To dobrze, dawno nie sprawdzałem.
Tydzień temu został wysłany odbiornik MLAT do Opola...jutro powinien dotrzeć. Jutro idzie jeden odbiornik do Kaliningradu.
Super wiadomości. Jak widać jest coraz lepiej. Powtarzając mój post ze stycznia mogę już wyłączyć z niego Opole.
Bardzo cieszy odbiornik MLAT w Opolu bo pewnie będzie miał jakieś tam przełożenie na widoczność samolotów do/z KTW a może i Ostrawy oraz rejonu Bramy Morawskiej w Czechach.
Czy wiadomo coś czy jest szansa na dodatkowe odbiorniki MLAT w rejonie Krnova/Ostrawy/Bielska/Rybnika? Myślę, że jakiś odbiornik bardzo przydałby się w tym rejonie, bo ruch GA jest dość spory, szczególnie w okolicach Bramy Morawskiej a obecny zasięg MLAT to +- FL100. Skądinąd wiem, że w tym rejonie jest dość duże natężenie ruchu GA (trasy z Polski do Czech i dalej na południe). Może dzięki Opolu sytuacja się nieco poprawi, choć z uwagi na uwarunkowania terenowe nie liczę na dużo więcej w kwadracie Gliwic-Bielskiem-Ostrawą i Krnovem w Czechach. Mam za to nadzieję, że wraz z rozbudową MLAT region o którym piszę zostanie dodatkowo "wzmocniony" kolejnym odbiornikiem.
Jest nowy odbiornik MLAT w Zielonej Górze, a do Opola jeszcze idzie. Planowane odbiorniki jeszcze w Kaliningradzie, Lwowie, Frankfurcie nad Odrą, Presov i w Kownie ma być jeszcze jeden.
Odbiornik w Opolu już działa kod to F-EPKT1.
Canon EOS 90D + Tamron SP 150-600 mm f/5-6.3 Di VC USD G2, Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS II USM,
Canon EF-S 18-55 mm f/3.5-5.6 IS II
http://www.flightradar24.com/
Pytanie do lepiej obeznanych. Z czego wynika przesunięcie pozycji samolotów Lufthansy na krakowskim lotnisku. Tak to wygląda jakby parkowaly gdzieś w polu nieopodal lotniska.
Canon EOS 90D + Tamron SP 150-600 mm f/5-6.3 Di VC USD G2, Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS II USM,
Canon EF-S 18-55 mm f/3.5-5.6 IS II
http://www.flightradar24.com/
To tak wygląda jakby stosowały nieco inny układ wysyłania/odczytu współrzędnych ( mam tutaj na myśli bardzo małe wartości rzędu sekund/setnych części lub mniejszych) np.
18*30'30''.123 E vs 18*30'.50123 E
drugą wartość chociaż jest taka sama jak pierwsza przystosowany do powiedzmy pierwszego schematu odbiornik będzie błędnie umieszczał na mapie (bo odczyta ją np. tak 18*30'50''). Jeżeli starsze transpondery podają współrzędne nieco inaczej (w innym układzie) niż te obecne to mogą być właśnie takie niewielkie przesunięcia na N/S lub W/E.
ps. żeby była jasność to tylko moje przypuszczenie zaś podane w celu zrozumienia o co mi chodzi wyżej wartości poglądowe są zupełnie przykładowe na szybko "z głowy" i może coś sie nie zgadzać.
Samoloty nie wysyłają współrzędnych w postaci tekstu, format jest jeden dla wszystkich, zdefiniowany dokładnie dla każdego pojedynczego bitu.
Już kiedyś była o tym dyskusja w wątku "ADS-B najtańszy sposób na odbiór"
Jeżeli chodzi o to przesuniecie w bok w stosunku do rzeczywistej trasy to jest to raczej kwestia typu maszyny niż przewoźnika. Zauważyłem. że występuje tylko w niektórych typach samolotów np w: RJ85 Brussels Airlines , 737-300 Lufthansy, 767 LOT-u – ogólnie zawsze są to starsze maszyny. Nigdy nie widziałem tego problemu na nowszych typach np. 737-800 albo np. na E190. Możliwe, że jest to kwestia błędnego wykalibrowania GPS-u albo dane przekazywane przez ADS-B pochodzą z systemu inercyjnego a nie z GPS-u, a może jakiś niecertyfikowany transponder ? Niektóre maszyny mają jeszcze inną przypadłość, a mianowicie nie transmitują przez ADS-B kursu albo prędkości ale podają pozycje (np. CRJ900 Lufthansy ) albo też transmitują błędnie dane. Przykładowo jeden A340 SAS-u permanentnie podaje bledną prędkość, a z kolei np. jeden samolot Kuwait Airways błędnie podaje kurs co wygląda śmiesznie na mapie bo ma się wrażenie, że samolot leci bokiem. Widać linie lotnicze nie dbają o to ponieważ ADS-B nie jest w powszechnym użyciu przez służby kontroli ruchu wiec nie jest to kwestia zagrażająca bezpieczeństwu. Niektóre linie lotnicze nie dbają też specjalnie, żeby transmitować ADS-B - przykładowo ze specyfikacji transpondera używanego w E170/E175 LOT-u wygląda, że do uruchomienia ADS-B wystarczyłby upgrade firmware.
^^ A wystarczy zainstalować rozszerzenie AdBlock ..
16:25
Czy ktoś z fidujących dane do FR24 przez SBS1 client ( mowa o tym http://geo.tcz.pl/lotnicze/radar/skriny/komasacja01.jpg) nie zauważył ostatnio problemów? Mi raz na kilka dni rozłącza sbsa, czyli czarne tło, brak samolotów a pisze, że connected to SBS1. Zrobiłem test. Połaczyłem base station bezpośrednio z sbs1 i działało z miesiąc (oczywiście bez feedowania do FR24). Wróciłem do przesyłania danych przez sbs1 client i się rozłącza. Wszystko idzie po ethernecie.
kłopoty ?
Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki
Przewodnik po chmurach
Zakładki