Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 1 2 3
Pokaż wyniki od 41 do 54 z 54
Like Tree50Likes

Wątek: Obróbka zdjęć - workflow i programy

  1. #41
    Senior Screener
    Awatar schwefel

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Cavrii Zobacz posta
    Dziękuję za odpowiedź, chciałem poprostu jak najlepszej jakości mieć zdjęcia i uniknąć schodkowania, a zchodząć z 6000px na 1440px jest ryzyko że to wystąpi, ale tak jak mówisz można przyciąć i też powoli można schodzić delikatnie ostrząc żeby finalnie przyostrzyć.
    Idąc tym tropem myślenia to najlepiej jest przesiąść się na coś z początków ery cyfrowej np D1, który ma 2,7mpix czyli 2000px szerokości.

    Nawet najbardziej prymitywne programy do obróbki zdjęć radzą sobie ze zmniejszaniem rozdzielczości zdjęć, więc nie wiem gdzie jest to ryzyko?
    zicherka and Bangi like this.

  2. #42
    Awatar Cavrii

    Dołączył
    May 2018
    Mieszka w
    EPTO

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ItsMeOnly Zobacz posta
    Zależy od funkcji interpolacji w skalowaniu niż od samej rozdzielczości - jak robisz dwusześciennie z takich ekstremalnych rozmiarów, to zawsze będziesz miał schodki. Ja tam jak mam wybór to wybieram resampling gaussowski albo Lanczosa
    Ok, dziękuję za profesionalną odpowiedź. Zdjęcia obrabiam w GIMPie i nie zawsze mi się udaje żeby było ostro, muszę poszukać tych funkcji jeżeli ma takowe..

  3. #43
    Awatar briest

    Dołączył
    Jun 2017

    Domyślnie

    Image >> Scale image... >> Quality: Interpolation: [Sinc (Lanczos3)]. BTW, cubic była chyba domyślna parę wersji temu, którego masz tego gimpa?
    bo bliskość ziemi gwałtowną posuchę na rozum rzuca, jak i na rzeżuchę

  4. #44
    Awatar Cavrii

    Dołączył
    May 2018
    Mieszka w
    EPTO

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez briest Zobacz posta
    Image >> Scale image... >> Quality: Interpolation: [Sinc (Lanczos3)]. BTW, cubic była chyba domyślna parę wersji temu, którego masz tego gimpa?
    Tak też skaluje, tylko nie przyuważyłem tego quality. Wesję mam 2.10.

  5. #45
    Awatar Cavrii

    Dołączył
    May 2018
    Mieszka w
    EPTO

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Cavrii Zobacz posta
    Tak też skaluje, tylko nie przyuważyłem tego quality. Wesję mam 2.10.
    Niestety Interpolacje w tej werski mam Sześcienną, Liniową i LoHalo i NoHalo, troszkę ubogo...

  6. #46
    Photo Screener
    Awatar Bangi

    Dołączył
    May 2012
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Nie korzysta się z automatycznego ostrzenia podczas zmniejszania zdjęcia. Ostrzenie powinno być robione ręcznie na samym końcu obróbki i na finalnym rozmiarze zdjęcia.
    Te same parametry ostrzenia dadzą zupełnie inne efekty dla zdjęcia o max boku 1200 px, niż 1920px, itd.

  7. #47

    Dołączył
    Jun 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Cavrii Zobacz posta
    Niestety Interpolacje w tej werski mam Sześcienną, Liniową i LoHalo i NoHalo, troszkę ubogo...
    NoHalo jest bardzo OK - to jest gaussowska.

  8. #48
    Awatar Pawel.Guraj

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Bangi Zobacz posta
    Nie korzysta się z automatycznego ostrzenia podczas zmniejszania zdjęcia. Ostrzenie powinno być robione ręcznie na samym końcu obróbki i na finalnym rozmiarze zdjęcia.
    Te same parametry ostrzenia dadzą zupełnie inne efekty dla zdjęcia o max boku 1200 px, niż 1920px, itd.
    Z taką drobną korektą, że ostrzenie przed skalowaniem szczególnie w wypadku bardzo gęstych matryc i wysokiego współczynnika skalowania wpływa na ilość szczegółów na obrazku docelowym. Zależy to również od algorytmu samego skalowania - co oczywiste.

    p, Paweł

  9. #49
    Awatar Cavrii

    Dołączył
    May 2018
    Mieszka w
    EPTO

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ItsMeOnly Zobacz posta
    NoHalo jest bardzo OK - to jest gaussowska.
    ok, super! Troszkę też doczytałem...
    "W nowym GIMP-ie od ver. 2.9 nie znajdziemy już interpolacji Lanczos. Zamiast tego wprowadzono dwie nowe metody skalowania (próbkowania) obrazu: LoHalo (Low Halo) oraz NoHalo.

    Obydwie metody są wyspecjalizowane do określonych prac.
    W zasadzie wszystkie nowe metody interpolacji produkują wyraźnie widoczny lepszy wynik (ZWŁASZCZA przy obrotach lub skalowaniu w dół) niż wszystkie starsze metody obecne w GIMP-ie.
    Ale są pewne rzeczy o których należy pamiętać:

    1. Metoda LoHalo:

    kiedy zmniejszamy rozdzielczość obrazu, który będzie mniej niż połową oryginalnego rozmiaru
    2. Metoda NoHalo,
    kiedy zwiększamy rozmiar lub nie dużo zmniejszamy (powiększanie, obrót, nachylenie, przekształcanie perspektywy lub coś tam)"
    Cytaty użytkownika "
    zbyma72age"


    https://www.olympusclub.pl/archive/i...p/t-89787.html

  10. #50

    Dołączył
    Feb 2014
    Mieszka w
    Szczecin

    Domyślnie

    Ja stosuję jeden prosty trick przy zmniejszaniu i wyostrzaniu w Photoshopie. Duplikuję sobie cały obraz do drugiej warstwy. Po zmniejszeniu wyostrzam tą widoczną wierzchnią warstwę. I nie przejmuję się, ze pewne drobne lub kontrastowe elementy zaczynają "świecić", czyli pojawia się efekt przeostrzenia. Potem używam narzędzia "gumka" i wymazuję z tej wyostrzonej warstwy elementy, które uległy temu efektowi, odsłaniając na tych fragmentach warstwę spod spodu, która była niewyostrzana. I tego już nie ruszam, albo wyostrzam delikatniej. To naprawdę daje niezłe efekty.

  11. #51
    Awatar elcin

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Wrocław/EPWR

    Domyślnie

    Jesień - długie wieczory, trzeba wrócić do zdjęć z pokazów...

    Co robicie ze zdjęciami grup akrobacyjnych, na których smugacze samolotów z przodu "wchodzą" na samoloty z tyłu - zwykle (pewnie jak większość) obrabiam osobno samoloty i osobno tło. Ale kiedy tak zrobię a zmiany na obu tych warstwach dość mocno się różnią (na przykład samoloty trzeba dużo mocniej rozjaśniać niż niebo) widać ewidentnie, że coś z tymi smugaczami jest nie tak (no bo smugacz na samolocie jest dużo jaśniejszy od całej reszty).

    Macie jakis patent jak sobie ułatwić życie w takich warunkach?

  12. #52
    Awatar Pawel.Guraj

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Temat nieco z pogranicza, ale może się przydać.
    "ISO" w cyfrówkach to generalnie rzecz biorąc ściema. Niestety jeżeli chcemy wykorzystać potencjał RAW, to automatyka aparatu ogromnie nam to utrudni - jest kalibrowana zdecydowanie pod to jak ma wyglądać wychodzący z puszki JPG a nie RAW.
    Co więcej dwie cyfrówki przy takich samych ustawieniach i tej samej scenie mogą dać inny JPG i bardzo inny RAW.

    https://pawel.online/iso-to-bzdura-c...ulosci-matryc/

    Pozdrówka, Paweł.

  13. #53
    Senior Screener
    Awatar schwefel

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez elcin Zobacz posta
    Jesień - długie wieczory, trzeba wrócić do zdjęć z pokazów...

    Co robicie ze zdjęciami grup akrobacyjnych, na których smugacze samolotów z przodu "wchodzą" na samoloty z tyłu - zwykle (pewnie jak większość) obrabiam osobno samoloty i osobno tło. Ale kiedy tak zrobię a zmiany na obu tych warstwach dość mocno się różnią (na przykład samoloty trzeba dużo mocniej rozjaśniać niż niebo) widać ewidentnie, że coś z tymi smugaczami jest nie tak (no bo smugacz na samolocie jest dużo jaśniejszy od całej reszty).

    Macie jakis patent jak sobie ułatwić życie w takich warunkach?
    Nigdy tak nie robiłem i tak się zastanawiam co to ma dać? Jak jest dobrze naświetlone zdjęcie to używam fill light w ACR i ewentualnie recovery dla jasnych obszarów szmugaczy/nieba. Jak jest źle naświetlone albo BL to szuflada.pl, bo szkoda czasu na obróbkę.
    Ostatnio edytowane przez schwefel ; 24-11-2019 o 17:02

  14. #54
    Awatar Pawel.Guraj

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez schwefel Zobacz posta
    Nigdy tak nie robiłem i tak się zastanawiam co to ma dać? Jak jest dobrze naświetlone zdjęcie to używam fill light w ACR i ewentualnie recovery dla jasnych obszarów szmugaczy/nieba. Jak jest źle naświetlone albo BL to szuflada.pl, bo szkoda czasu na obróbkę.
    No właśnie, zastanawiałem się jaką ideę ma OP - rozumiem, że można robić jakieś lokalne korekty na obiektach, ale dość trudno sobie wyobrazić jak to robić tak, żeby nie "dotknąć" smugaczy - które z resztą są elementem sceny. Też nie widzę powodu aby oddzielnie obrabiać tło - w takim sensie, żeby korzystać z czegoś więcej niż highlight recovery i ewentualnie trochę podciągnięcie balansu bieli (lokalnie).

    p, paw

Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 1 2 3

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •