Pokaż wyniki od 1 do 20 z 20
  1. #1
    Awatar janusz1993

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    USA/Mielec

    Domyślnie Czy pasażerowie opuszczają samolot w czasie międzylądowania?


    Polecamy

    Czy pasażerowie lecący samolotem który wykonuje międzylądowanie aby zatankować paliwo opuszczają samolot na czas tankowania?(słyszałem ze to ze względów bezpieczeństwa)
    proszę mnie poprawić jeżeli mowie nieprawdę Pozdrawiam!

  2. #2
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Nigdy o tym nie slyszalem. Wiele lini podczas takiego miedzyladowania/tankowania wrecz nie pozwala pasazerom wychodzic z samolotu bo to tylko przedluza postoj.

  3. #3
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Wszysko zalezy od lotniska i od przewoznika jak ma napisane w instrukcji operacyjnej.
    W Krakowie wygladalo to tak (w przypadkow przewoznikow ktorzy mieli mozliwosc tankowania pasazerami w instrukcji), ze wymagana byla asysta strazy pozarnej, podstawione schody do samolotu tyl i przod (no i oczywiscie otwarte drzwi). Niektorzy przewoznicy wymagali, ze jeden z pilotow byl podpiety do sluchawek i obserwowal przebieg tankowania. To tak w wielkim skrocie.

  4. #4
    Awatar gaugan

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    villanoof

    Domyślnie

    wylazic na ogol nie trzeba, ale zawsze powinno sie miec zalozone buty i rozpiete pasy

    pzdr

  5. #5
    Awatar Witek Z

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Dyskusję na temat zasad FPP proszę dowolnie prowadzić na podforum "Uwagi na temat forum". Tam też przeniosłem część postów. Miłej dyskusji
    „Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
    A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    A o czym jest w ogóle ten temat?

  7. #7
    Awatar marcin_epkk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    O międzylądowaniach

  8. #8

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Biorąc pod uwagę obency stan tego tematu, moim zdaniem najlepszym wyjściem będzie go zamknąć albo i usunąć. Chyba że treść z pierwszego posta zostanie przywrócona.

  9. #9
    Awatar Witek Z

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Tak, jak tylko autor wejdzie na forum to poprawi - miejmy nadzieję
    „Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
    A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"

  10. #10
    Awatar Gabor

    Dołączył
    Dec 2007

    Domyślnie

    Ożywiam temat.Czeka mnie lot Charterem.Z tego co już zdołałem się zorientować (być może jestem błędzie) będzie to lot z międzylądowaniem i teraz wątpliwości.
    Lot jest na trasie Katowice/Wrocław - Antalya. Nigdy nie przechodziłem przez taki lot a więc proszę o wyrozumiałość za ewentualne głupie pytania
    1.Czy wygląda to tak,że samolot staruje z jednego lotniska - dobiera resztę paxów z drugiego i odlatuje na miejsce docelowe?
    2.Rozumiem,że nie jest to tak,że samolot lecący np z Antalyi do Wrocławia via Katowice i wracający tam z powrotem ląduje u wysadza pasażerów z Katowice dobierając nowych i następnie leci do Wrocławia gdzie znowu robi "zmianę turnusu"?
    3.Czy można przewidzieć jaka będzie kolejność tzn KTW-WRO-AYT czy KTW-WRO-AYT?

  11. #11
    Awatar DaKo

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    Nie wiem, jak w czarterach, ale mialem takie miedzyladowania w LH. W Lagos zostawiali ludzi w samolocie, ale pelna gotowosc do ewakuacji - rozpiete pasy, pootwierane drzwi i schody na miejscu. Z kolei w SIN zawsze wyrzucaja. Jak lecialem przez Bangkok, to pozwolili zostac, ale tam ponoc roznie bywa. Pytalem stewarda, nie potrafil powiedziec, od czego to zalezy. Wychodzi wiec, ze nawet ta sama linia na tym samym lotnisku moze miec rozne procedury.

  12. #12
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Gabor Zobacz posta
    KTW-WRO-AYT czy KTW-WRO-AYT?
    No to raczej to samo!

    Najczęściej jest tak że leci
    AYT-WRO-KTW-AYT i wówczas: We Wrocku wysiadają Wrocławianie wracający, i dosiadają się Wrocławianie lecący na wakacje. Leci do Katowic, i tam wysiadają Katowiczanie kończący wakacje, a wsiadają rozpoczynający. Potem już leci do AYT.

    Jeśli leci AYT-KTW-WRO-AYT to odwrotnie. Tak więc jedna grupa ma międzylądowanie w jedną stronę, a druga grupa na powrocie.



  13. #13
    Awatar pitterek

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Sosnowiec, Poland

    Domyślnie

    A nie jest tak że jak wysiadają to wszyscy ? Ja leciałem w zeszłym roku Lotusem KTW-HRG-SSH i wracałem HRG-SSH-KTW i Ci co lecieli do SSH (ja do HRG) wysiadali też w HRG. Natomiast w drodze powrotnej HRG-SSH nikt nie wysiadał tylko dobrali resztę PAX
    Pitterek

  14. #14
    Awatar Pawel_T

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pitterek Zobacz posta
    A nie jest tak że jak wysiadają to wszyscy ? Ja leciałem w zeszłym roku Lotusem KTW-HRG-SSH i wracałem HRG-SSH-KTW i Ci co lecieli do SSH (ja do HRG) wysiadali też w HRG. Natomiast w drodze powrotnej HRG-SSH nikt nie wysiadał tylko dobrali resztę PAX
    Kiedys lecialem w ten sposob WAW-POZ-DLM i wygladalo to dokladnie tak jak pisal Quantas. Zreszta z tego co slyszalem od znajomych to analogicznie bylo w przypadku KRK-SZZ-SSH.

  15. #15

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    To jest chyba bardzo różnie. Ja leciałem WAW-KTW-TFS nieistniejącą już linią Futura. Ogólna procedura była analogiczna do opisanej przez Quantasa - tyle że w WAW wszyscy wysiedli a następnie pasażerowie z Katowic wsiedli ponowie (może to kwestie graniczne), natomiast w Katowicach, najpierw wysiedli pasażerowie kończący tutaj lot, potem było tankowanie i po nim wsiedli ludzie w Katowic. Pasażerowie z WAW byli w samolocie w trakcie tankowania. Oczywiście otwarte drzwi (a to był listopad), schodki, asysta straży pożarnej itp.
    Fajny był taki krótki lot, a tutaj szykuje się jeszcze krótszy.

  16. #16
    Awatar sanfran

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Aberdeenshire

    Domyślnie

    A problemy z bagazami na takich lotach nie zdarzaja sie czasem czesciej?
    Latwiej przeoczyc bagaz do wyladowania lub wyladowac nieodpowiedni.

  17. #17

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    CTR warszawa
    Wpisów
    111

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez dromader Zobacz posta
    Fajny był taki krótki lot, a tutaj szykuje się jeszcze krótszy.
    Trochę krótki i trochę kosztowny przystanek jak dla mnie, chyba że linia się na to godzi. Ja jak leciałem z Warszawy na Teneryfę, mieliśmy międzylądowanie w Maroku i wysiedli tylko ci co wysiadali w Agadirze, nikt w tą stronę się nie dosiadał, dopiero w drodze do Warszawy było kolejne lądowanie po pax-ów.

  18. #18
    Awatar Isis-Sothis

    Dołączył
    Dec 2011
    Mieszka w
    Świętochłowice

    Domyślnie Międzylądowanie

    Niestety podczas międzylądowania nie można ruszać się z miejsc u nas nawet niemożna było wyjść do toalety

  19. #19

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    Wszystko zależy od procedur i tego, co linia ma zakontraktowane w danym porcie. Generalnie w trakcie międzylądowania moga być dwa warianty:
    1. Pasażerowie wysiadają i udają sie do hali tranzytowej - wtedy następuje sprzątanie w toaletach i kuchniach, tankowanie i kontrola bezpieczeństwa, bagaże mogą zostać na pokładzie, a jeżeli planowane jest sprzątanie kabiny to wszystkie rzecz muszą zostać zabrane
    2. Tankowanie z pasażerami na pokładzie - jak ktoś już napisał, pełna gotowość do opuszczenia samolotu: rozpięte pasy, obowiązek pozostania na miejscach i zakaz korzystania z toalet/chodzenia po samolocie. Dodatkowo zawsze asysta straży pożarnej

  20. #20

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez sanfran Zobacz posta
    A problemy z bagazami na takich lotach nie zdarzaja sie czasem czesciej?
    Latwiej przeoczyc bagaz do wyladowania lub wyladowac nieodpowiedni.
    Samolot ma zwykle co najmniej 2 bagażniki


Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •