Strona 1 z 4 1 2 3 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 69
  1. #1
    Awatar Cudaczek

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EPZG

    Domyślnie Druga szansa dla Babimostu


    Polecamy

    Jesienią lotnisko w Babimoście przejmie marszałek lubuski. Co się zmieni? - Mnóstwo. Będą inwestycje, otwierają się nowe perspektywy, np. związane z piłkarskimi mistrzostwami Euro 2012 - odpowiadają władze regionu

    Ustawą o komunalizacji lotnisk powojskowych, m.in. Babimostu, którą przegłosował Sejm, teraz zajmą się senatorowie. Wygląda to na formalność. Na czerwcowe posiedzenie zgłoszono zaledwie kilka, głównie redakcyjnych poprawek.

    Lotnisko w Babimoście może więc już we wrześniu stać się własnością marszałka lubuskiego. Tyle potrwają procedury przekazania lotniska przez Agencję Mienia Wojskowego. - Wszystko wskazuje na to, że pech przestał nas prześladować. I już nie będzie żadnych przeszkód, by lotnisko było nasze - mówi wicemarszałek lubuski Sebastian Ciemnoczołowski. Województwo było bliskie przejęcia portu w Babimoście już rok temu. Na przeszkodzie stanęły wcześniejsze wybory do Sejmu.

    Zbiornik na paliwo to dochodowy interes

    Marszałek zamierza powołać spółkę lotniczą. Udziały wykupią - planuje marszałek - inwestorzy prywatni i samorządy, np. powiat zielonogórski, miasto Babimost, Nowa Sól, Zielona Góra. - Najważniejsze to przekonać inwestorów, że warto wejść w ten biznes - twierdzi Bogdan Mucha, wicedyrektor departamentu gospodarki i infrastruktury w Urzędzie Marszałkowskim. - A będzie warto, gdy zobaczą inwestycje na lotnisku.

    Do 2012 r. marszałek, Polska Agencja Żeglugi Powietrznej i Porty Lotnicze zamierzają zainwestować w Babimost blisko 41 mln zł. Powstał już harmonogram inwestycji - od największych, jak rozbudowa terminali, po zakupy schodów i maszyn do malowania pasów startowych.

    Pierwsze efekty zmian w Babimoście biznes lotniczy ma już zobaczyć w końcu tego roku. Na lotnisku ma powstać nowy zbiornik na paliwo na 30 tys. litrów (dziś są dwa zbiorniki na 7,5 tys. i 18. tys. litrów). - Mało kto wie, że to dochodowy interes. Do Babimostu przylatują tankować awionetki z Niemiec, skoro im się opłaca lecieć 100 km, to czas był pomyśleć o większym zbiorniku - mówi Mucha.

    Do końca grudnia w porcie powinien już być wyremontowany budynek odpraw towarowych Cargo, garaż na sprzęt handlingowy (podstawy pod koła, ogrzewacze, końcówki do tankowania). Marszałek liczy, że uda się przyspieszyć zainstalowanie na lotnisku systemu nawigacji DVOR DME. System z anteną radionawigacyjną wartą ok. 3,5 mln zł, według planów powinien pojawić się w porcie w Babimoście wiosną 2009 r. Jest możliwe, że zacznie działać kilka miesięcy wcześniej. Inne, równie istotne urządzenie nawigacyjne - ILS (5 mln zł) - powinniśmy zobaczyć na lotnisku w 2011 r.

    W ciągu dwóch-trzech lat prawie 400 ha terenu lotniska powinno wreszcie być ogrodzone płotem; zostanie rozbudowany terminal odpraw pasażerskich (na podobieństwo terminalu w Łodzi), oświetlone drogi do kołowania. Wokół terminalu mają być większe parkingi. Dziś udział babimojskiego portu w krajowym rynku lotniczym to według ostatnich wyliczeń Urzędu Lotnictwa Cywilnego zaledwie 0,04 proc. Według ULC z połączeń lotniczych Warszawa-Babimost w 2007 r. skorzystało ok. 6,7 tys. osób. Ze statystyk wynika, że "wykonano 714 operacji lotniczych". Roczna przepustowość portu w Babimoście to 150 tys. osób rocznie. Ruch nigdy nie przekroczył 10 tys. osób.

    Czy Babimost wyjdzie z dołka?

    - Wierzę, że tak. Ale dobrych perspektyw nie można opierać tylko na ruchu pasażerskim. To jest po prostu w wypadku Babimostu nierealne. Świetnie będzie, jak pojawi się jeden przewoźnik tanich linii. Natomiast lotnisko rozwinie się i może przynosić zyski, o ile rozwinie się transport powietrzny - komentuje wicemarszałek Ciemnoczołowski.

    Port w Babimoście zauważyli wysłannicy UEFA, sprawdzający komunikację wokół Poznania, gdzie zagrają piłkarze podczas Euro 2012. - To potencjalnie dobre lotnisko rezerwowe - napisali po inspekcji z urzędnikami ministra infrastruktury. Lotnisko rezerwowe pełni zwykle rolę parkingu dla samolotów, które dowiozły na mecz kibiców. Sprawa, czy Babimost takim będzie, nie jest przesądzona. Władze Poznania widzą jako rezerwowe lotnisko w Krzesinach, gdzie latają myśliwce F-16. Babimost ma jedną przewagę - twarda płyta przyjmie niemal każdego boeinga. Poznańskie Krzesiny już nie. - Chcemy wygrać z Poznaniem i nie jest to niemożliwe - mówi Ciemnoczołowski.

    Źródło: Gazeta Wyborcza Zielona Góra 2008-06-20

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPZG

    Domyślnie

    Mówiłem, że VOR/DME trzeba najpierw postawić... No i gitara. Może coś się ruszy wreszcie. Tak czy inaczej pierwszą komercyjną linią na nowym EPZG będzie Ryanair i wszyscy to chyba wiemy. Ach... Ciekaw jestem, ogromnie ciekaw co z tego wyniknie.

  3. #3
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Póki to tylko marzenia to niech będzie, gorzej jeśli jakis dziwak zacznie nasze pieniądze w to pakowac



  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPZG

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Quantas
    Póki to tylko marzenia to niech będzie, gorzej jeśli jakis dziwak zacznie nasze pieniądze w to pakowac
    Nasze pieniądze, których i tak nigdy nie zobaczymy.

  5. #5
    Awatar Cudaczek

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EPZG

    Domyślnie

    Jednak trzeba byc dobrej mysli. Za to 41mln (zakladajac ze wszystko zostanie wydane na rozbudowe lotniska) mozna duzo zdzialac. Jak wszystko dobrze pojdzie to za 4 lata spotkamy sie na pokladzie samolotu (np. Ryanaira) lecacego (np. do Dublina)

  6. #6
    Awatar Arthur1975

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Belfast

    Domyślnie

    Mi by pasowalo. Taki Dublin. Potem tylko hop do Szczecina.

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPZG

    Domyślnie

    Będzie dobrze! Jeśli na prawdę Babimost zostanie wykorzystany jako lotnisko parkingowe na Euro 2012 to będzie co podziwiać! W artykule nie kłamią - płyta startowa została zbudowana z myślą o największych i najcięższych samolotach!

  8. #8
    Awatar Arthur1975

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Belfast

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lcddisplay
    Będzie dobrze! Jeśli na prawdę Babimost zostanie wykorzystany jako lotnisko parkingowe na Euro 2012 to będzie co podziwiać! W artykule nie kłamią - płyta startowa została zbudowana z myślą o największych i najcięższych samolotach!
    Ja tam trzymam kciuki. Ryan by mial pewnie oblozenie.
    Czesto laduje w Berlinie. Widac troche autek z zielonogorska rejestracja.

  9. #9

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPZG

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Arthur1975
    Cytat Zamieszczone przez lcddisplay
    Będzie dobrze! Jeśli na prawdę Babimost zostanie wykorzystany jako lotnisko parkingowe na Euro 2012 to będzie co podziwiać! W artykule nie kłamią - płyta startowa została zbudowana z myślą o największych i najcięższych samolotach!
    Ja tam trzymam kciuki. Ryan by mial pewnie oblozenie.
    Czesto laduje w Berlinie. Widac troche autek z zielonogorska rejestracja.
    Dokładnie tak, lubuszanie korzystają wyłącznie z lotniska w Poznaniu i Berlinie. Nie jeden zatem chciałby, aby lotnisko, które jest pod nosem jednak było użyteczne. Ja również trzymam kciuki.

    Pozdrawiam!

  10. #10
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lcddisplay
    W artykule nie kłamią - płyta startowa została zbudowana z myślą o największych i najcięższych samolotach!
    Tylko kiedy to było?
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  11. #11

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPZG

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Atco
    Cytat Zamieszczone przez lcddisplay
    W artykule nie kłamią - płyta startowa została zbudowana z myślą o największych i najcięższych samolotach!
    Tylko kiedy to było?
    Wtedy kiedy już istniał B747 i C5A / C5B Galaxy.

  12. #12
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    A kiedy był ostatni remont albo chociaż pomiar wytrzymałości? Panowie, zejdźcie na ziemię.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  13. #13

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPZG

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Atco
    A kiedy był ostatni remont albo chociaż pomiar wytrzymałości? Panowie, zejdźcie na ziemię.
    Modernizacja była w 1989 r. Od tego czasu płyta to właściwie nówka, użytkują ją tylko lekkie samoloty.

  14. #14
    Administrator Senior Screener
    Awatar Witek

    Dołączył
    Nov 2006
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lcddisplay
    Cytat Zamieszczone przez Atco
    A kiedy był ostatni remont albo chociaż pomiar wytrzymałości? Panowie, zejdźcie na ziemię.
    Modernizacja była w 1989 r. Od tego czasu płyta to właściwie nówka, użytkują ją tylko lekkie samoloty.
    Tu nie chodzi o zużycie pod kątem ilości operacji. Bardziej mordercza jest pogoda i czas.
    Reg Hunter - profil FB / profil YT

  15. #15

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPZG

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Witek
    Cytat Zamieszczone przez lcddisplay
    Cytat Zamieszczone przez Atco
    A kiedy był ostatni remont albo chociaż pomiar wytrzymałości? Panowie, zejdźcie na ziemię.
    Modernizacja była w 1989 r. Od tego czasu płyta to właściwie nówka, użytkują ją tylko lekkie samoloty.
    Tu nie chodzi o zużycie pod kątem ilości operacji. Bardziej mordercza jest pogoda.
    Tak, zgadzam się. To też ma istotny wpływ na amortyzację płyty. Jednak nie ma u nas nagłych zmian pogodowych, mróz - a za chwilę upał, więc raczej nie jest tak źle.

  16. #16
    wrc
    wrc jest nieaktywny
    Awatar wrc

    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    EPZG & EDDS

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lcddisplay
    Tak, zgadzam się. To też ma istotny wpływ na amortyzację płyty. Jednak nie ma u nas nagłych zmian pogodowych, mróz - a za chwilę upał, więc raczej nie jest tak źle.
    jezeli plyta byla zadbana i konserwowana to powinno byc ok, ale czy byla

    pozdr

  17. #17

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPZG

    Domyślnie

    Na pewno była.

  18. #18
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Kiedy?
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  19. #19

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPZG

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Atco
    Kiedy?
    Nie wiem. Ale lotnisko wydaje się być zadbane.

  20. #20
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie


    Polecamy

    "Na pewno" to nie znaczy "tak mi się wydaje".
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

Strona 1 z 4 1 2 3 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •