Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7
  1. #1
    Awatar kulbin

    Dołączył
    Jul 2012
    Mieszka w
    Koło Miedwia

    Domyślnie Identyfikacja somolotu:skaner+FL


    Polecamy

    Najwięcej transmisji odbieram na 134.2250 .Przeważnie czysto i wyraźnie.Niestety:
    moje skuteczne identyfikacje samolotów są marne:jakieś 10%.
    Odległość do 220 km na południe od EPSC
    Jak zwiększyć ilość identyfikowanych samolotów w przypadku gdy rozumiem tylko 3 ostatnie cyfry z wywołania ?,
    bo w FR nie mogę znaleźć opcji szukania po wyświetlanej końcówki nazwy.
    A latanie po ekranie jest mało skuteczne ,czy są inne sposoby na identyfikację ?
    aha
    czy skladnia łączności samolotu z wieża jest zawsze taka sama?
    bo czasem bywa rozbudowana ..

  2. #2
    geo
    geo jest nieaktywny
    Awatar geo

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Tczew

    Domyślnie

    Słuchać, słuchać i jeszcze raz słuchać :-)
    Przeważnie schemat komunikacji jest taki sam.
    Lufa wlatuje z Niemiec do Polski.
    P: Warsaw radar, good day, lufthansa710 flightlevel 310.
    ATC: Warsaw radar, good day, radar contact.
    potem jak samolot się zbliża do granicy sektora następuje
    ATC: Lufthansa710 contact Warsaw radar on 132.700.
    P: Contact 132.700, Lufthansa710, bye.
    To ta prostrza wersja
    czasami dochodzi żąglowanie flightlevelami bo np klamoty z pawlaczy wypadają przez turbulencje, zmiana kursów bo traffic bo abvoid cumulonimbus.
    Jedyna moja rada odpalić FR24, ustaw sobie tak by przy ikonce samolotu pojawiał Ci się numer lotu i słuchać, patrzeć.

  3. #3
    Xon
    Xon jest nieaktywny
    Awatar Xon

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Zainwestuj w własny odbiornik będziesz miał możliwość obróbki danych. Polecam też nagrywanie odbioru, dzięki czemu będziesz mógł odsłuchać ponownie, polecam program ScanRec.

  4. #4
    Awatar piotrek252

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Siemiatycze

    Domyślnie

    Trzeba też wziąść pod uwagę to, niektóre linie nie zgłaszają się callsignem takim jak widać na radarze.. Na przykałd Aerologic na FR widać jako BOX, a samolot zgłasza się jako "german cargo", ruskie Transaero na FR widać jako TSO, a na skanerze zgłaszają sie jako "trans sowiet".
    Canon EOS 550D+MAK80

  5. #5
    Awatar kulbin

    Dołączył
    Jul 2012
    Mieszka w
    Koło Miedwia

    Domyślnie

    Uprzejme dzięki za podpowiedzi ,żeby tak piloci chcieli mówić wolniej i wyraźniej .

  6. #6
    Awatar trabin

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPRU

    Domyślnie

    Możesz jeszcze tutaj spróbować AIRFRAMES.ORG - Airlines and Operators wpisz kod w pierwszą linijkę np TSO, BOX, BAW i wciśnij enter. Wtedy w polu callsign masz podane tak jak się zgłasza np przy BAW pokaże Ci Speedbird. Tak samo możesz robić w odwrotny sposób np usłyszysz german cargo, wpisujesz w ostatnią linijkę, wciskasz enter i masz odpowiedź, że to BOX.
    Celestron C70, Canon 600D + EF-S 18-55 mm f/3.5-5.6 IS II, EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS II.
    http://www.flightradar24.com/

  7. #7
    Awatar Mario.

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    Radzymin, Poland

    Domyślnie


    Polecamy

    Pamiętam jak ja zaczynałem nasłuch, też w połowie nie rozumiałem co mówią. Z czasem się nauczysz i będzie dobrze
    CELESTRON SKYMASTER 25x70
    Uniden UBC125XLT
    T-EPWA41 PlanePlotter DY
    Nikon Coolpix P900

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •