Pokaż wyniki od 1 do 11 z 11
  1. #1
    Awatar twinsen

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin

    Domyślnie Podstawowe parametry ekspozycji zdjęć lotniczych?


    Polecamy

    Jakie powinny być nastawy aparatu

    - samolot stoi
    - samolot kołuje
    - samolot w locie

    Ze swojej praktyki:

    Ad 1. Nastawy typu "P" i manipulacja +-1EV w zależności od pogody [tak by nic nie przepalić]
    Ad 2. j.w. i prawidłowe panoramowanie
    Ad 3. preselekcja czasu 1/640 - powinna wystarczyć w zakresie do 300 mm, powyżej 1/800
    --
    Leszek A. Szczepanowski


  2. #2
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    We wszystkich trzech przypadkach używam trybu Av (priorytet przysłony), ISO możliwie najniższe (100 lub 200, ew. jak zdjęcie jest dla miecia to 400), przysłona 7.1 czasem przy gorszych warunkach zjeżdżam niżej, tak by czasy był min. 1/320s. No i zależnie od światła manipulacja +-EV ale rzadko wyjeżdżam poza +-2/3.

    W wypadku gdy maszyna ma śmigła staram się robic na maks. 1/200 lub 1/250, albo próbuję zjeżdżac niżej, najlepiej udało mi się utrzymac tylko 1/50s przy 200mm.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  3. #3
    Awatar twinsen

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin

    Domyślnie

    Zasadniczo - masz obiektyw ze stabilizacją?
    --
    Leszek A. Szczepanowski


  4. #4
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Bez.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  5. #5
    Awatar BartEPBY

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Bydgoszcz

    Domyślnie

    Hej
    Ja robie rowniez na Av - przslona 6,1 lub 7,2, przy mocno ciansych kadrach 9,0 - ISO w zaleznosci od wymaganego czasu,

    Tv przy smiglach.
    M - zdjecia nocne z korekcja na + 2/3

    pozdrawiam

    Bartek

  6. #6
    Awatar cibarius

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Białogard

    Domyślnie

    Doradźcie, czy starać się nie wychodzić w Sigmie ponad te 200 mm, pomimo, że samolot nie wypełnia kadru? Czy też starać sie np. kołującym samolotem wypełnić kadr, zwiększając ogniskową, i teoretycznie obniżyć jakość fotek?

  7. #7
    Awatar Intercontinental

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    Citizen of World

    Domyślnie

    a jaki pomiar światła stosujecie, który jest najlepszy, bo gdzieś wyczytałem, że centralnie ważony
    Nie da się wypić całej wódki na świecie, ale próbować trzeba.

  8. #8
    Awatar Pawel.Guraj

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Ja prawie zawsze Av,Iso200,f10.

    AF w wypadku bliskich maszyn Servo na pomiarze wielopunktowym, maszyny robione dalej - Servo na punktowym. Statyka oczywiście na wybieranym ręcznie punkcie AF i trybie OneShot.
    Za wyjątkiem statyki i nocnych prawie zawsze używam IS.
    W gorszych warunkach uderzam w f/7.1 ale nie mniej.
    EV we wszystkich wypadkach w zależności od światła zastanego

    Pzdr,
    Paweł.

  9. #9
    Awatar Intercontinental

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    Citizen of World

    Domyślnie

    Coddy, dlaczego akurat ISO200 i F10??
    Nie da się wypić całej wódki na świecie, ale próbować trzeba.

  10. #10
    Awatar Pawel.Guraj

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez RENO
    Coddy, dlaczego akurat ISO200 i F10??
    Ponieważ mój 30D przy ISO200 zdecydowanie lepiej radzi sobie z poprawnym pomiarem ekspozycji a szum jest tylko nieznacznie większy od 100-tki. Poza tym nie lubię takich
    lustrzanych fotek, odrobina szumu jest dla mnie naturalna.

    f/10 - co prawda w 100-400 rysuje ładnie w zasadzie od samego początku, to przy f/10
    zdjęcia na prawde mają zadawalającą ostrość.

    Pzdr,
    P.

  11. #11
    Awatar wolan

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie


    Polecamy

    Wszystko zależy od tego gdzie jestem i co fotografuję
    Ale w skrócie - na odrzutowce zwykle ISO100/200 (400 też bez problemu tylko trzeba zadbać o prawidłowe naświetlenie, to szumów nie będzie widać - trzeba dopalić o 1/3-2/3, ponoć to nawet dobrze działa na ISO800), przysłona 7.1, w razie gorszych warunków schodzę aż do 4 - jeśli dobrze trafi z głębią to ostrość jest wystarczająca. Na pokazach AF tylko one shot (ostatnio nawet na EPWA stosuję z powodzeniem), ponieważ przy szybkich samolotach i grupach akrobacyjnych śledzący może się gubić, a poza tym nieskończoność to 99,9% przypadków. Jeśli fotografuję helikoptery/propy to preferuje preselekcję migawki i zwykle ISO100 by przysłona za mocno się nie przymykała. Przy propach w ruchu około 1/200, heli w ruchu 1/100, jeśli kołują lub stoją to dłużej niż 1/100 chyba że jest zbyt jasno i przysłona leci ponad F20.
    Jeśli próbuję panningu (wtedy tylko wchodzą w grę zdjęcia idealnie od boku by cały samolot miał szanse wyjść ostry to aż do 1/20, a 1/80 to minium.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •