Pokaż wyniki od 1 do 12 z 12
  1. #1

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    BWIADCADW

    Domyślnie Zdjęcia śmigieł


    Polecamy

    Witam,

    Nie wiem czy to jest odpowiednie forum ale tutaj napisze.
    Jak ustawic aparat aby zrobic zdjecie smigla w pelnym kolku? Jest jakies uniwersalne ustawienie aby zlapac obroty smigla?

    Pozdrawiam,
    Rafal

  2. #2
    Awatar michasss90

    Dołączył
    Mar 2010
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Długi czas (przeważnie 1/100s wystarczy) i śmigła będą ładnie rozmyte
    Pzdr, M.

  3. #3
    bebesky
    Goście

    Domyślnie

    To wszystko zależy od wielkości śmigieł i prędkości.
    Inny czas będzie dla małego sportowego samolotu a inna dla dużego samolotu transportowego.
    dla małego samolotu 1/100 może wystarczyć - choć nie zawsze. W locie powinno zamknąć. Kiedyś jak robiłem zdjęcia Su Kairysa, na płycie przed startem, śmigła złączyły się dopiero przy 1/50. Przy 1/100 pozostawała dziura. Co prawda niewielka, ale jednak.
    Z dużymi śmigłami, np. samolotów transportowych już nie jest tak wesoło. Tam 1/100 nie wystarczy. Np. Dakota w przelocie zamknęła się w 1/60. Spartan w 1/80.

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    BWIADCADW

    Domyślnie

    Panowie, dzieki za odpowiedz. Dzisiaj pojade na lotnisko popraktykowac. Narazie jedyne samoloty na ktorych moge cwiczyc ta technike to Saab 340 i DHC-8. Chce sie przygotowac na nadchodzace pokazy lotnicze.
    Dzieki jeszcze raz.

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    BWIADCADW

    Domyślnie

    Wczoraj na lotnisku przylecial tylko jeden turbosmiglowy samolot (SF340), i w dodatku wyladowal na zlym pasie. Zrobilem zdjecie z daleka na 1/60 i rzeczywiscie mialem pelne smigla.
    To teraz musze czekac az do czwartku aby popstrykac zdjecia turbopropom
    Dzieki jeszcze raz za wskazowki.

    Pozdrawiam,
    Rafal

  6. #6

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Myślę, że pomocny może być ten poradnik: Poradnik fotografii - odc.6. Jak fotografujemy śmigła?
    "Jeśli latanie byłoby językiem, szybownictwo byłoby poezją"

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    BWIADCADW

    Domyślnie

    Dzieki za linka. W tym poradniku dowiedzialem sie ze helikoptery robi sie nawet do 1/15. Jutro bede mial pierwsza okazje popstrykac turbopropy. Juz sie nie moge doczekac

  8. #8

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Powodzenia!
    Pochwal się później efektami.
    "Jeśli latanie byłoby językiem, szybownictwo byłoby poezją"

  9. #9

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPGD

    Domyślnie

    Tu masz efekt rozmycie stojącego śmigłowca przy 1/20s z ręki przy -13 stopniach Moim zdaniem lepsze było by zachmurzone niebo, wtedy efekt byłby bardziej widoczny.



    skolei tutaj również 1/20s ale śmigłowiec w ruchu (start samolotowy)



    I kolejne 1/20s ale już po ciemku



    Przed zaczęciem fotografowania na takich czasach w dzień proponuje wyczyścić matryce. W związku ze zwiększoną wartością przysłony w takim czasie każdy syfek matrycowy na zdjęciu się ujawni.
    Ostatnio edytowane przez Franc ; 17-02-2011 o 08:16

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    BWIADCADW

    Domyślnie

    Dzisiaj byla ladna pogoda i scigalem helikoptery po calym DC. Zdjecia robilem na 1/60. Smigla ladnie sie zamykaly tylko ze kadlub jest nie ostry.
    Wiekszosc zdjec jest do wyrzucenia. Jak mozna zrobic ostre zdjecie helikoptera w locie przy takich ustawieniach?

    Pozdrawiam,
    Rafal

  11. #11

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    BWIADCADW

    Domyślnie

    Nikt juz nie poradzi jak pstrykac? Podnioslem sie na 1/100 i zdjecia wychodza "takie sobie" ale znowu smigla sie nie zamykaja podczas ladowania na DHC-8. Zawsze zostaje luka. Na 1/80 wszystkie zdjecia sa blurry.
    Tutaj jest zdjecie dla przykladu:


    Pomocy!!! Mam jeszcze 6 tygodni do praktyki

  12. #12
    Awatar Tom_EPKK

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    KRK/EPKK

    Domyślnie


    Polecamy

    Przy lądowaniu ciężko będzie złapać ci zamknięte śmigła, bo przy podchodzeniu zazwyczaj są na małych obrotach. Co innego przy samolotach sportowych - tu obroty są dużo wyższe więc łatwiej złapać pełny "dysk". Poza tym już na powyższym zdjęciu efekt jest fajny. Jak zwykle w takich przypadkach - ćwiczyć, ćwiczyć, ćwiczyć... a że zdjęcia wychodzą poruszone, to naturalne przy dłuższych czasach...
    ...My Eyes Can See What Others Cannot...
    EPKK Spotters @Facebook

LinkBacks (?)


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •