Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 52

Wątek: Prędkość

  1. #1
    Awatar Sonqer

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    Wys. Strzyż. / EPRZ

    Domyślnie Prędkość


    Polecamy

    Witam!

    Wiem, za dużo pytam. Ciągle odsyłacie mnie do googli itp. Tym razem na prawdę szukałem. Nie znalazłem nic konkretnego na ten temat. Mianowicie z jaką prędkością mam lecieć na wysokości przelotowej i na jaką odległość przed lotniskiem mam zacząć zniżanie i tracenie prędkości?? Jestem początkujący, bardzo mi się to przyda. Ostatnio miałem problemy. Leciałem Embrionem 145 LOT-em z EPRZ do EPKK na przelotówce miałem 1900m i prędkość ok. 250 kts. Za późno zacząłem zniżanie i tracenie prędkości i w konsekwencji nie dość, że dotknąłem pasa w jego połowie, to zaryłem nosem o pas. Proszę o konkretną radę. Szukałem na aztecu nie ma tam żadnych konkretnych odpowiedzi samo gdybanie. Będe wdzięczny.
    Ostatnio edytowane przez Rafalik ; 14-07-2010 o 20:32

  2. #2
    Awatar b 737

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Staszów

    Domyślnie

    prędkość 260IAS lub 0,75 macha na FL380 (zależy od wiatru)
    zniżanie gdzieś 100-130nm od lotniska

    Jak źle to proszę o poprawkę
    Pozdrawiam G

  3. #3
    Awatar Sonqer

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    Wys. Strzyż. / EPRZ

    Domyślnie

    a jak sie zniżać?? Gwałtownie czy bardziej tak powoli?? Bo kiedyś tak powoli się zniżałem i się okazało że jestem za wysoko i nos w dół szybko ale się nie udało musiałem go around robić :P
    Nikon P90, UL 984, UL 986, UP 746, UM 857

  4. #4
    Awatar Canon

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Ja latam zawsze IFR, ATC mi wydaje polecenia, zazwyczaj zniżam -1500, 300IAS, poniżej FL100 zwalniam do 250IAS i nadal -1500, potem przechwytuje ILS, 140IAS (dla 737) i miękkie lądowanie.

  5. #5
    Awatar Sonqer

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    Wys. Strzyż. / EPRZ

    Domyślnie

    Ja latam z GPS czerwona kreska :P Łatwiej jest niż się męczyć z tą nawigacją. A jak przechwycać ILS?? Bo mniemam że to jest to zielone na GPS przed pasem narysowane i że naprowadza na pas tylko jak??
    Nikon P90, UL 984, UL 986, UP 746, UM 857

  6. #6
    Awatar Canon

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Sprawdzasz częstotliwość ILS na dany kierunek, wpisujesz w NAV1 -> active -> klikasz NV1 -> przed 'tym zielonym' klikasz APP i reszta się już sama robi.

    Cytat Zamieszczone przez SonQer^
    Ja latam z GPS czerwona kreska Łatwiej jest niż się męczyć z tą nawigacją.
    W FSie głównie chodzi o to, żeby latać realistycznie no i m.in. właśnie trzeba "męczyć z tą nawigacją".

    PS: No i oczywiście pamiętaj o klapach.

  7. #7
    Awatar tomekk55

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPZG

    Domyślnie

    A checklisty są w internecie takie ładne i tam są takie fajowe prędkości.

    A to że latasz po czerwonej kresce na GPS ... zostawie to bez komentarza.

    BTW wszystko na aztec.pl JEST!
    Pozdrawiam, Tomek

  8. #8
    Awatar b 737

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Staszów

    Domyślnie

    Może się to przyda http://www.aviation.home.pl/
    Pozdrawiam G

  9. #9
    Awatar kłantas

    Dołączył
    Jul 2008
    Mieszka w
    YMML/EPKT

    Domyślnie

    Tomekk55 a czy ty jak zaczynales latac to od razu latales jak pilot? Procedury itp itd robiles tak jak powinno sie wykonywac wykonywales? I czy sluchales kontrolera? :/ Ja na przyklad tez latam na czerwonej kresce w gps bo wedlug mnie tak jest najwygodniej. A jak jestem kawalek od lotniska no to w gpsie ustawiam sobie approacha i jest gitara. Lece prosto na pas i sie stopniowo znizam z odpowiednia predkoscia a laduje jak piórko. Żeby nie było odsyłania do googli i ten tekst to nie jest wrzuta Tomek55 Pozdro!
    Use makes mastery

  10. #10
    Awatar bartezinho

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    kłantas dodam tylko, że w prawdziwym samolocie nie ma takiego GPS'a jak w FS'ie. A teksty w stylu " po co męczyć się z nawigacją " to już chyba przegięcie na tym forum.... Nikt z nas nie urodził się pilotem, ale też nikt nie mówił, że latanie to coś, czego można się nauczyć w tydzień. Pozdrawiam !

  11. #11

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Do nauki polecam sobie ściągnąć z avsim.com B737 Air Scheffel - posiada prawie w 100% funkcjonalny panel 2D i rozbudowaną INTERAKTYWNĄ checklistę na każdy etap lotu i bardzo przystępną instrukcję. (wymagana znajomość angielskiego). Nie jest toto PMDG i nie ma FMC, ale jeżeli niekoniecznie chcemy "as real as it gets", to do nauki samego latania i kolejności wykonywania działań jest REWELACYJNY!

    Ja ten panel dołączyłem do modeli 737 Project Opensky i latam sobie IFR dla przyjemności offline prawie tylko tym samolotem. Jeżeli ktoś jest zainteresowany, to mam zmontowaną paczkę ze wszystkimi modelami i malowaniami 737 od POSKY z dołączonym panelem z Air Scheffel.
    ________________________________________
    Pozdrawiam, Krzysiek.

    "If you need a machine and don't buy it, then you will ultimately find that you have paid for it and don't have it" - courtesy of Henry Ford.

  12. #12

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    EPSO

    Domyślnie Re: Prędkość

    Cytat Zamieszczone przez SonQer^
    Witam!
    Mianowicie z jaką prędkością mam lecieć na wysokości przelotowej i na jaką odległość przed lotniskiem mam zacząć zniżanie i tracenie prędkości??
    Prędkość na przelotowej - zależy od samolotu.
    Np. dla B737NG i A320 jest to 0,78 Ma

    Zniżanie:
    Przyjmuje się 3 mile na poziom (poziom to 1000 stóp).
    Np. lecisz do EPWA na FL360 i bedziesz lądował proceduralnie na pasie 33.
    Zgodnie z procedurami STAR dla pasa 29/33 nad LIN musisz mieć 6.000 ft.
    Odejmując od aktualnego poziomu lotu twoją docelową wysokośc wychodzi ci o ile musisz się zniżyć.
    czyli: 36.000-6.000=30.000ft

    Wiesz juz że musisz zejść o 30.000 ft. czyli 30 poziomów.
    Biorąc 3 mile na poziom wychodzi ci 90 mil - a więc zniżane powinienes rozpocząć 90 mil od LIN.

    To tyle w skrócie.
    Kolega b 737 polecał aviation.home.pl - ja także gorąco zachęcam do jego lektury.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  13. #13
    Awatar Sonqer

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    Wys. Strzyż. / EPRZ

    Domyślnie

    Dziękuję bardzo za wszystkie odpowiedzi, bardzo mi pomogliście, zacznę się uczyć latać jak należy ale trochę czasu to u mnie zajmie W szczególności dziękuję koledze Tomkkowi55. Ja też Cię bardzo kocham.
    Nikon P90, UL 984, UL 986, UP 746, UM 857

  14. #14
    Awatar Chudy

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Trzemeszno

    Domyślnie

    SonQer^, ale to naprawdę bardzo łatwo obliczyc, elementarna matematyka

    KIEDY ZNIŻAC ?

    3 x Twoja wysokośc - wysokośc na jakiej jest położone lotnisko = 3 x 33.000 - 1000ft = 98 mili przed lotniskiem + 10 mili na zmniejszenie prędkości i "zapas" = 108 mil.

    JAK SZYBKO ZNIŻAC ?

    5 x Prędkośc GS (ground speed) = 5 x 400 = 2000ft/min, tylko przy zniżaniu bacznie obserwuj prędkośc GS gdyż ta zmniejsza się przy tej samej prędkości IAS (tej na przyrządach).

    To wszystko
    http://maciej-n.blogspot.com/ --> Moje słów kilka... :)
    PPL(A) C150 C172 PZL104


  15. #15
    Awatar Sonqer

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    Wys. Strzyż. / EPRZ

    Domyślnie

    Dzięki, na razie to co napisałeś to dla mnie kosmos, bo nawet nie wiem gdzie tego wszystkiego szukać np. na jakiej wysokości jest położone lotnisko no ale nic poczytamy, pożyjemy, nauczymy :P
    Nikon P90, UL 984, UL 986, UP 746, UM 857

  16. #16
    Awatar tomekk55

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPZG

    Domyślnie

    W szczególności dziękuję koledze Tomkkowi55. Ja też Cię bardzo kocham.
    Tfu! Sory, ale wole dziewczyny.

    A co do tematu:

    Ja latam z GPS czerwona kreska :P Łatwiej jest niż się męczyć z tą nawigacją.
    SonQer^, bartezinho dobrze powiedział "takie teksty to już przegięcie na tym forum....".

    Tomekk55 a czy ty jak zaczynales latac to od razu latales jak pilot? Procedury itp itd robiles tak jak powinno sie wykonywac wykonywales? I czy sluchales kontrolera? :/ Ja na przyklad tez latam na czerwonej kresce w gps bo wedlug mnie tak jest najwygodniej. A jak jestem kawalek od lotniska no to w gpsie ustawiam sobie approacha i jest gitara. Lece prosto na pas i sie stopniowo znizam z odpowiednia predkoscia a laduje jak piórko. Żeby nie było odsyłania do googli i ten tekst to nie jest wrzuta Tomek55 Pozdro!
    Nie, ja nie znałem wszystkich procedur jak zaczynałem latać, ale wiedziałem po co jest w FS i na pewno nie latałem wg GPS (a wy jeszcze się tym chwalicie ), tylko starałem się jak najszybciej nauczyć radionawigacji.

    Pzdr
    Pozdrawiam, Tomek

  17. #17
    Awatar Chudy

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Trzemeszno

    Domyślnie

    SonQer^, więc tak :

    Wysokośc na jakiej jest lotnisko jest oznaczone najczęściej jako "airport elevation" na mapach, lub poprostu znajdziesz to też w FSie. Wchodzisz w mapę, klikasz na lotnisko docelowe i w informacjach o nim znajdziesz potrzebne ci dane A pozatym tak naprawde to to położenie lotniska nie jest aż tak bardzo potrzebne jeśli latasz w nie górzystym terenie, więc spokojnie możesz narazie używac 3 x twoja wysokośc bez odejmowania

    Prędkośc GS jest najczęściej podana na tym wyświetlaczu nawigacyjnym, tym do VOR
    http://maciej-n.blogspot.com/ --> Moje słów kilka... :)
    PPL(A) C150 C172 PZL104


  18. #18
    Awatar Chudy

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Trzemeszno

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tomekk55
    Nie, ja nie znałem wszystkich procedur jak zaczynałem latać, ale wiedziałem po co jest w FS i na pewno nie latałem wg GPS (a wy jeszcze się tym chwalicie ), tylko starałem się jak najszybciej nauczyć radionawigacji.
    I co jest w tym złego ?? !! Każdy lata tak jak lubi, FS ma sprawiac frajdę jak napisałem w innym temacie ! Kompletnie nie rozumiem takich jak ty Zresztą GPS jest używany po dziś dzień.
    http://maciej-n.blogspot.com/ --> Moje słów kilka... :)
    PPL(A) C150 C172 PZL104


  19. #19
    Awatar tomekk55

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPZG

    Domyślnie

    Zresztą GPS jest używany po dziś dzień.
    Tiaa... w awionetkach etc., ale nie w B737
    Pozdrawiam, Tomek

  20. #20

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie


    Polecamy

    Bzdura, 737 (lecz oczywiście nie wszystkie) mają GPS, nawet 2 jednostki.

Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •