A pod hasłem rozkład lotów na stronie głównej co się kryje?Zamieszczone przez twinsen
Proponuję założyć taki temat. Na pierwszy ogień dałbym przykład strony Pyrzowic.
Jako odwiedzający, przepraszam - ale strona to dno. Katowice pną się w górę w ilościach
odprawianych pasażerów, ale stronę mają tragiczną... Kto dziś tak projektuje strony?
Przypominam, że mamy rok 2008 i wszystkie szanujące się strony korzystają z profesjonalnych
firm webmasterskich. Jestem całkowicie na NIE jeśli chodzi o wygląd strony katowickiego
lotniska.
Kraków - chyba w chwili obecnej najlepszy. Można się dowiedzieć takich rzeczy, jakich
tam szukałem - czyli np. jeśli przylecę o godzinie xxx to po przeglądnięciu ofert
wszystkich przewoźników wiem co zrobić dalej, mogę lecieć tu i tu... W Katowicach
jest to o niebo mniej przejrzyste. Ideałem byłoby na obu stronach, kryterium wyszukiwania
połączeń przed/po danej godzinie i dacie. Tak, by odwiedzający mogli sprawdzić,
że jeśli pojawią się na danym lotnisku w danym czasie, podróżować mogą wg
wykazu linii (mile widziany czas końca odprawy uwzględniony w obliczeniach),
daną linią lotniczą.
Okęcie - jest dobrze, ale brakuje mi wyszukiwania połączeń - jeśli port myśli sobie,
że pasażerowie żmudnie przeglądną cały Internet w poszukiwaniu jakie linie
używają tego lotniska, to są w błędzie. Mógłby być chociaż odnośnik do strony
LOT...
Gdańsk - bardzo miłe jest to, że można policzyć sobie trasę już na stronie. Gdańsk-
Bruksela? Żaden problem. Strona liczy zarówno LCC jak i zwykłe linie. Przypuszczam,
chociaż nie sprawdzałem - że korzysta z Amadeusa + coś własnego do LCC.
Są mapki dojazdu, plan rozwoju, szczegóły techniczne np. o drodze startowej,
galeria...
Łódź - jest od razu na pierwszej stronie możliwość wybrania trasy podróży, ale...
dlaczego od razu po angielsku? Co to, skrypty geolokalizacyjne są zbyt drogie,
lub nie ma ich wcale? Dodatkowo zakładki pod Firefoksem (Home, Airport, For Passengers)
w ogóle mi nie działają. Czy mam uruchamiać IE żeby strona sprawnie działała?
Poznań - chyba jako jedyni mają rzetelną informację online o lotach i ich statusie.
jest CHECK-IN OPEN, GATE CLOSED, nie wiem czy jest DEPARTED bo nie miałem
czasu tego sprawdzać. Ale zwykłe podlondyńskie LUTON pokazuje, że można
sprawić, by status tablic na lotnisku pokrywał się w 100% z zestawieniem w Internecie.
W Katowicach często są takie rozbieżności pomiędzy tym co jest na tablicy odlotów/przylotów,
a tym co jest w Internecie, że jest to żenada. Jak na kraj należący do UE....
A przecież jest tyle rozwiązań, wystarczy je zakupić...
To tyle z mojego dzisiejszego przeglądu. Może coś sami dorzucicie?
--
Leszek A. Szczepanowski
A pod hasłem rozkład lotów na stronie głównej co się kryje?Zamieszczone przez twinsen
________________________________________
Pozdrawiam, Krzysiek.
"If you need a machine and don't buy it, then you will ultimately find that you have paid for it and don't have it" - courtesy of Henry Ford.
Bardzo uproszczony ten rozkład. Dlaczego muszę wybierać dane miasto? Nie możnaZamieszczone przez Kshyhoo
pokazać zestawu po danej godznie, albo chociaż rozszerzyć kryteria? Tablica online
jest owszem, ale po co mi informacja o godzinie 11:08, że coś wystartowało o 9:10?
Ciekaw jestem, czy na tablicach lotniska dalej jest prezentowany ten lot
Już samo to oświadczenie to żenada:
Jakoś na stronach innych lotnisk da się przedstawić stan rzeczywisty?Dane prezentowane w rozkładzie lotów on-line umieszczonym w serwisie www.lotnisko-chopina.pl stanowią wyłącznie poglądowy obraz aktualnej sytuacji ruchowej w Porcie Lotniczym im. F. Chopina w Warszawie.
P.P. „Porty Lotnicze” dokłada wszelkich starań, aby dane te odzwierciedlały stan rzeczywisty, jednakże mogą być one niekompletne, nieaktualne bądź też nieprawidłowe. W związku z powyższym P.P. „Porty Lotnicze” nie ponosi odpowiedzialności za żadne działania podejmowane na podstawie danych pochodzących z rozkładu on-line.
Nie żebym się czepiał, na katowickim online via WWW czasami są takie buraki,
że pisać mi sie o tym nie chce... Mój ulubiony klasyk - lot Katowice-Warszawa,
codzienny - pojawia się wieczorem, aż do czasu odlotu nie ma żadnej informacji
przy tym połączeniu - czy odprawa rozpoczęta, czy bramka zamknięta, czy wystartował...
Kilka minut po 6:00 rano po prostu to znika
Słowem - do poziomu lotnisk światowych troszkę nam daleko - jeśli chodzi o sieć...
--
Leszek A. Szczepanowski
No bo jak chcę gdzieś lecieć to chyba wiadomo gdzie...? Nie wiem po co normalnemu pasażerowi informacja jakie samoloty odlatują np. w czwartki między 13:28 a 14:57, takiego pasażera interesuje tylko jego lot i jego kierunek w którym się udaje. No chyba że oceniasz wyłącznie z perspektywy spottera.Zamieszczone przez twinsen
Zgadzam się. Ale tez uważam, że jakiejś wielkiej potrzeby gonienia świata akurat w tej materii nie ma. Są inne bardziej palące problemy.Zamieszczone przez twinsen
________________________________________
Pozdrawiam, Krzysiek.
"If you need a machine and don't buy it, then you will ultimately find that you have paid for it and don't have it" - courtesy of Henry Ford.
Mimo to uważam, że jeśli ktoś planuje podróż, a jest świadomym podróżnikiem,
to nie korzysta tylko z serwisów typu momondo.com - tylko sam stara się zaplanować
swoją podróż. Teraz - czasami połączenia są na tyle "wredne", że lepiej jest po prostu
pojawić się na lotnisku "dowolnym" w danym kraju po godzinie xxx i to m.in. mnie
by interesowało. Ja nie wiem gdzie mam lecieć, wiem że jak znajdę się tam i tam
o tej godzinie, to następne połączenie mam np. operatorem Y do miasta Z gdzie zamierzam
się znaleźć....
Zresztą, z punktu widzenia dobrego informatyka - co to za problem napisać
stronę z wygodnym filtrowaniem zawartości? Czasami mam wrażenie, że zleca
się tylko napisanie "najpotrzebniejszych" wg statystyk stron/założeń i potem
już nie myśli się by to rozwinąć... A potem przychodzicie Wy i stwierdzacie, że nic
innego nie potrzeba :> :>
--
Leszek A. Szczepanowski
Przepraszam, ale muszę poprosić o napisanie tego inaczej, bo mimo kilkukrotnego przeczytania ni w ząb nie rozumiem tego co napisałeś...Zamieszczone przez twinsen
Bo wg. mnie nie potrzeba. Wszystkie inne, bardziej szczegółowe informacje znajdziesz na stronach linii lotniczych i w systemach rezerwacyjnych.Zamieszczone przez twinsen
________________________________________
Pozdrawiam, Krzysiek.
"If you need a machine and don't buy it, then you will ultimately find that you have paid for it and don't have it" - courtesy of Henry Ford.
No żeby był prosty filtr... Jesteś na lotnisku o 12:00 i chcesz zobaczyć dokąd możnaZamieszczone przez Kshyhoo
polecieć po tej godzinie + zapas na odprawę. Tylko tyle i aż tyle. W prostej do ogarnięcia
tabelce. Owszem spotterom i miłośnikom by się to przydało, ale SKĄD WIESZ, że zwykły
przeciętny użytkownik lotniska nie byłby też zainteresowany czymś takim?
--
Leszek A. Szczepanowski
Bo normalny przeciętny użytkownik WIE gdzie chce polecieć, ew. patrzy dokąd może polecieć, a nie "jak przyjdę o 11:42 to gdzie polecę?"Zamieszczone przez twinsen
Czy jak się wybierasz na wakacje, to sprawdzasz jakie pociągi odjeżdżają między 13-14 czy jakie miejsce chciałbyś odwiedzić?
Piszesz jakbyś chciał być dobrym wujkiem i zachować trochę kasy dla ustanawiającego
reguły. A powiedz mi po co powstają serwisy, które nic innego nie robią tylko skanują
setki stron przewoźników, by zaoferować jak najtańszy, jak najkorzystniejszy
wariant przelotu z pkt. A do pkt. B? Ok, może za dużo wymagam - funkcjonalności
o które mi chodzi już są dawno gdzie indziej. Skupmy się więc zatem na wyglądzie,
oraz pozostałych ważnych rzeczach, którymi dane strony się reklamują, lub wręcz odwrotnie
--
Leszek A. Szczepanowski
??? To do mnie? Jeśli tak to nie rozumiem.Zamieszczone przez twinsenAle co to ma do rzeczy? Serwisy typu Orbitz wyszukują połączenia na konkretnej trasie, wybór godziny wylotu jest tam tylko dodatkiem, więc jest to tak jak strony lotnisk. Cały czas nie rozumiem w czym upatrujesz problem.Zamieszczone przez twinsen
Zakładki