Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8
  1. #1

    Dołączył
    Mar 2015
    Mieszka w
    EPWR ;)

    Domyślnie RTL1090 - Odkodowanie informacji :)


    Polecamy




    Czy ktoś może wyjaśnić te wszystkie skróty?
    Doszedłem tylko ICAO i C/S to są numery rejestracyjne samolotów a SSR to 4 cyfrowy kod Squawk.
    A te pozostałe skróty?

    Rozumiem że radar wykrył 23 samoloty i mam sygnał -82dB i coś tam 6.
    Lepszy sygnał jak jest -74dB czy - 82dB?

    Oco chodzi z tymi kolorami innymi niż zielony jak trawa?.

  2. #2
    Awatar MaRaS

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    GS- Ground Speed - Prędkość względem ziemi
    C/S - Call Sign - kod wywoławczy
    ALT - Altitude - Wysokość w stopach (FL340 / 34000 stóp)
    TT - Heading - kierunek lotu w stopniach
    MSGS - Mesages - ilośc paczek odebranych
    V/S - Vertica Speed - Prędkość wznoszenia, opadania (niebieski w górę, czerwonawy w dół)
    SG - Siglal - moc sygnału odbieranego
    SSR - SQUAWK - numer transpondera (zmienny dla każdego lotu)
    Uffff...

  3. #3

    Dołączył
    Mar 2015
    Mieszka w
    EPWR ;)

    Domyślnie

    Dzięki za wyjaśnienie, a wiesz co oznaczają inne kolory prócz zielonego?

    Co z tym THR, kiedy jest lepszy sygnał? co znaczy [6] w nawiasie?

  4. #4
    Awatar MaRaS

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Tak głęboko w temat się nie wpuszczałem, ponieważ używam DUMP1090 i traktuje go tylko jako "łapacz sygnału" :-)

  5. #5
    Awatar Mario.

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    Radzymin, Poland

    Domyślnie

    ICAO - 24 bit aircraft address in HEX
    c/s - callsign
    ALT..MCP - altitude (flight level) in 100 feet and selected altitude from MCP panel
    V/S - vertical speed in 100 feet/min
    GS - ground speed in knots
    TT - true track in degrees true
    SSR - Mode A squawk
    G - on ground
    * - position available
    o - odd CPR position data available only
    e - even CPR position data available only
    ~ - position timed out/lost
    4 - BDS4,0 EHS reply seen
    5 - BDS5,0 EHS reply seen
    6 - BDS6,0 EHS reply seen
    ^ - DO 260A/B DF17 format seen:

    - BROWN = descending
    -CYAN = climbing
    -WHITE ON RED- emergency
    - RED - tcas alert pending
    - PINK - intent change (altitude reset or vhf radio freq changed or autopilot mode changed) (only over ICAO column)
    - YELLOW = spi (only over SSR column) (transponder ident)
    - ORANGE = alert (only over SSR column) (Mode A code changed)
    CELESTRON SKYMASTER 25x70
    Uniden UBC125XLT
    T-EPWA41 PlanePlotter DY
    Nikon Coolpix P900

  6. #6

    Dołączył
    Mar 2015
    Mieszka w
    EPWR ;)

    Domyślnie

    Dziękuje pięknie koledzy za wyjaśnienie moich wątpliwości

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    QSA

    Domyślnie


    A co oznaczają te inne dane? np. 265/23 - 45 [+3] Przypuszczam, że wiatr i temperaturę. Czy ktoś może to opisać po kolei? Np. H171 wiadomo, ale dalej jest 245 t418 m718. No i co to jest po Q1013 - (+1875) 6% (15) i 8?

  8. #8
    Awatar echoman

    Dołączył
    Dec 2013

    Domyślnie


    Polecamy

    Tak,
    t to chyba TAS (True Air Speed) Q - QNH ("Ciśnienie na lotnisku zredukowane do poziomu morza używając parametrów ISA. Mając to ustawione wysokościomierz wskazuje "altitude" czyli wysokość nad średni poziom morza."), 6% to moc sygnału w stosunku do Maksymalnej 15 - ilość FPS czyli wys info. na sekundę, 8 niestety nie wiem :/
    k5 1200mm 2x ;)
    ob. Najlepsza Chełmska szkoła awiacji.

    Asthetic spotter


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •