Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 33
  1. #1
    Awatar cibarius

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Białogard

    Exclamation Awaria SBS - prośba o pomoc


    Polecamy

    Witam, czy ktoś z posiadaczy sbs-a spotkał się z taka sytuacją. Na urządzeniu pali się tylko czerwona lampka Power i żadna inna.Komputer ma trudności lub w ogóle nie może wykryć sbs-a. Gdy wyłączę na jakąś godzinę urządzenie, to po włączeniu diody zapalają się prawidłowo, ale po 10 sek znowu pali się tylko Power. Próbowałem już chyba wszystkiego. Coraz bardziej skłaniam się co do uszkodzenie urządzenia. Ale może jakieś sugestie?

  2. #2
    Awatar michalek

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Sztokholm

    Domyślnie

    Mialem cos podobnego z radarem na Grenlandi - odeslalem go do ml&s na wymiane

  3. #3
    Awatar cibarius

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Białogard

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez michalek Zobacz posta
    Mialem cos podobnego z radarem na Grenlandi - odeslalem go do ml&s na wymiane
    Niedobrze ile jest gwarancji na sbs-a?

  4. #4
    Administrator Senior Screener
    Awatar meschiash

    Dołączył
    Nov 2006
    Wpisów
    56

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez cibarius Zobacz posta
    Ale może jakieś sugestie?
    A próbowałeś wgrać na nowo firmware ?
    POZDRAWIAM TOMASZ

    "Less is more."
    “There is nothing quite so useless, as doing with great efficiency, something that should not be done at all.”
    "Nobody is perfect, I'm nobody..."
    "Strategia jest sztuką wyboru, nie kompromisu."

  5. #5
    Awatar cibarius

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Białogard

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez meschiash Zobacz posta
    A próbowałeś wgrać na nowo firmware ?
    Tak, chyba, że samo urządzenie ma jakieś, ale skoro nie ma połączenia z komputerem to może być trudno. Kiedyś uaktualniałem oprogramowanie samej skrzynki sbs, miało to związek z modułem ethernet. W dodatku ze środka jak przyłożę do obudowy ucho to słychać cichutkie skwierczenia.Być może było wcześniej, tylko nie zwróciłem na nie uwagi. Być może jest ono wynikiem awarii.Pozdrawiam

  6. #6
    Awatar piopawlu

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Sztokholm

    Domyślnie

    W samym odbiorniku nie ma wcale tak dużo elektroniki.. Jeżeli są problemy z komunikacją to może padł tylko układ kontrolera USB FTDI. Jak podłączysz do komputera to zawsze wykrywa urządzenie jako takie?

  7. #7
    Awatar cibarius

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Białogard

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez piopawlu Zobacz posta
    W samym odbiorniku nie ma wcale tak dużo elektroniki.. Jeżeli są problemy z komunikacją to może padł tylko układ kontrolera USB FTDI. Jak podłączysz do komputera to zawsze wykrywa urządzenie jako takie?
    Tak jak napisałem, jak urządzenie jest wyłączone z godzinę to po włączeniu jest wszystko ok przez około 15 sek, później sbs traci kontakt z komputerem, ciągle jednak z komputera co jakiś czas dochodzi taki sygnał jakbyś podłączał coś pod usb i wyłączał, i tak w kółko. Zapala się również komunikat "nieznane urządzenie USB" Na sbs pali się tylko czerwona lampka i niebieskie.Pozdrawiam

  8. #8

    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    łomża

    Domyślnie

    hm to jest problem. Kupiłem sbs 1 w USA i zastanawiam się kto mi go w przypadku awarii naprawi. Może któs cos wie na ten temat jak się w takiej sytuacji ratować.
    Ostatnio edytowane przez sterbid ; 27-10-2009 o 09:42 Powód: błedy

  9. #9
    Awatar cibarius

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Białogard

    Domyślnie

    A może ktoś posiada schemat Sbs-a?.Pozdrawiam

  10. #10

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Chcesz zrobić własnego ADS-B ?

  11. #11
    Awatar cibarius

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Białogard

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wrzesinski1 Zobacz posta
    Chcesz zrobić własnego ADS-B ?
    Naprawić......ale jak mnie już Kolega uświadomił pytanie jest głupie, także nie ma tematu.pozdrawiam

  12. #12

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Dlaczego głupie, Simple ADS-B Receiver mając wiedzę elektroniczna ... tylko czy będzie to lepsze niż fabryczne urządzenie, wątpię.
    Fabrycznego schematu nie znajdziesz (chinole zaraz mogą skopiować), schemat to nie wszystko trzeba mieć jeszcze kod do chipu zaszytego w odbiorniku.

  13. #13
    Awatar cibarius

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Białogard

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wrzesinski1 Zobacz posta
    (chinole zaraz mogą skopiować)
    Właśnie, oni i nie tylko oni, aczkolwiek jakiś prosty mógłby być.Pozdrawiam

  14. #14
    Awatar cibarius

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Białogard

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez cibarius Zobacz posta
    ile jest gwarancji na sbs-a?
    Sam spytałem , sam odpowiem. Otóż jak mnie uświadomił pan z ML&S że Sbs-1 posiada 12-to miesięczną gwarancję. Jego odpowiedź wynikała według mnie z jego głupoty . Mi w każdym razie opadły ręce, bo jeżeli taka poważna firma nie wie jakie ma obowiązki wynikające z gwarancji to reklama jest dla niej przednia. Pisze to pod rozwagę przyszłych potencjalnych kupców SBS-a. W każdym bądź razie nie mam zamiaru im odpuścić , tym bardziej że jestem pewien , że należy mi się 24 miesiące gwarancji. Kończąc, nawet jeżeli jeżeli sprawa zostanie załatwiona po mojej myśli, to jak to mówią........smród pozostanie.Pozdrawiam

  15. #15
    Awatar piopawlu

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Sztokholm

    Domyślnie

    Niestety, ale 24 miesiące jest na 'niezgodność towaru z umową', a gwarancja to zupełnie inna sprawa i może trwać tyle ile chce sprzedawca/producent. Należałoby udowodnić, że produkt był wadliwie wykonany i dlatego nie działa, a oni mogą np. twierdzić, że nieprawidłowo użytkowałeś itd..

  16. #16
    Awatar cibarius

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Białogard

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez piopawlu Zobacz posta
    Niestety, ale 24 miesiące jest na 'niezgodność towaru z umową', a gwarancja to zupełnie inna sprawa i może trwać tyle ile chce sprzedawca/producent. Należałoby udowodnić, że produkt był wadliwie wykonany i dlatego nie działa, a oni mogą np. twierdzić, że nieprawidłowo użytkowałeś itd..
    Piotr...nie zgodzę się z Tobą. W Polsce też masz już 24 miesiące gwarancji. Kiedyś się rozróżniało jeszcze chyba na gwarancję i rękojmię, a teraz nie wiem. Wiem jedno, że na sprzedany towar mam 24 miesięczną gwarancje, jak by to zwał.Pozdrawiam

    Edit: doprecyzuję. Ja z roszczeniami zwrócę się do sprzedawcy.

  17. #17

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Nowogard (EPSC)

    Domyślnie

    Inaczej trochę, gwarancję daje producent, może to być zarówno 12 jak i 24 miesiące (czy nawet więcej). Ale jest jeszcze coś takiego jak odpowiedzialność sprzedawcy za sprzedany towar, okres takiej odpowiedzialności wynosi 24 miesiące + miesiąc na zgłoszenie usterki, musisz powołać się właśnie na odpowiedzialność sprzedawcy, sprzedawca ma obowiązek przyjąć sprzęt w tym okresie, nawet jeżeli gwarancja się skończyła i doprowadzić do stanu pełnej funkcjonalności (sprzedawca pokrywa koszty naprawy lub w inny sposób dogaduje się z producentem). To jest prawo każdego konsumenta, a obowiązek sprzedawcy.

  18. #18
    Awatar cibarius

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Białogard

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez emzet Zobacz posta
    Inaczej trochę, gwarancję daje producent, może to być zarówno 12 jak i 24 miesiące (czy nawet więcej). Ale jest jeszcze coś takiego jak odpowiedzialność sprzedawcy za sprzedany towar, okres takiej odpowiedzialności wynosi 24 miesiące + miesiąc na zgłoszenie usterki, musisz powołać się właśnie na odpowiedzialność sprzedawcy, sprzedawca ma obowiązek przyjąć sprzęt w tym okresie, nawet jeżeli gwarancja się skończyła i doprowadzić do stanu pełnej funkcjonalności (sprzedawca pokrywa koszty naprawy lub w inny sposób dogaduje się z producentem). To jest prawo każdego konsumenta, a obowiązek sprzedawcy.
    W pełni się zgadzam

  19. #19
    Awatar michalek

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Sztokholm

    Domyślnie

    Niewiem jak to wyglada w PL czy UK, w Szwecji wedlug prawa skelp sprzedajacy musi dac 6 miesiecy gwarancji i 3 lata "niezgodność towaru z umową".

    Roznica w tym ze przez pierwsze 6 miesiecy sklep musi udowodnic ze klient cos zle zrobil.
    Pozostale 30 miesiecy klient musi udowodnic ze nie od zepsul, tylko blad fabryczny.

    Wiekszosc sklepow w Szwecji dobrowolnie oferuje 12-24 miesiecy gwarancji.

  20. #20
    Awatar cibarius

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Białogard

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez michalek Zobacz posta
    Wiekszosc sklepow w Szwecji dobrowolnie oferuje 12-24 miesiecy gwarancji.
    Michalek, wydaje mi się skoro Szwecja jest w UE sklep nie może tu sobie skorzystać z prawa dobrowolności. Sklep-sprzedawca w Szwecji odpowiada za wadę towaru MINIMUM 24 miesiące od daty sprzedaży. Tak jak Emzet napisał, gwarancja jest czym inny, a czym innym jest odpowiedzialność sprzedawcy . Gwarancji udziela producent, ale i tak od kupującego zależy do kogo zwróci się z roszczeniami. Dla przykładu mając kartę gwarancyjną mogę jej wcale nie wyciągać, tylko iść do sprzedawcy i rzucić mu na ladę wadliwy towar domagając się naprawy ( oczywiście w okresie objętym odpowiedzialnością sprzedawcy-min 24 mieś).
    Dlatego ważne jest w jakich sklepach się kupuje, bo może się okazać ,że sklep był a nagle go nie ma, i zostaje nam tylko gwarancja producenta, która może wynosić 6 miesięcy. Pozdrawiam.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

LinkBacks (?)


Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •