-
Problem z 747-FSX
Cześć wszystkim, latam sobie swobodnie w FSX (najczęściej 737-800). Ostatnio zacząłem latać 747 i mam problemik. Jak się uruchamia swobodny lot, to ustawiam sobie z kąd do kąd i kurs. W 737 wszystko się wyświetla na ekraniku, a w 747 nie pokazuje kursu... Co zrobić?
P.S Jestem początkującym graczem i dopiero wchodzę w FSX, mógłby mnie ktoś wprowadzić chociaż trochę w obsługę autopilota...
-
Zapraszam na GG -----> 6437261 Chętnie pomogę :)
-
Chodzi, o to, że wyposażenie w 737 umożliwia śledzenie trasy bez włączania GPS i praktycznie bez używania nawigacji. W 747 nie ma tego ułatwienia i jeżeli nie chce się używać GPS to trzeba opanować jednak te podstawy nawigacji. Myślę, że najłatwiej będzie dla ciebie, jak na początek będziesz latać na trasach gdzieś gdzie radiolatarnie VOR są w miarę blisko siebie (mam tu na mysli np. kontynent europejski). W menu określania trasy, zaznaczasz lot od VOR do VOR i notujesz częstotliwości każdej radiolatarni. Wykorzystasz te dane jak już będziesz siedział w samolocie oraz w trakcie lotu. Jak już siedzisz w kabinie to na panelu radia w oknach NAV1 i NAV2 ustaw częstotliwość pierwszej radiolatarni (aktywne okno jest po lewej, w prawym oknie ustawiasz częstotliwość, przycisk pomiędzy oknami służy do przerzucania częstotliwości z prawego do lewego okna, przycick ID służy odsłuchu, jeżeli go przyciśniesz, a samolot złapał namiar na radiolatarnie, to powinieneś usłyszeć kod Morse'a nadawany właśnie przez tą radiolatarnię). Jeżeli samolot złapie tą radiolatarnię, to na środkowym ekranie, tam gdzie masz namiary na kurs pojawi ci się zielony trójkąt (moze się zdarzyć, że się nie pojawi ponieważ radiolatarnia jest zlokalizowana "z tyłu". Żeby to sprawdzić przełącz jedno z pokręteł (nie pamiętam, które) znajdujących zaraz nad tym ekranem. To spowoduje, że na ekranie pokaże się kompas w całości, 360 stopni. Tutaj również będziesz mógł zobaczyć zielony wskaźnik, który wskaże ci kierunek na radiolatarnie VOR. Po starcie kierujesz się na tę radiolatarnię, jak już zaczniesz się do niej zbliżać, na radio ustaw częstotliwość następnej radiolatarni i zobaczysz, że zielony wskaźnik pokaże nowy kurs. W dolnej części tego ekranu pokazuje ci się odległość do radiolatarni.
W taki sposób ja robię. Opanowałem to w chałupniczy sposób. Proszę o poprawienie jeżeli w którymś momencie jest błąd.
pozdrawiam
-
A gdzie są te okna NAV1 i NAV2? Nie wiem jak je rozpoznać... Przypominam, że chodzi o 747.
-
3 i 4 od gory jeżeli dobrze pamiętam, pierwsze dwa to Com 1 i Com 2. Mogę się jdnak mylić. Wskazówka - na radiu Com nie będziesz miał zakresu, żeby np ustawić częstotliwość 110.30.
-
dobra latam 737 najczęściej GPS. Próbowałem lecieć Vor to Vor z frankfurtu do moskwy ustawiłem wszystkie te NAV i .. (1. pytanie różnica między NAV1 i NAV2 czy to jest po prostu to samo i jest po to żeby przełącząć sobie szybciej czy po co??) i sobie leciałem na 1 radiolatarnie potem była 2 ale ... po naciśnięciu na nią na mapie pokazało się że jest to radiolatarnia na małych wyskokościach, miała ona taką samą częstotliwość co dusserdolf (czy jakoś sie to tam pisze ;P wiadomo o co chodzi) ale Duss... był z tyłu tzn. leciałem bardziej na Bruksele niż na moskwe. jak ustawić aby lecieć tak jak w planie ??? A i skąd kurs wziąść na najbliższą radiolatarnie?? Wiem że to może jest i proste i głupawe pytanie ale naprawde nie wiem ... ;/ czekam na odpowiedź pozdrawiam