Pokaż wyniki od 1 do 14 z 14
Like Tree4Likes
  • 1 Post By PM
  • 2 Post By e-RAV
  • 1 Post By e-RAV

Wątek: [Porada] Obiektyw do Canon 700D: Tamron 70-300 USD czy coś innego?

  1. #1

    Dołączył
    Aug 2015
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie [Porada] Obiektyw do Canon 700D: Tamron 70-300 USD czy coś innego?


    Polecamy

    Witam, mam zamiar dokupić do mojego body Canon 700D tele zamiast kitowego 18-55m. Wiem że dużo osób poleca Tamrona SP 70-300 mm f/4-5.6 Di VC USD (Canon), ma on dużo dobrych opinii. Cel: samoloty (pokazy) 80% oraz czasem przyroda, wycieczki 20%.
    1) czy polecacie może jeszcze coś innego? w cenie ok 2-2,5 tys.
    np Canon 70-300 mm f/4.0-f/5.6 EF IS II USM ? Jest droższy ale czy lepszy?
    https://www.cyfrowe.pl/aparaty/obiek...yAAEgIe1PD_BwE
    2) czy może warto kupić tele z większym zoomem np xx-600 - gdzieś czytałem że zdjęcia robione na maksymalnej ogniskowej są gorsze niż robione na niższych ogniskowych - czy to prawda?
    3) na jakiej ogniskowej najczęściej robi się zdjęcia na pokazach?
    Będę wdzięczny za porady
    Kuba

  2. #2

    Dołączył
    Aug 2015
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Jako że dyskusja jest bardzo ożywiona i ciekawa chciałbym dorzucić jeszcze 1 ciekawy dla mnie obiektyw, nad którym się zastanawiam:
    Tamron 18-400 mm f/3.5-6.3 Di II VC HLD
    https://www.optyczne.pl/index.php?te...wu&test_ob=430
    Czy ktoś go może już używał? W teście trochę skrytykowali AF, że potrafi się gubić, co przy spotterce jest niestety bardzo istotne. No ale ten zakres 18-400 kusi...

  3. #3
    Senior Screener
    Awatar schwefel

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Qbajeski Zobacz posta
    na jakiej ogniskowej najczęściej robi się zdjęcia na pokazach?
    Na różnej zależnie od pokazów i miejscówki, np na Skaryszewską 300mm starczy, ale już z terenu pokazów to będzie mało.

    W ogóle 70-300 jest średnim pomysłem na pokazy w dobie 150-600.

    Cytat Zamieszczone przez Qbajeski Zobacz posta
    W teście trochę skrytykowali AF, że potrafi się gubić, co przy spotterce jest niestety bardzo istotne.
    To akurat jest najmniejszy problem, bo czy AF trafi czy nie to i tak dostaniesz mydlany obraz. Jak chce się mieć zakres 18-400 z jednego szkła to kupuje się kompakta a nie lustrzankę.

  4. #4
    PM
    PM jest nieaktywny
    Awatar PM

    Dołączył
    Oct 2010

    Domyślnie

    A może używany C100-400mkI?
    schwefel likes this.

  5. #5
    Senior Screener
    Awatar schwefel

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Poza budżetem ale do premiery 150-600 był to podstawowy obiektyw na pokazy, więc nie może być zły.

  6. #6
    Moderator
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Nie jest zły, ale na pokazach 400mm potrafi być za krótkie przy pojedynczych samolotach.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  7. #7
    Senior Screener
    Awatar schwefel

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    A wolisz mieć 100-400 czy 18-400 albo 70-300?

  8. #8

    Dołączył
    Aug 2015
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Canon 100-400 to wiadomo - marka i jakość sprawdzona, tyle że cena wysoka. Ale czytałem też dobre opinie o Tamronie 100-400. Ponoć jest bardzo szybki i daje dobre zdjęcia nawet na 400.

  9. #9
    Senior Screener
    Awatar schwefel

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Oceniam zdjęcia z tego Tamrona i dla mnie mydło niesamowite na 300-400mm, więc albo ludzie nie potrafią obrabiać zdjęć albo nie jest taki dobry jak czytałeś.

  10. #10
    Awatar e-RAV

    Dołączył
    May 2012
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Tak się składa, że mam Canona 70-300 i Tamrona 150-600 G2, a żona ma Tamrona 18-400. 600-tkę brałbym na pokazy tylko w przypadku, gdybym miał luksus rozstawienia statywu, bo stania cały dzień z tym trzykilowym wazonem w rękach sobie nie wyobrażam. Ponadto tak mały kąt widzenia utrudnia znalezienie celu na niebie. Raczej pozostanę przy 300-tce na pokazach. 600-tka będzie na ptaszki i sarenki, ewentualnie spotting.

    18-400 jest dobry na wycieczki krajoznawcze, jak się wyżej ceni wygodę niż jakość zdjęć. Nie na pokazy.
    Qbajeski and jarekch like this.

  11. #11
    Senior Screener
    Awatar schwefel

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    150-600 G2 waży 2kg a nie 3kg, to po pierwsze. Po drugie używanie szkła ze stabilizacją na statywie mija się z celem, a ta Tamronowska wybitnie jest zestrojona pod ruchy ręki a nie drgania statywu. Oczywiście można wyłączyć, ale wtedy zrobienie ostrego zdjęcia na 600mm wymaga bardzo krótkich czasów. Dla mnie sztuka dla sztuki, bo nie po to kupuje się szkło ze stabilizacją.

    Użytkowałem G1, G2 (2kg) a teraz Nikkora 200-500 (2,3kg) z ciężkim body D800 z gripem i nie mam takich problemów jak Ty. Na pokazach rzadko widuję 150-600 na statywie. Dla mnie statyw to dla stałek tele i to od 500mm w górę.

  12. #12
    Awatar e-RAV

    Dołączył
    May 2012
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez schwefel Zobacz posta
    150-600 G2 waży 2kg a nie 3kg, to po pierwsze.
    Samym obiektywem robisz zdjęcia?

    Cytat Zamieszczone przez schwefel Zobacz posta
    Po drugie używanie szkła ze stabilizacją na statywie mija się z celem, a ta Tamronowska wybitnie jest zestrojona pod ruchy ręki a nie drgania statywu. Oczywiście można wyłączyć, ale wtedy zrobienie ostrego zdjęcia na 600mm wymaga bardzo krótkich czasów. Dla mnie sztuka dla sztuki, bo nie po to kupuje się szkło ze stabilizacją.
    Oczywiście, że pojedyncze zdjęcia czy krótkie serie można bez statywu, ale tutaj mowa kilkugodzinnych pokazach, gdzie aparat trzyma się w górze po kilka minut bez przerwy (w każdym razie ja tak robię). Przyznaję, że nie mam imponującej krzepy i po niedługim czasie mam dość takiej zabawy. I owszem, preferuję krótkie czasy i wolę ustabilizować aparat, niż polegać na stabilizacji optycznej.

    Nie mam zamiaru się kłócić, każdy ma swoje odczucia. Zasygnalizowałem problem i co z tym zrobi autor wątku, to jego sprawa. W każdym razie ja krótko po zakupie 600-tki zainwestowałem w nowy statyw (bez głowicy, z możliwością przekształcenia w monopod) i głowicę gimbalową i dopiero taki zestaw daje mi komfort w dłuższych sesjach.
    Qbajeski likes this.

  13. #13

    Dołączył
    Aug 2015
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez e-RAV Zobacz posta
    Samym obiektywem robisz zdjęcia?


    Nie mam zamiaru się kłócić, każdy ma swoje odczucia. Zasygnalizowałem problem i co z tym zrobi autor wątku, to jego sprawa. W każdym razie ja krótko po zakupie 600-tki zainwestowałem w nowy statyw (bez głowicy, z możliwością przekształcenia w monopod) i głowicę gimbalową i dopiero taki zestaw daje mi komfort w dłuższych sesjach.
    Autor wątku zdecydował że kupi 18-400 bo akurat potrzebuje ob także na wycieczki i to długie, gdzie też nie ma czasu na żonglowanie obiektywami krótkimi i długimi, bo raz się robi krajobraz a za chwilę dzieciaka który non stop biega. Oczywiście zdaję sobie sprawę że nie otrzymam max jakości, ale tez jej nie oczekuję z takim ob. Tak jak pisałem na początku, na razie mam body Canon 700D + 18-55m, więc sprzęt mocno dla początkujących, więc ten 18-400 będzie i tak dla mnie krokiem naprzód.
    A na pokazy planuję kupić inny ob, tyle że nie wiem właśnie czy 70-300 czy 150-600. Nie mam wprawdzie takich obiektywów ale wydaje mi się ze e-RAV ma rację co do wagi, praktyczności itp. Więc chyba 70-300, lub 100-400 albo jeszcze poszukam.

  14. #14
    Senior Screener
    Awatar schwefel

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez e-RAV Zobacz posta
    Samym obiektywem robisz zdjęcia?
    Jak aparat nazywasz wazonem, to już Twój problem. Dla mnie wprowadzasz ludzi w błąd sugerując, że "wazon" waży 3kg. Używanie 70-300 na pokazach mając do dyspozycji 150-600 to jakieś nieporozumienie.

    Na forum Nikona widziałem tylko jeden wątek gdzie panienka płakała po zakupie 2kg Tamrona, że za ciężki.
    Bawię się w ten rodzaj fotografii ponad 10 lat i nigdy waga nie była problemem. Z resztą na tych wielogodzinnych pokazach ludzie jakoś dają radę a nie mają postury Pudziana. Co najwyżej problem może być żeby zatargać ten sprzęt na miejscówkę ale później jest już z górki.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •