Pokaż wyniki od 1 do 18 z 18
  1. #1

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie FMC, a współpraca z ATC


    Polecamy

    Witam !

    Mam zamiar za chwilę rozpocząć latanie z użyciem FMC (flight management computer - jeśli się mylę, proszę o poprawienie). Do tej pory latałem współpracując tylko z defaultowym ATC.

    I teraz mam pytanie: Jak się ma to co wbiję w FMC, do instrukcji jakie otrrzymam z ATC ? Chodzi mi np. o dolot do SID-a lub STAR-a w momencie jak otrzymam od ATC polecenie skrętu (tuż po starcie) np. w drugą stronę ?

    pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez Rafalik ; 14-07-2010 o 22:39

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Ma się nijak. Default ATC nie ma pojęcia co tam wklepałeś tylko bezmyślnie korzysta ze złożonego planu. No chyba, że plan złożysz taki sam jak to, co wklepałeś w fmc a ATC nic sobie nie wymyśli to może w miare się to nakładać będzie...

  3. #3
    Awatar QuCyk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPMM

    Domyślnie

    kondziu, ma całkowitą rację, też latam z FMC i stosuje pewien trik żeby ATC wiedziło co będe kombinować po starcie, a mianowicie: zakładasz plan lotu w fs (tak jak się normalnie to robi) nastepnie spisujesz punkty przelotowe na karteczke i w FMC wbijasz je ręcznie tym samym tworzysz drugi plan lotu tym razem dla siebie, pokrywa się on z tym co GPS by Ci pokazał wiec ATC przestaje się czepiać, problem jest tylko przy procedurach sid/star nie ma szans ich wykonać, jak zaczniesz robić procedurkę dostaniesz pare ostrzeżeń aby zastosować się do poleceń kontrolera w skrajnym przypadku kończy się to anulowaniem IFR, jedynie ILS i VOR/DME da się zrobić bez problemu

  4. #4

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    dzięki za pomoc chociaż marnie to wygląda. Myślałem, że w jakiś sposób to będzie ze sobą korespondowało, tak, żeby było jak w realu. No trudno.

    pozdrawiam

  5. #5
    Awatar tomekk55

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPZG

    Domyślnie

    Albo z FMC albo z ATC. Zsynchronizować ich się nie da. No chyba że RadarContact, ale szczegółów nie znam.
    Pozdrawiam, Tomek

  6. #6
    Awatar piotr-pajor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    albo FMC + ATC z Vatsim :P
    Nikon D90 + MB-D90 + Nikkor 70-300 mm VR + Nikkor 18-105 mm VR + Nikkor 50mm F1.8 + DigiMate III plus z dyskiem 120 GB

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    O tak, polecam się

  8. #8

    Dołączył
    Jan 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez slyszers
    Myślałem, że w jakiś sposób to tak, żeby było jak w realu. No trudno.
    Z ATC który jest w FSie ,nigdy nie będzie tak jak w realu, to tak na pocieszenie.Uczyć się i na Vatsim!

  9. #9
    Awatar QuCyk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Sterixx
    Cytat Zamieszczone przez slyszers
    Myślałem, że w jakiś sposób to tak, żeby było jak w realu. No trudno.
    Z ATC który jest w FSie ,nigdy nie będzie tak jak w realu, to tak na pocieszenie.Uczyć się i na Vatsim!
    Vatsim to też żadna rewelacja, pomijając fakt, że faktycznie latasz zgodnie z przepisami (a przynajmniej próbujesz), w dni powszednie mało kiedy jest pełna obsada kontrolerska( wylatujesz z wawy - pięknie ładnie, dolatujesz do np. Krakowa a tam cisza i rób co chcesz - beznadzieja), to pozostałe czynniki są na (-)

  10. #10

    Dołączył
    Jan 2007

    Domyślnie

    Nie rozumiem jak można porównywać ATC z FSa, a Vatsim. Co do kontroli na Vatsim, mogę się zgodzić, ale też się to poprawia, pamiętajmy że to hobby, jeżeli ma się chęć to się siedzi i kontrolujesz, lub nie.Latając gdy nie ma kontroli, nie zwalnia Cię jednak do stosowania się do przepisów.

  11. #11

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPPL

    Domyślnie

    Poza tym nawet kiedy nie ma kontroli, trzeba informować traffic o swoich zamiarach. Żywy traffic...

  12. #12
    Awatar QuCyk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez boeing787
    Poza tym nawet kiedy nie ma kontroli, trzeba informować traffic o swoich zamiarach. Żywy traffic...
    żywy traffic występuje kiedy jest organizowany zlot na vatsim, w dni powszednie albo lecisz a do okoła pusto (czyli sam) albo zdaży sie tak, że jest jeszcze drugi zalogowany użytkowinik, który stoi na lotnisku i nasłuchuje kontrolerów, latałem na vatsim wiec wiem co to jest, dlatego napisałem latałem

  13. #13
    Awatar whufc

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tomekk55
    Albo z FMC albo z ATC. Zsynchronizować ich się nie da. No chyba że RadarContact, ale szczegółów nie znam.
    Chyba jednak sie da. vroute.info
    Sciagasz trase na fmc i to samo jako fs flight plan.


  14. #14

    Dołączył
    Jan 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez QuCyk
    Cytat Zamieszczone przez boeing787
    Poza tym nawet kiedy nie ma kontroli, trzeba informować traffic o swoich zamiarach. Żywy traffic...
    żywy traffic występuje kiedy jest organizowany zlot na vatsim, w dni powszednie albo lecisz a do okoła pusto (czyli sam) albo zdaży się tak, że jest jeszcze drugi zalogowany użytkowinik, który stoi na lotnisku i nasłuchuje kontrolerów, latałem na vatsim wiec wiem co to jest, dlatego napisałem latałem
    Ja jednak będę starał się obrazować Vatsim bardziej optymistycznie , ja latam cały czas, i nie mogę powiedzieć że gdy kontroli nie ma to ruch jest zerowy, bo wcale tak nie jest, jednak gdy pojawia się kontrola automatycznie samolotów pojawia się więcej i w cale nie trzeba organizować zlotu, żeby ruch był b.duży.

  15. #15
    Awatar QuCyk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Sterixx
    Cytat Zamieszczone przez QuCyk
    Cytat Zamieszczone przez boeing787
    Poza tym nawet kiedy nie ma kontroli, trzeba informować traffic o swoich zamiarach. Żywy traffic...
    żywy traffic występuje kiedy jest organizowany zlot na vatsim, w dni powszednie albo lecisz a do okoła pusto (czyli sam) albo zdaży się tak, że jest jeszcze drugi zalogowany użytkowinik, który stoi na lotnisku i nasłuchuje kontrolerów, latałem na vatsim wiec wiem co to jest, dlatego napisałem latałem
    Ja jednak będę starał się obrazować Vatsim bardziej optymistycznie , ja latam cały czas, i nie mogę powiedzieć że gdy kontroli nie ma to ruch jest zerowy, bo wcale tak nie jest, jednak gdy pojawia się kontrola automatycznie samolotów pojawia się więcej i w cale nie trzeba organizować zlotu, żeby ruch był b.duży.
    widocznie dawno już nie zaglądałem tam, możliwe, że teraz tak jest

  16. #16

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Sciagasz trase na fmc i to samo jako fs flight plan.
    Tak, z tym że FS'owe ATC i tak nie da Ci SID'ow czy STAR'ow.

  17. #17
    Awatar whufc

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rafał
    Sciagasz trase na fmc i to samo jako fs flight plan.
    Tak, z tym że FS'owe ATC i tak nie da Ci SID'ow czy STAR'ow.
    :/ masz racje

  18. #18
    Awatar piotr-pajor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie


    Polecamy

    to chłopaki nie latajcie po polsce...bo w polsce mało jest kontroli i ruchu

    niemcy, austria, anglia tam jest zawsze traffic i bardzo często ATC :P
    Nikon D90 + MB-D90 + Nikkor 70-300 mm VR + Nikkor 18-105 mm VR + Nikkor 50mm F1.8 + DigiMate III plus z dyskiem 120 GB

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •