Podłączam się pod pytanie, bo sam mam duże obawy. Lot mam z Berlina i nie wierze w dobre intencje niemieckiego personelu na lotnisku w przypadku niekorzystnej interpretacji przepisów :/
Witam,
Nie wiedziałem za bardzo, czy wrzucić ten wątek w podróże lotnicze czy w skanery...
Czy orientujecie się, jak wygląda możliwość przewożenia skanera samolotem?
Chodzi mi naturalnie o transport bez włączania go na pokładzie. Na stronie np. LOTu napisali, że:
"W bagażu rejestrowanym nie należy umieszczać:
Czy podczas kontroli bezpieczeństwa, jeśli umieszczę skaner w podręcznym, nie stracę go??
- przedmiotów wartościowych, w tym pieniędzy,
- metali szlachetnych, biżuterii,
- dokumentów i wzorów handlowych, paszportów, dokumentów tożsamości i innych papierów wartościowych,
- urządzeń elektronicznych i przyrządów optycznych (tj. komputery, laptopy, aparaty fotograficzne, telefony komórkowe, kamery wraz z osprzętem, okulary) oraz lekarstw, kluczy itp.,".
Podłączam się pod pytanie, bo sam mam duże obawy. Lot mam z Berlina i nie wierze w dobre intencje niemieckiego personelu na lotnisku w przypadku niekorzystnej interpretacji przepisów :/
Mam tylko lokalne doświadczenie, ale zawsze...
Na EPWR, EPWA i EPGD słuchałam zawsze, kiedy czekałam na boarding, a także w autobusie. Zdarzało się też podczas startów...
Do kontroli bezpieczeństwa odkręcałam tylko antenę i wszystko pakowałam do torebki.
W Kanadzie
"A radio licence must be obtained prior to possession and use of this [digital] scanner receiver"
A wiec nie tylko sluchanie transmisji cyfrowych, ale nawet samo posiadanie urzadzenia radiowego zdolnego do ich odbioru wymaga licencji.
http://www.ic.gc.ca/eic/site/smt-gst.nsf/eng/sf01065.html
ze skanerem w podrecznym podrozowalem przez EPKT, EPKK, LMML, LFOB oraz LGZA. Na zadnym z tych lotnisk nikt sie nie interesowal, nie kazano mi wyciagac go z podrecznego... chociaz oczywiscie Francuzi wybebeszyli wszystkie slodycze z podrecznego i "zarekwirowali" karmelki - skaner ich nie interesowal
Z.
...
W najnowszym (01.2013) numerze magazynu Monitoring Times (Scanning - Shortwave - Ham Radio - Equipment etc.) znajduje sie obszerny artykul "Air-Travel and Technology: Taking Your Radios with You when You Fly". Zajmuje sie on nieomal wylacznie tematyka nalezacego do pasazerow sprzetu radiowego: urzadzenia nadawczo-odbiorcze, skanery czestotliwosci i kazdego typu odbiorniki radiowe.
W swietle obowiazujacych obecnie przepisow prawa amerykanskiego wszystkie one moga byc legalnie uzywane w kazdej dostepnej dla pasazerow strefie lotniska. Wolno rowniez wniesc je na poklad samolotu. Uzywanie ich w jakiejkolwiek fazie lotu - od zamkniecia drzwi przed startem do otwarci ich po wyladawaniu jest zakazne. Nie ma absolutnie zadnego wyjatku od tej reguly. Podyktowane to jest troska o zapobiezenie zakloceniom w funkcjonowaniu systemow nawigacji i komunikacji samolotu.
Jest jednak pewna metoda legalnego sluchania komunikacji radiowej samolotu i to nawet w przypadku nieposiadania odbiornika. Od wielu lat United Airlines oferuje pasazerom mozliwosc sluchania rozmow pilotow za posrednictwem pokladowego systemu rozrywki. Jest to tzw. "From The Cockpit" program nazywany popularnie "Chanel 9".
Zakładki