Pokaż wyniki od 1 do 4 z 4
Like Tree10Likes
  • 4 Post By schwefel
  • 3 Post By schwefel
  • 3 Post By schwefel

Wątek: Castle Air Museum | California, USA

  1. #1
    Senior Screener
    Awatar schwefel

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie Castle Air Museum | California, USA


    Polecamy

    Muzeum ma w swoich zbiorach dużo perełek z końca II WŚ i czasów zimnej wojny. Więcej bombowców widziałem chyba tylko w Pima Air Museum w Arizonie ale to dużo większe muzeum. Tu teren jest spory ale szczelnie wypełniony eksponatami. Cena biletu to 20$. Wejście do VC-9 to dodatkowe 10$, moim zdaniem nie warto.

    Jeden z dwóch (lub trzech, różnie źródła podają) zachowanych egzemplarzy Lockheeda EC-121 Warning Star, czyli Constellation z radarem wczesnego ostrzegania.


    Avro Vulcan


    B-45 Tornado


    B-24 Liberator



    B-17 Flying Fortress


    KC-97 Stratofreighter


    VC-9


    AT-16 Harvard


    T-51
    Tom_EPKK, Drzemi, myszygon and 1 others like this.

  2. #2
    Awatar Airliner

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Poland.

    Domyślnie

    To całkiem przyjemne muzeum, byłem w nim w 2014 roku.
    A gdzie jest BlackBird?
    Pozdrawiam, Airliner

  3. #3
    Senior Screener
    Awatar schwefel

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Blackbird naturalnie jest na swoim miejscu przy parkingu



    WB-50D Superfortress


    B-29 Superfortress


    B-18B Bolo


    Lockheed 18-56 Lodestar w malowaniu Południowej Afryki


    B-25J Mitchell


    B-23 Dragon


    TF-35 Draken


    C-47-DL Skytrain


    BT-13A Valiant
    Airliner, myszygon and Drzemi like this.

  4. #4
    Senior Screener
    Awatar schwefel

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie


    Polecamy

    Convair B-58 Hustler - w 1963 roku ustanowił rekord latając z Tokio do Londynu (odległość 12 920km) w 8 godzin, 35 minut. Średnia prędkość podczas lotu wynosiła 1509km/h. Do pokonania tej odległości potrzebnych było 5 tankowań w locie. Łącznie ustanowił 19 rekordów prędkości i wysokości m.in. przelatując w 1961 roku z Nowego Jorku do Paryża w 3 godziny i 19 minut, czyli szybciej od Concorde'a.


    Vought RF-8G Crusader - unikalne rozwiązanie płata o zmiennym kącie zaklinowania. Dla polepszenia własności lotnych przy niskich prędkościach płat, obracający się na sworzniu, mógł zostać uniesiony siłownikiem hydraulicznym w przedniej jego części, zmieniając kąt zaklinowania o 7°. Dla zwiększenia bezpieczeństwa zastosowano dodatkowy system pneumatyczny zastępujący hydrauliczny w przypadku jego awarii. Podniesienie płata i zwiększenie kąta natarcia prowadziło do zmniejszenia prędkości samolotu podczas startu i lądowania (działając dodatkowo jak hamulec aerodynamiczny) oraz polepszało widoczność do przodu z kabiny pilota. Uniknięto też stosowania długiej goleni podwozia przedniego, będącego jedną z wad poprzedniego projektu Voughta, F7U.


    North American F-100C Super Sabre


    Lockheed F-104D Starfighter


    Convair F-106A Delta Dart



    McDonnell F-4E Phantom II


    Lockheed T-33A Shooting Star


    Lockheed F-80B Shooting Star


    Lockheed F-94A Starfire


    Northrop F-89J Scorpion


    North American F-86H Sabre


    Republic F-84F Thunderstreak


    Beech C-45G Expeditor


    De Havilland Canada U-6A Beaver


    General Dynamics F-16A Block 15 ADF


    Douglas C-47-DL Skytrain


    Fairchild C-123K Provider


    Curtiss C-46 Commando


    Convair RB-36H Peacemaker


    Boeing B-47E Stratojet


    Boeing B-52D Stratofortress
    frik, dak04 and myszygon like this.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •