Strona 1 z 4 1 2 3 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 64
  1. #1

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie Ryanair w Babimoście?


    Polecamy

    PO ma plan dla Babimostu dodano: 2007.02.21
    Jest szansa, żeby samorząd województwa za darmo przejął teren lotniska w Babimoście i starał się o unijne pieniądze na jego rozbudowę. Gazeta dotarła do projektu Ustawy o komunalizacji lotnisk wojskowych, jaki w Sejmie złożyła Platforma Obywatelska.

    Chodzi o lotniska, które leżą na ziemi będącej własnością Agencja Mienia Wojskowego. W tej sytuacji jest kilka portów w kraju m.in. w Modlinie czy Szymanach. Sprawa dotyczy także lotniska w Babimoście.

    Już w listopadzie 2005 województwo lubuskie miało odkupić od Agencji Mienia Wojskowego część lotniskową portu lotniczego. Zgodnie z planem marszałek miał zostać właścicielem 385 ha ziemi. Za pas startowy, drogi kołowania i części hangarów miał zapłacić 2,2 mln zł, czyli jedynie 5 proc. wartości. Wszystko z myślą o utworzeniu w przyszłym roku spółki samorządowej, która zrealizowałaby najważniejsze inwestycje w porcie. To ona finansowałaby np. budowę nowego ogrodzenia, montaż nowoczesnego sprzętu radionawigacyjnego ILS czy rozbudowę budynku portu. W jej skład weszłyby samorząd województwa, Zielona Góra i powiat ziemski, gmina Babimost oraz Przedsiębiorstwo Państwowe Porty Lotnicze.
    Ryanair zamierza uruchomić zagraniczne połączenia z Katowic i Zielonej Góry,
    a we Wrocławiu zlokalizować bazę przesiadkową.

    W sprawie uruchomienia nowych połączeń irlandzki przewoźnik Ryanair negocjuje już z władzami portów w Katowicach i Zielonej Górze – ujawnia Tomasz Kułakowski, dyrektor marketingu na Europę Środkowo-Wschodnią w Ryanair.


    z tym ryrem w babimoscie to jakas zaslona dymna. dowiadywalem sie juz prawie wszedzie, gdzie tylko mozna. z portem w babimoscie ryr nie rozmawial, z urzedem marszalkowskim rowniez nie. PPL nie chce nic na ten temat powiedziec. a uwazam, ze skoro ryr twierdzi, ze ILSa ostatecznie nie potrzebuje, to logika mowi, ze pierwsze kroki powinien skierowac do urzedu marszalkowskiego w sprawie "reklamy", bo nie wyobrazam sobie w zaden sposob, ze mogliby zaczac latac bez dofinansowania.

  2. #2
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    A świstak siedzie i zawija je w te sreberka.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Ryanair zapowiada się poważnie...

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn
    Ryanair zapowiada się poważnie...
    nie sadze. ryr gra po prostu jakas swoja gierke, moze zeby uzyskac wiecej doplat z poznania albo wroclawia. lotnisko w babimoscie nie jest w stanie obsluzyc ryra w 25 minut. i watpie rowniez w ilosc chetnych do polecenia z babimostu.

  5. #5
    Administrator Senior Screener
    Awatar Witek

    Dołączył
    Nov 2006
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez zasieki1
    Cytat Zamieszczone przez Stoarn
    Ryanair zapowiada się poważnie...
    nie sadze. ryr gra po prostu jakas swoja gierke, moze zeby uzyskac wiecej doplat z poznania albo wroclawia. lotnisko w babimoscie nie jest w stanie obsluzyc ryra w 25 minut. i watpie rowniez w ilosc chetnych do polecenia z babimostu.
    Mało tego, nie mają ILSa! Nie mają odpowiedniej infrastruktury.
    Jednym słowem aby pozyskali RYRa to muszą poczynić spore inwestycje. I nie ma żadnego dowodu, że te inwestycje się zwrócą...
    Reg Hunter - profil FB / profil YT

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPZG

    Domyślnie

    Tyle lat lądowały samoloty w Babimoście bez ILS'u i było dobrze. Jakoś 737NG Astraeus'a przylatuje czasem do Babimostu wypełniony po brzegi entuzjastami kolejnictwa bez najmniejszego problemu... Ryanair od początku był wielką ściemą.

  7. #7
    Administrator Senior Screener
    Awatar Witek

    Dołączył
    Nov 2006
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lcddisplay
    Tyle lat lądowały samoloty w Babimoście bez ILS'u i było dobrze. Jakoś 737NG Astraeus'a przylatuje czasem do Babimostu wypełniony po brzegi entuzjastami kolejnictwa bez najmniejszego problemu... Ryanair od początku był wielką ściemą.
    Był więcej razy niż raz?
    Reg Hunter - profil FB / profil YT

  8. #8

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPZG

    Domyślnie

    Tak, ostatnio widziałem, że znowu przyleciał na "kolejową imprezę" w Wolsztynie.

  9. #9

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPZG

    Domyślnie

    Jeszcze tylko pragnę dodać, że w zupełności starczyłby zwyczajny VOR/DME - dużo tańszy zresztą. W lubuskim i tak prawie mgieł nie ma, więc po co ten ILS?

  10. #10
    Awatar Cudaczek

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EPZG

    Domyślnie

    Ale mimo wszystko jest to przez przewoznikow wymagane....

  11. #11
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Przez jakich?
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  12. #12

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPZG

    Domyślnie

    Podobno Ryanair kombinował, żeby dostać jakieś dopłaty, ale wiem jak to wyglądało do końca. Piloci JetAir radzą sobie doskonale i nie potrzebują ILSu i innych "wspomagaczy" - NDB w zupełności wystarcza. Jeszcze tak na marginesie dodam, że fajnie wygląda taka procedura, kiedy samolot przelatuje nad lotniskiem 8) Nie wiem... Babimost musiałby zacząć od lotów regionalnych, lub nie dalej niż za pierwszą granicę z każdej ze stron. Fajnie by było, gdyby były loty np. do Berlina. Nieprawdaż? Pozdrawiam!

  13. #13
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Wszystko by było fajne, gdyby tylko miało ekonomiczne uzasadnienie. Tymczasem sam podatek gruntowy to 3 miliony złotych rocznie - Babimost nawet na to nie zarabia, o pensjach pracowników nie wspomnę.

  14. #14
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lcddisplay
    Fajnie by było, gdyby były loty np. do Berlina. Nieprawdaż? Pozdrawiam!
    Dlaczego fajnie ? Dla kogo ? w jakim celu ?



  15. #15
    Administrator Senior Screener
    Awatar Witek

    Dołączył
    Nov 2006
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie

    Loty do Berlina to jeden z największych sucharów jakie ostatnio słyszałem!!

    Jak dla mnie IEG ma teraz szanse tylko na LCC, na kierunkach typowo emigracyjnych...
    Nie ma mowy o żadnych lotach regionalnych i sieciowymi przewoźnikami...
    Reg Hunter - profil FB / profil YT

  16. #16
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Witek
    Jak dla mnie IEG ma teraz szanse tylko na LCC, na kierunkach typowo emigracyjnych...
    Tylko dlaczego za "luksusy" kilku emigrantów mam płacić ? Ktoś chce emigrować ? Jego sprawa, ale ja niechcę aby do jego lotów dokładano z moich podatków.



  17. #17

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    VOR/DME będzie! - jeśli nic się nie zmieni już w przyszłym roku. Zastąpi NDB bo to co stoi to jedna wielka porażka - nie dość, że na środku to jeszcze z boku pasa. Ot taka prowizorka sprzed kilku lat - aby tylko coś było i to niezbyt drogie.

  18. #18

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez paszpak
    VOR/DME będzie! - jeśli nic się nie zmieni już w przyszłym roku. Zastąpi NDB bo to co stoi to jedna wielka porażka - nie dość, że na środku to jeszcze z boku pasa. Ot taka prowizorka sprzed kilku lat - aby tylko coś było i to niezbyt drogie.
    po czym wnosisz, ze VOR bedzie?

  19. #19

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPZG

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Witek
    Loty do Berlina to jeden z największych sucharów jakie ostatnio słyszałem!!

    Jak dla mnie IEG ma teraz szanse tylko na LCC, na kierunkach typowo emigracyjnych...
    Nie ma mowy o żadnych lotach regionalnych i sieciowymi przewoźnikami...
    Jako połączenie "poboczne" to bardzo dobry pomysł. LCC? Jaki? Ryanair?

    Tylko dlaczego za "luksusy" kilku emigrantów mam płacić ?
    A gdzie są te nasze pieniądze?! NNie rozumiem słowa płacić. Płacić podatki trzeba, lepiej, żeby szły one na jakikolwiek rozwój gospodarczy, niż znikały bez śladu... Poza tym, będą przynajmniej nowe miejsca pracy. Taki jest mój punkt widzenia.

  20. #20

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez lcddisplay

    Jako połączenie "poboczne" to bardzo dobry pomysł. LCC? Jaki? Ryanair?

    "poboczne" od czego?

Strona 1 z 4 1 2 3 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •