Wczoraj w Rosji weszły w życie nowe przepisy, precyzujące obowiązki przewoźnika w stosunku do pasażerów w przypadku opóźnienia rejsu z przyczyn pogodowych, technicznych oraz leżących po stronie linii. Każdy pasażer może wykonać dwa telefony i wysłać dwie wiadomości elektroniczne. Osoby z dziećmi do 7 lat muszą otrzymać dostęp do pokoju matki i dziecka. Przewoźnik jest zobowiązany do dostarczenia zimnych napojów w przypadku opóźnienia powyżej 2 godzin, obiadu powyżej czterech, i generalnie serwować posiłek co 6 godzin. Przy dłuższych opóźnieniach - udostępnić bezpłatny hotel i transport.
W przypadku odmowy pasażera lotu innym rejsem linia lotnicza musi zwrócić całą kwotę biletu, nawet jeśli był kupiony ze zniżką lub w taryfie bezzwrotnej. Wymaga to zmiany wewnętrznych przepisów linii, do których te się na razie nie kwapią.
Karą za niestosowanie się do nowych przepisów będzie cofnięcie linii zgody na loty.
Nowe przepisy wywołały protesty przewoźników, gdyż w ich świetle ponoszą oni odpowiedzialność również za opóźnienia powstałe z winy portu lotniczego lub pogody.

Całość artykułu na stronie vesti.ru: http://www.vesti.ru/doc.html?id=143760&cid=1