Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8
  1. #1

    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie Zielona Góra


    Polecamy

    Babimost przespał najlepszy okres

    2008-05-28, Porty Lotnicze

    Na uruchomienie tanich połączeń z lotniska Babimost, koło Zielonej Góry są coraz mniejsze szanse. O wiele wygodniej udać się na lotnisko do Berlina, Wrocławia czy Poznania. Jedyną linią, która mogłaby uruchomić stąd połączenia jest Norwegian.


    W tej chwili z Babimostu jest tylko jedno połączenie dziennie. Samolot firmy Jet Air lata do Warszawy od poniedziałku do piątku. Połączenia nie są ujęte na siatce LOT-u. Dopłaca do nich Urząd Marszałkowski.

    Dwa lata temu uruchomieniem połączeń z Babimostu były zainteresowane linie Ryanair. Przewoźnik, który rozruszał już lotniska w Łodzi oraz Wrocławiu, deklarował, że jest gotów uruchomić z Zielonej Góry połączenia do Dublina. Tania linia stawiała jednak konkretne warunki: ILS (nowoczesny sprzęt radionawigacyjny) i przebudowa lotniska. Do tej pory jednak nie udało się nic w tej sprawie zrobić, ponieważ władze regionu stawiają na rozwój połączeń cargo.

    Zdaniem ekspertów Babimostem mogłaby zainteresować się jedynie linia Norwegian. Już w tej chwili ma 20 międzynarodowych tras w Polsce. Duże oparcie ma w Norwegach, którzy latają nawet dziewięć razy w roku, o wiele częściej Polacy.

    Na podstawie Gazety Wyborczej


  2. #2
    Awatar Airliner

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Poland.

    Domyślnie Re: Zielona Góra

    Cytat Zamieszczone przez airfan
    Zdaniem ekspertów Babimostem mogłaby zainteresować się jedynie linia Norwegian. Już w tej chwili ma 20 międzynarodowych tras w Polsce. Duże oparcie ma w Norwegach, którzy latają nawet dziewięć razy w roku, o wiele częściej Polacy.

    Na podstawie Gazety Wyborczej
    Skąd taki pomysł

    Norwegian szybciej pojawi sie w Poznaniu czy Lodzi niz w Babimoscie.
    Pozdrawiam, Airliner

  3. #3
    wrc
    wrc jest nieaktywny
    Awatar wrc

    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    EPZG & EDDS

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Airliner
    Norwegian szybciej pojawi sie w Poznaniu czy Lodzi niz w Babimoscie.
    dokladnie tak, lotnisko jest ulokowane tak ze nie za bardzo bedzie kim samoloty zapelnic (jestesmy jednym z najmniej zaludnionych regionow PL), a do tego w bliskiej okolicy jest Poznan i Berlin, w tej chwili wladze wojewodztwa chca promowac lotnisko na centrum cargo, ale to chyba tez nie bedzie dzialac, bo dla kogos musza byc przeciez te przesylki

    pozdr

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie Re: Zielona Góra

    Cytat Zamieszczone przez Airliner
    Cytat Zamieszczone przez airfan
    Zdaniem ekspertów Babimostem mogłaby zainteresować się jedynie linia Norwegian. Już w tej chwili ma 20 międzynarodowych tras w Polsce. Duże oparcie ma w Norwegach, którzy latają nawet dziewięć razy w roku, o wiele częściej Polacy.

    Na podstawie Gazety Wyborczej
    Skąd taki pomysł

    Norwegian szybciej pojawi sie w Poznaniu czy Lodzi niz w Babimoscie.
    jacy eksperci taka ekspertyza

  5. #5
    Awatar Cudaczek

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EPZG

    Domyślnie

    W tej chwili najwazniejsza dla lotniska jest komunalizacja. Moze wtedy w koncu region zainwestowal by w ILS i drogi kolowania. W koncu tego potrzebuja tanie linie zeby mogly wykonywac polaczenia zagraniczne. A sa to w porownaniu z budową nowego lotniska grosze.

  6. #6
    Administrator Senior Screener
    Awatar Witek

    Dołączył
    Nov 2006
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Cudaczek
    W tej chwili najwazniejsza dla lotniska jest komunalizacja. Moze wtedy w koncu region zainwestowal by w ILS i drogi kolowania. W koncu tego potrzebuja tanie linie zeby mogly wykonywac polaczenia zagraniczne. A sa to w porownaniu z budową nowego lotniska grosze.
    Drogi kołowanie?
    ILS to się zgodzę, ale z drogami kołowanie to przesadziłeś!
    Jeśli zrobić by tylko ILSa to śmiało jakieś LCC mogą lądować. W obecnym terminalu można obsłużyć jeden samolot LCC na 2h. Więcej się nie da przez tylko dwa stanowiska odpraw i małą halę odlotów. Śmiem też wątpić czy na płycie przed terminalem zmieszczą się dwa samoloty kodu C (B737/A320) tak aby mogły swobodnie wykołować.
    Reg Hunter - profil FB / profil YT

  7. #7
    Awatar Cudaczek

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EPZG

    Domyślnie

    Ja sie z Toba zgodze jednakze z tego co wiem przewoznicy np. Ryanair stawial taki warunek tzn. poszerzenie jednej z drog kolowania. A system ILS to jak wiadomo podstawa w lotach zagranicznych.

  8. #8
    Awatar tomekk55

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPZG

    Domyślnie


    Polecamy

    Rzeczywiście lokalizacja lotniska, a raczej PORTU LOTNICZEGO :P jest nieco niefortunna, ponieważ tak jak tu wyżej napisano Poznań, Wrocław i nowe lotnisko w Berlinie stanowią i będą stanowić ogromną konkurencję dla EPZG, pewnie przez najbliższe parę lat będzie hamować to rozwój Portu lotniczego Zielona Góra. Lecz z czasem, wraz z wzrostem ruchu lotniczego, większą potrzebą mieszkańców woj. Lubuskiego na latanie, myślę że Babimost (choć lotnisko dokładnie znajduje się w Nowym Kramsku) dostanie druga szansę, której mam nadzieję nie prześpi.
    Pozdrawiam, Tomek

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •