Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 30
Like Tree5Likes

Wątek: Lotnisko Lubuskie - Informacje medialne/rozwój/komentarze - 2016

  1. #1
    Moderator
    Awatar macieju

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EPZG

    Domyślnie Lotnisko Lubuskie - Informacje medialne/rozwój/komentarze - 2016


    Polecamy

    Kontynuacja

  2. #2
    Awatar wiler

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    EPZP/EPZG

    Domyślnie

    Lotniska lecą w górę | Logistyka - Puls Biznesu - spedycja transport, kurierzy, drogi, pociągi, benzyna, żegluga, samoloty

    "Największy, kilkudziesięcioprocentowy wzrost mają na koncie bezkonkurencyjny Modlin oraz niewielkie porty: Zielona Góra, Lublin i Szczecin. "


  3. #3

    Dołączył
    Mar 2011

    Domyślnie

    Czy z Babimostu będą latać czartery do popularnych miejsc urlopowych?

    – Chcielibyśmy sprawić, aby w okresie letnim Port Lotniczy Zielona Góra/ Babimost był wykorzystywany przez jakiegoś operatora turystycznego – mówi Bogdan Nowak z zarządu województwa.
    Bogdan Nowak, członek zarządu województwa spotkał się w środę z przedstawicielami Polskich Portów Lotniczych i dyrektorem czarterowej linii lotniczej Enter Air
    Enter Air to polska czarterowa linia lotnicza. Posiada sześć stałych baz operacyjnych na lotnisku Chopina w Warszawie, a także portach w Pyrzowicach, Poznaniu, Paryżu, Wrocławiu i Manchesterze. Samoloty tej linii obsługują również inne miasta w Polsce takie jak: Bydgoszcz, Gdańsk, Kraków, Łódź oraz Rzeszów. – Rozważaliśmy różne warianty techniczne wykorzystania lotniska w Babimoście. Warto pamiętać jednak, że firma wykonuje loty czarterowe, ale to nie ona decyduje skąd i gdzie lata, bo wykonuje usługę dla tour operatorów – tłumaczy Bogdan Nowak.
    Enter Air wykonywał już w zeszłym roku loty z Babimostu. – Nasze doświadczenia pokazują, że lotnisko jest w pełni przygotowane, by obsługiwać samoloty klasy Boeing 737 czy Airbus 320 – mówi Grzegorz Polanecki, dyrektor Enter Air.
    - Podczas rozmów przekonywano nas, że warto rozmawiać z dużymi operatorami turystycznymi jak Rainbow, czy Itaka. W najbliższych tygodniach będziemy chcieli doprowadzić do takich spotkań – zapewnia Bogdan Nowak – Chcielibyśmy sprawić, aby w okresie letnim Port Lotniczy Zielona Góra/ Babimost był wykorzystywany przez jakiegoś operatora – dodaje.
    W 2016 r., połączenia lotnicze z Babimostu do Warszawy, nadal będzie obsługiwać firma SprintAir. Zmianie uległ jednak „rozkład lotów”. Loty do Warszawy zaplanowano nieco wcześniej, bo z Babimostu samolot wystartuje o godzinie 7.15. Zmieniła się także godzina połączenia powrotnego. Ze stolicy samolot wylatuje o godzinie 18.15. – To odpowiedź na uwagi naszych pasażerów, którzy niejednokrotnie spotkania biznesowe odbywają po południu. Dzięki zmianie rozkładu, będą mieli więcej czasu na rozmowę z partnerami. Skorzystają na tym także pasażerowie lotów długodystansowych. Wiem, że chociażby w zeszłym tygodniu, na zmianie godziny odlotu skorzystali turyści z Tajlandii, którzy przesiedli się na nasz samolot – dodaje Bogdan Nowak.

  4. #4
    Awatar Cudaczek

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EPZG

    Domyślnie

    A w ostatnim artykule (jakoś tydzień temu) wicemarszałek Nowak stwierdził, że wszystkie biura podróży zamknęły 2016 rok w czerwcu 2015.

  5. #5

    Dołączył
    Mar 2011

    Domyślnie

    Pociągiem na lotnisko w Babimoście w godzinę z Gorzowa?

    Zielonogórzanin Adam Fularz nie daje za wygraną. Po raz kolejny powraca to tematu budowy torów kolejowych do lotniska w Babimoście. - Kurs pociągiem z Gorzowa według analiz kolejarzy trwałby jedynie godzinę i jedenaście minut - przekonuje w liście go Gazety Wyborczej.
    Artykuł otwarty w ramach bezpłatnego limitu prenumeraty cyfrowej
    Korespondencje Adama Fularza z "Gazetą Wyborczą" na temat lotniska w Babimoście stanowią obszerne archiwum. Zielonogórzanin nie daje za wygraną. Zestawia statystyki, porównuje sytuację innych małych lotnisk z Babimostem, przekonuje, że rozwój lotniska ma sens. W ostatnim liście opisuje swoją wizję lokalną oraz pomysł połączenia kolejowego z Babimostem. Przeczytajcie:

    Krótka historia, która pokazuje jak się można pozbyć miliarda złotych. Przygraniczny region w Polsce. 600- 800 tysięcy pasażerów z regionu nie korzysta z miejscowego portu lotniczego, ale przejeżdża przez granicę, by dotrzeć do portów lotniczych po niemieckiej stronie granicy.

    Jadę do miejscowego portu lotniczego. W sumie 3 terminale: 2 pasażerskie, 1 terminal cargo. Nawet imponujący widok ciągu sporych budynków z oddali. W terminalu cargo jakiś skład niepotrzebnego chwilowo wyposażenia.

    Terminal pasażerski numer 1: typowi pasażerowie zwykłego samolotu tanich linii się po prostu nie pomieszczą, poczekalnia liczy zaledwie 60 miejsc siedzących (zbudowano go ok. 40 lat temu i nigdy nie dostosowano do potrzeb rynku). Gdy podczas remontu sąsiedniego lotniska przeniesiono tu część połączeń, pasażerowie musieli być odprawiani z namiotu.

    Terminal 2 dopiero co powstał i służy pasażerom przylatującym. Wydrwiono go w ogólnopolskiej prasie, pisząc że jest to terminal dla pasażerów których nie ma.

    Polska gospodarka jest chyba mocno zepsuta. Port lotniczy jest w całości państwowy, nikomu- poza chyba mną, nie zależy aby ten port lotniczy naprawiono. O sprawie z namiotem opowiedział mi lokalny poseł, wypominając to, jak nikomu nie zależy na ożywieniu tej powstałej przed ponad półwieczem budowli. Port okazuje się mieć całą masę drobnych braków i niedociągnięć, tanie linie nie są nim w ogóle zainteresowane, a tradycyjne linie lotnicze nie chcą z niego korzystać bez ogromnych wielomilionowych dopłat.

    Chcę obejrzeć "mityczne" połączenie kolejowe do portu lotniczego- jego naprawę planowano już dekadę temu. Tymczasem takie połączenia kolejowe potrafią ożywić zapomniane porty lotnicze- jak w Szymanach koło Szczytna na Mazurach. Jak podaje PKP PLK, czas prejazdu z Babimostu do Gorzowa wyniósłby 1 godzinę 11 minut, a wraz z przedłużeniem istniejącej bocznicy pod terminal pasażerski- 1 godzinę 15 minut. Obecnie bocznica jest wystawiona przez komornika sądowego na sprzedaż, torowisko do portu lotniczego może zostać wkrótce zlikwidowane.

    "Jaki byłby czas przejazdu autobusu szynowego na trasie Babimost- Gorzów Wielkopolski z postojami tylko w Zbąszynku, Międzyrzeczu, Skwierzynie? Obecnie jest to 1 godz., 25 minut dla składu zatrzymującego się na wszystkich przystankach. Chcę opisać szanse na połączenie kolejowe do portu lotniczego w Zielonej Górze- Babimoście, dziś oglądałem zarośniętą drzewami bocznicę do portu lotniczego. Potrzebuję więc ustalić możliwie szybki czas przejazdu z Babimostu do Gorzowa autobusem szynowym."

    Odpowiedź od Karola Jakubowskiego z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

    "Po przeprowadzonej analizie rozkładu jazdy, dla założeń podanych poniżej (postoje po 1 minucie w st. Zbąszynek, Międzyrzecz, Skwierzyna) czas jazdy wynosi około 1h11minut. Do analizy użyto autobusu szynowego SA139, który obecnie kursuje na tym odcinku linii."

    Tory do tego portu lotniczego są o dziwo nierozkradzione, ale zarośnięte, tuż na początku wyrasta na torach całkiem spore drzewo. Im dalej, tym na torach drzew więcej. Zaczyna się teren lotniska, przechodzę przez wielką dziurę w płocie z drutu kolczastego. Wielkie opuszczone magazyny, puste kilka hal, wreszcie docieram na małą stacyjkę. Asfaltowy peron o kilkunastometrowej długości, w sam raz na szynobus, dalej przechodzi w rampę. Oglądam jeszcze inne rozwidlenie torów w stronę terminalu pasażerskiego. Gdzieś tu rozebrano linię kolejową w kierunku terminalu, ale nie mam czasu badać, wracam.

    Sprawdzam zdjęcia lotnicze portu. Opuszczony hangar w którym proponowałem aby zrobić bazę serwisową dla jedynego samolotu przewoźnika pasażerskiego (bazuje tutaj jedna linia lotnicza). Masa opuszczonych budynków, ogromne niewykorzystane tereny wokół lotniska. Ktoś produkuje tutaj palety (mijam się z ciężarówką wywożącą ładunek palet), i to w zasadzie wszystko, co się gospodarczo dzieje wokół tego ogromnego portu lotniczego, mogącego zaparkować jednocześnie 12 boeingów.

    Wszelkie plany ożywienia tego portu lotniczego się nie powiodły. Czemu? W mojej opinii zawiodły media. W Polsce nie ma kompetentnych mediów które mogłyby profesjonalnie opisać port lotniczy, i wskazać jak go naprawić. Zamiast tego media kpiły z pracowników portu obługujących po jednym samolocie dziennie na zmianie, pokazywały lokalnych polityków- przerażonych i wymownie przełykających ślinę na samo pytanie o tutejszy port lotniczy, jak gdyby dziennikarze mieli ich zaraz zarżnąć.

    Przygraniczny region nie posiada kadr mogących profesjonalnie zarządzać portem lotniczym. Port lotniczy jest państwowy, ale władze w Warszawie wymyśliły że to lokalni politycy mają zadbać o promocję portu wśród przewoźników. Na listy z miejscowego urzędu przewoźnicy nie odpisują, na branżowych portalach (np. pasazer.com) swego czasu natrząsano się gdy lokalna marszałek województwa próbowała wynegocjować międzylądowanie już upadłych linii OLT w tym porcie- śmiano się że zamiast z przewoźnikiem, podjęła negocjacje z innym portem lotniczym.

    Były pilot, uznawany za najbardziej kompetentnego polityka w temacie tutejszego portu lotniczego, też nie wskórał wiele. Port ożył jedynie na chwilę, podczas remontu sąsiedniego portu przeniesiono tutaj loty czarterowe na Majorkę czy Teneryfę. I to by było na tyle. Skomplikowane branże gospodarki wymagają specjalistycznych kadr, których w Polsce, poza wielkimi metropoliami nie ma. Lokalny poseł proponował by ożywić port podkupując pracowników z innych portów lotniczych. Ale to tylko propozycje, a tutejszy port lotniczy działa jak działał- na ogromnych, corocznie kilkunastomilionowych dotacjach. Po raz pierwszy zawitał na łamy prasy 55 lat temu, przyjmując samego Jurija Gagarina. Gdy próbowałem zsumować wydatki na ten port i na dotowanie połączeń lotniczych od jego powstania, wyszła mi kwota bliska miliarda złotych...Z taką gospodarką nie dogonimy Niemiec, nie prześcigniemy sąsiedniego kraju. Tutejsi mieszkańcy w setkach tysięcy wybrali porty po zachodniej stronie Odry i Nysy.

    P.S. Elżbieta Kisil z Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa odmówiła telefonicznie udzielenia odpowiedzi na pytania jakie przesłałem do MIB, także pytając o ten port lotniczy, twierdząc że media w których pracuję składają w tym ministerstwie zbyt wiele pytań prasowych.





    Cały tekst: Wyborcza.pl



  6. #6
    Awatar Cudaczek

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EPZG

    Domyślnie

    A fakty są takie:

    Babimost: W dół o jedną trzecią

    Port lotniczy w Babimoście odprawił w styczniu tego roku 426 pasażerów - to o 35,7 proc. mniej niż w tym samym miesiącu 2014 r.
    Na lotnisku wykonano 67 operacji lotniczych. Oznacza to, że na jedną operację lotniczą przypadało zaledwie 6,4 pasażera.

    Jedyną linią wykonującą regularne loty do Babimostu jest Sprint Air, który oferuje połączenie do Warszawy.
    Babimost: W dół o jedną trzecią - Pasazer.com

  7. #7
    Awatar Cudaczek

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EPZG

    Domyślnie

    Spotterów zapraszamy w maju na IEG, będzie co focić

    Wojska NATO z wizytą na lotnisku

    Przedstawiciele służb wojskowych z Wielkiej Brytanii, Holandii, Hiszpanii, Stanów Zjednoczonych, Słowacji, Albanii i Włoch zawitali wczoraj do Portu Lotniczego Zielona Góra/Babimost. Wizyta miała związek z planowanymi na maj i czerwiec br. ćwiczeniami pod kryptonimem "BRILLIANT JUMP 16".
    Całość: Wojska NATO z wizytą na lotnisku - Wiadomości
    rudnicze likes this.

  8. #8

    Dołączył
    Mar 2011

    Domyślnie

    Sekretarz Brandenburgii: Przy finale Ligi Mistrzów mogliśmy skorzystać z lotniska w Babimoście


    Cały tekst: Wyborcza.pl


    Wyborcza.pl

  9. #9

    Dołączył
    Mar 2011

    Domyślnie

    Lubuskie lotnisko otwarte na kontakty

    Lubuskie.pl - News

  10. #10

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    EPZG

    Domyślnie

    Ale wstyd. Po takiej wypowiedzi przedstawiciela z Niemiec, p. Marszałek powinna od razu zdymisjonować Nowaka.

  11. #11
    PM
    PM jest nieaktywny
    Awatar PM

    Dołączył
    Oct 2010

    Domyślnie

    Kiedy w Babimoście był Galaxy?

  12. #12
    Awatar dominus1996

    Dołączył
    Sep 2011
    Mieszka w
    EPZG/Sulechów

    Domyślnie

    Z dostępnych informacji w 1996.
    Learning how to fly!

    Dominik Czeski on Flickr

  13. #13

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Spytam tu, bo część wątku ma tytuł "rozwój". Od prawie 20 lat obserwuję co dzieje się na lotnisku w Babimoście. W między czasie weszliśmy do UE, potem do Schengen. Polacy zaczęli podróżować za pracą, na wakacje, na weekendowe wypady, do szkół, do rodziny, na ryby, a nawet do dentysty. W 1998 roku największe polskie lotnisko, warszawskie Okęcie, obsługiwało ok. 4 mln pasażerów, czyli tyle ile teraz Kraków. Kraków zaś wzrósł z 400 tys. do dzisiejszych 4 mln. Imponujące prawda? W Babimoście od zawsze czegoś brakowało. Najpierw odpowiednich służb, potem ogrodzenia, następnie certyfikatu, a później VORa, ILSa, przejścia granicznego, a nawet terminala. Szukanie wymówek trwa dwie dekady. A tymczasem w zeszłym miesiącu odprawiono poniżej 800 paxów, 10 % mniej niż przed rokiem. Zamiast rozwoju jest stagnacja (choć wziąwszy pod uwagę skalę inwestycji, to jest gigantyczne marnotrawstwo publicznych pieniędzy). Czy ktoś mi wytłumaczy o co tu chodzi? PO co ci wszyscy dyrektorzy, spółki, te spotkania, podróże na targi? Po co to? Dla kogo? Dla tych 800 pasażerów miesięcznie, którym do każdego biletu dopłacamy 600 zł?

  14. #14

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Cudaczek Zobacz posta
    Spotterów zapraszamy w maju na IEG, będzie co focić



    Całość: Wojska NATO z wizytą na lotnisku - Wiadomości
    Czy coś się zmieniło?

    Szpica NATO we Wrocławiu

  15. #15
    Moderator
    Awatar macieju

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EPZG

    Domyślnie

    Wygląda na to, że niestety tak

  16. #16

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    NA TVP3 podali, że Województwo zawiesi dotacje na loty SprintAir, co w konsekwencji doprowadzi do zawieszenia lotów planowych i pod znakiem zapytania postawi istnienie lotniska

  17. #17
    Moderator
    Awatar macieju

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EPZG

    Domyślnie

    No cóż ... dobra zmiana dotarła już na zachodnie rubieże ...

  18. #18

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez macieju Zobacz posta
    No cóż ... dobra zmiana dotarła już na zachodnie rubieże ...
    Mógłbyś wytłumaczyć, bo chyba nie zrozumiałem co chciałeś przekazać.

  19. #19
    Awatar bcxoba

    Dołączył
    Jun 2015
    Mieszka w
    Fraustadt

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez szybkaosa Zobacz posta
    Mógłbyś wytłumaczyć, bo chyba nie zrozumiałem co chciałeś przekazać.
    Co tu tłumaczyć.Zmiana rządu i pompowanie kasy we wschodnią część kraju.Proste jak budowa cepa.

  20. #20

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez bcxoba Zobacz posta
    Co tu tłumaczyć.Zmiana rządu i pompowanie kasy we wschodnią część kraju.Proste jak budowa cepa.
    genialne wytłumaczenie
    STYRO likes this.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •