Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 1 2
Pokaż wyniki od 21 do 40 z 40
Like Tree12Likes

Wątek: Nikon d7500

  1. #21

    Dołączył
    Feb 2009

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez schwefel Zobacz posta
    Ja bym powiedział, że dyżurnym jest jednak Tamron 70-300VC, bo cena niższa, a osiągami wcale nie odbiega od Nikkora.
    Rozumiem ze pisząc o Tamronie masz na myśli Tamron 70-300mm f/4-5.6 Di VC USD? Czyli ten obiektyw nadal jest konkurencyjny, nawet biorąc pod uwagę fakt, że został wypuszczony w 2010 roku?

    Jeśli wziąłbym aparat Canona, to czy warto dopłacić do tego https://www.optyczne.pl/421.3-Test_o...bilizacja.html (ponoć szybki autofokus) ?

  2. #22
    Senior Screener
    Awatar schwefel

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Tak, na rynku szkieł to dalej jest świeży obiektyw. Poprzednik obiektywu, o który pytasz wyszedł w 2005 roku, a najpopularniejszy obiektyw do fotografii lotniczej czyli 100-400IS w 1998 roku i dalej jest używany na pokazach czy pod płotem.

    Nie znam nikogo kto by miał nowego Canona 70-300, więc ciężko mi powiedzieć. Ja bym nie dopłacał, bo 70-300 z grubsza są podobne (no może z wyjątkiem Sigmy, która jest mocno mydlana), tylko odkładał na Canona 100-400 II albo Nikkora 200-500...albo S/T150-600 czy S60-600.
    Luke likes this.

  3. #23

    Dołączył
    Feb 2014
    Mieszka w
    Szczecin

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez schwefel Zobacz posta
    (...) Porównaj sobie jak są rozstawione punkty w D500 a w jak w D7200/D7500
    (...) D500 ma punkty krzyżowe w środku i na krawędziach kadru (zaznaczone na czerwono), a D7200/D7500 tylko w środku. (...)
    A to ile będziesz miał dostępnych punktów AF z tele 150-600, które ma na 600mm światło 6.3 świetnie pokazuje ta tabelka. Słownie JEDEN centralny. Dlatego paradoksalnie podpięcie tańszego szkła do droższego body da lepszy rezultat niż odwrotnie.
    (...)
    źródło: https://www.nikonrumors.com/2016/12/...ce-table.aspx/
    U mnie Sigma 150-600S jest praktycznie nieużywalna na 8-miu narożnych punktach AF z D500 (od ogniskowej około 450mm) - ostrzy jak ślimak, w dynamiku praktycznie bezużyteczna. Ostatnio Nikon wypuścił upgrade oprogramowania puszki poprawiające pracę AF na skraju kadru, ale nie sprawdzałem, czy to coś pomaga. Ze szkłami f5.6 ten problem nie występuje. Ale zgadzam się - sytuacja pod tym względem dużo bardziej komfortowa niż jeden centralny punkt AF.

    Nie używam dwóch slotów kart pamięci - spowalnia to aparat w trybie seryjnym (bufor częściej się zapycha).

    "D500 u mnie odpada, bo jako laik nie chcę brać używki a nówka niestety wykracza poza mój budżet."
    Akurat w przypadku D500 bym się nie obawiał trefnego egzemplarza. Ludzie kupowali D500 jako wsparcie do D810/D750. Jak ukazał się D850, który łączy cechy obu tych puszek, zrobił sie wysyp D500-tek. Sam to przerobiłem. D500 poszedł do szafy, bo D850 robi tą samą robotę prawie tak samo dobrze, ale z matrycą FX.

  4. #24
    Senior Screener
    Awatar schwefel

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Wszystko to kwestia jasności szkła, ja z 200-500 takich problemów nie zaobserwowałem, co potwierdza też grafika ze strony producenta.

    Natomiast po podpięciu TC‑14E III jakaś obrazka leci na pysk, a AF jest powolny jak ślimak. Szkoda, bo Nikon twierdził, że wersja III jest znacznie lepsza od II a ja różnicy poza tej w cenie nie widzę.



    Sigmę Sport miałem bardzo krótko i nie pamiętam jak tam spada światło ale ludzie piszą, że już na 180mm jest 5.6 i od 320mm jest 6.3, więc AF ma utrudnione warunki pracy.
    Generalnie z tego co opisujesz wnioskuję, że AF zachowuje się tak jak z 200–400 mm f/4G ED VR II z TC‑17E II

  5. #25

    Dołączył
    Jul 2019

    Smile Obiektywy do Nikona D7500

    Cześć,

    Posiadam na stanie Nikon D7500. Do wspomnianego sprzętu chciałbym dokupić dwa obiektywy.

    1. Długie tele, które pozwoli robić zdjęcia pod płotem. Ponadto zależy mi troszkę na dobrej ostrości ponieważ będę go wykorzystywać również do fotografii jedzenia. Kwotę na ten cel mam na poziomie 2500 PLN. Znalazłem takie cuda:

    - Tamron SP AF 70-300 F/4-5.6 Di VC USD Nikon - 1599 PLN.
    - Nikkor AF-P 70-300 mm f/4.5-5.6E ED VR - 2499 PLN.

    2. Drugi obiektyw ma posłużyć do fotografowania pomieszczeń, dekoracji, wystroju oraz krajobrazu. Ten krajobraz to jakieś wycieczki za miasto. Kwota na ten cel to 1900 PLN. Znalazłem takie cuda:

    - Sigma 17-55 F2.8 EX DC OS HSM Nikon - 1489 PLN.
    - Tamron SP AF 17-50 F/2.8 XR Di II VC LD Asp (IF) Nikon z motorem - 1899 PLN.

    Bardzo proszę Was o pomoc w wyborze obiektywów do ww. aparatu.

  6. #26
    Awatar mickey93

    Dołączył
    Jul 2012
    Mieszka w
    blisko EPTO:D

    Domyślnie

    tele do fotografowania jedzenia?

    poza tym wszystkie propozycje dadzą ci duże możliwościowi przy pod płotem czy w ogólnej fotografii więc wybór to kwestia preferencji ceny
    Planeplotter: f1 Nikon D7200, GSO 10" TV PowerMate 2" 2X, Tamron 150-600G2

  7. #27

    Dołączył
    Jul 2019

    Domyślnie

    Stwierdziłem, że ogniskowa np. 70-300 pozwoli na uchwycenie detali na talerzu, a dodatkowo zapewni pożądaną głębie obrazu.

    Tamron, wiem, że robi dobre obiektywy. Ale jeśli te 900 PLN ma zrobić dużą różnicę to zdecyduję się na ten drugi. Dlatego moje wątpliwości.

  8. #28
    Senior Screener
    Awatar schwefel

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    AF-P to obiektywy dedykowane do filmowania. Moim zdaniem nie warto dopłacać za znaczek ale za 2,5tys. warto poszukać używanego Tamrona 150-600.
    Co do fotografii wnętrz i krajobrazu to dla mnie 17mm jest za wąskie. Lepiej celować w coś klasy 10-20.

  9. #29

    Dołączył
    Mar 2011
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Do tele dokup drabinę bo minimalna odleglosc zdjęciowa to chyba ponad metr.

  10. #30

    Dołączył
    Jun 2016
    Mieszka w
    Dobieszowice

    Domyślnie

    Sigma 17-50, mam i moim zdaniem spisuje się bardzo dobrze, polecam. A Tele no to 150-600 raczej.

    Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

  11. #31

    Dołączył
    Jul 2019

    Domyślnie

    150-600 chętnie ale to później

    Jeszcze wracając do 70-300. Tutaj są jakieś kosmetyczne różnice, które mogą przeważyć o zakupie?
    Jeden i drugi model na 300 mm daj radę?

    Nikkor AF-P 70-300 mm f/4.5-6.3G ED DX
    Tamron SP AF 70-300 F/4-5.6 Di VC USD

  12. #32

    Dołączył
    Mar 2011

    Domyślnie

    Jeden i drugi jest w porządku, ale nie warto dopłacać do N, bo różnice (ja przynajmniej zauważyłem tylko w wadze ) nie warte są dopłacania.

  13. #33
    Senior Screener
    Awatar schwefel

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez live Zobacz posta
    Jeden i drugi model na 300 mm daj radę?
    Żaden zoom 70-300 nie daje rady na 300mm, bo to budżetowe szkła. Trzeba przymykać do F8 albo i bardziej. Tak samo jak 150-600 nie daje rady na 600mm, dlatego warto kupić coś dłuższego żeby korzystać ze środka zakresu, który jest najlepszy niezależnie od producenta szkła.
    W przypadku Nikkora światło 6.3 na 300mm to jakiś ponury żart.

  14. #34

    Dołączył
    Jul 2019

    Domyślnie

    Swojego czasu posiadałem Sigme 70-300 i parę ujęć udało się trafić na 300 mm. Dlatego pytałem o ten końcowy zakres. Niemniej dziękuję za wszelkie uwagi i podpowiedzi.

    ps.

    Szukam jeszcze karty i znalazłem SanDisk SDXC 64 GB Extreme PRO:
    - szybkość zapisu 90 MB/s
    - szybkość odczytu 170 MB/s

    Bez zapychania buforu ww. karta powinna dać radę?

  15. #35
    Senior Screener
    Awatar schwefel

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Ja nie piszę o trafieniu przez AF tylko o ostrości obrazka, który dostaje się na 300mm.

    Co do karty to równie dobrze możesz kupić "stare" Extreme Pro z prędkością 95MB/s zapis/odczyt, bo to 170MB/s to zwykły chwyt marketingowy żeby można było 170 napisać na karcie zamiast 95. Dla opróżniania bufora liczy się zapis, a odczyt to co najwyższej przy zrzucaniu zdjęć przydaje się, o ile oczywiście masz odpowiednio szybki czytnik kart.
    Ja używam Expreme Pro 95MB/s z D500 i daje radę. Oczywiście nie walę długiej serii, bo do tego potrzeba szybszej karty a najlepiej XQD. D7500 ma mniejszy bufor, więc teoretycznie potrzebuje szybciej karty.

  16. #36

    Dołączył
    Jul 2019

    Domyślnie

    Wybacz moją pomyłkę. Chodziło mi ostrość na końcowym zakresie.

    Wspomnieliście m.in. o 150-600. Czy taki Tamron 150-600 będzie współpracować z Nikon D7500 bez przeszkód?
    Podobno 150-600 jest do pełnej klatki, a ja przymierzam się do Nikona D7500. Jak to wygląda od tej strony?

  17. #37
    Senior Screener
    Awatar schwefel

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Lepiej niż z pełną klatką.
    live likes this.

  18. #38

    Dołączył
    Jul 2012
    Mieszka w
    Szczecin

    Domyślnie

    Ja mam zestaw D7200 + Tamron 150-600 + Sigma 17-50 f/2.8. Stosunek ceny do jakości dla obydwu obiektywów bardzo dobry.
    live likes this.

  19. #39

    Dołączył
    Jul 2019

    Domyślnie

    Co prawda byłem dopiero 2-3 razy w plenerze ale zauważyłem, że Tamron robi bardzo ciemne zdjęcia. Korektę ekspozycji muszę zmieniać dość mocno. Również zauważyliście taką różnicę? Nie przypominam sobie aby użytkownicy starszej wersji (G1) mieli taki problem. Tamron zmienił coś w naświetlaniu?

  20. #40
    Senior Screener
    Awatar schwefel

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie


    Polecamy

    Korektę +0,7eV mam praktycznie na każdym szkle, czy to Tamron G1, Tamron G2 czy Nikkor.

Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 1 2

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •