Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5
  1. #1

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie Rejestracje US Air Force


    Polecamy

    Witam
    Jak dajecie sobie radę z rejestracjami samolotów USAF? Samolot, któremu zrobiłem zdjęcie posiada na kadłubie znaki 30498, nie jest to cała rejestracja.
    http://www.airliners.net/open.file/0862374/L/
    Tutaj jest zdjęcie tego samego beecha ale o innym regu.
    Można powiedzieć że różni sie tylko końcówka 98 a 95 a jednak są jeszcze dwie liczby na początku, które nie wiadomo skąd się biorą. Szukałem szukałem i znaleźć nie mogę.

  2. #2
    Awatar Pawel.Guraj

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Napewno ktoś wyjaśni skąd się bierze pierwsza cyfra.

    Ja technicznie przy dodawniu zdjęć po prostu wpisuję widoczną część numeru
    z "*" i patrzę czy to co się znalazło to to co ja mam na zdjęciu

    pzdr,
    Paweł.

  3. #3
    Awatar tomekkf18

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Heh. Ja robie tak samo, bo nie mam zielonego pojęcia skąd się bierze pierwszy człon regu :/
    Tomek Szymański



  4. #4
    Awatar pb299

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    z prawej strony

    Domyślnie

    Znaki amerykańskich wojskowych statków powietrznych składają się z końcówki roku finansowego, w którym dany sprzęt był zamówiony, i kolejnego numeru. Niejedna książka o tym powstała, nie czas tu i miejsce na tłumaczenie poszczególnych zawiłości.
    Kiedyś miałem nieco o tym napisane, ale czy ktoś to będzie czytał...?
    Generalnie, najczęściej numer namalowany na płatowcu nie zawiera pierwszej cyfry roku - ale to już dostateczne przybliżenie, mając internet wszystko się znajdzie, czy to w bazie Scramble, czy np. tu: http://home.att.net/~jbaugher/usafserials.html
    Zdarzają się ciekawostki, na przykład numery ostatnich C-17A zawierają nr fabryczny płatowca - 01-0188 to P-88 itp.

    /p.

  5. #5
    Awatar Estraven

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie


    Polecamy

    Można skorzystać też ze strony http://www.aerofiles.com/aircraft.html gdzie znajduje się wykaz, chyba naprawdę bliski kompletności, maszyn wyprodukowanych w latach 1903-2003, uporządkowany według producentów i typów - z rejestracjami przypisanymi konkretnym seriom produkcyjnym i/lub pojednyczym egzemplarzom. Może nie jest super przejrzysty, ale jak dotąd zawsze znajdowałem tam to, czego szukałem.

    No i można szukać na samych maszynach, gdy ma się okazje, gdyż obecnie pełny numer malowany bywa "małym druczkiem" gdzieś w okolicach dziobu, jak na przykład tutaj 96-0006 albo tutaj 79-0450
    _____________________________________
    Pingwiny nie mogą latać, bo nie mają śmigieł

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •