Pokaż wyniki od 1 do 12 z 12
Like Tree27Likes
  • 8 Post By schwefel
  • 3 Post By schwefel
  • 2 Post By schwefel
  • 4 Post By schwefel
  • 5 Post By schwefel
  • 5 Post By schwefel

Wątek: Poltava - Museum Long Range Strategic Aviation

  1. #1
    Senior Screener
    Awatar schwefel

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie Poltava - Museum Long Range Strategic Aviation


    Polecamy

    Małe ale ciekawe muzeum, oczywiście jak ktoś lubi duże samoloty. Mają pełną kolekcję bombowców jak Tu-160, Tu-95MS, Tu-22KD, Tu-22M3, Tu-16K, a oprócz tego An-2, Mi-8, Mi-2, Tu-134UBL, Su-15UM, MiG-23, MiG-21, Su-15UM.

    Jak w większości ukraińskich muzeów, na widok lustrzanki zaświecają im się $$$ i do biletu za 50 hrywien (~8zł) trzeba dorzucić 200 hrywien (~32zł) za "foto". Wejście do Tu-160 to dodatkowe 50 hrywien ale warto, bo nie wyrzucają po 30 sekundach tylko po zasiądnięciu w fotelu pilota, ex-pilot Tu-22 po kolei opowiada do czego służą poszczególne dźwigienki i przełączniki. Wejście do Tu-95 płatne 50 hrywien.

    myszygon, bjbax, Scorpio86 and 5 others like this.

  2. #2
    Senior Screener
    Awatar schwefel

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Airliner, Drzemi and myszygon like this.

  3. #3
    Senior Screener
    Awatar schwefel

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Tu-95MS "Misiek"
    Drzemi and myszygon like this.

  4. #4
    Senior Screener
    Awatar schwefel

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Kokpit Tu-95MS. Jako ciekawostkę dodam, że ta drewniana podłoga to w rzeczywistości katapulta, która po pociągnięciu czerwonej dźwigni w okolicy fotela zamieniała się w ruchomy chodnik wyrzucając załogę przez właz w okolicy przedniego podwozia.


    Tu-16K

  5. #5
    Senior Screener
    Awatar schwefel

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Kokpit Tu-160, jedyny do jakiego ot tak można sobie wejść.

    alibaba, frik, Drzemi and 2 others like this.

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez schwefel Zobacz posta
    Tu-95MS "Misiek"
    Hmm, ciekaw że miał (ma) dzielone rury wydechowe.

    PS. Czyżby silnik widlasty?

  7. #7
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie

    Znaczy sugerujesz agro-tuning?...
    For every solution there is a problem.

  8. #8
    Senior Screener
    Awatar schwefel

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Czterosilnik Zobacz posta
    Hmm, ciekaw że miał (ma) dzielone rury wydechowe.

    PS. Czyżby silnik widlasty?
    Z silnikiem tłokowym ten misiek nie oderwałby się od ziemi

    To najmocniejszy turbośmigłowy silnik świata, więc swoje musi spalić.

  9. #9

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez alien Zobacz posta
    Znaczy sugerujesz agro-tuning?...
    Jak się dobrze przyjrzeć: jest ławeczka (i to tak ustawiona, że zabezpiecza zadaszenie przez odsunięciem przez wiatr/deszcz); jest zieleń wokół; jest utwardzony chodnik, żeby mwzwm nie pobrudzili sobie butów. Czyli - może i tak.

    Cytat Zamieszczone przez schwefel Zobacz posta
    Z silnikiem tłokowym ten misiek nie oderwałby się od ziemi

    To najmocniejszy turbośmigłowy silnik świata, więc swoje musi spalić.
    Tak przemknęło przez wyobraźnię: A gdyby w każdej gondoli były dwa mniejsze silniki (jak, nie przymierzając, turboodrzutowe w B-52; albo jak turbowałowe w wielu helikopterach, oczywiście tam na ogół bez gondoli, nie licząc Mi-12), które przekazywałyby napęd do wału śmigła? Albo nawet każdy do wału jednego śmigła, skoro są przeciwbieżne?

    Swoją drogą, w jakimś filmie dokumentalnym cytowano pilotów Vulcanów, że do wykrycia Tu-95 nie trzeba było patrzeć na radary (do dokładnego namierzenia to już oczywiście tak), wystarczyło bezpośrednio słuchać (i to właśnie z wnętrza innego samolotu nawet).

  10. #10
    Senior Screener
    Awatar schwefel

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Czterosilnik Zobacz posta
    Tak przemknęło przez wyobraźnię: A gdyby w każdej gondoli były dwa mniejsze silniki
    Były koncepcje w tym kierunku - silnik TW-2F (2 silniki TW-2) ale przekładnia nie wytrzymywała i finalnie łatwiej było zwiększyć moc jednego silnika TW-12 (Kuzniecow NK-12). Warto poczytać o silnikach Jumo 012 i 022, bo bez wkładu inżynierów pracujących dla Hitlera ani Amerykanie nie polecieli by w kosmos (a na pewno nie tak szybko) ani Rosjanie nie skonstruowali by silnika zdolnego napędzać Tu-95, An-22, Tu-114, Tu-142.

  11. #11
    Awatar tango fox

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    obok EPBC

    Domyślnie

    Heinkel He177 miał 4 silniki w dwóch gondolach - w powietrzu wyglądał jak dwusilnikowy
    lataj synku nisko i powoli... jak mówiła mama do młodego pilota

  12. #12
    Senior Screener
    Awatar schwefel

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie


    Polecamy

    Tu-22 KD Blinder


    Tu-22 M3 Backfire-C


    Tu-160 Blackjack


    Su-15 UM


    MiG-27


    MiG-23


    MiG-23UB


    MiG-21


    Mi-8PPA
    Drzemi, myszygon, mirage and 2 others like this.

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •