Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 40
Like Tree5Likes

Wątek: Jakie body do spottingu

  1. #1
    Awatar Franek_787

    Dołączył
    May 2017

    Domyślnie Jakie body do spottingu


    Polecamy

    Tak jak w tytule mam problem ze znalezieniem dobrego body. Obecnie robie Nikonem D5100 + Sigma 120-400 f/4.5-5.6, ale przez jakość matrycy zżeram paznokcie z frustracji. W związku z tym, że szkiełko mam do nikona pozostałbym przy tej firmie. Budżet to max 4000 pln. Z góry dzięki za porady

  2. #2
    Photo Screener
    Awatar zicherka

    Dołączył
    Mar 2011
    Mieszka w
    domu.

    Domyślnie

    Jeśli chcesz nowe body to nie zostaje nic innego jak d7200

  3. #3
    Awatar Franek_787

    Dołączył
    May 2017

    Domyślnie

    Zastanawiałem się jeszcze nad używanym D7500

  4. #4

    Dołączył
    Mar 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Franek_787 Zobacz posta
    Zastanawiałem się jeszcze nad używanym D7500
    To jest to samo co D7200 tylko, że droższe i ma tylko jeden slot karty.

  5. #5
    Awatar gregcki

    Dołączył
    Apr 2014
    Mieszka w
    EPLB, EPKT

    Domyślnie

    A co byście wybrali między D500 a D750? Cenowo wychodzi podobnie więc jest mały dylemat.
    Posiadam obiektyw Tamron SP 150-600 mm f/5-6.3 Di VC USD G2
    Jakieś plusy i minusy za danym body mile widziane

  6. #6
    Awatar Przemekkk

    Dołączył
    May 2012
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gregcki Zobacz posta
    A co byście wybrali między D500 a D750? Cenowo wychodzi podobnie więc jest mały dylemat.
    Posiadam obiektyw Tamron SP 150-600 mm f/5-6.3 Di VC USD G2
    Jakieś plusy i minusy za danym body mile widziane
    Przede wszystkim plastyka obrazu, kolorów - FX pod tym względem miażdży DX-a. D500 będzie oczywiście szybszy. Ja po fotkach na d750 przesiadłem się na pełną klatką i na DX-a już nie wrócę

  7. #7
    Senior Screener
    Awatar schwefel

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Franek_787 Zobacz posta
    Obecnie robie Nikonem D5100 + Sigma 120-400 f/4.5-5.6, ale przez jakość matrycy zżeram paznokcie z frustracji.
    Akurat matryca to jest najlepszy komponent D5100, bo jest wprost z D7000. Bardzo dobre kolory, bardzo dobra rozpiętość tonalna i niskie szumy do ISO1000.

    Cytat Zamieszczone przez Tomaszek Zobacz posta
    To jest to samo co D7200 tylko, że droższe i ma tylko jeden slot karty.
    Jak już to to samo co D500 tylko wykastrowane z szybkostrzelności, 2 slotu i gripa. D7200 ma zupełnie inną matrycę i inne przeznaczenie, bo D7500 nie jest bezpośrednim następcą D7200.

    Cytat Zamieszczone przez gregcki Zobacz posta
    A co byście wybrali między D500 a D750?
    Ani jedno ani drugie tylko D810. D500 jest dobry jako uzupełnienie FXa na pokazach, bo nie ma się co czarować, że każde body z wyjątkiem D850 jest powolne jeżeli chodzi o klatki na sekundę. Jakość wykonania D8x0 bije na głowę D750, czuć że trzyma się w ręce kawał aparatu, do tego z matrycy dużo więcej wyciągniesz i to przy wyciąganiu cieni/świateł jak i przy cropowaniu.

  8. #8
    Awatar Pawel_2404

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Wszędzie mnie pełno

    Domyślnie

    Podłączę się do pytania o zmianę body. Czy jest sens kupić d7200 przy posiadaniu d7000. Chodzi mi głównie o wielkość matrycy bo czasami brakuje do przycięcia zdjęcia. Body będzie podpięte do 200-500 Nikona

  9. #9
    Awatar mickey93

    Dołączył
    Jul 2012
    Mieszka w
    blisko EPTO:D

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez schwefel Zobacz posta
    Ani jedno ani drugie tylko D810. D500 jest dobry jako uzupełnienie FXa na pokazach, bo nie ma się co czarować, że każde body z wyjątkiem D850 jest powolne jeżeli chodzi o klatki na sekundę. Jakość wykonania D8x0 bije na głowę D750, czuć że trzyma się w ręce kawał aparatu, do tego z matrycy dużo więcej wyciągniesz i to przy wyciąganiu cieni/świateł jak i przy cropowaniu.
    jeżeli chodzi o pokazy to raczej D800/810 są kiepskie bo to muły
    jeżeli chodzi o spottingi itp., to akurat D500 jest jedną z najlepszych opcji lepszą od D750 D800/810
    Cytat Zamieszczone przez Pawel_2404 Zobacz posta
    Podłączę się do pytania o zmianę body. Czy jest sens kupić d7200 przy posiadaniu d7000. Chodzi mi głównie o wielkość matrycy bo czasami brakuje do przycięcia zdjęcia. Body będzie podpięte do 200-500 Nikona
    jak najbardziej, do tego dostajesz lepszy AF
    Planeplotter: f1 Nikon D7200, GSO 10" TV PowerMate 2" 2X, Tamron 150-600G2

  10. #10
    Awatar Przemekkk

    Dołączył
    May 2012
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mickey93 Zobacz posta
    jeżeli chodzi o pokazy to raczej D800/810 są kiepskie bo to muły
    jeżeli chodzi o spottingi itp., to akurat D500 jest jedną z najlepszych opcji lepszą od D750 D800/810
    To zależy od priorytetów drogi kolego - owszem, szybkostrzelność pomaga i to bardzo, ale obrazek z DXa niestety jest delikatnie mówiąc słaby w porównaniu z obrazkiem wyplutym przez FX (najlepiej to widać w kombinacji ze stałką, ale nawet ja z sigmą sport to dostrzegam). Najlepszą obecnie opcją jeśli idzie o Nikona jest D850, jednak pytający nie celują w ten segment. Jeśli o mnie chodzi to wolę mieć mniej klatek ale za to z dużo ładniejszym kolorystycznie i o większej głębi obrazkiem.
    Także co, kto woli i potrzebuje - daleki byłbym od wynoszenia na piedestał tylko szybkostrzelności jako atut.

  11. #11
    Senior Screener
    Awatar schwefel

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mickey93 Zobacz posta
    jeżeli chodzi o pokazy to raczej D800/810 są kiepskie bo to muły
    jeżeli chodzi o spottingi itp., to akurat D500 jest jedną z najlepszych opcji lepszą od D750 D800/810
    Przecież dokładnie to samo napisałem w cytowanym poście.
    Zdziwiłbyś się ile świetnych zdjęć zrobionych na pokazach wyszło z D800 jak jeszcze w planach nie było D500. Ale teraz jest na szczęście wybór i do ogólnego spottingowego zastosowana brałbym D8x0 a na pokazy D500.



    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  12. #12

    Dołączył
    Feb 2014
    Mieszka w
    Szczecin

    Domyślnie

    Hmmm... Mój D500 leży na pokazach w plecaku, a prawie całą robotę robi D810. Co mi po szybkostrzelności jak DR i kolorystyka z D810 miażdży D500. Jedynie tego AF-a z D500 mi brakuje bo naprawdę robi wrażenie.
    Przemekkk likes this.

  13. #13
    Awatar mickey93

    Dołączył
    Jul 2012
    Mieszka w
    blisko EPTO:D

    Domyślnie

    kolorystyka to kwestia profilu w programie. różnica w DR jest owszem ale nie taka aby było to widać gołym okiem(zaczyna być widoczna przy mocnym wyciąganiu)
    Cytat Zamieszczone przez Przemekkk Zobacz posta
    ale obrazek z DXa niestety jest delikatnie mówiąc słaby w porównaniu z obrazkiem wyplutym przez FX (najlepiej to widać w kombinacji ze stałką, ale nawet ja z sigmą sport to dostrzegam)
    DX idzie w większości przypadków zrobić zdjęcie dokładnie takie samo jak i FX

    obecnie ciekawa sytuacja z obrazkiem może być porownując D500 i D850
    Planeplotter: f1 Nikon D7200, GSO 10" TV PowerMate 2" 2X, Tamron 150-600G2

  14. #14
    Awatar Przemekkk

    Dołączył
    May 2012
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mickey93 Zobacz posta
    DX idzie w większości przypadków zrobić zdjęcie dokładnie takie samo jak i FX
    Obrazek z FX zawsze będzie się różnił od obrazka z DX (może w nielicznych sytuacjach nie). I widać to gołym okiem.
    Także kolego Gregcki, dobrze się zastanów, na czym Ci zależy

  15. #15

    Dołączył
    Aug 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Przemekkk Zobacz posta
    Obrazek z FX zawsze będzie się różnił od obrazka z DX (może w nielicznych sytuacjach nie). I widać to gołym okiem.
    Także kolego Gregcki, dobrze się zastanów, na czym Ci zależy
    Jasne... Widziałem mnóstwo porównań i jeśli chodzi o wysokie ISO to owszem. Po za tym ludzie strzelali zgadujac czym było robione zdjęcie. Na plus dx jest to że ogniskowa jest mnozona przez 1,5 czyli dużo lepiej się operuje za plota ...

  16. #16

    Dołączył
    Feb 2014
    Mieszka w
    Szczecin

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sp2sci Zobacz posta
    (...)Na plus dx jest to że ogniskowa jest mnozona przez 1,5 czyli dużo lepiej się operuje za plota ...
    W przypadku D500/D750 masz prawie rację (bo jednak D750 ma nieco większą rozdzielczość matrycy więc nie wyjdzie dokładnie przelicznik 1.5).
    Porównanie D500 z D810/D850 to już inna bajka. W tym wypadku ten mnożnik się nie sprawdza (wychodzi wręcz niemal 1:1) gdyż niweluje go znaczna różnica rozdzielczości matrycy - kadr z D500 jest niemal identyczny z kadrem D850, a nieznacznie większy niż w D810, które przełączymy w tryb DX. Dlatego ja wolę operować D810 bo dzięki szerszemu kątowi widzenia samolot może podejść bliżej mnie, gdzie przy D500 już bym go miał obciętego. Przy operowaniu szkłem stałoogniskowym ma to duże znaczenie, przy zoomie mniejsze, ale też jest istotne (wpływ odległości od obiektu na jakość zdjęcia - przejrzystość powietrza, termika itd.). W teorie typu "lepsza plastyka", "głębia ostrości" nie wchodzę głębiej bo pełno takich rozważań na forum Nikona. I w sumie niewiele z nich wynika Obrazek z matrycy o lepszym DR obrabia mi się o niebo lepiej od obrazka z czołowego ponoć DX-a czyli D500. Dla mnie tylko to jest istotne.

  17. #17
    Awatar Kazor

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez yanis Zobacz posta
    wpływ odległości od obiektu na jakość zdjęcia - przejrzystość powietrza, termika itd.
    Na większości pokazów ten problem nie występuje - a raczej bywam ostatnio bliżej niż dalej

  18. #18

    Dołączył
    Feb 2014
    Mieszka w
    Szczecin

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kazor Zobacz posta
    Na większości pokazów ten problem nie występuje - a raczej bywam ostatnio bliżej niż dalej
    Nie zrozumiałeś sensu wypowiedzi. Więc spróbuję bardziej wizualnie to opisać.
    Stoisz np. na polu w Ostravie. Masz 2 takie same obiektywy. Jeden podpięty do DX-owego D500, drugi do FX-owego D810/D850. Samolot robi naloty w twoim kierunku. Mierzysz do niego najpierw z DX-a i czekasz aż obiekt wypełni kadr. Przy drugim nalocie robisz to samo FX-em. Uzyskujesz dwa teoretycznie identyczne kadry. Jednak w przypadku FX-a będziesz miał lepszy detal bo obiekt był kilkadziesiąt metrów bliżej ciebie. Wierz mi, tak jest, jeśli porówna się D500 i D810/D850. Mam z tym do czynienia niemal na każdych pokazach. Mając dwie puszki generujące obrazek o zbliżonym detalu, z których jedna zapewnia szerszy kąt widzenia, końcowy efekt idzie na korzyść tej drugiej (czyli FX-a). Ale, jak pisałem wcześniej, jest to sytuacja wyjątkowa, dotycząca porównania DX-a z matrycą FX-ową, której rozdzielczość niweluje słynny współczynnik x1.5.

  19. #19
    Awatar Kazor

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez yanis Zobacz posta
    Przy drugim nalocie robisz to samo FX-em. Uzyskujesz dwa teoretycznie identyczne kadry. Jednak w przypadku FX-a będziesz miał lepszy detal bo obiekt był kilkadziesiąt metrów bliżej ciebie. Wierz mi, tak jest, jeśli porówna się D500 i D810/D850. Mam z tym do czynienia niemal na każdych pokazach
    Nie jestę ekspertę, fot raczej nie publikuję, ale podbijam, że wypełnienie kadru dla DXa zdarza się tak tam, dla FXa gruuubo rzadziej.

    Akurat +++ upatrywałbym raczej w jakości puszki [MPix + kolory], a nie w kwestii systemu.

  20. #20
    Awatar Przemekkk

    Dołączył
    May 2012
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Kazor Zobacz posta

    Akurat +++ upatrywałbym raczej w jakości puszki [MPix + kolory], a nie w kwestii systemu.
    No właśnie rzecz jest w tym, że w systemie pełnoklatkowym rzeczone kolory są inne, tzn. widoczna jest ich głębia, czego zdecydowanie nie można powiedzieć o DXie. Kiedyś w Ostravie przepiąłem sobie z 7100 na d750 i to co później zobaczyłem na kompie sprawiło, że podjąłem decyzję o przejściu na FX. Nawet głupie szare chmury (ale nie jednolite i płaskie) wyglądały nomen omen o niebo lepiej Kolory są o wiele bardziej "plastyczne", choć to określenie jest mocno wyogólnione, ale każdy posiadacz pełnej klatki powinien wiedzieć, o czym mówię.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •