Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 33

Wątek: Newbie

  1. #1

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Wyszków

    Domyślnie Newbie


    Polecamy

    Witam.
    Z uwagi na to że mam zamiar zacząć grać w FS2004 chciałbym się dowiedzieć co oznaczają pewne że tak powiem skróty. Podam przykład z innego forum "DEDOL UM66 BABKO UL856", "ATC" itp. Być może był taki temat, jednak ja się go nie dopatrzyłem. Więc jeśli możecie to prosze o jakieś linki z objaśnieniami tych "pojęć" bo jest to dla mnie ważne.
    Ostatnio edytowane przez Rafalik ; 14-07-2010 o 21:16

  2. #2
    Awatar Asta

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Bydgoszcz

    Domyślnie Re: Newbie

    Cytat Zamieszczone przez beziek
    Witam.
    Z uwagi na to że mam zamiar zacząć grać w FS2004 chciałbym się dowiedzieć co oznaczają pewne że tak powiem skróty. Podam przykład z innego forum "DEDOL UM66 BABKO UL856", "ATC" itp. Być może był taki temat, jednak ja się go nie dopatrzyłem. Więc jeśli możecie to prosze o jakieś linki z objaśnieniami tych "pojęć" bo jest to dla mnie ważne.
    DEDOL i BABKO to intersections, czyli przecięcie się dróg lotniczych.

    UM66 i UL856 to drogi lotnicze

    ATC - Air Traffic Control - Kontrola Ruchu Lotniczego

  3. #3

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Wyszków

    Domyślnie

    Dzięki, troche mi to pomogło. :P Ale mam jeszcze jedno pytanie, mianowicie chodzi mi o takie najważniejsze "pojęcia" które będą mi potrzebne do lotów online.

  4. #4
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez beziek
    Dzięki, troche mi to pomogło. :P Ale mam jeszcze jedno pytanie, mianowicie chodzi mi o takie najwarzniejsze "pojęcia" które będą mi potrzebne do lotów online.
    Do lotów online nie wystarczą Ci podstawowe pojęcia, niezbędna jest znajomość całej frazeologii, procedur, dobra znajomość pilotażu danej maszyny, przygotowanie do lotu, w niektórych przypadkach mapy.

    To jeśli myślisz o VATSIM oczywiście. Jak chcesz sobie z kolegą przez net polatać to nic nie potrzebujesz wiedzieć.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  5. #5
    Awatar Bartek

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik
    w niektórych przypadkach mapy.
    We wszystkich.

    beziek, jeszcze dluga droga przed Toba.
    Pozdrawiam :)

  6. #6
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Bartek
    Cytat Zamieszczone przez frik
    w niektórych przypadkach mapy.
    We wszystkich.
    No okej, nawet do VFR wg przepisów musisz mieć pięćsetkę. Ale naprawdę na VATSIM możliwe jest nie tylko latanie IFR . Chociaż FIS z tego co kojarzę to rzadko jest obsadzony w Polsce (nie wiem jak w innych krajach).
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  7. #7
    Awatar Arthur1975

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Belfast

    Domyślnie

    No Polska dosc przecietnie obsadzona.A szkoda. Jak juz latac pod kontrola to Niemcy lub GB.Ostatnio Wlochy niezle sobie radza z ATC

  8. #8
    Awatar Chudy

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Trzemeszno

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Asta
    DEDOL i BABKO to intersections, czyli przecięcie się dróg lotniczych
    Intersections tak, ale z tego co wiem to chyba nie tylko przecięcia się dróg lotniczych tylko na przykład wloty/wyloty do/z TMA

    Pzdr.
    http://maciej-n.blogspot.com/ --> Moje słów kilka... :)
    PPL(A) C150 C172 PZL104


  9. #9

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Wyszków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Bartek
    Cytat Zamieszczone przez frik
    w niektórych przypadkach mapy.
    We wszystkich.

    beziek, jeszcze dluga droga przed Toba.
    Ja wiem że długa droga nie wejde na VATSIM dopóki nie opanuje samolotu no i reszty oczywiście.

    A wy tak piszecie jakieś "VFR, IFR, FIS" a tak szczerze to ja sie na tym(jeszcze) nie znam i glupio mi sie przyznac ale nie wiem o co chodzi

  10. #10

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    Mielec

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez beziek
    A wy tak piszecie jakieś "VFR, IFR, FIS" a tak szczerze to ja sie na tym(jeszcze) nie znam i glupio mi sie przyznac ale nie wiem o co chodzi
    1. VFR - jest to lot w którym pilot może określić położenie samolotu za pomocą zewnętrznych punktów odniesienia (np. budynków). Więcej informacji: http://pl.wikipedia.org/wiki/VFR
    2. IFR- lot wykonywany wg wskazań przyrządów (instrumentów)

  11. #11
    Lockheed
    Goście

    Domyślnie

    3. FIS - "druga strona radia" - Kontrola ruchu powietrznego

  12. #12
    Awatar Chudy

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Trzemeszno

    Domyślnie

    Lockheed, FIS to Flight Information System (?) to nie jest kontrola tylko udzielanie ew. informacji etc, lącznośc NIE jest obowiązkowa...

    http://en.wikipedia.org/wiki/Flight_Information_Service
    http://maciej-n.blogspot.com/ --> Moje słów kilka... :)
    PPL(A) C150 C172 PZL104


  13. #13
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Arthur1975
    No Polska dosc przecietnie obsadzona.A szkoda. Jak juz latac pod kontrola to Niemcy lub GB.
    Ale ja nie chciałbym pod kontrolą, tylko pod informacją .
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  14. #14

    Dołączył
    Mar 2008

    Domyślnie

    beziektu strona jescze wielokrotnie polecana , na której myślę , że znajdziesz odpowiedzi na inne nurtujące Cię pytania
    http://aviation.home.pl/http://aviation.home.pl/

    Pozdrawiam

  15. #15

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Wyszków

    Domyślnie

    Wielkie dzięki, szczerze to spodziewałem się, że mnie będziecie krytykować żebym użył szukajki. Sporo nauki przedemną

    PS: Za błędy ortograficzne przepraszam ale jestem dyslektykiem więc jeżeli takowe zauważycie kiedyś to możecie napisać.

    Edit: A miałem się zapytać was coś jeszcze.
    A dokładniej, chodzi mi o to np. te 4 literowe że tak powiem skróty lotnisk, znajdę gdzieś tego spis?
    Bo szukałem ale nie znalazłem.

  16. #16
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez beziek
    Za błędy ortograficzne przepraszam ale jestem dyslektykiem
    W Firefoxie masz słownik, który zaznacza na czerwono błędy, wystarczy tylko minimum chęci.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  17. #17

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Te "4 literowe skróty lotnisk" to ich kody ICAO. Lista nie wiem Ci po co ale tu masz wygodniejszą szukajke http://www.airlinecodes.co.uk/aptcodesearch.asp

  18. #18

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Wyszków

    Domyślnie

    To dzięki ale mam ostatnie pytanie. Słyszałem od kogoś że jest (wzór) czy coś na obliczenie kiedy rozpocząć zniżanie. Jak jest to jaki, chyba że jest jakiś inny sposób.

  19. #19
    Awatar Chudy

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Trzemeszno

    Domyślnie

    TOD = 3 x twój pułap - wysokośc na której znajduje się lotnisko, np:

    3 x 30.000ft - 1500ft = 88,5 mil przed lotniskiem rozpoczynasz znizanie

    Prędkosc zniżania = 5 x prędkosc GS, np 5 x 300 = 1500ft/min
    http://maciej-n.blogspot.com/ --> Moje słów kilka... :)
    PPL(A) C150 C172 PZL104


  20. #20

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Wyszków

    Domyślnie


    Polecamy

    Dzięki za wzór, a czy jak jeszcze nie latam online, mógłbym jakoś posłuchać tych co latają? Chciałbym poprostu widzieć jak trzeba mówić itd. itp.
    Jeżeli jest taka możliwość to jak.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •