Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 1 2
Pokaż wyniki od 21 do 37 z 37
Like Tree5Likes

Wątek: Samoloty pasażerskie świata

  1. #21
    Awatar pb299

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    z prawej strony

    Domyślnie


    Polecamy

    Nr 10 o Lockheedzie Constellation w sprzedaży.

    /p.

  2. #22
    Awatar pb299

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    z prawej strony

    Domyślnie

    Nr 11 o A300/310 wyszedł dwa tygodnie temu, teraz pojawił się nr 12 o SAABach 340 i 2000.



    /p.

  3. #23
    Awatar sniekr

    Dołączył
    Aug 2017
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie

    Ja przez moje lotnictwo jestem do tylu 3 numery ale chyba można zamówić w empiku wcześniejsze numery.

  4. #24
    Awatar Scorpio86

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie

    Najnowszy numer o Tu-154. Bardzo fajny
    pb299 likes this.
    Blog: scorpio86-planespotting.blogspot.com (zdjęcia, nowe malowania, ciekawostki oraz wiele innych informacji:))

  5. #25

    Dołączył
    Aug 2018
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Dziś w ursynowskim Auchan kupiłem nr 14 o TU-154, a przed chwilą na stronie EMPIKU zamówiłem jeszcze cztery, które mnie interesują - B-747, "Connie", Concorde i A-380. Niestety - nie można zamówić wszystkich 13 poprzednich numerów -tylko niektóre. W.
    PS. W czerwcu 1991 roku wracałem z Londynu do Warszawy właśnie Tu-154, o którym autor wymienionej broszury pisze: "jeden z najszybszych samolotów pasażerskich świata". Zwykle lot na tej trasie trwał niecałe trzy godziny - wiem, bo latałem wtedy tą trasą służbowo kilkakrotnie i zawsze Tu-154 LOT'u. Tymczasem ten lot trwał o godzinę (!) krócej - mało tego, po mocno opóźnionym starcie z Heathrow usłyszeliśmy komunikat kapitana:
    "dzień dobry Państwu, kapitan... (niestety, nie zapamiętałem nazwiska) wita państwa itd. Polecimy do Warszawy na wysokości 13 tysięcy metrów z prędkością 1100 km/h! Wiem, to prawie trzydzieści lat temu, skleroza itd., ale ja to pamiętam!
    Chętnie zapytałbym fachowca, najchętniej pilota Tu-154, czy to możliwe, ale ten czas lotu zastanawia... Stary Włodas.

  6. #26
    Moderator
    Awatar RzEmYk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Tarnów i okolice

    Domyślnie

    Dobry wiatr w tyłek i Ground Speed rośnie.
    Gdzieś był wątek na forum, w którym to samolot pasażerski "przekraczał prędkość dźwięku".
    Są różne prędkości, a to oczywiście była prędkość względem ziemii a nie względem powietrza.

    Ground Speed = Indicated Air Speed + Wind Speed - tak łatwo wyszukać w google.
    Ostatnio edytowane przez RzEmYk ; 25-08-2018 o 21:33
    [Blaszak: MSI Z87-G43, 4670K, 4x4GB dual, GTX970, W7 Ult 64b SP1, P3D v4.2. EOS 500D+C 15-85 IS USM]

  7. #27

    Dołączył
    Aug 2018
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Dziękuję za wyjaśnienie. Nie sądziłem, że wiatr może wiać z takimi prędkościami, ale poczytałem trochę i już rozumiem. W komentarzach synoptycznych na stronie meteo.pl Pan Maciej Ostrowski pisze czasem o prądach powietrznych na dużych wysokościach, skokach ciśnienia etc.
    Człowiek uczy się całe życie, a i tak umiera głupi(o). W.

  8. #28

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Włodas Zobacz posta
    Niestety - nie można zamówić wszystkich 13 poprzednich numerów -tylko niektóre.
    Na stronie swiatksiazki.pl są dostępne wszystkie numery-te starsze za 12.50 a najnowszy nr za 10.49

  9. #29

    Dołączył
    Jan 2018

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez RzEmYk Zobacz posta
    Dobry wiatr w tyłek i Ground Speed rośnie.
    Gdzieś był wątek na forum, w którym to samolot pasażerski "przekraczał prędkość dźwięku".
    Są różne prędkości, a to oczywiście była prędkość względem ziemii a nie względem powietrza.

    Ground Speed = Indicated Air Speed + Wind Speed - tak łatwo wyszukać w google.
    Kilka lat temu gapiąc się na FR24 widziałem nad Alpami dwa samoloty lecące na południe z prędkością ok. 1200 km/h i jeden lecący (a raczej gramolący się) na północ z prędkością ok. 500km/h; wind speed 350 km/h!

    Wszystkie pozostałe omijały ten obszar.
    Przed rozpoczęciem naprawy drapaka wyłącz kota!

  10. #30

    Dołączył
    Dec 2014

    Domyślnie

    Najnowszy numer SPŚ - Boeing 757, jeden z lepszych numerów.
    Moja opinia o tym i poprzednich zeszytach: lot-nisko: Boeing 757 – smukły niszowiec

  11. #31

    Dołączył
    Dec 2014

    Domyślnie

    Kolejny, 16 numer z klasykiem DC-9/MD-80.
    lot-nisko: DC-9 – od Douglasa do Boeinga

  12. #32

    Dołączył
    Dec 2014

    Domyślnie

    17 numer SPŚ z Embraerami ERJ-145/135 w sprzedaży.
    Kilka spostrzeżeń tomiku:
    https://lot-nisko.blogspot.com/2018/...esu-firmy.html

  13. #33

    Dołączył
    Dec 2014

    Domyślnie

    Kolejny, 18 numer serii. Tym razem DC-10/MD-11
    https://lot-nisko.blogspot.com/2018/...zym-dc-10.html

  14. #34

    Dołączył
    Dec 2014

    Domyślnie

    19 numer Samolotów Pasażerskich Świata, a w nim rodzina F27/50/60.
    https://lot-nisko.blogspot.com/2018/...j-fokkera.html

  15. #35

    Dołączył
    Dec 2014

    Domyślnie

    Numer 20, czyli półmetek serii.
    W nim Boeing 777
    https://lot-nisko.blogspot.com/2018/...e-pometek.html

  16. #36

    Dołączył
    Dec 2014

    Domyślnie

    Lockheed L-10111TriStar w numerze21 Samolotów Pasażerskich Świata:
    https://lot-nisko.blogspot.com/2018/...jsabszy-z.html



  17. #37

    Dołączył
    Dec 2014

    Domyślnie


    Polecamy

    I już kolejny numer w sprzedaży. Tym razem Airbusy 330/340.
    https://lot-nisko.blogspot.com/2018/...s-a330340.html

Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 1 2

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •