Pokaż wyniki od 1 do 3 z 3
  1. #1
    Administrator Senior Screener
    Awatar meschiash

    Dołączył
    Nov 2006
    Wpisów
    56

    Domyślnie SBS-1 Kinetic Avionic vs AirNav Radar Box


    Polecamy

    Porównanie sprzętu AirNav Radar Box oraz Kinetic Avionic SBS-1
    POZDRAWIAM TOMASZ

    "Less is more."
    “There is nothing quite so useless, as doing with great efficiency, something that should not be done at all.”
    "Nobody is perfect, I'm nobody..."
    "Strategia jest sztuką wyboru, nie kompromisu."

  2. #2
    TT
    TT jest nieaktywny
    Administrator
    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Poland

    Domyślnie

    'michalek napisał' :
    Dostalem pare pytan na temat roznicy miedzy SBS-1 i AirNav. Odpowiem wszystkim tutaj w forum. Po polsku pisze nie najlepiej takze z gory za bledy przepraszam.

    Historia:
    SBS jest na rynku od ponad 1,5 roku.
    AirNav dopiero niecale pol roku.

    Skrzynia:
    SBS jest duzy i z plastiku. Nie wyglada specjalnie ciekawie.
    AirNav jest maly i z metalu. Wyglada duzo nowoczesniej.

    Prad:
    Pierwsze 500 egzemplarzy SBS mialo osobne zasilanie. Od numeru seryjnego 500 jest zasilane przez USB.
    AirNav jest zasilane przez USB.

    Zasieg:
    Niektorzy twierdza ze SBS ma lepszy zasieg, niektorzy ze AirNav ma lepszy zasieg. Prawdopodobnie zasieg jest bardzo podobny. Na obydwoch radarach widac DOKLADNIE te same maszyny. SBS ma kontakt BNC wiec nieco latwiej podlaczyc zewneczna antene niz AirNav ktory ma SMC.

    Software:
    Tu sie skrzynie roznia. SBS ma oprogramowanie BaseStation a AirNav ma AirNav.
    BaseStation jest na rynku rok duzej niz AirNav wiec ja uwazam ze lepiej dziala. Latwiej skonfigurowac i wogule ma wiecej mozliwosci jezeli chodzi o uzywanie lokalne.
    AirNav ma wielkiego plusa w tym ze uzytkownicy AirNav moga sie laczyc w jednej wielkiej sieci i dzielic sie informacja o lotach. Czyli jezeli uzytkownik z polski dzieli sie informacja o lotach nad polska to ma rownierz dostep do informacji od innych uzytkownikow z calego swiata, n.p. niemcy, francja, anglia, hiszpania,portugalia grecja, okolice nyc, toronto, denver, rio, sycylja, azory o lotach w tych miejscach. W dniu dzisiejszym widac mniewiecej 400-600 lotow non-stop.
    Loty sieciowe maja automtycznie opoznienie 5 min!
    Oprogramowanie AirNav jest DUZO wolniejsze od Basestation i wymaga duzo od komputera. Casami pracuje tak wolno ze daje wrazenie jak by sie zawiesilo.
    Jezeli chodzi o baze danych to BaseStation ma duzo lepsze rozwiazanie z zewnetrzna daza banych w formacie SQLlite. Duzo latwiej sie z tym pracuje niz AirNav co ma baze danych wbudowana w AirNav i bardzo ciezko sie z tym pracuje. AirNav obiecywal ze w nowej wersji AirNav (1.4) baza danych ma byc osobno od programu i formacie MySQL lub SQLlite.
    Przez to ze BaseStation ma baze danych osobno jest duzo roznych programow ktore ulatwiaja prace, a pracy jest troche bo ja n.p. w mojej bazie danych mam juz ponad 10.000 samolotow i nie wyobrazam sobie zeby je wbijac recznie do AirNava.

    Podsumowanie:
    Do uzytkowania lokalnego jest SBS duzo lepszy.
    Do podgladana lotow po calym swiecie AirNav jest duzo lepszy.

    Choc trzeba brac pod uwage ze software zarowno basestation jaki i Airnav sie polepsza i mozna sie spodziewac duzo nowych funkcji. Oprocz tego niedawno pojawil sie PlanePlotter od producentow ShipPlotter ktory dziala z SBS i AirNav i tez daje mozliwosc dzielenia sie informacja o lotach.

  3. #3
    Gryniek
    Goście

    Domyślnie


    Polecamy

    Posiadam SBS`a. Nie widziałem Airnav`a.
    Wszystko kwestia gustu. Ja wolałbym dla mojego lokalnego odbioru mieć lepszy zasięg bo podobnie jak Butik antena moja widzi kierunki NW-W-SW-S od Giżycka po Piłę, Poznań, Kalisz, Trzebnicę po trochę Krakowa.

LinkBacks (?)

  1. 06-09-2013, 07:28
  2. 29-03-2011, 19:05

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •