Strona 1 z 6 1 2 3 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 105

Wątek: LOT

  1. #1

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie LOT


    Polecamy

    zanosi sie na rekord swiata jesli chodzi o wysokosc doplat:

    W Ministerstwie Transportu powstał projekt ustawy o komunalizacji lotnisk wojskowych. To kolejna szansa na to, żeby samorząd województwa lubuskiego za darmo przejął te w Babimoście. Tymczasem LOT chce likwidować prawie połowę lotów do Warszawy.


    Na razie LOT zawiesił piątkowy powrotny kurs z Warszawy. Samolot przestanie latać 30 marca, czyli w dniu, w którym rozpoczyna się sezon letni. Równocześnie przewoźnik nie wyklucza, że mogą iść za tym dalsze cięcia połączeń. - Połączenie wydaje się być trwale deficytowe. W ciągu ubiegłego roku przewieźliśmy tylko 8 tys. pasażerów. Działo się tak mimo promocji cenowych - tłumaczy Leszek Chorzewski, rzecznik prasowy LOT. - W całym lotnictwie nie praktykuje się cofania, np. nikt nie leci z Warszawy przez Kijów do Stanów. To wbrew logice. Być może stąd niewielkie zainteresowanie połączeniami z Babimostu - dodaje. Problem redukcji dotyczy nie tylko lubuskiego portu. Podobne straty przewoźnik odnotowuje także w innych miastach. Zapowiada, że przeprowadzi przegląd połączeń. - Nie wykluczam, że z rozkładu mogą wypaść lub pojawić się kolejne. Babimost nie jest portem szczególnie narażonym. To dotyczy też połączeń zagranicznych - dodaje rzecznik LOT.

    Zmiany w rozkładzie niepokoją urząd marszałkowski. - Połączenie z Warszawy do Babimostu przynosi LOT dwa miliony deficytu rocznie. Przewoźnik chce ograniczyć straty do 500 tys. zł. Zamierza więc do końca miesiąca zlikwidować 11 z 24 dotychczasowych połączeń. Dodatkowo żąda od nas utrzymania dopłat na tym samym poziomie - alarmuje Sebastian Ciemnoczołowski, wicemarszałek województwa. Przypomnijmy, że w tej chwili samorząd dopłaca przewoźnikowi ok. 1,5 mln zł rocznie.
    caly artykul TU

  2. #2
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    No to chyba oznacza rychły koniec agonii Babimostu.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  3. #3
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    W calym lotnictwie nie praktykuje sie cofania ?? To w jaki sposob polacy lataja na wschod ? Do glupiego kijowa warto leciec przez monachium, a co dopiero do hongkongu

  4. #4
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Chorzewski opowiada jakieś dyrdymały w które sam nie wierzy bo nie chce przyznać, że to połączenie nie ma żadnego sensu.
    Jak dawniej z lotnisk regionalnych nie było żadnych połączeń zagranicznych to Lot nie widział problemu, że trzeba się cofać do Warszawy z Poznania.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  5. #5
    krzysiekk
    Goście

    Domyślnie

    babimost sluzyl tylko dla urzedasow do lotow ranych na wawe i powrot wieczorem.
    Wszyscy jezdza berlina na schone lub tegelke 2 godziny jazdy choc raz zmiescilem sie w godzine.Zapotrzebowanie jest ogromne ale na loty do berlina ,bardzo duzo ludzi lata zwiazku z powstaniem duzych koncernow .Ciekawostka jest tutaj ze raz na jakis czas amreykance tu siedza z apache nawet byl wypadek jeden spadl.
    Wracajac do tematu zaslony dymnej jak najbardziej mozliwe lotnisko moze sluzyc jako punkt logistyczny do tarczy blisko ma powstac tu element tarczy albo juz jest budowany

  6. #6
    blix
    Goście

    Domyślnie

    Fajnie by było, miał bym tanio i blisko do domu :-)

    Z BABIMOSTU DO WARSZAWY ZA DARMO

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    To jest zabawne, że naprawdę można polecieć za niecałe 60 PLN do Szwecji albo do UK, a do Zielonej Góry nie...

  8. #8

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin / Wrocław

    Domyślnie

    60 zł? cena nie kończy się na tym ile linia bierze dla siebie.

  9. #9

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    No, Sztokholm za 75 PLN w obie z opłatami to jak na razie rekord... Ale cóż, to Sztokholm...

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    spokojnie. to prima aprilisowy zart.

  11. #11
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Włocławek

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez zasieki1
    spokojnie. to prima aprilisowy zart.
    Żart, że za 60 zł, czy że zamkną?

  12. #12
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Jeśli to żart to jest to robienie klasycznych jaj z pogrzebu ! A jeśli nie to walimy do Babimostu i się przelecimy W końcu nie każdy leciał maleństwem



  13. #13

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    zart z tymi biletami za darmo (bez oplat lotniskowych). samolot jeszcze lata, co prawda skasowano polaczenia poludniowe wiec zostal tylko przylot wieczorem i odlot rano. przeleciec sie mozna - w najtanszej wersji za ok. 110 zl ow. co ciekawe lot zniosl polowe polaczen natomiast zaznaczyl, ze wysokosc doplat nie moze sie zmienic. wynika z tego, ze jest to chyba najbardziej dotowane polaczenie na swiecie. i to juz niestety nie jest prima aprilis...

  14. #14
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Włocławek

    Domyślnie

    To ja sie przelece, bo nigdy nie widzialem lotniska w Babimmoscie

  15. #15

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie ieg - nikt nic nie wie.

    ale burdel z tym polaczeniem. czy ktos cos z tego rozumie?

    za gw:
    Polskie Linie Lotnicze LOT są zaskoczone decyzją marszałka: - Dlaczego zdecydował się dotować prywatną firmę? To my wypożyczamy od niej samoloty i płacimy jej za to - komentuje Wojciech Kądziołka, rzecznik przewoźnika. Zaznacza, że tylko jego firma może wykorzystywać samoloty Jer Air oraz sprzedawać bilety na rejsy do Warszawy.

    W ub. tygodniu Urząd Marszałkowski podpisał umowę z firmą Jet Air na połączenie lotnicze z Babimostu do Warszawy. Przewoźnik, który do tej pory latał w barwach PLL LOT od dziś miał nas wozić na własny rachunek. W zamian marszałek obiecał przeloty dofinansować. Nie wiadomo jednak, ile zgodził się za to zapłacić, ponieważ nie chciał pokazać umowy. Na pytanie "Gazety", ile maksymalnie zapłacimy za latanie, jeśli chętnych nie będzie, marszałek nie odpowiedział. - Nie martwmy się na zapas.

    Tymczasem po naszej publikacji tematem zainteresował się PLL LOT. - Z artykułu "Gazety" wynika, że województwo lubuskie, którego jest pan marszałkiem, zawarło umowę z firmą Jet Air na obsługę połączenia Babimost - Warszawa. Jestem bardzo zdziwiona tymi doniesieniami, ponieważ LOT ma zawarta umowę na sprzedaż i wykonywanie połączeń na tej trasie. W związku z tym nasuwa się pytanie, czego dotyczy ta umowa - pisze w liście do marszałka Karolina Stanisławska, członek Zarządu PLL LOT ds. Handlowych.

    Sprawę tłumaczy Wojciech Kądziołka, rzecznik prasowy LOT. - To my mamy podpisaną umowę z firmą Jet Air i obowiązuje ona do końca listopada. Według niej jednym użytkownikiem samolotów należących do Jet Air jesteśmy my. Zdaniem rzecznika LOT nieprawdą jest, że bilety na połączenia będzie można kupić na stronie internetowej firmy: www.jetair.pl. - Ona nie ma prawa dysponować biletami, które wciąż będą dostępne jedynie w naszym systemie sprzedaży. Będą do kupienia na takich samych zasadach jak dotychczas. To my będziemy jedynym operatorem na tej trasie - wyjaśnia Wojciech Kądziołka. - To dla nas zagadka, dlaczego Urząd Marszałkowski zdecydował się dotować prywatną firmę, od której to my wypożyczamy samoloty i płacimy za to. Jego decyzja jest niezrozumiała - dodaje.

    Krzysztof Wicherek, prezes Jet Air, potwierdza, że ma zawartą zarówno umowę z LOT-em, jak i z marszałkiem. - Nasza umowa z urzędem marszałkowskim jest krystalicznie czysta. Jeśli LOT ma wątpliwości, to jest to jego problem. Dziś przylatujemy do Babimostu na własnych znakach - komentuje. Nie chce wypowiadać się na temat sprzedaży biletów. - Z pewnością wypełnimy zobowiązania wobec LOT i Urzędu Marszałkowskiego - obiecuje.

    Po naszej publikacji Urząd Marszałkowski zgodził się umowę ujawnić. Jak zapewnia rzecznik urzędu Eliza Gniewek - Juszczak będziemy mogli ją dziś przeczytać. Marszałek lakonicznie komentuje podwójną umowę. - To normalna sytuacja do jakiej dochodzi przy zmianie przewoźnika, aby nie załamał się system rezerwacji - usłyszeliśmy.

    Do tej pory samorządy co roku musiały wykładać ok. 1,5 mln zł na bilety dla urzędników, aby połączenie utrzymać. W pierwszym półroczu tego roku połączenie kosztowało 840 tys. zł.

    Według LOT-u samoloty do końca listopada będą tak jak dotychczas latać bezpośrednio do Warszawy. Firma zrezygnowała na razie z pomysłu międzylądowania w Poznaniu. - Chcieliśmy zachęcić pasażerów do podróżowania większymi samolotami. Zakładaliśmy, że niektórym będzie opłacało się przesiąść. Na razie jednak obowiązuje umowa z Jet Air i wariant z większymi samolotami pozostaje w zawieszeniu. Nie wykluczamy, że wrócimy do tego pomysłu, jeśli negocjacje nie zakończą się powodzeniem - tłumaczy Kądziołka.

  16. #16
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Jet Air (nie) ma takie samo prawo do dotacji jak Lot, stosunki własnościowe w tych firmach nie mają nic do rzeczy. Ale korytko wysycha i larum grają.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  17. #17
    Awatar Witek Z

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Paradoks!!! Jest to swoista gra rynkowa. Wolny rynek w walce konkurencyjnej o dotacje samorządowe. Jestem całym sercem za tym. Jeśli samorząd chce płacić publicznymi pieniędzmi jakiejś firmie to ja, stary liberał, wolę, żeby płacił kapitaliście, a nie państwowemu reliktowi. Niech kapitał rośnie w siłę!!! Niech rośnie obrót!!! Niech żyje kapitalizm!!! Nawet na kasie publicznej!!!!
    „Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
    A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"

  18. #18

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    nie wiem czy ta wiadomosc powinna sie znalezc tu (jesli nie prosze moderatora o przeniesienie). na stronie www.jetair.pl mozna kupowac bilety na trasie ieg-waw. co ciekawe - bilety sa drozsze niz te na stronie lotu, mimo, ze dotycza miejsc w tym samym samolocie. i jeszcze jedno spostrzezenie - wyglada na to, ze bedzie mozna kupowac bileta jetaira na trasie do katowic i krakowa z warszawy.

  19. #19
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    hehe i glupie polaczenia do ieg przez poz zniknely
    moze jetair nie wie ze lot sprzedaje ich bilety

  20. #20
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie


    Polecamy

    Czekam na serię ogłoszeń prasowych takich, jakie swego czasu dawała Era GSM: "PLL Lot oświadczają, że są one jedynym prawowitym i namaszczonym przewoźnikiem na trasie Warszawa- Babimost. Pojawiające się w prasie sugestie, jakoby firma Jetair miała prawo przewozić pasażerów na tej trasie są uzurpacją. Uprzejmie prosimy pasażerów, aby w trosce o własne bezpieczeństwo kupowali WYŁĄCZNIE bilety rozpowszechniane przez PLL Lot".



    Kto by pomyślał, że to ten kawałek tortu jest najsmaczniejszy.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

Strona 1 z 6 1 2 3 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •