Pokaż wyniki od 1 do 14 z 14
Like Tree6Likes
  • 1 Post By Michał Szafran
  • 1 Post By Xlem
  • 4 Post By gregcki

Wątek: 100 lat polskich skrzydeł

  1. #1

    Dołączył
    Dec 2014
    Mieszka w
    Okolice 31 BLTakt

    Domyślnie 100 lat polskich skrzydeł


    Polecamy

    Na rynku pojawiła się nowa seria wydawnicza "100 lat polskich skrzydeł", w której prezentowane będą najważniejsze samoloty służące w wojsku polskim w mijającym okresie. Seria planowana jest na 50 tomików. W pierwszym przedstawiono samolot F-16 Jastrząb.
    Wrażenia po lekturze pilotażowego numeru zawarłem poniżej:
    https://lot-nisko.blogspot.com/2019/...-polskich.html

  2. #2

    Dołączył
    Dec 2014
    Mieszka w
    Okolice 31 BLTakt

  3. #3

    Dołączył
    Jul 2014
    Mieszka w
    Sopot

    Domyślnie

    Widząc niektórych autorów to od razu wiem, że będzie popelina dla ludu. Dodatkowo nie mam zamiaru wspierać pewnego pana znanego z dość swobodnego podejścia do praw autorskich.
    mammecyje likes this.
    Mój skromny blog o pomorskich militariach i nie tylko
    http://odwaszegofotokorespondenta.blogspot.com

    Portal historyczny
    http://wiekdwudziesty.pl

  4. #4

    Dołączył
    Dec 2014
    Mieszka w
    Okolice 31 BLTakt

    Domyślnie

    Seria sie rozpędza, tylko czy we właściwym kierunku?


    https://lot-nisko.blogspot.com/2019/04/pzl-p7-dobry-mysliwiec-piec-lat-przed.html

  5. #5

    Dołączył
    Oct 2011

    Domyślnie

    11 kwietnia bohaterem będzie Mig 29.
    -Widzi pan, człowiek taki...zalatany.
    -Jeden, widzisz pan, był...pilotem na samolotach. Ten to był dopiero zalatany.

  6. #6

    Dołączył
    Dec 2014
    Mieszka w
    Okolice 31 BLTakt

    Domyślnie

    I już jest. Mig-29 w piątym tomiku serii.
    A poniżej trochę wrażeń po lekturze:
    https://lot-nisko.blogspot.com/2019/...a-gwiazda.html

  7. #7
    Awatar Kazor

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Niekoniecznie przepraszam za język, ale co to za pierdololo?
    "
    W dłuższej perspektywie symboliczny zakup maszyn ze składu Luftwaffe za 1 euro nie okazał się rozwiązaniem korzystnym. W jego rezultacie zmniejszono liczbę zakupionych nowoczesnych samolotów F-16 o jedna eskadrę, uzyskując w zamian jedną eskadrę Migów-29, których remonty i eksploatacja okazały sie dość kosztowne, o utrzymaniu kolejnej baz wraz z całym personelem nie mówiąc
    "

    PS:
    "
    zapewniając sobie bezkosztową utylizację wycofanych maszyn"
    Kolejny bełkot, tak samo jako te bajki o kosztach utylizacji większości infry dzisiaj.
    Na tym się zarabia i to sporo!!!
    Myśliwiec, gdzie kosztowne w utylizacji to są nie wiem, wypełnienia zbiorników bo stosunek wagi amelinium do reszty niezbyt korzystny, ale reszta, albo stal gatunkowa, albo stopy specjalne, albo miedźka, albo mało plastików, i to się ma nie opłacać?
    IMNHO, bełkot!

    PS2:
    Utylizacja pojazdów się opłaca, a utylizacja samolotów, zwłaszcza szybkich, nie!
    Ktoś tu chyba szlifował nie tego kuca co trzeba
    Ostatnio edytowane przez Kazor ; 13-04-2019 o 17:27

  8. #8

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    Radom

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kazor Zobacz posta
    W dłuższej perspektywie symboliczny zakup maszyn ze składu Luftwaffe za 1 euro nie okazał się rozwiązaniem korzystnym. W jego rezultacie zmniejszono liczbę zakupionych nowoczesnych samolotów F-16 o jedna eskadrę, uzyskując w zamian jedną eskadrę Migów-29, których remonty i eksploatacja okazały sie dość kosztowne
    A co tutaj jest nie tak? Patrząc z perspektywy15 lat to przecież dokładnie tak to należy ocenić.

  9. #9

    Dołączył
    Jan 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez P4blo Zobacz posta
    A co tutaj jest nie tak? Patrząc z perspektywy15 lat to przecież dokładnie tak to należy ocenić.
    O ile pamiętam, to w chwili zakupu, te 29 za 1€ były, a f16 być może mogły by być.

    I ile czasu minęło pomiędzy niemieckimi 29 a f16?

  10. #10

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    Radom

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mcxmcx Zobacz posta
    f16 być może mogły by być.
    Akurat w takim przypadku to musiały by być. Z perspektywy czasu ten wniosek autora trzeba można uznać za trafny.

    Cytat Zamieszczone przez mcxmcx Zobacz posta
    I ile czasu minęło pomiędzy niemieckimi 29 a f16?
    Licząc ostatni egzemplarz 4 lata. Można było podobnie jak Czesi w międzyczasie do oporu latać na MiGach-21.

  11. #11

    Dołączył
    Dec 2014
    Mieszka w
    Okolice 31 BLTakt

    Domyślnie

    Ustawa o pozyskaniu 60 F-16 - Czerwiec 2001,
    Umowa o przekazaniu niemieckich MiG-29 - styczeń 2002,
    Rozstrzygnięcie przetargu na 48 maszyn wielozadaniowych - grudzień 2002,
    Oficjalne przekazanie pierwszych trzech eksniemieckich Migów-29 41 ELT - czerwiec 2005,
    Przylot pierwszych F-16 - listopad 2006.
    Kazor likes this.

  12. #12

    Dołączył
    Dec 2014
    Mieszka w
    Okolice 31 BLTakt

    Domyślnie

    W szóstym tomiku samolot-legenda PZL-37 Łoś:
    https://lot-nisko.blogspot.com/2019/...a-legenda.html
    Ostatnio edytowane przez Xlem ; 07-05-2019 o 22:31

  13. #13
    Awatar gregcki

    Dołączył
    Apr 2014
    Mieszka w
    EPLB, EPKT

    Domyślnie

    Numer 8 już jest dostępny a w niem takie kwiatki



  14. #14

    Dołączył
    Dec 2014
    Mieszka w
    Okolice 31 BLTakt

    Domyślnie


    Polecamy

    Kilka zdań o kolejnym zeszycie z MiGiem-21 i "Migiem 29 w Polsce":
    https://lot-nisko.blogspot.com/2019/...acy-oowek.html

    Ostatnio edytowane przez Xlem ; 29-05-2019 o 09:03

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •