Nr 11 o A300/310 wyszedł dwa tygodnie temu, teraz pojawił się nr 12 o SAABach 340 i 2000.
/p.
Nr 11 o A300/310 wyszedł dwa tygodnie temu, teraz pojawił się nr 12 o SAABach 340 i 2000.
/p.
Ja przez moje lotnictwo jestem do tylu 3 numery ale chyba można zamówić w empiku wcześniejsze numery.
Najnowszy numer o Tu-154. Bardzo fajny![]()
Blog: scorpio86-planespotting.blogspot.com (zdjęcia, nowe malowania, ciekawostki oraz wiele innych informacji:))
Dziś w ursynowskim Auchan kupiłem nr 14 o TU-154, a przed chwilą na stronie EMPIKU zamówiłem jeszcze cztery, które mnie interesują - B-747, "Connie", Concorde i A-380. Niestety - nie można zamówić wszystkich 13 poprzednich numerów -tylko niektóre. W.
PS. W czerwcu 1991 roku wracałem z Londynu do Warszawy właśnie Tu-154, o którym autor wymienionej broszury pisze: "jeden z najszybszych samolotów pasażerskich świata". Zwykle lot na tej trasie trwał niecałe trzy godziny - wiem, bo latałem wtedy tą trasą służbowo kilkakrotnie i zawsze Tu-154 LOT'u. Tymczasem ten lot trwał o godzinę (!) krócej - mało tego, po mocno opóźnionym starcie z Heathrow usłyszeliśmy komunikat kapitana:
"dzień dobry Państwu, kapitan... (niestety, nie zapamiętałem nazwiska) wita państwa itd. Polecimy do Warszawy na wysokości 13 tysięcy metrów z prędkością 1100 km/h! Wiem, to prawie trzydzieści lat temu, skleroza itd., ale ja to pamiętam!
Chętnie zapytałbym fachowca, najchętniej pilota Tu-154, czy to możliwe, ale ten czas lotu zastanawia... Stary Włodas.
Dobry wiatr w tyłek i Ground Speed rośnie.
Gdzieś był wątek na forum, w którym to samolot pasażerski "przekraczał prędkość dźwięku".
Są różne prędkości, a to oczywiście była prędkość względem ziemii a nie względem powietrza.
Ground Speed = Indicated Air Speed + Wind Speed - tak łatwo wyszukać w google.
Ostatnio edytowane przez RzEmYk ; 25-08-2018 o 21:33
[Blaszak: MSI MAG Z390 TOMAHAWK, i5 9600K@4.7, 2x16GB, GTX3080, W10, MSFS. EOS 500D+C 15-85 IS USM+C 50 1.8 STM]
Dziękuję za wyjaśnienie. Nie sądziłem, że wiatr może wiać z takimi prędkościami, ale poczytałem trochę i już rozumiem. W komentarzach synoptycznych na stronie meteo.pl Pan Maciej Ostrowski pisze czasem o prądach powietrznych na dużych wysokościach, skokach ciśnienia etc.
Człowiek uczy się całe życie, a i tak umiera głupi(o). W.
Przed rozpoczęciem naprawy drapaka wyłącz kota!
"Nie w tym rzecz, towarzysze, żeby zbudować silnik na wodę ale w tym, aby produktem odpadowym pracy takiego silnika był spirytus."
Najnowszy numer SPŚ - Boeing 757, jeden z lepszych numerów.
Moja opinia o tym i poprzednich zeszytach: lot-nisko: Boeing 757 â smukĹy niszowiec
Kolejny, 16 numer z klasykiem DC-9/MD-80.
lot-nisko: DC-9 â od Douglasa do Boeinga
17 numer SPŚ z Embraerami ERJ-145/135 w sprzedaży.
Kilka spostrzeżeń tomiku:
https://lot-nisko.blogspot.com/2018/...esu-firmy.html
Kolejny, 18 numer serii. Tym razem DC-10/MD-11
https://lot-nisko.blogspot.com/2018/...zym-dc-10.html
19 numer Samolotów Pasażerskich Świata, a w nim rodzina F27/50/60.
https://lot-nisko.blogspot.com/2018/...j-fokkera.html
Numer 20, czyli półmetek serii.
W nim Boeing 777
https://lot-nisko.blogspot.com/2018/...e-pometek.html
Lockheed L-10111TriStar w numerze21 Samolotów Pasażerskich Świata:
https://lot-nisko.blogspot.com/2018/...jsabszy-z.html
![]()
I już kolejny numer w sprzedaży. Tym razem Airbusy 330/340.
https://lot-nisko.blogspot.com/2018/...s-a330340.html
Już ostatni w tym roku zeszyt Samolotów Pasażerskich Świata, tym razem bohaterem jest Ił-18.
https://lot-nisko.blogspot.com/2018/...stronnosc.html
W linku efekt pochylenia się nad kolejnym zeszytem SPS. Bohaterem tym razem jest Boeing 727.
https://lot-nisko.blogspot.com/2019/...kompromis.html
I mamy już kolejny - 25 tomik, tym razem z DH.106 Comet.
https://lot-nisko.blogspot.com/2019/...je-kometa.html
Zakładki