłumaczy Tomasz Kułakowski.

    Do tej pory warunkiem, który zniechęcał tanich przewoźników do uruchomienia połączeń, był również brak ILS, czyli nowoczesnego sprzętu radionawigacyjnego. - Dobrze byłoby, gdyby na lotnisku ten sprzęt był . Nie jest to jednak warunek konieczny - mówi Kułakowski. Mimo wszystko w tym roku ILS ma pojawić się jednak na lotnisku. PPL w budżecie na ten rok zapisało ok. 4 mln zł na jego instalację.

    Pomoc w negocjacjach obiecuje także Urząd Marszałkowski. - Wspieramy to bardzo. W każdej chwili jesteśmy gotowi włączyć się do negocjacji. Możemy wesprzeć inicjatywę także finansowo. Już to robimy promując połączenia do Warszawy. Połączenie tanich linii byłoby dla naszego regionu bardzo korzystne - cieszy się Sebastian Ciemnoczołowski, wicemarszałek województwa odpowiedzialny za sprawy lotniska.

    Problemem może być jednak czas obsługi samolotu. - W tej chwili nie jesteśmy w stanie spełnić warunków stawianych przez przewoźnika. Czas obsługi samolotu z pewnością byłby dłuższy. Konieczna byłaby rozbudowa terminalu - mówi Ryszard Dobrowolski, dyrektor babimojskiego lotniska.

    PPL nie potwierdza, że prowadzi negocjacje. - Tym niemniej zapewniam, że zależy nam na każdym przewoźniku, który w tym porcie się pojawi. To od tego ile będzie połączeń będzie prowadziło lotnisko zależy jego kondycja finansowa. Do rozmów jesteśmy gotowi, ale przewoźnik musi wziąć pod uwagę infrastrukturę obiektu. Oczywiście jeżeli perspektywa uruchomienia nowych połączeń byłaby realna w każdej chwili jesteśmy w stanie rozważyć taką inwestycję - komentuje Artur Burak, rzecznik prasowy przedsiębiorstwa Państwowe Porty Lotnicze.

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPSC

    Domyślnie

    No to pięknie...

  3. #3
    Awatar Mariusz

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPML

    Domyślnie

    Czy już nie przesadzacie...
    "zle wiesci dla Babimostu"
    ... lekka paranoja sie robi... Nie jestem jakims wielkim zwolennikiem FR ale bez przesady...
    You Can Fly

  4. #4
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Tu nie o RYR chodzi, ale o bezsensowne pakowanie pieniędzy w lotnisko w stanie daleko posuniętej agonii.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  5. #5
    Awatar Mariusz

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPML

    Domyślnie

    Aha, jestem juz chyba przewrazliwiony na punkcie "obsesji" "anty" FR

    Ale myslac z nawet wyprzedzeniem 50 lat - lotnisko moze byc a mysle ze napewno bedzie potrzebne, jest tam jakas lepsza alternatywa w poblizu ?
    You Can Fly

  6. #6
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Wrocław, Poznań, Berlin.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPSC

    Domyślnie

    Wiadomo o co chodzi. Lotniska w Poznaniu i Wrocławiu boją się, że Babimost zabierze im część pasażerów.

    I wcale im się nie dziwie...

  8. #8
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Zabrakło smajleja chyba w Twoim poście.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  9. #9
    Awatar eu01

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    UE

    Domyślnie

    Zgodnie zastanawialiśmy się nad tym, czy to aby jest sensowne (uruchamianie połączeń z Babimostu na Wyspy Brytyjskie). Ale z TYTUŁEM TEMATU się nie zgodzę. Bo akurat dla BABIMOSTU to jest wręcz wielka szansa, nawet na zasadzie "to be or not to be". Podobnie jak mało sensowne byłoby moim zdaniem uruchamianie lotów do/z Szyman, ale dla samych Szyman to byłaby super-wiadomość. :> . Czyż nie?

  10. #10
    Administrator Senior Screener
    Awatar Witek

    Dołączył
    Nov 2006
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez eu01
    Zgodnie zastanawialiśmy się nad tym, czy to aby jest sensowne (uruchamianie połączeń z Babimostu na Wyspy Brytyjskie). Ale z TYTUŁEM TEMATU się nie zgodzę. Bo akurat dla BABIMOSTU to jest wręcz wielka szansa, nawet na zasadzie "to be or not to be". Podobnie jak mało sensowne byłoby moim zdaniem uruchamianie lotów do/z Szyman, ale dla samych Szyman to byłaby super-wiadomość. :> . Czyż nie?
    Oj nie zgodzę się. Dla mazur byłby to bardzo dobry pomysł!
    Natomiast rozbudowa lotniska pomiędzy POZ, WRO a SXF to jak dla mnie bez sens… marnowanie pieniędzy podatników. Lepiej przekazać te pieniądze POZ i WRO na rozbudowę infrastruktury lotniskowej.
    Reg Hunter - profil FB / profil YT

  11. #11
    Awatar eu01

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    UE

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Witek
    (Szymany) Dla mazur byłby to bardzo dobry pomysł!
    Tak, latem to byłoby super-połączenie. Ale ono musiałoby funkcjonować przez cały rok...

  12. #12
    Administrator Senior Screener
    Awatar Witek

    Dołączył
    Nov 2006
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez eu01
    Cytat Zamieszczone przez Witek
    (Szymany) Dla mazur byłby to bardzo dobry pomysł!
    Tak, latem to byłoby super-połączenie. Ale ono musiałoby funkcjonować przez cały rok...

    Cały rok może latać FR do STN i DUB oraz np raz dziennie Jetstream Lotu do WAW.
    Na sezon letni LH do MUC
    Reg Hunter - profil FB / profil YT

  13. #13
    pluto10
    Goście

    Domyślnie

    Babimost (Zielona Góra) jest bliżej Poznania niż Wrocławia, więc jeśli chodzi o STN lub DUB to więcej pasażerów ucieknie z Ławicy aniżeli ze Strachowic. Tak mi sie wydaje

  14. #14
    Awatar letowniak

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    UK/Aviation Valley

    Domyślnie

    To może niech ktoś zmieni tytuł wątku, bo tylko wprowadza ludzi w błąd, bo ten "Złe wieści dla Babimostu" jest chyba lekko nienormalny szczególnie jeśli mowa o bardzo dobrych informacjach dla tego lotniska i ludzi tam pracujących oraz mieszkańców tego regionu!!

  15. #15
    Awatar protz

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez letowniak
    To może niech ktoś zmieni tytuł wątku, bo tylko wprowadza ludzi w błąd, bo ten "Złe wieści dla Babimostu" jest chyba lekko nienormalny szczególnie jeśli mowa o bardzo dobrych informacjach dla tego lotniska i ludzi tam pracujących oraz mieszkańców tego regionu!!
    Prawidlowy tytuł powinien brzmiec: złe wieści dla polskich podatników.

  16. #16
    Awatar Witek Z

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez letowniak
    To może niech ktoś zmieni tytuł wątku, bo tylko wprowadza ludzi w błąd, bo ten "Złe wieści dla Babimostu" jest chyba lekko nienormalny szczególnie jeśli mowa o bardzo dobrych informacjach dla tego lotniska i ludzi tam pracujących oraz mieszkańców tego regionu!!
    Ooooooo! Jakież to błogosławieństwa spadną na ludność miast, wsi i przysiółków Ziemi Lubuskiej. Jaka to radość zagości w domach i obejściach. A jaki entuzjazm wśród licznych pilotów i stewardes. Nie mówiąc już o dzielnych zastępach Straży Granicznej. Jakoby Niebiosa same się nad Babim Mostem otworzyły!!!!!!
    Jedynie tylko dzielni samorządowy - Rycerze Postępu, Awangarda Rozwoju, Sługi Sług Narodu - się martwią, bo ileż to obciążeń, obowiązków, i ten ciągły huk samolotów nad województwem!!!

  17. #17
    Awatar letowniak

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    UK/Aviation Valley

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Witek Z
    Ooooooo! Jakież to błogosławieństwa spadną na ludność miast, wsi i przysiółków Ziemi Lubuskiej. Jaka to radość zagości w domach i obejściach. A jaki entuzjazm wśród licznych pilotów i stewardes. Nie mówiąc już o dzielnych zastępach Straży Granicznej. Jakoby Niebiosa same się nad Babim Mostem otworzyły!!!!!!
    W takim razie ciekaw jestem dlaczego tak samo nie reagujesz na nowe połączenia z np: Warszawy???

    Czytając to forum(nie tylko ten wątek) zauważyłem że niektórych rusza to że niedługo w Polsce będzie można latać nawet z największego zadupia, a na kolejne mniejsze lub większe planowane lotniska patrzy się jak na wrogich najeźdźców próbujących zagarnąć coś co należy się tylko nielicznym

  18. #18

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    jesli ryr lub lot lataliby z babimostu bez doplat z publicznej kasy - prosze bardzo. niestety teraz lotem lata 5 poslow i 14 urzednikow na krzyz, natomiast ryr wywiezie za moje pieniadze najzdolniejszych i najbardziej ambitnych mlodych ludzi, wiec wychodzi na to, ze doplacam do tego, zeby nie mial mi kto sfinansowac emerytury. a wszystko to podszyte chorymi ambicjami prowincjonalnych politykow i urzednikow.

  19. #19
    Moderator
    Awatar MaciekK84

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Bydgoszcz

    Domyślnie

    To zależy jak na to spojrzeć - z jednej strony lotnisko małe a konkurencja silniejsza blisko, więc pytanie czy ma sens cała akcja. Ale z drugiej strony po pierwsze tanie linie się dotuje w Polsce wszędzie, a takie połączenie miałoby większy sens niż te loty dla garstki urzędników do EPWA.
    A to co mówisz zasieki1 jest bez urazy, ale dość dziwne. Po pierwsze - jak ktoś chce (musi?) wylecieć do pracy za granicę, to jeśli nie poleci stamtąd to z EPPO czy EPWR. Po drugie - idąc Twoją logiką złe są wszystkie tanie linie latające do UK i nie tylko bo nimi latają głównie Polacy z/do pracy... może zamknąć? To niestety ale trąci komuną. Nawet jeśli chcą młodzi wyjechać bo tu nie ma dla nich perspektyw to co, zabronisz? Ludzie są wolni, a realia takie jak wiadomo. Myślę, że nie o to tu chodzi.
    Letowniak - wszystko pięknie, ale linie lotnicze to nie PKS co Autosanem pamiętającym PRL może do każdej wioski dotrzeć - to potężne koszty i obawiam się że "lotnisko w każdym powiecie" jest nierealną mrzonką, a jej forsowanie na siłę szkodliwe.
    Pozdrawiam!
    Maciek


  20. #20

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie


    Polecamy

    nie jestem przeciwnikiem tanich linii, bron boze. jestem przeciwny jakimkolwiek doplatom, czy to tanim liniom, czy to lotowi, czy kolejom regionalnym. jak nie potrafia na siebie zarobic to znaczy, ze interes jest nieoplacalny. mam nadzieje, ze wiesz, ze taki sposob prowadzenia interesu, aby przynosil zysk nie ma nic wspolnego z komuna.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •