Strona 3 z 6 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 5 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 60 z 105

Wątek: LOT

  1. #41

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPZG

    Domyślnie


    Polecamy

    Panowie, ale idzie to jakoś do przodu... Osobiście nie leciałem, ale mam kilku znajomych mieszkających za granicą i często latają z Warszawy. Połączenie Dublin - Warszawa - Babimost jak najbardziej pasuje i ceny także nie wygórowane. Czasem tańsze od najtańszych linni Irlandzkich. Myślę, że sens rozwoju IEG jest ogromny! Zapytaj któregokolwiek z lubuszan, czy latałby z Babimostu, gdyby była możliwość lotu na "wyspy".

    Pozdrawiam!

    jesli chodzi o eurolot, to juz odpuscil i zapowiadanego polaczenia via poz nie bedzie (na razie).
    Skąd takie informacje?!
    Ostatnio edytowane przez Staford ; 15-12-2010 o 07:53 Powód: Scalone dwa posty.

  2. #42
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Umówmy się, że granicą opłacalności lotniska jest 700.000 paxów rocznie. W Zielonej tylu nie ma i zapewne nigdy nie będzie.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  3. #43

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lcddisplay
    Panowie, ale idzie to jakoś do przodu...
    raczej sie cofa. zerknij na statystyki na stronach ulc.

    Cytat Zamieszczone przez lcddisplay
    Osobiście nie leciałem, ale mam kilku znajomych mieszkających za granicą i często latają z Warszawy.
    no wlasnie z warszawy, z poznania, z gdanska, z krakowa. zwroc uwage ile sie gledzi nt. budowy lotnisk w kazdym miescie wiekszym niz kozia wolka. i jest to czcze gadanie. bez dofinansowania z ue budowa jest niemozliwa, a urzednicy unijni, na szczescie, kieruja sie w wiekszym stopniu rachunkiem ekonomicznym a nie hura optymizmem.

    Cytat Zamieszczone przez lcddisplay
    Połączenie Dublin - Warszawa - Babimost jak najbardziej pasuje i ceny także nie wygórowane. Czasem tańsze od najtańszych linni Irlandzkich. Myślę, że sens rozwoju IEG jest ogromny!
    to zupelnie karkolomny pomysl. a sens rozwoju babimostu jest, powiedzmy, slaby w dolnych granicach.


    Cytat Zamieszczone przez lcddisplay
    Zapytaj któregokolwiek z lubuszan, czy latałby z Babimostu, gdyby była możliwość lotu na "wyspy".
    zapytaj ktoregokolwiek z lubuszan czy chcialby byc bogaty i szczesliwy. efekt bedzie ten sam


    Cytat Zamieszczone przez lcddisplay
    jesli chodzi o eurolot, to juz odpuscil i zapowiadanego polaczenia via poz nie bedzie (na razie).
    Skąd takie informacje?!
    a z infolini lotu chociazby. ale tez z doswiadczenia

  4. #44

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPZG

    Domyślnie

    Każdy chce dobrze dla swojego regionu prawda? Nie mówię tutaj o jakichś wielkich cudach, że pojutrze lotnisko zacznie obsługiwać loty za ocean. Nie o to tutaj chodzi. Najważnieszje, żeby lotnisko zaczęło zarabiać na siebie. Zresztą, szczerze mówiąc nie chciałoby mi się pociskać 100 km na Ławicę, jak mam lotnisko pod nosem. Wszystko jest, tylko lotów nie ma. Jest sens trzymać je w hibernacji? Trzeba wreszcie wykorzystać jego potencjacł!

  5. #45
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Nie ma sensu, dlatego należy je zamknąć. Sam podatek gruntowy to kilka milionów rocznie, o utrzymaniu reszty i pensjach nie wspominam.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  6. #46

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    lokalny patriotyzm lokalnym patriotyzmem, ale powiedz mi o jakim potencjale mowisz. lotnictwo to biznes jak kazdy inny. jesli na latanie w regionie bylby popyt, to linie juz dawno by ten popyt zaspokoily. popatrz na sytuacje lotniska w bydgoszczy - gdyby nie milionowe doplaty dla ryanaira, to w ogole nie pojawilby sie na tamtym lotnisku. dziekuje za taki biznes, zebym doplacal ze swoich pieniedzy do przewoznikow, ktorzy wywoza najbardziej operatywnych mlodych ludzi z mojego kraju, przez co mnie lupi sie coraz wiekszymi podatkami, zeby zaplacic emeryture moim rodzicom.

