Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9
  1. #1

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie


    Polecamy

    Wspólne lotnisko

    Babimost ma szansę stać się lotniskiem cargo dla kilku województw

    Ważą się losy lotniska w Babimoście. Być może już po wakacjach zacznie obowiązywać ustawa, zgodnie z którą Agencja Mienia Wojskowego będzie musiała przekazać lotnisko samorządowi województwa lubuskiego. Wtedy powstanie spółka, która obiektem będzie zarządzała. Na razie marszałek lubuski zarezerwował na modernizację lotniska i montaż urządzeń do naprowadzania samolotów 5 mln euro.
    Ale to nie wszystko. Okazuje się, że Babimostem interesują się sąsiednie województwa, szczególnie Wielkopolska i Dolny Śląsk. lotnisk w Poznaniu i Wrocławiu nie można już rozbudowywać, bo w pobliżu znajdują się osiedla mieszkaniowe. Dlatego władze samorządowe województwa dolnośląskiego i wielkopolskiego wpadły na pomysł, by dogadać się z województwem lubuskim o utworzeniu w Babimoście wspólnego lotniska cargo, które służyłoby wszystkim regionom.
    Wicemarszałek województwa lubuskiego Sebastian Ciemnoczołowski powiedział nam: Z przedstawicielem województwa wielkopolskiego uzgodniliśmy, że Babimost stanie się lotniskiem cargo dla całej Polski zachodniej. Obok Poznania i Wrocławia zainteresowany jest też Szczecin. Jeszcze w czerwcu chcemy się spotkać z władzami wspomnianych województw, by podpisać list intencyjny. Babimost, szczególnie po zbudowaniu drogi S3 i autostrady A2, będzie wręcz doskonałym miejscem, buy lądowały tu samoloty transportowe z całego świata.

    źródło: Gazeta Lubuska
    UL980, UL979, UL735, UP31, UT710, UL867, UT708
    ____________________________________________

  2. #2
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Bajarz.

    Obok Poznania i Wrocławia zainteresowany jest też Szczecin
    A jacyś przewoźnicy też są zainteresowani?
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  3. #3
    Awatar Bus127

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Zawsze wydawało mi się, że przesyłanie towarów droga lotniczą polega na szybkości, ale moze w tym wypadku chodzi o coś innego :>
    Pozdrawiam, Piotr



  4. #4
    Awatar eu01

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    UE

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Marq
    po zbudowaniu drogi S3 i autostrady A2
    Drogi i autostrady, nic innego im na myśl nie przychodzi. A przecież do transportu towarów (również od lotniska do celu) tak naprawdę powinny służyć koleje. I jakoś nikt nie zauważył, że Babimost znajduje się w pobliżu Zbąszynka, węzłowej stacji na linii kolejowej E20, czyli głównej magistrali Berlin - Rzepin - Poznań - Warszawa - Terespol - wschodnia granica państwa. A mówi się o ekologii...

  5. #5
    Awatar Witek Z

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Oooo odżywa mój ulubiony temat. Koalicjana rzecz Zbudowania Imperium Lotniczego w Babim Moście przycichła na troszkę jak się okazało, że do opłacalności tego Hubu Międzykontynentalnego trzebaby wszystkich urzędników samorządu wszystkich szczebli wysyłać drogą lotniczą trzy razy w tygodniu do Warszawy. Ale w końcu ludzie światli są na zachodniej rubieży (choć to przecież "ex oriente lux"). Nie mineło wiele tygodni a wymyślili port cargo. Teraz juz tylko pozostaje wynegocjować z Cargoluxem albo FedExem jakieś minimum paczek jakie urzędnicy będą ekspediować w świat codziennie. To będzie wielka szansa dla regionu. Żeby zapełnić takiego MD11 raz na tydzień, urzędnicy będą pracować cała parą - będą zlecać ekspertyzy, projekty, opinie i rozprawy. To wszystko będzie pakowane w estetyczne puzderka i z logo "Produkt regionalny" będzie wysyłane na Alaskę. Wcześniej, paczki te będa przesyłane koleją z Zielonej Góry i Gorzowa do Włoszczowy, gdzie będzie punkt zborny (żeby żadne z wymnienionych miast nie obraziło się). Stamtąd via Małkinia będą te paczki szły do Babiego Mostu, co ogromnie poprawi koniunkturę PKP Cargo.

    Jakiż to świetlany rozwój czeka województwo. Już zabiedzony Dolny Śląsk się garnie, aby wygrzewać się przy tym sukcesie. A Pan Marszałek juz zamówił u włoskich marmurników tablicę na swój pomnik, na którym będzie mógł powtórzyć za Horacym: egzegi monumentum aere perennius.

    PS. Wszystkich mieszkańców województwa lubuskiego informuję, że każde słowo napisane w tym poście wynika tylko i wyłącznie z prawdziwej troski nad rzeczywistym rozwojem, tego - jednego z najgorzej rozwiniętych - terenu. Jako osoba zajmująca się tymi zagadnieniami w Polsce od kilkunastu, a w innych krajach od kilku lat, wiem, że nic tak źle nie wpływa na rozwój regionalny jak mania wielkości władz oraz idiotyczne i nierealne pomysły, które zamiast pchać świat do przodu, koncentrują cały wysiłek na bzdurach
    „Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
    A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"

  6. #6
    Awatar eu01

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    UE

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Witek Z
    mania wielkości władz oraz idiotyczne i nierealne pomysły
    Co prawda, to prawda. Warto tez dodac, ze lotnisko cargo na dużą skalę powstaje w odległym tylko o 110 km Cottbus-Drewitz (EDCD), tuż za zachodnią granicą. W Unii ta granica ma znaczenie raczej symboliczne, więc konkurencji z pewnością nie zabraknie. Może by tak zrobić raczej jakieś pola golfowe w Babimoście?

  7. #7
    Awatar Cudaczek

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EPZG

    Domyślnie

    Oczywiscie nie pozostalo mi nic innego jak zgodzic sie z calkowitym brakiem sensu otwierania tu portu Cargo. Trzeba by bylo wlozyc w to gigantyczne pieniadze kiedy za zaledwie 5 - 6 milionow mamy w pelni wyposazony port pasazerski mogacy obslugiwac dowolne linie lotnicze. No i trzeba tu wspomniec o najbardziej nieudolnym zarzadzaniu portem w Polsce.

  8. #8

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPZG

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Cudaczek
    Oczywiscie nie pozostalo mi nic innego jak zgodzic sie z calkowitym brakiem sensu otwierania tu portu Cargo. Trzeba by bylo wlozyc w to gigantyczne pieniadze kiedy za zaledwie 5 - 6 milionow mamy w pelni wyposazony port pasazerski mogacy obslugiwac dowolne linie lotnicze.
    Zgadzam się z przedmówcą. Bardzo dużo ludzi wyemigrowało z województwa lubuskiego. Każdy wybrał by lot z Babimostu zamiast jechać ponad 100km na Ławicę. Poza tym, lotnisko w Babimoście jest położone w pięknym miejscu. W koło las, cisza i spokój. Pozdrawiam!

  9. #9

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    EPZG

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez lcddisplay Zobacz posta
    Zgadzam się z przedmówcą. Bardzo dużo ludzi wyemigrowało z województwa lubuskiego. Każdy wybrał by lot z Babimostu zamiast jechać ponad 100km na Ławicę. Poza tym, lotnisko w Babimoście jest położone w pięknym miejscu. W koło las, cisza i spokój. Pozdrawiam!
    Masz rację. Ale póki co nie ma ani lotów cargo, ani pasażerskich.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •