A świstak siedzie i zawija je w te sreberka.
PO ma plan dla Babimostu dodano: 2007.02.21
Jest szansa, żeby samorząd województwa za darmo przejął teren lotniska w Babimoście i starał się o unijne pieniądze na jego rozbudowę. Gazeta dotarła do projektu Ustawy o komunalizacji lotnisk wojskowych, jaki w Sejmie złożyła Platforma Obywatelska.
Chodzi o lotniska, które leżą na ziemi będącej własnością Agencja Mienia Wojskowego. W tej sytuacji jest kilka portów w kraju m.in. w Modlinie czy Szymanach. Sprawa dotyczy także lotniska w Babimoście.
Już w listopadzie 2005 województwo lubuskie miało odkupić od Agencji Mienia Wojskowego część lotniskową portu lotniczego. Zgodnie z planem marszałek miał zostać właścicielem 385 ha ziemi. Za pas startowy, drogi kołowania i części hangarów miał zapłacić 2,2 mln zł, czyli jedynie 5 proc. wartości. Wszystko z myślą o utworzeniu w przyszłym roku spółki samorządowej, która zrealizowałaby najważniejsze inwestycje w porcie. To ona finansowałaby np. budowę nowego ogrodzenia, montaż nowoczesnego sprzętu radionawigacyjnego ILS czy rozbudowę budynku portu. W jej skład weszłyby samorząd województwa, Zielona Góra i powiat ziemski, gmina Babimost oraz Przedsiębiorstwo Państwowe Porty Lotnicze.Ryanair zamierza uruchomić zagraniczne połączenia z Katowic i Zielonej Góry,
a we Wrocławiu zlokalizować bazę przesiadkową.
W sprawie uruchomienia nowych połączeń irlandzki przewoźnik Ryanair negocjuje już z władzami portów w Katowicach i Zielonej Górze – ujawnia Tomasz Kułakowski, dyrektor marketingu na Europę Środkowo-Wschodnią w Ryanair.
z tym ryrem w babimoscie to jakas zaslona dymna. dowiadywalem sie juz prawie wszedzie, gdzie tylko mozna. z portem w babimoscie ryr nie rozmawial, z urzedem marszalkowskim rowniez nie. PPL nie chce nic na ten temat powiedziec. a uwazam, ze skoro ryr twierdzi, ze ILSa ostatecznie nie potrzebuje, to logika mowi, ze pierwsze kroki powinien skierowac do urzedu marszalkowskiego w sprawie "reklamy", bo nie wyobrazam sobie w zaden sposob, ze mogliby zaczac latac bez dofinansowania.
A świstak siedzie i zawija je w te sreberka.
"Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."
nie sadze. ryr gra po prostu jakas swoja gierke, moze zeby uzyskac wiecej doplat z poznania albo wroclawia. lotnisko w babimoscie nie jest w stanie obsluzyc ryra w 25 minut. i watpie rowniez w ilosc chetnych do polecenia z babimostu.Zamieszczone przez Stoarn
Tyle lat lądowały samoloty w Babimoście bez ILS'u i było dobrze. Jakoś 737NG Astraeus'a przylatuje czasem do Babimostu wypełniony po brzegi entuzjastami kolejnictwa bez najmniejszego problemu... Ryanair od początku był wielką ściemą.
Tak, ostatnio widziałem, że znowu przyleciał na "kolejową imprezę" w Wolsztynie.
Jeszcze tylko pragnę dodać, że w zupełności starczyłby zwyczajny VOR/DME - dużo tańszy zresztą. W lubuskim i tak prawie mgieł nie ma, więc po co ten ILS?
Przez jakich?
"Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."
Podobno Ryanair kombinował, żeby dostać jakieś dopłaty, ale wiem jak to wyglądało do końca. Piloci JetAir radzą sobie doskonale i nie potrzebują ILSu i innych "wspomagaczy" - NDB w zupełności wystarcza. Jeszcze tak na marginesie dodam, że fajnie wygląda taka procedura, kiedy samolot przelatuje nad lotniskiem 8) Nie wiem... Babimost musiałby zacząć od lotów regionalnych, lub nie dalej niż za pierwszą granicę z każdej ze stron. Fajnie by było, gdyby były loty np. do Berlina. Nieprawdaż? Pozdrawiam!
Wszystko by było fajne, gdyby tylko miało ekonomiczne uzasadnienie. Tymczasem sam podatek gruntowy to 3 miliony złotych rocznie - Babimost nawet na to nie zarabia, o pensjach pracowników nie wspomnę.
VOR/DME będzie! - jeśli nic się nie zmieni już w przyszłym roku. Zastąpi NDB bo to co stoi to jedna wielka porażka - nie dość, że na środku to jeszcze z boku pasa. Ot taka prowizorka sprzed kilku lat - aby tylko coś było i to niezbyt drogie.
po czym wnosisz, ze VOR bedzie?Zamieszczone przez paszpak
Jako połączenie "poboczne" to bardzo dobry pomysł. LCC? Jaki? Ryanair?Zamieszczone przez Witek
A gdzie są te nasze pieniądze?! NNie rozumiem słowa płacić. Płacić podatki trzeba, lepiej, żeby szły one na jakikolwiek rozwój gospodarczy, niż znikały bez śladu... Poza tym, będą przynajmniej nowe miejsca pracy. Taki jest mój punkt widzenia.Tylko dlaczego za "luksusy" kilku emigrantów mam płacić ?
Zakładki