  7. #47
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lcddisplay
    Nie mówię tutaj o jakichś wielkich cudach, że pojutrze lotnisko zacznie obsługiwać loty za ocean. Nie o to tutaj chodzi. Najważnieszje, żeby lotnisko zaczęło zarabiać na siebie.
    To w wypadku Babimostu byłoby wielkim cudem.
    Cytat Zamieszczone przez lcddisplay
    Zresztą, szczerze mówiąc nie chciałoby mi się pociskać 100 km na Ławicę, jak mam lotnisko pod nosem.
    Oczywiście, nikomu by się nie chciało. 50km zresztą też nie. Czyli co, należy postawic co 50km międzynarodowy port lotniczy?
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  8. #48

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPZG

    Domyślnie

    Proponuję zamknąć operatywnych młodych ludzi do więzień. Niech się tam duszą, bo narazie w kraju nie ma dla nich zajęcia niestety.
    Czyli co, należy postawic co 50km międzynarodowy port lotniczy?
    Babimost obsługuje loty czarterowe i całkiem nieźle sobie radzi, dlaczego nie miałby obsługiwać zwyczajnych linni lotniczych? Tutaj nie chodzi też o dodpłaty, w ogóle nie chodzi o straty żadne, żeby uruchomić lotnisko za wszelką cenę...

  9. #49

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lcddisplay
    Proponuję zamknąć operatywnych młodych ludzi do więzień. Niech się tam duszą, bo narazie w kraju nie ma dla nich zajęcia niestety.
    ale co chcesz udowodnic? moze powinnismy doplacac kazdemu gastarbeiterowi np. 300 zl zeby odlatywal do irlandii z babimostu zamiast z gdanska? to rynek, tak samo jak z kielbasa - jesli sa na nia chetni to sie ja produkuje i sprzedaje. najwyrazniej linie lotnicze nie widza tego potencjalu w babimoscie (nawet mimo tego, ze moga smialo liczyc na milionowe doplaty), ktory widzisz ty.


    Cytat Zamieszczone przez lcddisplay
    Czyli co, należy postawic co 50km międzynarodowy port lotniczy?
    Babimost obsługuje loty czarterowe i całkiem nieźle sobie radzi, dlaczego nie miałby obsługiwać zwyczajnych linni lotniczych? Tutaj nie chodzi też o dodpłaty, w ogóle nie chodzi o straty żadne, żeby uruchomić lotnisko za wszelką cenę...
    tak jak pisze wyzej - nikt nie zabrania liniom latac z babimostu. mamy wolne niebo. poza tym obsluga jednej cessny citation raz na 2 tygodnie to nie to samo co powiedzmy wizzair kilka razy w tygodniu. sam budynek portu nawet sie do tego nie nadaje, a co dopiero inne historie.

  10. #50

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    To raz, a dwa że aglomeracja zielonogórska jest około 5,6 razy mniejsza od Poznańskiej. Jaki jest sens w budowaniu kolejnego wielkiego międzynarodowego lotniska 100 km obok poprzedniego? Z punktu widzenia takie Rajana czy Wizza to jest kopanie samemu sobie grobu. Dlaczego? Ponieważ takie loty, celujące w UK, irlandie czy inne średniodystansowe połączenia latając powiedzmy do Wrocławia zbierają pasażerów nie tylko z samego wrocka ale także z okolic w dość sporym promieniu. W tym momencie loty do Dublina z zielonej góry i z poznania wzajemnie będą sobie podbierać pasażerów. Innymi słowy jeśli pełny 738 rajana lata teraz z poznania, to po uruchomieniu identycznego 738 ale z babimostu, oba samolotu leciały by w 40% puste.

    A budowa portu tylko na połączenia regionalne jest kompletnie nieopłacalna.

  11. #51
    Awatar KOŁO

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Bydgoszcz/Clonmel

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez zasieki1
    lokalny patriotyzm lokalnym patriotyzmem, ale powiedz mi o jakim potencjale mowisz. lotnictwo to biznes jak kazdy inny. jesli na latanie w regionie bylby popyt, to linie juz dawno by ten popyt zaspokoily. popatrz na sytuacje lotniska w bydgoszczy - gdyby nie milionowe doplaty dla ryanaira, to w ogole nie pojawilby sie na tamtym lotnisku. dziekuje za taki biznes, zebym doplacal ze swoich pieniedzy do przewoznikow, ktorzy wywoza najbardziej operatywnych mlodych ludzi z mojego kraju, przez co mnie lupi sie coraz wiekszymi podatkami, zeby zaplacic emeryture moim rodzicom.
    Jak nie ma popytu na bydgoskim lotnisku, to czemu samoloty sa zawsze prawie po ostatnie miejsca wypelnione, no chyba ze czegos nie zrozumialem w Twoim poscie??

  12. #52

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    czego nie rozumiesz ze zdania: "gdyby nie milionowe doplaty dla ryanaira, to w ogole nie pojawilby sie na tamtym lotnisku". co to za popyt, ktory wspomagany jest doplatami i ktory nie pozwala lotnisku wyjsc na zero?

  13. #53
    Moderator
    Awatar MaciekK84

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Bydgoszcz

    Domyślnie

    A ja myślę, że to 2 różne rzeczy. Na połączenia z EPBY jest popyt zgodnie z tym co napisał Koło (nie było w ZG jak J32 latały puste) i mogłyby pewnie także bez dopłat egzystować, ale że obecnie jest deficyt samolotów, popyt na nowe połączenia szczególnie do UK jest duży i linie mogą sobie przebierać skąd i dokąd latać, to taki cwany Ryan wiedząc że Polakom na tym zależy wymusza jeszcze dodatkowe dopłaty.
    Pozdrawiam!
    Maciek


  14. #54

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    zacytuje sie jeszcze raz (wprost uwielbiam to )

    co to za popyt (...)ktory nie pozwala lotnisku wyjsc na zero?

  15. #55
    Awatar KOŁO

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Bydgoszcz/Clonmel

    Domyślnie

    Raczej, gdzie ta konkurencja, ktora nie potrafi wyczuc pieniedzy?!

  16. #56

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez KOŁO
    Raczej, gdzie ta konkurencja, ktora nie potrafi wyczuc pieniedzy?!
    chcesz powiedziec, ze zadna z 30 europejskich tanich linii (oprocz ryra) nie potrafi wyczuc pieniedzy? chcialbym tak nie wyczuwac kasy jak np. Stelios Haji-Ioannou...

  17. #57
    Awatar KOŁO

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Bydgoszcz/Clonmel

    Domyślnie

    Tak mi sie wydaje, zobacz jakie jest oblozenie z bydgoskiego lotniska.

    wg eu01 - "Na ponad 90 destynacji, jakie FR obsługuje ze Stansted, BZG jest na zaszczytnym trzecim miejscu (według load factor). A konkretne LF (obliczone na forum Hahn-Infos) za lipiec 95%, całe pierwsze półrocze 89% (i też trzecie miejsce)."

    To chyba cos znaczy, nawel Kulakowski czy jak mu tam ten z Ryana, to przy otwarciu Liverpoolu nie robili zadnych badan, wiedzieli ze bedzie strzal w 10!!

  18. #58
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    A ile tych lotów jest tygodniowo?
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  19. #59
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Więc skoro jest tak dobrze to czas najwyższy aby lotnisko czy miasto przestały płacić (jeśli oczywiście robią to nadal i jeśli konstrukcja umowy pozwala na to).



  20. #60
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie


    Polecamy

    Nawet tak zapóźnione lotnisko jak Poznań ma znacznie więcej połączeń niż Bydgoszcz. przy całej mojej sympatii do koleżanek i kolegów po fachu z BY nie zgodzę się, że te miasta mają podobny potencjał. Z Bydgoszczy latają wyłącznie loty dotowane, z Poznania nie. Nie widzisz tego, bo nie potrącają Ci z pensji paru złotych co miesiąc dla Ryanaira.

    Nawet za czasów kompletnego dyletanctwa wśród zarządu Ławicy nie było konieczności dotowania lotów - przynajmniej nie wszystkich. Jak Bydgoszcz sama z siebie wygeneruje 700.000 paxów rocznie to będzie się można zastanawiać, co dalej. Na razie nie ma nad czym - podobnie zresztą, jak do niedawna w Poznaniu.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

Strona 3 z 6 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 5 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •