Zgaduje że pomiar światła centralnie ważony z korektą na plus. Podobne zdjęcia robi się w warszawie na wirażowej. Po prostu słońce nie powinno być centralnie za samolotem tylko musi "ślizgać się" po kadłubie.
http://www.airliners.net/photo/Jet-A...75R/1402565/L/ a takie?
Chodzi mi o to jak zrobić żeby samoloty były względnie dobrze oświetlone a nie czarna plamka zamiast samolotu.
Takie gwiazdki w SIGMACH są ciekawe jakiś czas potem zaczynają przeszkadzać (piszę jako były właściciel SIGMY).
Canon EOS 30D + Canon EF 100-400mm f/4,5-5,6 L IS USM + Canon EF 24-105 f/4 L IS USM
A ja mam pytanie jak zrobić takie nocne zdjęcia:
http://www.skrzydla.org/showphoto.php?photo_id=3061
http://www.skrzydla.org/showphoto.php?photo_id=3062
http://www.skrzydla.org/showphoto.php?photo_id=6274
A jak sytuacja przedstawia się na zdjęciach dynamicznych, bo powyższe zdjęcia to statyka a gdy samolot kołuje to czy zdjęcie się rozmaże?
Mając statyw i stabilny obiekt - dowolne pasujące Av, niskie ISO (choćby i 100), przysłona taka żeby było ostro.Zamieszczone przez michał s
Moje lotnicze: http://danielrychcik.com/
Moje różne: http://photosite.pl/
Nowe! http://airshow-reviews.com/
nie powiem przydaje się, a w ostateczności, przed robieniem zdjęć używać samowyzwalaczaZamieszczone przez michał s
W praktyce timer w aparacie + blokada lustra wystarczy. A dla dluzszych czasow (kilka sekund wzwyz) to w sumie i tego nie potrzeba.Zamieszczone przez michał s
Moje lotnicze: http://danielrychcik.com/
Moje różne: http://photosite.pl/
Nowe! http://airshow-reviews.com/
może się przydać, jak aparat drga na nim po wciśnięciu spustu, ale można obejść to samowyzwalaczem np. na 10s, wtedy masz pewność, że za ten czas ustaną ewentualne drgania przeniesione na aparat poprzez wciśnięcie spustu, można jeszcze na wszelki wypadek dociążyć czymś ciężkim statyw jak ma hak.Zamieszczone przez michał s
http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=6392347
efekt dość ciekawy choć same zdjęcie to takie.....
Zdjęcie zrobione pod słonce, i co dalej?
I cienka warstwa mgły między samolotem a fotografem.
Moim zdaniem jedno z najbardziej wybijających się ponad spotterską nudę zdjęć w ostatnich kilku latach.
________________________________________
Pozdrawiam, Krzysiek.
"If you need a machine and don't buy it, then you will ultimately find that you have paid for it and don't have it" - courtesy of Henry Ford.
Marcin 'Rambo' Roguski - photo gallery: Airbus A321-200; G-EUXD, British Airways 1b.jpg
A jak takie? Jestem początkujacym fotografem. Posiadam sony a350, sigme 70-300 i nie wiem jak sobie ustawić aparat, do takich zdjęc. wiem, że zdjęcie robione z górki. Bardzo prosze o pomoc. Pytanie dotyczace zarówno tej konkretnej fotki jak i generalnie ustawień aparatu. aparat mam 3 dni i byłbym bardzo wdzięczny cierpliwej osobie za wytłumaczenie kwestii technicznych kompletnemu laikowi.
pzdr.
Grze.
Wielkość zdjęcia na maksa, pomiar światła centralnie ważony, czułość ISO200, migawka 1/500s, przesłona f/8.0, ogniskowa 250mm. I dużo zdjęć robić, nie ma tak, że robisz jedno zdjęcie i to jest to. Aparat od 3 dni, hmm... Jeśli będziesz dużo zdjęć robić, będziesz otwarty na rady, to latem będziesz takie zdjęcia robić. A i jeszcze jedno, gdy będziesz na lotnisku zapoznaj się z innymi osobami robiącymi zdjęcia. Na żywo i na bieżąco dużo łatwiej udzielać rad.
Powodzenia.
Dokładnie takiej odpowiedzi oczekiwałem. same konkrety. Dzięki Pletwa. W takim razie mam nadzieje do lata się wyrobic ;D Bede również szukał pomocy na lotnisku, ja i tutaj jak zajdzie potrzeba.
Pozdrawiam wszystkich.
Grze.
Zakładki