Umówmy się, że granicą opłacalności lotniska jest 700.000 paxów rocznie. W Zielonej tylu nie ma i zapewne nigdy nie będzie.
Panowie, ale idzie to jakoś do przodu... Osobiście nie leciałem, ale mam kilku znajomych mieszkających za granicą i często latają z Warszawy. Połączenie Dublin - Warszawa - Babimost jak najbardziej pasuje i ceny także nie wygórowane. Czasem tańsze od najtańszych linni Irlandzkich. Myślę, że sens rozwoju IEG jest ogromny! Zapytaj któregokolwiek z lubuszan, czy latałby z Babimostu, gdyby była możliwość lotu na "wyspy".
Pozdrawiam!
Skąd takie informacje?!jesli chodzi o eurolot, to juz odpuscil i zapowiadanego polaczenia via poz nie bedzie (na razie).
Ostatnio edytowane przez Staford ; 15-12-2010 o 07:53 Powód: Scalone dwa posty.
Umówmy się, że granicą opłacalności lotniska jest 700.000 paxów rocznie. W Zielonej tylu nie ma i zapewne nigdy nie będzie.
"Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."
raczej sie cofa. zerknij na statystyki na stronach ulc.Zamieszczone przez lcddisplay
no wlasnie z warszawy, z poznania, z gdanska, z krakowa. zwroc uwage ile sie gledzi nt. budowy lotnisk w kazdym miescie wiekszym niz kozia wolka. i jest to czcze gadanie. bez dofinansowania z ue budowa jest niemozliwa, a urzednicy unijni, na szczescie, kieruja sie w wiekszym stopniu rachunkiem ekonomicznym a nie hura optymizmem.Zamieszczone przez lcddisplay
to zupelnie karkolomny pomysl. a sens rozwoju babimostu jest, powiedzmy, slaby w dolnych granicach.Zamieszczone przez lcddisplay
zapytaj ktoregokolwiek z lubuszan czy chcialby byc bogaty i szczesliwy. efekt bedzie ten samZamieszczone przez lcddisplay
a z infolini lotu chociazby. ale tez z doswiadczeniaZamieszczone przez lcddisplay
Każdy chce dobrze dla swojego regionu prawda? Nie mówię tutaj o jakichś wielkich cudach, że pojutrze lotnisko zacznie obsługiwać loty za ocean. Nie o to tutaj chodzi. Najważnieszje, żeby lotnisko zaczęło zarabiać na siebie. Zresztą, szczerze mówiąc nie chciałoby mi się pociskać 100 km na Ławicę, jak mam lotnisko pod nosem. Wszystko jest, tylko lotów nie ma. Jest sens trzymać je w hibernacji? Trzeba wreszcie wykorzystać jego potencjacł!
Nie ma sensu, dlatego należy je zamknąć. Sam podatek gruntowy to kilka milionów rocznie, o utrzymaniu reszty i pensjach nie wspominam.
"Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."
lokalny patriotyzm lokalnym patriotyzmem, ale powiedz mi o jakim potencjale mowisz. lotnictwo to biznes jak kazdy inny. jesli na latanie w regionie bylby popyt, to linie juz dawno by ten popyt zaspokoily. popatrz na sytuacje lotniska w bydgoszczy - gdyby nie milionowe doplaty dla ryanaira, to w ogole nie pojawilby sie na tamtym lotnisku. dziekuje za taki biznes, zebym doplacal ze swoich pieniedzy do przewoznikow, ktorzy wywoza najbardziej operatywnych mlodych ludzi z mojego kraju, przez co mnie lupi sie coraz wiekszymi podatkami, zeby zaplacic emeryture moim rodzicom.
Proponuję zamknąć operatywnych młodych ludzi do więzień. Niech się tam duszą, bo narazie w kraju nie ma dla nich zajęcia niestety.Babimost obsługuje loty czarterowe i całkiem nieźle sobie radzi, dlaczego nie miałby obsługiwać zwyczajnych linni lotniczych? Tutaj nie chodzi też o dodpłaty, w ogóle nie chodzi o straty żadne, żeby uruchomić lotnisko za wszelką cenę...Czyli co, należy postawic co 50km międzynarodowy port lotniczy?
ale co chcesz udowodnic? moze powinnismy doplacac kazdemu gastarbeiterowi np. 300 zl zeby odlatywal do irlandii z babimostu zamiast z gdanska? to rynek, tak samo jak z kielbasa - jesli sa na nia chetni to sie ja produkuje i sprzedaje. najwyrazniej linie lotnicze nie widza tego potencjalu w babimoscie (nawet mimo tego, ze moga smialo liczyc na milionowe doplaty), ktory widzisz ty.Zamieszczone przez lcddisplay
Zamieszczone przez lcddisplaytak jak pisze wyzej - nikt nie zabrania liniom latac z babimostu. mamy wolne niebo. poza tym obsluga jednej cessny citation raz na 2 tygodnie to nie to samo co powiedzmy wizzair kilka razy w tygodniu. sam budynek portu nawet sie do tego nie nadaje, a co dopiero inne historie.Babimost obsługuje loty czarterowe i całkiem nieźle sobie radzi, dlaczego nie miałby obsługiwać zwyczajnych linni lotniczych? Tutaj nie chodzi też o dodpłaty, w ogóle nie chodzi o straty żadne, żeby uruchomić lotnisko za wszelką cenę...
To raz, a dwa że aglomeracja zielonogórska jest około 5,6 razy mniejsza od Poznańskiej. Jaki jest sens w budowaniu kolejnego wielkiego międzynarodowego lotniska 100 km obok poprzedniego? Z punktu widzenia takie Rajana czy Wizza to jest kopanie samemu sobie grobu. Dlaczego? Ponieważ takie loty, celujące w UK, irlandie czy inne średniodystansowe połączenia latając powiedzmy do Wrocławia zbierają pasażerów nie tylko z samego wrocka ale także z okolic w dość sporym promieniu. W tym momencie loty do Dublina z zielonej góry i z poznania wzajemnie będą sobie podbierać pasażerów. Innymi słowy jeśli pełny 738 rajana lata teraz z poznania, to po uruchomieniu identycznego 738 ale z babimostu, oba samolotu leciały by w 40% puste.
A budowa portu tylko na połączenia regionalne jest kompletnie nieopłacalna.
Jak nie ma popytu na bydgoskim lotnisku, to czemu samoloty sa zawsze prawie po ostatnie miejsca wypelnione, no chyba ze czegos nie zrozumialem w Twoim poscie??Zamieszczone przez zasieki1
czego nie rozumiesz ze zdania: "gdyby nie milionowe doplaty dla ryanaira, to w ogole nie pojawilby sie na tamtym lotnisku". co to za popyt, ktory wspomagany jest doplatami i ktory nie pozwala lotnisku wyjsc na zero?
A ja myślę, że to 2 różne rzeczy. Na połączenia z EPBY jest popyt zgodnie z tym co napisał Koło (nie było w ZG jak J32 latały puste) i mogłyby pewnie także bez dopłat egzystować, ale że obecnie jest deficyt samolotów, popyt na nowe połączenia szczególnie do UK jest duży i linie mogą sobie przebierać skąd i dokąd latać, to taki cwany Ryan wiedząc że Polakom na tym zależy wymusza jeszcze dodatkowe dopłaty.
zacytuje sie jeszcze raz (wprost uwielbiam to )
co to za popyt (...)ktory nie pozwala lotnisku wyjsc na zero?
Raczej, gdzie ta konkurencja, ktora nie potrafi wyczuc pieniedzy?!
chcesz powiedziec, ze zadna z 30 europejskich tanich linii (oprocz ryra) nie potrafi wyczuc pieniedzy? chcialbym tak nie wyczuwac kasy jak np. Stelios Haji-Ioannou...Zamieszczone przez KOŁO
Tak mi sie wydaje, zobacz jakie jest oblozenie z bydgoskiego lotniska.
wg eu01 - "Na ponad 90 destynacji, jakie FR obsługuje ze Stansted, BZG jest na zaszczytnym trzecim miejscu (według load factor). A konkretne LF (obliczone na forum Hahn-Infos) za lipiec 95%, całe pierwsze półrocze 89% (i też trzecie miejsce)."
To chyba cos znaczy, nawel Kulakowski czy jak mu tam ten z Ryana, to przy otwarciu Liverpoolu nie robili zadnych badan, wiedzieli ze bedzie strzal w 10!!
Nawet tak zapóźnione lotnisko jak Poznań ma znacznie więcej połączeń niż Bydgoszcz. przy całej mojej sympatii do koleżanek i kolegów po fachu z BY nie zgodzę się, że te miasta mają podobny potencjał. Z Bydgoszczy latają wyłącznie loty dotowane, z Poznania nie. Nie widzisz tego, bo nie potrącają Ci z pensji paru złotych co miesiąc dla Ryanaira.
Nawet za czasów kompletnego dyletanctwa wśród zarządu Ławicy nie było konieczności dotowania lotów - przynajmniej nie wszystkich. Jak Bydgoszcz sama z siebie wygeneruje 700.000 paxów rocznie to będzie się można zastanawiać, co dalej. Na razie nie ma nad czym - podobnie zresztą, jak do niedawna w Poznaniu.
"Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."
Zakładki