Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 26
  1. #1
    ModTeam Senior Screener
    Awatar Rafalik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBA/EPRZ

    Domyślnie Cyber-shot H7 i H9 - długie zoomy z rozpoznawaniem twarzy!


    Polecamy

    Przed nadchodzącymi targami PMA Sony zmodernizował większość oferowanych przez siebie aparatów, wyposażając je w algorytmy rozpoznawania twarzy, czułości matrycy sięgające 3200 ISO oraz wyjście w standardzie HD. Zmiany te nie ominęły również aparatów dla wymagających użytkowników – ich efektem są dwa nowe modele, H7 i H9.



    Oba modele wyposażone są w niewielki obiektyw Carl Zeiss Vario Tessar z zoomem optycznym 15x (odpowiednik 31-465 mm dla formatu 35 mm), za rejestrację obrazu odpowiada zaś przetwornik obrazu o efektywnej rozdzielczości 8,1 megapiksela. Przy tak długich ogniskowych szczególnie ważne jest, by można było otrzymać nieporuszone zdjęcia. Zapewnia to technologia zwana przez producenta Double Anti-Blur, czyli połączenie wysokich czułości matrycy z optyczną stabilizacją obrazu Super SteadyShot.



    Aparaty H7 i H9 są wyposażone w technologię rozpoznawania twarzy Face Detection, która „rejestruje” w kadrze do ośmiu twarzy i śledzi ich położenie w celu automatycznej optymalizacji ostrości, ekspozycji i właściwego działania lampy błyskowej.



    Ważnym elementem modelu H9 jest bardzo duży, odchylany ekran LCD 3", umieszczony z tyłu aparatu – ogromnie ułatwia on wykonywanie zdjęć w nietypowych sytuacjach. H7 musiał zadowolić się nieco skromniejszym, dwuipółcalowym, nieuchylnym ekranem. Aparat H9 daje ponadto nadzwyczajne możliwości fotografowania nocą – dzięki technologii rejestracji obrazu w podczerwieni (NightShot) pozwala zarejestrować wyraźny choć monochromatyczny obraz nawet w zupełnej ciemności. Ważną zaletą jest również duża wydajność akumulatora STAMINA, wystarczającego na wykonanie do 250 zdjęć w modelu H7 lub 260 zdjęć w modelu H9.



    Wspólną dla nowych aparatów Sony nowością jest wyjście wideo w standardzie HD. Dzięki niemu można przeglądać zdjęcia w wysokiej rozdzielczości na nowoczesnych telewizorach i rzutnikach, chociaż trzeba w tym celu zakupić odpowiedni kabel połączeniowy. W komplecie znajdziemy za to pilota ułatwiającego wygodne przeglądanie zdjęć.

    Producent oferuje również dwa konwertery: szerokokątny VCL DH0774 i telekonwerter VCL-DH1774. Dzięki nim efektywny zakres ogniskowych aparatu (w przeliczeniu na format 35 mm) wynosi od 24 do 790 mm.
    Aparaty Cyber-shot H7 (cena ok. 1800 zł) i H9 (cena ok. 2000 zł) będą dostępne od kwietnia br.

    fotografuj.pl


    Ciekawe jak sprawował by się w spottingu, niezły zoom, cena nie najgorsza...hmmm...
    Biało- Czerwone Iskry
    Canon 50D + 100-400L IS USM + 18-200 IS + grip BG-E2 + trochę różnych zabawek...
    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
    Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

  2. #2
    Awatar Pawel.Guraj

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Hm, raczej nadają się do zdjęć twarzy a nie samolotów ;-)

    Swoją drogą, chyba dają takie bajery tylko dlatego, że nie są w stanie
    wymyślić niczego innego...

    pzdr,
    Paweł.

  3. #3
    Awatar medMatthew

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EPBY

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Coddy
    Hm, raczej nadają się do zdjęć twarzy a nie samolotów ;-)

    Swoją drogą, chyba dają takie bajery tylko dlatego, że nie są w stanie
    wymyślić niczego innego...

    pzdr,
    Paweł.
    A co mają według Ciebie jeszcze wymyślić, skoro i tak sprzęt w swojej klasie spisuje się nieźle. Tak się składa, że "rodzinka" aparatów z grupy H, była dużym przełomem, jeśli chodzi o aparaty Sony. Nie wiem jak będą się spisywać powyższe modele, ale posiadając H5 mogę stwierdzić, że ta klasa aparatów robi bardzo dobre fotki (mimo niektórych wad, które jednak każdy aparat w jakimś stopniu posiada) i nie widzę powodów, dla których nie nadawałby się do spottingu. Wiadomo, że lustrzanki zawsze będą lepsze, ale w końcu nie każdego w danym momencie stać. Poza tym odnoszę wrażenie, że opinie wypowiadane przez takie osoby jak Ty, są nastawiane przede wszystkim negatywnie do Sony (czy tez innych marek) dlatego, że nie są to np. Canon'y. A wcale nie trzeba być geniuszem, żeby stwierdzić, że jeśli chodzi a aparaty kompaktowe wysokiej klasy, to póki co Canon wcale nie jest liderem - powiedziałbym wręcz odwrotnie. A jeśli chodzi o bajery, no cóż... tak to już wygląda w kompaktach, ale wcale nie musi być to wadą, jeśli te wszystkie bajery są dobrze przemyślane i rzeczywiście są funkcjonalne, ale to już zależy do czego ktoś potrzebuje aparat -> z takich "bajerów" nie raz przydał mi się tryb filmowania (w bardzo dobrej jakości) podczas wizyt na lotnisku. Reasumując, póki co nie ma sensu wydawać negatywnych opinii o wyżej wymienionych modelach Sony, skoro jeszcze nie ujrzały światła dziennego. Poczekamy, zobaczymy Pozdrawiam!

  4. #4
    Senior Screener
    Awatar aviator

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez medMatthew
    Wiadomo, że lustrzanki zawsze będą lepsze, ale w końcu nie każdego w danym momencie stać.
    Nie oszukujmy się, jest to jedyny argument "za" tego typu aparatami.

    Jeszcze do niedawna fotografowałem swego czasu "sztandarowym" modelem hybrydy Sony - F828 (zastąpionym potem przez R1).
    Podstawowa wada: straszne szumy powyżej 200 ISO, w praktyce fotografowanie miało sens tylko przy 100 ISO i mniej. Zdjęcia robił ładne, ale w trudnych warunkach oświetleniowych zaczynał się już dramat... W przypadku tańszej H2 jest tak samo. Czemu ma służyć ISO 3200 w tego typu aparatach, poza efektem marketingowym?

  5. #5
    Awatar Krasin

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Dęblin

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aviator
    Czemu ma służyć ISO 3200 w tego typu aparatach, poza efektem marketingowym?
    ...może analizie szumów bo pewnie wielkość matrycy nie będzie rzucać na kolana. No i przede wszystkim to nie Canony.
    Mialem do tej pory A75 poźniej S2 a teraz 350D i nie powiedziałbym i nie żałuje zakupu żadnego z nich a aparatu od Sony nie kupie, ta firma może dla mnie robić telewizory ale aparaty jakoś tak nie bardzo. Żeby nie było to bawiłem sie Olympusami, Kodakami, paroma Sony i Nikonami i jakoś z tego wszystkiego Canony wydały mi się najbardziej "user friendly" że nie wspomne o np jakości obrazu na LCD w porównaniu z Olympusem albo Kodakiem - po prostu żal i smutek mnie ogarniał jak z nich korzystalem.

    No ale wyścig o głupiego klienta dla którego liczy się tylko 32MPix, 660x zoom cyfrowy a nie ma pojęcia co to znaczy, trwa...

  6. #6
    Senior Screener
    Awatar aviator

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Krasin
    Sony nie kupie, ta firma może dla mnie robić telewizory ale aparaty jakoś tak nie bardzo.
    Pewnie nie wiesz, że SONY wytwarza matryce dla innych producentów sprzętu fotograficznego

  7. #7
    Awatar medMatthew

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EPBY

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Krasin
    a aparatu od Sony nie kupie, ta firma może dla mnie robić telewizory ale aparaty jakoś tak nie bardzo.
    Też mogę napisać, że nie kupię aparatu od Canona, która dla mnie może robić drukarki do komputerów itp. :P

    Cytat Zamieszczone przez Krasin
    Cytat Zamieszczone przez aviator
    Czemu ma służyć ISO 3200 w tego typu aparatach, poza efektem marketingowym?
    ...może analizie szumów bo pewnie wielkość matrycy nie będzie rzucać na kolana. No i przede wszystkim to nie Canony.
    Mialem do tej pory A75 poźniej S2 a teraz 350D i nie powiedziałbym i nie żałuje zakupu żadnego z nich.
    Przede wszystkim temat dotyczy aparatów kompaktowych wysokiej klasy, a nie lustrzanek, które logiczne, że są lepsze.
    A stwierdzenie przez kolegę "No i przede wszystkim to nie Canony" odnosi się właśnie do lustrzanek, bo tak jak już wspomniałem w klasie aparatów kompaktowych Canon wcale nie jest liderem. Powiem nawet tyle, że kiedy kupowałem swój H5 rozważałem również kupno Canona S3, który był w identycznej cenie (co do grosza). W większości sklepów fotograficznych, wszyscy doradzali mi abym zakupił Sony. Poza tym oglądając wiele zdjęc wykonanych i H5 i S3 (nie tylko w spottingu), mój wybór padł na Sony i wcale nie żałuję. Może jedynie tego, że gdybym "wydusił" te parę stówek więcej to bym miał 350D -> ale to już lustrzanka, więc zupełnie inna bajka. Pozdrawiam!

  8. #8
    Awatar Krasin

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Dęblin

    Domyślnie

    Różnica między Canonem a Sony w kwestii aparatów jest taka że Canon robi swoje aparaty od uhuhuu a może i dłużej a Sony ma troche krótszy staż i nie mówie tu tylko o lustrzankach.(zresztą alfa zrobiona zostala na bazie minolty 7D(chyba))
    To że Sony robi martyce dla prawie wszystkich firm to wiem ale aparat to nie sama martyca tylko dużo dużo więcej np taki procesor DIGIC II w Canonach i dużo innych rzeczy które się wrzuca do puszki żeby to wszystko grało.
    Żeby nie było to od Sony napewno oprócz telewizora mógłbym kupić odtwarzacz MP3. Ja nie mówie że Sony jest złe be i wogóle ale korzystając z boomu na aparaty cyfrowe firma postanowiła wejść na ten rynek i nie ukrywajmy Canon albo Nikon mają troche wiecej doświadczenia

  9. #9
    Awatar Pawel_EPWR

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWR

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Krasin
    (zresztą alfa zrobiona zostala na bazie minolty 7D(chyba))
    Alfa została zrobiona na bazie 5D.

  10. #10
    Senior Screener
    Awatar aviator

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Krasin
    Różnica między Canonem a Sony w kwestii aparatów jest taka że Canon robi swoje aparaty od uhuhuu a może i dłużej a Sony ma troche krótszy staż i nie mówie tu tylko o lustrzankach.
    A to żaden argument. Canon S3IS i Sony H5 są całkiem porównywalne pod względem jakości zdjęć - do tego w Sonym od razu jest ładowarka i nakładka na obiektyw w komplecie
    Pamiętam kiedyś przypadek kiedy dwóch gości kupiło u mnie po Nikonie D80 z kompletem obiektywów i... po tygodniu testów odsprzedali ze sporą stratą, biorąc w zamian Sony A100

  11. #11

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    R. South Side

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aviator
    A to żaden argument. Canon S3IS i Sony H5 są całkiem porównywalne pod względem jakości zdjęć - do tego w Sonym od razu jest ładowarka i nakładka na obiektyw w komplecie
    Pamiętam kiedyś przypadek kiedy dwóch gości kupiło u mnie po Nikonie D80 z kompletem obiektywów i... po tygodniu testów odsprzedali ze sporą stratą, biorąc w zamian Sony A100
    A to dziwne , D80 obecnie chyba najlepsza lustrzanka w swojej klasie, łatwa dostępność do dobrych szkieł, a A100 jeden LCD, drogie szkła. Nie widze żadnego konkretnego powodu do zmiany z D80 na A100 :/ , Nikon bije produkt Sony a raczej Minolty pod każdym względem.

    A co do H5 to dobry aparat ale aberacja jest straszna może poprawią to w H7 i H9.
    ...Nie ustanę w walce, wciąż jestem sobą,
    Wierzę w prawdę, honor i serbskie Kosowo!

  12. #12
    Moderator
    Awatar MaciekK84

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Bydgoszcz

    Domyślnie

    A ja myślę, że to nie ma takiej reguły że w kompaktach Sony super Canon do kitu lub na odwrót. 2 moich znajomych ma Canony A430... miałem wiele okazji z nich korzystać i to naprawdę bardzo sympatyczny i porządny kompakt. Ale do S3 się sam przymierzałem i ponoć nie jest zbyt udany. Sony H2 czy H5 mają swoje zalety (dobre wideo, zasilanie 2xAA, duże ekrany), ale dla mnie je dyskwalifikuje nietypowy a uparcie promowany przez Sony standard kart pamięci-wolę już mieć do mojego FZ30 2 specjalne aku, ale skoro mam w domu jeszcze ileś urządzeń obsługujących karty SD byłoby bez sensu się w inny typ nośników przy aparacie pakowac.
    Tematu lustrzanek nie komentuję bo się na nich aż tak nie znam... ale w kompaktach wyścig producentów na bajery (coraz większe matryce, iso i jakieś dziwne funkcje) mnie śmieszy. Dlatego właśnie lubię wspomnianego A430, bo nie ma takich głupot - jest prosty, ale przyjazny, wygodny, robi przyzwoite zdjęcia itd. 4 mpix spokojnie starczają, zoom 4x jest tak akurat. Swoją drogą mam też wrażenie, że śrubuje się wielkość matrycy w kompaktach także po to, aby napędzać rynek kart pamięci, dysków twardych itd. - jakby aparat miał 2-3 mpix (co na codzień by starczyło) mało kto by kupował karty po 2 gb
    Pozdrawiam!
    Maciek


  13. #13
    Awatar Krasin

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Dęblin

    Domyślnie

    jeszcze chciałbym dopisać że akurat tryb video w aparatach sony jest o taki malutki w porównaniu z tym co w tej kwestii oferuje Canon S2 i S3.
    zauważylem dziwny sposób odchylania LCD w tych Sony - takie coś dziwne ani do robienia zdjęć z żabiej ani do robienia zdjęć "z biodra" ani do robienia zdjęć znad tlumu - szczerze mówiąc to ciekaw jestem do czego to ma slużyć

  14. #14
    Senior Screener
    Awatar aviator

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mixer
    A to dziwne , D80 obecnie chyba najlepsza lustrzanka w swojej klasie, łatwa dostępność do dobrych szkieł, a A100 jeden LCD, drogie szkła. Nie widze żadnego konkretnego powodu do zmiany z D80 na A100 :/ , Nikon bije produkt Sony a raczej Minolty pod każdym względem.
    Też im odradzałem, ale ponoć testowali aparaty dokładnie i stwierdzili, że Sony wypada lepiej... Stabilizacją się też zachwycali. Ja wolałbym D80, ale cóż...

  15. #15
    Senior Screener
    Awatar aviator

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MaciekK84
    A ja myślę, że to nie ma takiej reguły że w kompaktach Sony super Canon do kitu lub na odwrót.
    Ja tak nie twierdzę Porównywać trzeba konkretne modele.

  16. #16
    Awatar medMatthew

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EPBY

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MaciekK84
    A ja myślę, że to nie ma takiej reguły że w kompaktach Sony super Canon do kitu lub na odwrót..
    Wcale nie napisałem, że w kompaktach Sony jest najlepszy, tylko jednoznacznie stwierdziłem -> gdzie chyba wszyscy się ze mną zgodzą -> , że w aparatach kompaktowych Canon nie jest liderem, tak jak w lustrzankach. Poza tym oczywiste, że jeśli już porównujemy to aparaty tej samej klasy.

    Cytat Zamieszczone przez Krasin
    jeszcze chciałbym dopisać że akurat tryb video w aparatach sony jest o taki malutki w porównaniu z tym co w tej kwestii oferuje Canon S2 i S3.
    No to chyba nie miałeś do czynienia z H5 A jeśli chodzi o jakość filmów w S2, S3 i H5 to jakość jest praktycznie taka sama, natomiast co zauważyłem w S2 i w S3, czego nie ma w H5, to zdecydowanie bardzo głośnia praca silniczka podczas używania zoomu w czasie filmowania. W H5 praktycznie w ogóle nie słychać pracy silniczka w takich sytuacjach. Tak więc jeśli już piszesz to pisz o faktach, a nie o stereotypach i plotach zasłyszanych z Internetu.

    Cytat Zamieszczone przez Krasin
    zauważylem dziwny sposób odchylania LCD w tych Sony - takie coś dziwne ani do robienia zdjęć z żabiej ani do robienia zdjęć "z biodra" ani do robienia zdjęć znad tlumu - szczerze mówiąc to ciekaw jestem do czego to ma slużyć
    Nie udowadniaj swojej kolejnej bezpodstawnej i śmiesznej opinii. Miałeś w ręku już ten aparat, że się tak wypowiadasz? Czy może czynisz to na podstawie jednego zdjęcia w pierwszym poście tego tematu? :/ Pozdrawiam!

  17. #17
    ModTeam
    Awatar RzEmYk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Tarnów i okolice

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez medMatthew
    (...) natomiast co zauważyłem w S2 i w S3, czego nie ma w H5, to zdecydowanie bardzo głośnia praca silniczka podczas używania zoomu w czasie filmowania. W H5 praktycznie w ogóle nie słychać pracy silniczka w takich sytuacjach.
    Sama praca silniczka jest niemal bezgłośna, zwykła rozmowa w pełni go zagłusza, jedynie podczas zatrzymywania silniczka słychać takie hmmm... pstryknięcie, które jest dosyć głośne.
    Jeśli kręcisz filmik np. z podejścia samolotu, to silniki zagłuszą i ten odgłos.
    [Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11, MSFS | EOS 500D + C 15-85 IS USM + C 50 1.8 STM]

  18. #18
    Awatar Krasin

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Dęblin

    Domyślnie

    wiesz nie lubie jak ktoś mnie atakuje a tak się wlasnie czuje. w każdym razie pisząc o różnicach między S2 i H5 mam wrażenie że próbujesz mnie zglebić i zrobić ze mnie jakiegoś 16 latka który czytuje regularnie gazetki z MediaMarkt.

    w każdym razie moge ci powiedzieć że bawilem się H5 a Canona S2 mam do tej pory oprócz 350D ale zanim go kupiłem to dosyć dużo czasu spędziłem w różnych sklepach bawiąc się i jednym i drugim modelem. to co piszesz o glośnej pracy zooma to chyba jakaś pomylka, jesteś jakimś audiofilem albo zasłyszałeś jakąś plote w internecie.

    co do tego ekranu to nie udowadniam swojej kolejnej bezpodstawnej i śmiesznej opinii. wierz mi jest troche więcej zdjęć H9 w necie nie tylko tym temacie. ty pewnie masz specjalnie przerobiony H5 z ruchomym ekranem i wiesz jakie ustawienia się wykorzystuje i jakie to praktyczne. tak sie składa że w S2 i S3 jest ruchomy ekran i moge ci powiedzieć że najczęściej korzysta się z tego ustawienia kiedy chce sie zrobić zdjęcie z żabiej perspektywy(ustawiony poziomo z ekranem do góry), chce sie zrobić zdjęcie nad tłumem (poziomo z ekranem do dołu) lub chce sie zrobić jakieś makro. jakieś 90% z 7 tys zdjęć wykonanych na S2 zrobiłem z zamkniętym ekranem patrząc przez wizjer i ruchomy ekran przydawał się w sytuacjach o których napisałem wyżej - zdjęcia z ekranem w pozycji takiej jak na zdjeciu H9 nie zrobilem chyba nigdy bo po prostu wygodniej jest w tego typu aparatach korzystać z wizjerów które są całkiem dobre.

    tak na koniec to daruj sobie teksty typu

    Miałeś w ręku już ten aparat, że się tak wypowiadasz?
    nikt z nas nie miał tego aparatu w rękach a dyskusja jest od tego żeby każdy napisał co sądzi o tym sprzęcie

    niepozdrawiam

  19. #19
    Awatar medMatthew

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EPBY

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Krasin
    wiesz nie lubie jak ktoś mnie atakuje a tak się wlasnie czuje. w każdym razie pisząc o różnicach między S2 i H5 mam wrażenie że próbujesz mnie zglebić i zrobić ze mnie jakiegoś 16 latka który czytuje regularnie gazetki z MediaMarkt.

    w każdym razie moge ci powiedzieć że bawilem się H5 a Canona S2 mam do tej pory oprócz 350D ale zanim go kupiłem to dosyć dużo czasu spędziłem w różnych sklepach bawiąc się i jednym i drugim modelem. to co piszesz o glośnej pracy zooma to chyba jakaś pomylka, jesteś jakimś audiofilem albo zasłyszałeś jakąś plote w internecie.

    co do tego ekranu to nie udowadniam swojej kolejnej bezpodstawnej i śmiesznej opinii. wierz mi jest troche więcej zdjęć H9 w necie nie tylko tym temacie. ty pewnie masz specjalnie przerobiony H5 z ruchomym ekranem i wiesz jakie ustawienia się wykorzystuje i jakie to praktyczne. tak sie składa że w S2 i S3 jest ruchomy ekran i moge ci powiedzieć że najczęściej korzysta się z tego ustawienia kiedy chce sie zrobić zdjęcie z żabiej perspektywy(ustawiony poziomo z ekranem do góry), chce sie zrobić zdjęcie nad tłumem (poziomo z ekranem do dołu) lub chce sie zrobić jakieś makro. jakieś 90% z 7 tys zdjęć wykonanych na S2 zrobiłem z zamkniętym ekranem patrząc przez wizjer i ruchomy ekran przydawał się w sytuacjach o których napisałem wyżej - zdjęcia z ekranem w pozycji takiej jak na zdjeciu H9 nie zrobilem chyba nigdy bo po prostu wygodniej jest w tego typu aparatach korzystać z wizjerów które są całkiem dobre.
    No wiesz, pisząc takie teksty sam dajesz nam do zrozumienia, że z Ciebie taki 16-latek (popracuj nad ortografią, bo raz piszesz poprawnie, a raz nie -> no chyba, że jesteś dyslektykiem :P). Wypraszam sobie teksty, w których jednoznacznie mnie obrażasz typu "audiofil", ale rozumiem, że ten poziom dyskusji obrazuje Twoje ego. No cóż tak jak napisał kolega RzEmYk: "jedynie podczas zatrzymywania silniczka słychać takie hmmm... pstryknięcie, które jest dosyć głośne. Jeśli kręcisz filmik np. z podejścia samolotu, to silniki zagłuszą i ten odgłos". Mój spotting'owy kolega nakręcił filmik z lądowania B738 Canonem S2 - (filmik do ściągnięcia na www.airfoto.pl w dziale Download->Filmy->Lądowanie B737-800...). No i całkiem dobrze słychać owe "pstryknięcie", tak więc zastanów się Panie Krasin co Pan piszesz za głupoty

    Cytat Zamieszczone przez Krasin
    tak na koniec to daruj sobie teksty typu

    Miałeś w ręku już ten aparat, że się tak wypowiadasz?
    nikt z nas nie miał tego aparatu w rękach a dyskusja jest od tego żeby każdy napisał co sądzi o tym sprzęcie
    Owszem dyskusja od tego jest, ale nie od tego, aby pisać głupoty, że ruchomy ekran LCD jest niefunkcjonalny, i że w S2 i S3 za pomocą ruchomego ekranu można zrobić zdjęcia z perspektywy "nad tłumem" a w H9 już nie będzie można. Proponuję pooglądać więcej zdjęć, na których jednoznacznie widać, że funkcjonalność takiego ekranu jak najbardziej będzie. Zresztą jakie to ma znaczenie w spottingu, w którym i tak korzysta się praktycznie tylko z wizjera? Pozdrawiam!

  20. #20
    ModTeam
    Awatar RzEmYk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Tarnów i okolice

    Domyślnie


    Polecamy

    Samoloty i większość zdjęć się pstryka z wizjera, ale są momenty, w których się taki ruchomy ekranik przydaje, jak dla mnie jest to duża zaleta.

    Przykładowe zdjęcie wczorajszego księżyca, wycięcie z maksymalnej rozdzielczości, ręczne nastawy. Późniejsza kompresja w ACDSee przy jakości 100.
    http://img208.imageshack.us/img208/9726/moon2pp9.jpg
    Oczywiście nie jest to lustro, jakościowo odstaje, ale jak na kompakt, to nie narzekam za bardzo.

    Jak będę miał możliwość, to wrzucę 8MB .avi z L'ki w EPKK, na którym hałas od autostrady bez problemów zakłóci odgłosy Canonka.
    Wg. mnie czepianie się odgłosów aparatu podczas kręcenia filmiku jest niepoważne, przecież mówimy o aparatach, a nie o kamerach. Głównym zadaniem jest robienie zdjęć, a filmików to tak przy okazji. Dawniej aparaty były tak głośne podczas zmiany ogniskowej, że podczas kręcenia filmiku firmware wyłączał nagrywanie dźwięku podczas tej czynności, więc nie czepiajcie się jakiegoś "cyk", czy "klik"...
    [Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11, MSFS | EOS 500D + C 15-85 IS USM + C 50 1.8 STM]

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •